Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 22:01

Ooh nee hoe poedersuiker! Nu zal het wel echt verrassing worden. Wat denk je zelf?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 22:32

xLaraaj schreef:
Ooh nee hoe poedersuiker! Nu zal het wel echt verrassing worden. Wat denk je zelf?


Puur gebaseerd op gevoel zeg ik dat acht zeker niet klopt. Ze is nu al 3,5kg zwaarder. Vorige dracht was ze dat niet eens toen ze beviel. :=

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:10

Gaat het goed?

Hier weer nieuw teefje voor Sep, dit keer finland. Dus gaan we weer wat nieuws proberen, diepvries sperma. :=
Als er meerdere rietjes afgenomen kunnen zullen er dus meerdere opgeskagen worden voor eventuele andere teefjes. :=

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 20:14

Sommige mensen zullen het wel al gezien hebben, sommige nog niet maar onze Horizons zijn geboren.

Sinds zaterdagavond een hele rollercoaster met uiteindelijk dinsdagochtend een keizersnede tot gevolg.

Sinds zaterdagavond had ze een tempdaling en wat voorweeën, nog niks geks en precies 'volgens plan'. Een onrustige nacht tot gevolg. Graven, hijgen, wat lichte contracties om vervolgens als een roosje in slaap te vallen. Zondag overdag was ze een stuk 'mobieler' en wilde ze mee wandelen, niks te merken aan haar van een naderende bevalling. Zondagavond begon het weer opnieuw, zelfde verhaal, zelfde verloop.

Maandagochtend DA gebeld, alvast informeren over de situatie en eventueel voor tips. Aangezien nog geen vruchtwater te zien was, geen zorgen maar als er dinsdag om 12 uur nog niks geboren was zouden we op controle gaan. Maandagavond brak haar water, gifgroen, weer DA gebeld voor de zekerheid maar kreeg het verwachte antwoord. Geen zorgen als het op gang komt, 22 uur zouden er persweeën/pup moeten zijn. Die waren er niet maar voor mijn gevoel was dat ook echt te snel, het vorige nest deed ze daar bijna 13 uur over.

Ontsluiting was maandagavond 22 uur volledig, geen pup in het bekken te voelen. Geen verhoogde temp, nog steeds groene afscheiding. DA gebeld, die was het met me eens, afwachten. Wederom een helse nacht met geen slaap en geen persweeën. Om 7 uur weer DA gebeld en we konden langskomen. Daar stelde hij dezelfde conclusie als wij maandagavond, volledige ontsluiting, geen verhoogde temp, groenig vruchtwater. Keuze tussen piton spuiten of KS, aangezien we inmiddels sinds zaterdagavond aan de gang waren en allemaal kapot en op én de puppen nu nog niks geleden hadden besloten voor de KS.

Die verliep soepel en snel en zéér zéér vakkundig en prettig.

Tien puppen geboren, negen in leven. Één meisje heeft de brug tot onze wereld helaas niet gered. Ze blijft voor eeuwig onderdeel van onze roedel, haar naam is dan ook al zeker. Vihaan Aditi The Force's Captain Ersa, roepnaam Ersa. Ik heb haar gisterenavond begraven op onze dagelijkse wandelroute, als we gaan wandelen komen we twee keer langs haar. :knuffel:

De rest en Dana doen het godzijdank fantastisch! *\%/*

De eerste puppyspam! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Ersa <3 Ik heb haar begraven met een ZippyPaws mini, ingewijden weten wel waarom.

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:21

Wat een heftige tijd was t. Maar nu genieten van de kids en mama!

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:42

Zo blij voor jullie dat alles nu in orde is <3 geniet nu nog maar een paar weken. Daarna begint de fun }:)

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:22

Heel knap nest!

Hier verder weinig nieuws :+
Tommy 5 maanden. Nero bijna 11. Nog even en hij is echt geen pup meer.

