Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 12:53

Sastaic schreef:
Wat een knappe pups <3
En wat zal je huis leeg aanvoelen straks mirjamalvaro!

Ik heb vorige week de goedkeuring van de kennel binnen gekregen. Nu begint de ellende haha, ik wilde eerst een website doen, maar ik ben niet zo handig met dat soort dingen dus ik hoop dat een facebookpagina ook volstaat.
Alleen ik weet nooit zo goed wat ik er allemaal op moet zetten. Er moeten nog wat leuke foto's gemaakt worden want dat is nu nog zo karig en ik heb de uitslagen erop gezet van zowel mydogdna als de uitslag van de raad.

Ik wilde er ook nog wat filmpjes van de behendigheid opzetten, maar ik weet niet of ik mezelf dan promoot of in de vingers snijd :+ Het hondje is niks mis mee, maar ze is nog wel heel jong en er valt ook nog genoeg te leren.


Alleen een FB/IG pagina heb je niks aan, je mag sowieso geen pups aanbieden. Daar krijg je heel makkelijk een ban voor. Daarbij ben je dan ontzettend lastig vindbaar via google en dergelijke. Er zijn een heel aantal hufterproof websites.

Sastaic

Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:08

KimD schreef:
Sastaic schreef:
Wat een knappe pups <3
En wat zal je huis leeg aanvoelen straks mirjamalvaro!

Ik heb vorige week de goedkeuring van de kennel binnen gekregen. Nu begint de ellende haha, ik wilde eerst een website doen, maar ik ben niet zo handig met dat soort dingen dus ik hoop dat een facebookpagina ook volstaat.
Alleen ik weet nooit zo goed wat ik er allemaal op moet zetten. Er moeten nog wat leuke foto's gemaakt worden want dat is nu nog zo karig en ik heb de uitslagen erop gezet van zowel mydogdna als de uitslag van de raad.

Ik wilde er ook nog wat filmpjes van de behendigheid opzetten, maar ik weet niet of ik mezelf dan promoot of in de vingers snijd :+ Het hondje is niks mis mee, maar ze is nog wel heel jong en er valt ook nog genoeg te leren.


Alleen een FB/IG pagina heb je niks aan, je mag sowieso geen pups aanbieden. Daar krijg je heel makkelijk een ban voor. Daarbij ben je dan ontzettend lastig vindbaar via google en dergelijke. Er zijn een heel aantal hufterproof websites.


Het was ook meer als promotie bedoeld en dat potentiële baasjes en geïnteresseerden alles kunnen volgen. Mijn insteek is niet echt het handelen. Natuurlijk wil ik straks wel van de pups af, maar ik blijf er liever mee zitten dan dat ze naar de eerste de beste gaan. Daar komen alleen maar problemen van en worden de hondjes ook niet gelukkig van.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 13:20

Maar via waar ga je ze dan aanbieden? Want geïnteresseerden & verkoop komen niet uit de lucht vallen.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:20

Ik heb mijn site via weebly gemaakt!
Ben zeker ook geen it persoon maar het lukte mij wel :)

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:43

Heb website maar doe er weinig mee, ook facebook.
Meeste kopers komen via de website vd vereniging of mond op mond reclame van andere fokkers.

ChefsSpecial

Berichten: 2697
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:06

Afbeelding

6 weken <3
Inmiddels wel wat “zachte” ontlasting, bij alle pups. Ik denk combi van afgelopen donderdag ontwormen en wellicht de overgang van vlees naar brokjes. Gaan nu 2 x per dag vlees en 2 x per dag brokjes geven in plaats van 4 x vlees en brokjes er achteraan. Even kijken of dat scheelt. Alle pups zijn vrolijk, eten en drinken goed en ik zie er verder niks aan, maar toch, diarree is altijd ellende :(

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:37

Wat snoezig. Het gaat zo snel!

Hier hopelijk ook weer pups op weg
Afbeelding

ChefsSpecial

Berichten: 2697
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:51

Oh spannend!

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 08:04

Ik heb mijn site, evenals mijn fotografie site, via one.com
Ik ben ook geen held en ik heb die templates wel nodig om er iets van te kunnen maken.


