Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:08

Hier idem. Mijn honden zijn gemiddeld in de week enkel op dinsdag namiddag 4 uurtjes alleen. Maar vaak ben ik dan toch wel thuis. Pups worden eerste weken nooit alleen gelaten. Snachts wordt er langs geslapen eerste 3 weken.
De fokker waar ik mee samenwerk ook. Als zij weg moeten ben ik bij de pups.

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:26

Amandavd schreef:
Wat ik mij nu altijd afvraag bij elke fokker is, hoe doe je dat met werk?

Want bij veel banen kun je niet 8 weken thuisblijven lijkt mij zo. Dat is een dilemma waar ik mee zit voor de toekomst. Hoe plan je een nestje pups i.v.m. werk? De meeste fokkers die ik ken wisselen dan af met hun partner, oppas of oudere kinderen. Hoe doen jullie dat? Wat vinden jullie belangrijk?


Ik ben de eerste 3 wkn thuis daarna wisselen mijn man en ik elkaar af zodat er altijd iemand bij de pups is!

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:40

Hier is ook eigenlijk altijd iemand thuis behalve de donderdag ochtend maar dan is heel makkelijk te regelen dat die donderdag ochtend tijdelijk gewisseld word met een andere ochtend.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:25

Ik werk niet dus geen probleem hier :)

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:57

Mag ik ook melden.

Momenteel in de "race" om mijn Friese Stabij reu te laten regristreren als dekreu. Wat inhoud dat hij 2 shows moet lopen en daar ZG of U moet krijgen. HD-foto's moeten ook nog. Als ouders niet getest zijn nog bepaalde DNA testen, maar ouders zijn in orde dus dat hoeft hij niet meer.
1e show kreeg hij een U en was bij beste reu. :=
Volgende week zijn 2e show.
Als hij daar weer een U of ZG krijgt maar foto's laten maken. En een inventarisatie.

Afbeelding
Afbeelding

Ook hebben we sinds euhh 2 maanden? Een teefje erbij welke straks hopelijk ingezet gaat worden voor de fok. :D

Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:58

Leuk hoor! Mooie reu! Welke dag ben je op de winner? Ik ben er op zondag :D

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:00

Zoe_97 schreef:
Leuk hoor! Mooie reu! Welke dag ben je op de winner? Ik ben er op zondag :D


De zaterdag mag hij zich weer tonen. De vorige show verbaasde hij mij erg hoe goed hij zich hield en was ik ook verbijsterd dat hij direct CAC en CACIB kreeg. :')

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:04

Jammer dat we er niet zelfde dag zijn :p
Morgen heb ik show :p maar niet met mijn eigen honden. Ik mag een minor puppy aussie teef showen en een tussenklas Australian cattle dog reu :D

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:04

Spannend, succes. :D

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:43

Trouwens jij bent dus wat meer gewend aan shows? Hoe lang van te voren zijn jullie er. :=

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:47

Ik ben er altijd een half uur tot één uur voor de opening van de deuren. Dan kan je nog een een goed plekje vinden zonder je er tussen te wurmen. Ik heb altijd een hekel aan mensen die last minute aan komen en dan met mijn spullen beginnen te schuiven om zelf dichtbij te zitten. Wat verderop is vaak plaats zat, als ze die goede plekjes dichtbij de ring willen hadden ze ook maar vroeger op moeten staan :p
Heel vaak als het een uur of meer rijden is slapen wij in een mobilhome op de parking :+

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:03

Oh zo lang al van te voren. Wij zijn zaterdag 12.30 en wou 11.00 aanwezig zijn. 1.5 uur om te parkeren, ring te zoeken etc. :=

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:10

In België moet trouwens iedereen voor de start van de keuringen aanwezig zijn. En in de meeste andere landen ook. Nederland is daar eerder een uitzondering in. Maar zo laat zou ik echt stresst worden :=

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:11

Ik ga zondag, onze ring begint om tien uur dus ik zorg dat ik er ben bij opening van de deuren en dat is in dit geval 8uur. Maar ik heb dan ook een hond die op de dag zelf nog wat aandacht nodig heeft kwa vacht.