Afbeelding

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:33

Wat een heftige dagen hebben jullie achter de rug. Nu lekker genieten van de negen kleintjes. Sterkte met het verlies van Ersa.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:01

Gefeliciteerd met jullie puppies KimD! Wat mooi hoe je Esra hebt begraven op een mooi plekje <3

Hier geen pupjes meer dit jaar. De vaderhond is net voor mijn vakantie zeer plotseling overleden. Ik wilde alleen deze combinatie doen met Runa, dus nu houdt het op. Eind volgend jaar wellicht met Meggie.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 09:22

Jeetje, dat is ook wat! Is er geen diepvries beschikbaar? Of is hij aan iets erfelijks/genetisch overleden?

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:26

Oh dat verwacht je ook niet :(:)

Kim gefeliciteerd met je pups, heftige dagen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:12

Hij had een tumor op de milt. s Morgens niks aan de hand, s avonds was ie dood. Geen diepvries beschikbaar, ki is in ons ras niet heel gebruikelijk en hij was op zich niet heel bijzonder. We zouden met chilled insemineren.

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 14:10

Hallo Allemaal!

Ik stuit net op dit topic en ben direct enthousiast en wil mij hier graag vast een keer melden! Mijn naam is Lotte, woon in Kaatsheuvel en momenteel eigenaar van een Dalmatiër en een border collie teefje (rescue uit Spanje). Ik heb tijdens mijn studie bij een aantal fokkers stage gelopen (Briards + Ierse wolfshonden en Boxers + hovawarts). Daar al heel wat mooie ervaringen op mogen doen toentertijd en de droom is om over een aantal jaar bij een volgende hond ook de fokkerswereld in te stappen. Tot dat eenmaal zover is wil ik mijzelf op voorhand vast nog meer gaan verdiepen hierin op verschillende manieren. Lijkt mij dus heerlijk om in dit topic vast mee te mogen lezen in al jullie ervaringen.

Ik werk in de honden als hondenfotografe waarbij ik zeer regelmatig ook nesten fotografeer (ik zal wat foto's delen hiervan voor de liefhebbers :D ). Voor ik dit deed heb ik gewerkt als instructie op een hondenschool, gecombineerd met werk bij een hondenhotel en uitlaatservice.

Benieuwd naar al jullie ervaringen, overwegingen en prachtige nestjes!

Liefs Lotte!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 15:17

Welkom! Super leuk! Volgens mij was jij ook op AE & HDH of niet? Ik meen de foto's al eens ergens gezien te hebben.

Met welk ras zou je willen fokken?

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 15:49

oh wat gaaaaf die foto's!!

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 17:29

KimD schreef:
Welkom! Super leuk! Volgens mij was jij ook op AE & HDH of niet? Ik meen de foto's al eens ergens gezien te hebben.

Met welk ras zou je willen fokken?


Yes, Animal Event stond ik met een stand en gaf ik 2 workshop's per dag. HDH moet je mij even bij helpen, ik ben niet zo van de afko's := het duurde best een tijd voor ik AE linkte aan Animal Event :')

En ik zou dan met Dalmatiërs fokken als het mij tegen die tijd allemaal gegund is, daar ligt toch wel echt mijn hart.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 17:38

Fosco schreef:
KimD schreef:
Welkom! Super leuk! Volgens mij was jij ook op AE & HDH of niet? Ik meen de foto's al eens ergens gezien te hebben.

Met welk ras zou je willen fokken?


Yes, Animal Event stond ik met een stand en gaf ik 2 workshop's per dag. HDH moet je mij even bij helpen, ik ben niet zo van de afko's := het duurde best een tijd voor ik AE linkte aan Animal Event :')

En ik zou dan met Dalmatiërs fokken als het mij tegen die tijd allemaal gegund is, daar ligt toch wel echt mijn hart.


Pittig ras qua gezondheid en het vinden van juiste mensen, je zoekt je wel de uitdaging uit in ieder geval! Voor de Dalmatier zou ik dan vooral op gezondheid gaan inlezen in eerste instantie en welke lijnen je interesse hebben. Meer huishond of de werklijnen? Dan inlezen met wat is belangrijk in de gezondheid (wat heeft prioriteit), wat kun je uitsluiten op (groot)ouders, wat moet getest worden, wat niet maar is wel een voordeel etc.

