Wat betekent het?
Als opvanggezin vang je eigenlijk herplaatsers op en zorg je voor de kat alsof het de jouwe is.
Alleen zijn ze niet echt van jou, want wanneer ze er klaar voor zijn worden ze uiteindelijk herplaatst naar hun (hopelijk!) droomhuis.
Afgelopen mei heb ik mijn vriendje na 15 jaar moeten laten inslapen en het gemis blijft natuurlijk. Afgelopen week heb ik mijn vriendje zijn medicatie geschonken aan een vzw, deze benaderde mij nadien met de vraag of we soms willen helpen als opvanggezin. Even nagedacht, omdat het overlijden van mijn vriendje zo kort geleden is, maar uiteindelijk hebben we nog een andere (1 jarige) kat die wel nood heeft aan affectie van een andere kat. Dus na even overleg met vriendlief besloten we niet voor een 2e kat te gaan, maar zo eigenlijk mee te helpen aan een goed doel!
Dit was mijn (bovenstaand) vriendje, die ik nog iedere dag mis.
http://i65.tinypic.com/zn0jgw.jpg
Wat wil ik met dit topic?
Alles netjes kunnen bijhouden van alle opvangkatten (incl. fotos!), van hun verhaal tot adoptie.
En wie weet word er iemands hart veroverd of beter nog, opvanggezin worden.
En zo gaan we naar de eerste opvangkat: Balou, die hier sinds 10/07 verblijft.
Balou is een 6 jaarse gecastreerde kater, die als kitten gered is door zijn afstaanders. Balou is een enorme kroelkat en welke kat kun je nu niet overhalen met eten? Juist, iedere kat.. en dat laatste gebeurde, door een oude vrouw. Alleen heeft Balou een gevoelige blaas en kan hij geen natvoer verdragen, dus hij kreeg last van zijn blaas. De afstaanders zeiden tegen de buurvrouw te stoppen met te voeren voor zijn welzijn, maar dat deed ze helaas niet. De afstaanders verhuisde even verderop, maar Balou blijft terugkeren naar de vorige buurvrouw en moet hiervoor steeds een levensgevaarlijke steenweg over. De eigenaren besloten dus in welzijn van Balou, hem af te staan. Wel moesten we hem eerst nog zien te vangen, want inmiddels doolde hij wat rond in zijn vorige buurt, maar dat is gelukkig gisteren gebeurd.
Maak kennis met deze grote lieverd!