Ondanks dat we al jaren een papegaai wilden, kwam het er eigenlijk nooit van.
En nu, alsof het zo moest zijn, kwam Angel op ons pad.
Een kennis van me had een kaketoe opgevangen voor iemand die enrnstig ziek is. Bij die persoon had Angel 5 jaar gewoont, maar de man was ernstig ziek geworden en kon niet meer voor Angel zorgen. Hierop heeft de kennis van mij de vogel opgehaald, zodat deze niet in het asiel zou belanden.
In eerste instantie begreep ik niet dat het voor opvang was, maar dat ze de vogel gewoon aangeschaft hadden. Na een week zag ik hem te koop staan op fb. Mijn zoon was in die week erg gek geworden op Angel. Mijn zoon komt namelijk heel regelmatig bij die kennis. Overleg gehad met manlief en ja, Angel mocht bij ons komen wonen.
Ondanks dat ik wel wist dat te veel zonnebloem pitten enzo slecht was en dat er een gevarieerd voedingspatroon moet zijn, is het daadwerkelijk hebben van een papegaai toch nèt even anders

Om te beginnen kwam ik erachter dat er cites papieren bij zon vogel moeten zitten, tja , die hadden we niet... wat nu..?
Foto's gemaakt van zn voetring (gelukkig gesloten) en zo het ringnr kunnen achterhalen. Het is een ringnr van de Nederlandsche vogelbond, dus het is geen wildvang, poeh wat een opluchting! Want ja, ze kunnen dus je vogel in beslag nemen bleek. Inmiddels de fokker achterhaald en de cites papieren zijn aangevraagd.
Hier wil ik mijn ervaringen delen (in de hoop dat een ander er eventueel wat aan heeft) en Jullie vertellen over de belevenissen van Goofy. Huh? Goofy? Het was Angel toch? Ja, dat klopt, alleen het is een mannetje en het is een onwijze clown, dus hebben we hem Goofy genoemd, aangezien hij toch niet luisterde naar Angel. Ohja, Goofy is 19 jaar oud.
Als je vragen hebt, stel ze gerust!