[VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:10

abeltje_xx schreef:
janderegelaa schreef:
Ik had m niet eens meegegeven....


Het lijkt me niet legaal om een kat te houden die ( nog) niet van mij is.

Hij heeft geen chip dus in principe is hij van niemand. Maar je had m kunnen opgeven bij Amevedi als gevonden. Nu moet je het asiel straks 100 euro betalen om hem op te mogen halen. Als ze hem al niet vergeven hebben.

Jolien87

Berichten: 17501
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:13

Ooh die oogjes! <3
Wat een plaatje, ik geloof meteen dat je die graag in huis wilt nemen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:13

Wordt wel gecastreerd dan toch? Omdat hij naar het asiel is bedoel ik!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:15

Hoewel ts perfect handelt en er niks over valt te zeggen.
Had ik m ook niet mee gegeven :')

Als hij gechipt en vermist word was het een ander verhaal en had ik sowieso zelf gecheckt uiteraard.
Zou er niks in zitten had ik m mooi al zelf gehouden Y;(

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:16

Je mag indd gastgezin zijn en bij amivedi aangeven dat ie gevonden is en dat je hem zelf opvangt in afwachting of er een baasje zich meld, zo niet dat je hem dan adopteert. Dan betaal je ook alle zorg etc zelf natuurlijk. Kan wel verhaald worden op de eigenaar.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:22

Wel een ontzettend leuke kat zeg!

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:22

Ik had de kater gehouden.
Het is al vreemd dat hij nog steeds compleet is.
En hij is niet gechipt.

Dezelfde geld hebben ze hem ergers geloodst zeg maar, dan gebeurt ook helaas te veel.
Ik heb het zelf weleens meegemaakt dat ik s middags mijn hond uitliet, staat onder de brug een reismand met een deurtje open.
terwijl ik s morgens ook daar liep toen stond er niks.
Een complete kater gaat sproeien in huis.
Wie weet wilden geen geld uit geven voor een castratie.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 17:26

k_m schreef:
Wordt wel gecastreerd dan toch? Omdat hij naar het asiel is bedoel ik!


Als ze dat in het asiel niet doen dan laat ik het direct doen als we hem mogen hebben. Als je niet fokt heb je er alleen maar last van :P

Dat van gastgezin zijn en opvangen wist ik niet, maar ik vind dat het zo goed gegaan is.
Ik zie het maar zo, nu worden er ook medische kosten voor hem gemaakt voordat hij geadopteerd kan worden, daarvoor betaal ik dan in principe bij het asiel. Als ik hem had opgevangen had ik die kosten alsnog zelf gemaakt en ik denk dat met controle, inentingen, eventuele medicatie, chippen en castratie je al heel snel aan die 100 komt. Dus ik vind het niet zo'n probleem.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:27

het zal je verbazen wat voor prachtige katten je soms aantreft. Jaaaren geleden heb ik een wilde kater via Amivedi meegekregen. Uiteindelijk dikke vrienden geworden. (voor het digitale tijdperk dus geen geweldige foto's helaas)
Afbeelding
Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:28

Wat top ts +:)+ ik duim voor hem dat hij niet ziek is en voor jullie dat je hem mag adopteren

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 17:28

Ik ben trouwens wel benieuwd of ik er ooit achter ga komen wat zijn verhaal nu is. Want zoals een aantal al hebben opgemerkt, het is best raar dat een raskat ongechipt en ongecastreerd rondloopt.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:28

Ik denk dat Mousse wellicht ook een aantal kleine Moussjes gemaakt heeft in de buurt ;) Dus wie weet wat voor leuke kruisingen er straks overal rondlopen...

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:29

Wat ben jij een topper TS! +:)+
Hopelijk vindt deze beauty snel een lief baasje, of dat nou is in de vorm van een hereniging met iemand die hem mist of bij jou thuis.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:30

abeltje_xx schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd of ik er ooit achter ga komen wat zijn verhaal nu is. Want zoals een aantal al hebben opgemerkt, het is best raar dat een raskat ongechipt en ongecastreerd rondloopt.



precies, je had hem gewoon moeten houden.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:32

Ik heb ook een kat met leuk kleurtje uit het asiel. Die was ook heel gewild en werd ook net zo hard weer terug gebracht -O- Tot 3 keer toe. Ze zou in huis plassen.
Arme beestje was heel erg bang en plaste inderdaad eerst wel eens naast de bak, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om haar terug te brengen.
Het kwam natuurlijk helemaal goed en ze is de liefste en slimste kat die ik ken. (mijn avatar en foto's in profiel) Ik hoop voor jou ook dat het zo moet zijn.

Jolien87

Berichten: 17501
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:34

pompadour schreef:
abeltje_xx schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd of ik er ooit achter ga komen wat zijn verhaal nu is. Want zoals een aantal al hebben opgemerkt, het is best raar dat een raskat ongechipt en ongecastreerd rondloopt.



precies, je had hem gewoon moeten houden.


