Dus bij deze: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!
Voel je vrij om jezelf (en je hond(en) ) voor te stellen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Maar dat is wel heel typisch normaal voor een ODH, dat ze veel socialer zijn over 't algemeen, wat je met een gewone Duitse Herder vaak toch minder hebt. Ook niks mis mee, maar dat sociale vind ik wel fijn) dus ik vind het ook wel vreemd dat het ras nog niet erkend is bv., terwijl er op zich door de rasverenigingen wel met goed beleid gefokt wordt naar mijn idee en zijn de erfelijke ziektes tot nu toe nog veel minder aanwezig als bij de gewone Duitse Herder, ondanks de populariteit van de ODH. 

Hij was mijn eerste hond en is 13,5 jaar bij ons geweest. Hij was mijn steun en toeverlaat, mijn maatje in alles. Het was zo leeg zonder hem. Nu met Arya en Sansa, onze kitten, is het gelukkig niet meer stil in huis maar het gemis is er zeker nog steeds wel.
Daphne_65 schreef:Onze ODH Bo is 11 jaar geworden in augustus. Wij hebben hem gekregen met 6 maanden. Hij is altijd jong en energiek geweest tot ca een jaar terug. Nu laat zijn lijf hem af en toe in de steek, maar in zijn koppie is hij nog piepjong. Bo is grauw-bruin van kleur. Dat wil zeggen zijn dek is wolfsgrauw ipv zwart. Foto's krijg ik niet geupload, maar dat ga ik nog een keer op mijn gemak proberen
Op de twee foto's die ik hierboven plaatste zie je het in de kop ook al best goed, hoe ze veranderd is. Op de onderste foto was ze 9 weken en had ze nog veel meer zwart en de bovenste foto is van vorige week met 17 weken oud en daar zie je echt al veel lichter erbij tussen de ogen en rond de oortjes. En wat ik ook echt hilarisch vind uitzien, is dat ze onder de staart echt zo'n 'target' heeft want daar is het dus ook grauw/zilver terwijl de rest rondom zwart is haha. Voor reutjes dus echt een 'doelwit'
Scuuuuse me hihi.
welmoed__ schreef:Melissa, ik dacht het, jij deed het! Ik liep ook al even in mjjn hoofd om een topic te maken, maar geen tijd voor gehad.
Maar ik meld me natuurlijk ook met mijn ODH!
Dit is Floyd en hij is nu ruim 13 weken.
[ [url=m/tF941Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IJFgCl.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toen hij net bij ons was.
[ [url=m/y5WBtG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar echt joh, geef je die Pokon? Echt bizar hoe hard hij groeit haha! Zal dat dan toch ook het verschil zijn met reu/teef? Arya lijkt echt zo fijntjes tov hem, lol. Maar die is ook flink bezig met puppy vacht verliezen waardoor die wolligheid eraf is en ze forser oogt zeg maar. Nu ziet ze er zo fijntjes uit
Die boomstam foto's zijn zooo gaaf! JesdaJinn schreef:Thanks.
Ik vind het lastig want ik weet niet zo goed waar te beginnen.
Ik kan me ook niet meer herinneren hoe ik dat met Jesda heb gedaan...
Die zijn in principe onafhankelijk en geven geen voorkeuren door van hunzelf qua fokkers maar geven gewoon eerlijk advies. welmoed__ schreef:Ja hij gaat echt hard hoor. Maar vergis je ook niet dat hij al wel groter was toen hij uit het nest kwam vergeleken met Arya.
Ben soms alleen bang dat hij iets te hard groeit, mbt HD en ED. Maar minder als dit te eten moet ie ook echt niet.
Groeipijnen en de kans die daarmee groter wordt op het krijgen van HD/ED geven ze normaal wel aan, dus dan zou je dat wel merken. En als je voer geeft waarin de calcium/fosfor verhoudingen goed zitten, zou je in principe niet bang hoeven te zijn ervoor. Je zou nog voor voer kunnen kiezen waar er iets minder in zit - want er zit wel qua merken onderling best verschil met hoeveel calcium/fosfor erin zit en vaak adviseren ze dan voor HD/ED en grotere rassen om dan voer te kiezen waar het iets minder aanwezig is, de calcium met name. Daar zou je eventueel nog naar kunnen kijken, maar als Floyd niks aangeeft denk ik niet dat je je al te veel zorgen daarover hoeft te maken. Denk dat hij gewoon een grote reu gaat worden
JesdaJinn schreef:Thanks! Heb het nu even snel door gelezen, maar ga het straks even op m'n gemakje doorlezen.
Dat van dat bellen is idd wel een goed idee