Happy Dog Hondenweekend bedoelde ik met HDH, hahaha!

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 18:34

KimD schreef:
Pittig ras qua gezondheid en het vinden van juiste mensen, je zoekt je wel de uitdaging uit in ieder geval! Voor de Dalmatier zou ik dan vooral op gezondheid gaan inlezen in eerste instantie en welke lijnen je interesse hebben. Meer huishond of de werklijnen? Dan inlezen met wat is belangrijk in de gezondheid (wat heeft prioriteit), wat kun je uitsluiten op (groot)ouders, wat moet getest worden, wat niet maar is wel een voordeel etc.

Happy Dog Hondenweekend bedoelde ik met HDH, hahaha!


Ah nee daar heb ik niet gestaan haha, enkel het animal event.

Het ras ben ik zeer bekend mee en heb hierin ook een groot netwerk aan mensen en bevriende ervaren fokkers. Maar het is echt nog jaren weg dat ik zou gaan fokken (eerst moet een van mijn eigen honden uit de tijd zijn en dat duurt hopelijk nog heel lang). Het is dus echt toekomst muziek. Op dat gebied weet ik ook waar ik naar moet gaan kijken dus al het bovengenoemde is mij gelukkig al bekend. Ben wel benieuwd waar jij precies op doelt met de 'pittig qua gezondheid', gewoon puur uit nieuwsgierigheid :P

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:52

Welkom in het topic! En wat een prachtige foto’s <3

Hier een nieuwe aanwinst in huis.
La Preciosa Royal Rain ~ Gio aka Gigi voor de vrienden :+

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 22:06

<3

Ja ondanks dat ik merle etc niks vind. Is t wel een heeel knap ding. Haar houding en expressie spreekt me echt aan.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 07:28

xLaraaj schreef:
Welkom in het topic! En wat een prachtige foto’s <3

Hier een nieuwe aanwinst in huis.
La Preciosa Royal Rain ~ Gio aka Gigi voor de vrienden :+

[ [url=m/E6UsSc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Was dit gepland of per ongeluk? :=
Ze is wel schattig! En Gigi vind ik een leuke naam. :):)

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:01

Schattig Gigi! <3
Fosco leuk dat je ook ervaring hebt met Hovawarts! Die van m’n ouders is deze winter ingeslapen een kleine week voordat ze 16 werd

Hier staat het fokken voor dit jaar verder op een laag pitje, ik ben in juni zelf bevallen van een kleine man
Voor Qira zijn we wel vast aan het kijken voor een reu, voor haar hebben we verder alles voor elkaar voor een nestje
De pups van Lizzy waren 2 aug een half jaar alweer, vandeweek is er een hier geweest om samen te wandelen, leuke vrolijke hond!
De rest doet het ook goed, allemaal blije gezinnetjes *\o/*

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:25

kiwiwitje schreef:
<3

Ja ondanks dat ik merle etc niks vind. Is t wel een heeel knap ding. Haar houding en expressie spreekt me echt aan.


Dank je :D

@KimD hoe per ongeluk? :P neenee was gepland. Al wist mijn vriend er weinig van hahaha

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 10:16

xLaraaj schreef:
kiwiwitje schreef:
<3

Ja ondanks dat ik merle etc niks vind. Is t wel een heeel knap ding. Haar houding en expressie spreekt me echt aan.


Dank je :D

@KimD hoe per ongeluk? :P neenee was gepland. Al wist mijn vriend er weinig van hahaha


Dat bedoelde ik inderdaad ja, of ze gepland wat of dat je er spontaan tegenaan gelopen was en hebt toegevoegd aan je roedel. :D

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:57

Lara gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Hier zit lyn nu op 49 dagen. Aftellen is begonnen. Eerst nog de rontgen binnenkort. Het is een volle boel daar binnen :D

Afbeelding
Afbeelding