Totdat blijkt dat hij wel wordt gemist door een baasje.

Je wilt niet weten wat voor bizarre afstanden sommige katten al hebben afgelegd. Zowel te voet als in een voertuig als verstekeling.

Nee hoor, TS pakt het op deze manier helemaal goed aan en mocht het beestje wel bij haar komen wonen dan is ze in ieder geval zeker weten de rechtmatige eigenaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:36

Joh, geloof het of niet, maar sommige mensen weten niet eens dat de mogelijkheid tot chippen bestaat (of ze vinden het sielugh)..
Mijn oma heeft al jaren raskatten maar wist ook niet wat chippen was, tot haar birmaan per ongeluk de deur uit wandelde..
Gelukkig kwam die weer terug, maar oma is helaas nog steeds tegen het idee van chippen. Nu maar hopen dat het niet nog eens gebeurd.

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:37

UnlimitedS schreef:
Dat vind ik echt een rare gang van zaken eigenlijk, ik werk regelmatig met een asiel samen en daar is de procedure wat anders. Daar hebben evt. gastgezinnen eerste recht op adoptie en de mensen welke het dier gevonden hebben het eerstvolgende recht. Hebben die geen interesse, dan pas wordt er verder gekeken.

Zo is de procedure in Zuidwolde ook. Maar er wordt nogal eens anders geredeneerd, weet ik uit ervaring.

Vanuit het asiel krijg je hem helemaal in orde, chip, castratie + entingen, ontworming en ontvlooiing mee. Dus dan ben je vast een stuk goedkoper uit dan dat je het zelf gedaan had. Zuidwolde werkt niet met gastgezinnen, maar je had hem inderdaad ook zelf kunnen melden. Denk wel dat de kosten aardig waren opgelopen, als ik zijn verhaal zo hoor.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:41

Zo, ik heb even op ik zoek baas gekeken en daar in Zuidwolde zit ook een mannelijke kater die veel op Mousse lijkt. Misschien een broertje/familielid dat tegelijk op straat beland is?
Als ik niet nog thuis zou wonen en we al 3 katten hadden, had ik die zo opgehaald. Is ook een mooie namelijk.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:47

Cayenne schreef:
Joh, geloof het of niet, maar sommige mensen weten niet eens dat de mogelijkheid tot chippen bestaat (of ze vinden het sielugh)..
Mijn oma heeft al jaren raskatten maar wist ook niet wat chippen was, tot haar birmaan per ongeluk de deur uit wandelde..
Gelukkig kwam die weer terug, maar oma is helaas nog steeds tegen het idee van chippen. Nu maar hopen dat het niet nog eens gebeurd.


Mijn poezekind is ook niet gechipt maar loopt nooit weg.
Als ze via de voordeur eruit glipt dan zit ze na 15 minuten in de tuin.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 17:54

Jorex schreef:
Zo, ik heb even op ik zoek baas gekeken en daar in Zuidwolde zit ook een mannelijke kater die veel op Mousse lijkt. Misschien een broertje/familielid dat tegelijk op straat beland is?
Als ik niet nog thuis zou wonen en we al 3 katten hadden, had ik die zo opgehaald. Is ook een mooie namelijk.



Goh, wie weet? Ik ga ook es kijken. :)


[Edit] Is het Joep? Mooie kat inderdaad, maar arm dier! Wat moet hij een vreselijke klitten hebben gehad |(

UnlimitedS

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:04

pompadour schreef:
Mijn poezekind is ook niet gechipt maar loopt nooit weg.
Als ze via de voordeur eruit glipt dan zit ze na 15 minuten in de tuin.

Tenzij ze een keer schrikt, wegrent, de weg kwijt raakt en verder van huis zwerft. Het gros van de poezen die ‘kwijt raken’ zullen heus niet expres van huis weg lopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:07

Idd, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ze zijn megasnel en soms komen ze gewoon voorbij schieten voor je het zelf door hebt.

Summerdreams

Berichten: 1272
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:10

Goed gedaan ts +:)+

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:11

abeltje_xx schreef:
Jorex schreef:
Zo, ik heb even op ik zoek baas gekeken en daar in Zuidwolde zit ook een mannelijke kater die veel op Mousse lijkt. Misschien een broertje/familielid dat tegelijk op straat beland is?
Als ik niet nog thuis zou wonen en we al 3 katten hadden, had ik die zo opgehaald. Is ook een mooie namelijk.



Goh, wie weet? Ik ga ook es kijken. :)


[Edit] Is het Joep? Mooie kat inderdaad, maar arm dier! Wat moet hij een vreselijke klitten hebben gehad |(

Ja Joep inderdaad. Echt heel sneu inderdaad hoeveel klitten die gehad moet hebben. :(