Wat worden ze groot Denise.
Diarree is naar, tot nu toe alleen rond 10 dagen gehad (toen vroegtijdig ontwormt en daarna was het over), dus ik mag het gelukkig nog afkloppen.
Maar zou me bij jou inderdaad niks verbazen in combinatie met ontwormen en overgang voeding.
Gelukkig zijn ze wel vrolijk en fit.


Spannend Zoe!
Duimen dat de dekking geslaagd is <3


Hier de pups nog net geen 5 weken, vandaag komt de chipper.
Ze groeien als kool, we genieten van het lekker veel buiten kunnen zijn door het mooie weer.
Gisteren de werpkist opgeruimd, ze gingen er al vrijwel niet meer in en het was tot toilet gebombardeerd. Dus nu hebben ze een grotere ren en een 'toilet' gekregen.
Er zitten echt hele slimme pupjes bij, eigenlijk allemaal poepen ze er al op en sommige doen ook hun plasje er al op.

Gister en eergisteren nog nieuwe mensen komen kijken (we hadden zelf mensen afgezegd).
En hier hebben we een super gevoel over. Dus zoals het er nu uit ziet hebben alle pups over iets meer als 3 weken een liefdevol huisje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 08:53

Mijn puppy wordt vandaag ook gechipt! Ze gaan alle 8 echt zo goed. Vrijdag zijn ze alweer 6 weken. Echt waar blijft de tijd hè?

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:57

Misschien zit jouw puppy ook bij ons in de regio.
Vriendin van mij woont ook in de Bommelerwaard en haar pups worden ook vandaag gechipt.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:14

Hier ook een website via one trouwens. Werkt heel simpele en krijgt toch meer dan de helft puppy aanvragen via mijn website. De rasvereniging in België linkt ook door naar mijn site. (En die van een 5-10 andere fokkers in België)

ChefsSpecial

Berichten: 2697
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:10

Vandaag de meisjes van Sushi eens voor het eerst op tafel gezet. 1 van deze meisjes “blijft” (ze gaat bij schoonmoeder wonen maar blijft op onze naam staan)
Ik ben niet ontevreden met wat ik zie :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:23

Op basis van deze foto’s zou voor show mijn keuze snel gemaakt zijn O:)

ChefsSpecial

Berichten: 2697
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:29

Vertel? Ik twijfel tussen 2 (maak ik overigens pas bekend als de pupkopers hun hondje te horen krijgen hoor maar ben benieuwd :D)

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:41

Ik heb ze natuurlijk niet gevoeld en oordeel enkel op deze foto’s.
Pup 1 heeft een zeer mooie toplijn, mooie hoekingen en een prachtige voorborst. Ze lijkt een mooie lengte in nacht te hebben.
Achterpootjes staan al mooi stevig. De voor voetjes lijken nog wat week, maar dat is met alle 3.
De staart van 2 en 3 vind ik wat hoog aangezet tonen. Pup 1 lijkt een betere aanzet te hebben. Op deze foto enkel
Niet de zien of de staart mooi recht is, maar vermoed van wel, anders zou ze niet in je keuzes zitten :p

ChefsSpecial

Berichten: 2697
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:54

Ik heb ook nog niet kunnen voelen hoor. Ik zet ze zelf neer en dan al betasten is nu nog lastig.
3 heeft echt een waanzinnig hoofd, maar 1 op een goede 2e plaats. Met roze heb ik gewoon wat minder, kan het ook niet uitleggen.
Dus ik denk dat het tussen paars en oranje gaat, maar we maken de keuze pas nadat de dekreu eigenaresse is geweest en een paar bevriende fokkers.

Dit zijn overigens alle meisjes van Sushi, we houden sowieso uit deze combi iets aan ;)

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 09:10

Puur op smaak en foto zou het voor mij ook het eerste meisje op de foto's zijn. Maar ik doe én niet showen én heb geen Goldens. _O- Ik moet nu rozetten bestellen voor een show en het lijkt wel natuurwetenschappen en scheikunde zo moet ik het ontcijferen. :+

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:01

KimD schreef:
Puur op smaak en foto zou het voor mij ook het eerste meisje op de foto's zijn. Maar ik doe én niet showen én heb geen Goldens. _O- Ik moet nu rozetten bestellen voor een show en het lijkt wel natuurwetenschappen en scheikunde zo moet ik het ontcijferen. :+


Je mag mij altijd een pb sturen als je vragen hebt. Heb al wat jaren ervaring met bestellen van dit soort dingen.