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:14

Ik kon niet vinden dat we bepaalde tijd binnen moesten zijn? Was bij de andere show wel. Maar daar was ook niet zo'n "startlijst" als bij de winnershow. Helaas liep deze show ook nog flink uit dus we waren echt gaar op gegeven moment.

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:17

mirjamalvaro schreef:
Ik kon niet vinden dat we bepaalde tijd binnen moesten zijn? Was bij de andere show wel. Maar daar was ook niet zo'n "startlijst" als bij de winnershow. Helaas liep deze show ook nog flink uit dus we waren echt gaar op gegeven moment.

Ik vind de tijdsplanning van de winner ook redelijk krap, bij ons 25min om een heel ras (22 honden) te keuren..
Of de deuren eerder/tussendoor sluiten durf ik niet zeggen, ik zit in de ochtend dus heb daar niet naar gezocht..

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:19

Veel succes met de shows!

Ik show niet meer, Neel heeft haar kwalificaties bij elkaar dus we zijn ermee gestopt. Dat is allemaal niks voor mij en ook niet voor haar.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:21

Die lijsten zijn aar indicaties. Niet zoals bij een paardenwedstrijd echt dat is je uur. De ene keurder keurt sneller dan de andere. Heb al eens een half uur in de ring gestaan in een klas van 3 honden. Maar andere uiterste was een keurder die op 20 minuten 31 borders keurde (orkaan. Van een afstandje bekeek en de honden rangschikte op hoeveelheid vacht zonder ook maar 1 hond aan te raken _-:(

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:28

Tja, blijft een jury sport.. Ik had de laatste keer een keurmeester die de honden liet zitten en ze dan van voren bekeek.. :')

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:31

Huh zitten, ze moeten toch altijd staan :')
Zodra we de punten hebben stoppen wij ook weer met de shows :o
Nog ff goed nadenken hoe laat we nou plannen dan zaterdag :\

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:34

Lol zitten. Ik show regelmatig honden die het commando zitten (bewust) niet eens kennen. Dus zou dan een probleem hebben hahaha. Mijn eigen honden ook trouwens. Kunnen prima zitten. Maar aan een showlijntje is het enkel rechtstaan. Iets anders zitten ze niet snel doen.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:43

Hier 3 shows gelopen met djes. 1 op 16 weken in de minor puppy waar ze 2e werd van 4 pups. De 1e pup was er 1 van toen net geen 6 maanden en 2 in de puppyklasse waarvan ze 1x alleen stond in de puppyteef en er geen puppyreu was dus automatisch best puppy en dus de ere ring. (Wat ik zelf ivm de drukte een fijne oefening vond)
Daarna nog 1x niet geplaatst tegen 6 andere pups. Een show vanuit de rasvereniging met grotendeels buitenlandse pups en allemaal ervaren hondjes en handlers.
Keurmeester heeft toen ook aangegeven dat met wat training ze zich veel beter gaat laten zien en dat ik er dan op show een heel leuk hondje aan ga hebben <3 altijd leuk om te horen!

We hebben geen ringtraining gevolgd en ik ben verre van een ervaren handler :')

Ik verwacht dat ik te weinig kansen heb om een gooi te doen naar NJK. Dus ik verwacht dat ik haar na de pups van chick eens mee neem naar een paar shows en gewoon eens zie hoe ze t doet met wat routine.
Maar heb ook niet zo’n droom in t showen met dat ik iets echt wil bereiken. Ik ben al dol gelukkig als ik ooit 1x 1e met een U word met haar :)

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:26

Haha hier 0.0 ervaring en geen ringtraining. Toch gelijk een U en beste reu. En stonden ook ervaren handlers bij. :')

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:32

Je moet maar net geluk hebben met de keurmeester en hoe je hondje zich laat zien natuurlijk! :)

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:36

Dat zeker!