Hond ziek. Herkent iemand dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:52

Ik heb beetje gemist wat voor blikvoer je geeft maar je kan denken aan royal canon Renal is speciaal voor nierproblemen en gastro internal speciaal voor spugen en diarreee.

Verder kan ik je enkel heel veel sterkte wensen, afscheid nemen van je maatje is zo ruk en de beslissing nemen al helemaal. Ik heb afgelopen maand ook die beslissing moeten nemen vreselijk!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:21

Is er niet gezegd dat je niervoeding moet geven?

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:13

Niervoeding doet op de korte termijn niets, alleen op lange termijn. Is voor nu dus niet de oplossing. Dat er nu iets in gaat is beter dan niets. Nierdieet heeft zeker de voorkeur, maar is het belangrijkst op de lange termijn

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 05:50

Deesdaan
Ik zou wel moeten rotzooien met vocht aangezien ze gewoon niet/bijna niet drinkt. Als ik haar nu geen extra vocht geef is ze zo weer uitgedroogt

Nietdieet is idd iets voor de toekomst. Niet voor nu

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:44

Geef haar niet teveel water. Bij nierfalen geldt een vochtbeperking. Dus je doet het goed met het natvoer. Houd enkel uitdroging in de gaten. Je kan haar bijvoorbeeld een ijsklontje geven als ze toch te weinig vocht krijgt. Ik durf tewedden dat ze dat te leuk gaat vinden om links te laten liggen. Hoe meer je zelf intervenieert mbt de nierfunctie, hoe lastiger het wordt om die onder controle te krijgen. Dus stick to the plan die je van je dierenarts hebt gekregen en bij onraad teruggaan.

Dat braken kan een gevolg zijn van het feit dat ze teveel voer ineens krijgt. Haar lichaam moet al extreem hard werken dus overleg met je dierenarts of je het kan verdelen in kleinere porties over de dag heen.

De diaree komt door het natte enerzijds en het kan ook een uitwerking zijn van de medicijnen. Zeker bij ontstekingsremmers.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de nierfunctie dus inderdaad creat, ureum, fosfaat, calcium.
Verschrompelde nieren zie je inderdaad bijna niet op de echo maar ik lees nergens terug dat dat het geval is. Een MRI kan meer laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:45

Kabayo schreef:
Deesdaan
Ik zou wel moeten rotzooien met vocht aangezien ze gewoon niet/bijna niet drinkt. Als ik haar nu geen extra vocht geef is ze zo weer uitgedroogt

Nietdieet is idd iets voor de toekomst. Niet voor nu


Ik bedoelde ook juist dat ik dat nu zo zou houden en daar dus niks aan zou veranderen omdat je het wil bijhouden of iets dergelijks, idd juist omdat ze nu genoeg binnen krijgt.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 07:47

Even voor de goede orde. Ik ga zo naar de DA

Urine navragen
Gewicht eiwitten bacterien suiker

Nog uitgedroogd?

Wat is de bloeddruk?

Kan het ook een tumor of niersteen zijn?

Nog toevoegingen? Moet er half 9 zijn
Bloed word onderzocht maar daar heb ik later vandaag uitslag van

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:55

Goede vragen mbt nierstenen of tumoren.
Als de nierwaarden nog niet beter zijn, is het zeker verstandig om over te gaan op aangepast voer en dan vooral te letten op zout, calcium en fosfaat. Om te weten waar van nature veel zout, fosfaat en calcium in zit kan je op internet veel informatie vinden.

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:57

Even navragen of ze toch niet IV op de antibiotica moet. Grote kans dat ze de antibiotica ook uitgebraakt heeft.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 08:10

horsiegek schreef:
Even navragen of ze toch niet IV op de antibiotica moet. Grote kans dat ze de antibiotica ook uitgebraakt heeft.

IV?

Kidde
Berichten: 3471
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:18

Kabayo schreef:
horsiegek schreef:
Even navragen of ze toch niet IV op de antibiotica moet. Grote kans dat ze de antibiotica ook uitgebraakt heeft.

IV?

Intraveneus wordt er bedoeld denk ik, dus rechtstreeks in het bloed.