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:14

ChefsSpecial schreef:
[ [url=m/7DVSyz.jpg]Afbeelding[/url] ]

6 weken <3
Inmiddels wel wat “zachte” ontlasting, bij alle pups. Ik denk combi van afgelopen donderdag ontwormen en wellicht de overgang van vlees naar brokjes. Gaan nu 2 x per dag vlees en 2 x per dag brokjes geven in plaats van 4 x vlees en brokjes er achteraan. Even kijken of dat scheelt. Alle pups zijn vrolijk, eten en drinken goed en ik zie er verder niks aan, maar toch, diarree is altijd ellende :(

Oh wat zijn ze leuk <3

Spannend Zoe! Succes met de dekking, duimen op een voorspoedige dracht die mag volgen :D

Fijn Fem dat je voor iedereen een plekje hebt <3


Hier vliegen volgende week de eerste pups uit. Eentje zal wat langer blijven, aangezien die naar Zweden gaat. De rest gaat in Nederland wonen, waarvan twee in de buurt (en eentje maar een kwartiertje afstand van mij :)) ). De fokker is ook erg blij met dit nest. Het is/was een relaxed nest, geen gekke dingen, en leuke karakters. Alle pups mooi getekend, open karakter, onderzoekend, mensgericht. De aanstaande nieuwe baasjes gaan een leuke tijd met ze tegemoet <3

Afbeelding

ChefsSpecial

Berichten: 2697
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:48

Oh wat zijn ze leuk!!! <3

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 11:37

Esplendido schreef:
KimD schreef:
Puur op smaak en foto zou het voor mij ook het eerste meisje op de foto's zijn. Maar ik doe én niet showen én heb geen Goldens. _O- Ik moet nu rozetten bestellen voor een show en het lijkt wel natuurwetenschappen en scheikunde zo moet ik het ontcijferen. :+


Je mag mij altijd een pb sturen als je vragen hebt. Heb al wat jaren ervaring met bestellen van dit soort dingen.


Dat is niet nodig, de mensen die ze nodig hebben kunnen dat ook prima.

ChefsSpecial

Berichten: 2697
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:37

Vandaag zijn alle pups gechipt en kunnen we de stamboomnamen bekend maken!
Pups Cooper & Lollie (Sequins Separator x Chef's Special Lollipop)
Onze Dunkin’ Donuts:
♂️ Chef's Special Milky Heaven
♂️ Chef's Special Chocoholic
♂️ Chef's Special Banana Pudding
♂️ Chef's Special Rocky Road
♀️ Chef's Special Strawberry Rainbow
♀️ Chef's Special Smartie Overload

Pups Yan & Sushi (Ch. Gaia Atalantè Silent Night x Vivid Victory v.h. Aambeeld)
Onze appeltjes:
♂️ Chef's Special Golden Delicious
♂️ Chef's Special Royal Gala
♂️ Chef's Special HoneyCrisp
♂️ Chef's Special Jonagold
♂️ Chef's Special SweeTango
♀️ Chef's Special Granny Smith
♀️ Chef's Special SugarBee
♀️ Chef's Special Pink Lady

En de meisjes van Sushi mochten nog een keer op tafel gisteren, dat ging al heel wat beter :+

Meisje paars:
Afbeelding

Meisje oranje:
Afbeelding

Meisje roze:
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:46

Ik vindt paars het leukste maar vraag mij niet waarom. :')
:D

ChefsSpecial

Berichten: 2697
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:06

Ik begrijp je wel hoor. Dat meisje zit echt heel goed in elkaar. Oranje ook, die is iets lager en iets langer gesteld, en ik denk meer ons type. Maar ik twijfel oprecht tussen die 2, ze zijn beiden heel knap.
Roze heeft nogal de neiging om haar staart omhoog te dragen (beetje zoals een beagle) dus ik denk dat die mag gaan verhuizen.
Maar goed, we hebben nog 2 weken :D