Veel sterkte bij de dierenarts zo!

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 08:26

Ze heeft niet meer gebraakt. Dit hoeft dus niet

Urine:
Gewicht 1.017
Suiker negatief
Bloed negatief
Eiwit negatief
PH 6

Niet meer uitgedroogd

Tumor en nierstenen zijn nog mogelijk. Word ze weer ziek(er) gaan we de echo nogmaals proberen

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:28

Toi toi bij de DA

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:35

Met bloed negatief, betekent dat dat de creatinine, ureum, fosfaat en calcium goed zijn?

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:37

Ik denk dat ze bedoeld dat er geen bloed in de urine zit. Soortelijk gewicht ligt wel te laag.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 08:38

horsiegek schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat er geen bloed in de urine zit. Soortelijk gewicht ligt wel te laag.

Dit is logisch als ze nierproblemen heeft en in principe water plast

Karijn bedoel idd dat er geen bloed in de urine zit

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:01

Oke, dan lijken nierstenen toch vrijwel uitgesloten. Bij bloed in urine wordt snel gedacht aan nierstenen.

Bloeddruk. Andere zaken waar je naar kan vragen is hartfunctie. Als er een echo gemaakt gaat worden, laat dan ook een echo van het hart gemaakt worden.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 09:08

karijn schreef:
Oke, dan lijken nierstenen toch vrijwel uitgesloten. Bij bloed in urine wordt snel gedacht aan nierstenen.

Bloeddruk. Andere zaken waar je naar kan vragen is hartfunctie. Als er een echo gemaakt gaat worden, laat dan ook een echo van het hart gemaakt worden.

Hart klinkt goed

Bloeddruk vonden ze niet heel nuttig en betrouwbaar. Ook gaat de behandeling daardoor ook niet veranderen

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 09:09

Kijk dan <3 Zo ken ik haar weer!Afbeelding

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:15

Hoe was het bij de dierenarts?

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 09:18

Romeo2007 schreef:
Hoe was het bij de dierenarts?

Klinisch erg positief. Geen koorts. Weer een kilo aangekomen. Lijkt allemaal erg goed. We gaan mooi door met de antibiotica

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:34

Heel fijn dat ze het nu goed doet. Maar mocht ze weer slecht worden zou ik je toch de raad geven naar een andere kliniek te gaan. Hier hebben ze twee mogelijke oorzaken vastgesteld en daar gaan ze nu van uit. Terwijl er nog geen duidelijke diagnose is, ook hoge bloeddruk kan bvb nierproblemen veroorzaken en dat is een onderzoekje van vijf minuten . Feit dat ze dat dus al niet nodig vinden is jammer. Ik weet het, jouw hond, jouw da en jouw portemonnee maar zou met zo’n vage uitkomst echt verder kijken.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 10:00

bigone schreef:
Heel fijn dat ze het nu goed doet. Maar mocht ze weer slecht worden zou ik je toch de raad geven naar een andere kliniek te gaan. Hier hebben ze twee mogelijke oorzaken vastgesteld en daar gaan ze nu van uit. Terwijl er nog geen duidelijke diagnose is, ook hoge bloeddruk kan bvb nierproblemen veroorzaken en dat is een onderzoekje van vijf minuten . Feit dat ze dat dus al niet nodig vinden is jammer. Ik weet het, jouw hond, jouw da en jouw portemonnee maar zou met zo’n vage uitkomst echt verder kijken.

Kan inderdaad. Bij een hoge bloeddruk heb je namelijk nog 20 mogelijkheden wat het kan zijn. Vandaar dat het op dit moment niet veel zal veranderen aan het plan. Ik ben het er wel mee eens eerlijk gezegt. Zolang ze goed blijft doe ik geen onderzoeken meer. Ik heb geen geldboom en ze geeft zelf aan wanneer ze zich klote voeld. Dan onderzoeken we natuurlijk wel verder

<3
Afbeelding

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:59

Fijn dat zij het goed doet ts!

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:09

Fijn dat het beter lijkt te gaan.
Hopelijk is ze snel weer de oude.