Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:12

Sem_ schreef:
Zijn er hier bokkers bekend met Argos Scentwork Academy? :)


Ik zelf niet maar ze staan erg goed bekend!
Mijn fokker doet daar detectie en heeft het super naar haar zin!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:56

Ik heb er geen cursus gedaan, maar wel een aantal lezingen gevolgd en die zitten goed in elkaar.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:18

Dank! Goed om te horen. Ik dacht eraan om een boek ervan te bestellen. :j

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:47

Ik heb een van hun boeken (neus van de hond deel 1).. erg leuk en interessant boek en heel fijn geschreven! Zeker een aanrader

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:57

Leuk! Er zijn weinig (recente) boeken te vinden over detectie en/of speuren, maar deze klinkt goed. :D

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:34

Hallo, iedereen! Mag ik mij ook melden? Ik doe sinds kort agility met één van mijn cavaliertjes, en hij doet het erg goed en enthousiast. Het enige cavje tussen al die borders :D
Hoop binnenkort ook een filmpje te kunnen plaatsen, maar het is pas de derde les vanavond, en de vorige twee waren buiten in de regen, dus mijn man zag het niet zitten om te filmen ;(

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:02

Hoi sevke, welkom.
Grappig op de KC in Ermelo loopt ook een calvalier, die loopt nu 2e graad.
En er zijn heel veel rassen naast de borders hoor die meedoen. Ik loop zelf met een flatcoat.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:50

wat leuk! Bij ons zijn het allemaal borders. En ik dan met mijn cavalier. Maar hij doet zeker niet onder, hoor, voor de borders :D

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:00

Bij ons ook veel verschillende rassen :). Ik loop met een cardigan en ga beginnen met een whippet. Wij hebben niet veel mensen die wedstrijden lopen, maar van het van het handjevol dat doet, heeft niemand een border :p.

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:40

Hier gaat eindelijk ook alles weer vol aan de gang.

Ik heb dit jaar nog niet met Jinn kunnen hooperen want het veld bij ons was zo mega slecht. Echt te nat en dat vind ik gewoon te gevaarlijk voor Jinn en wanneer ik met Jinn niet ga, ga ik ook niet met Jaxx.

Ik heb mijn eigen tunnels verkocht aan de eigenaar van de hs waar ik hoopers doe en GG train (af en toe).
Nu mag ik lekker zelf gaan trainen wanneer ik wil dus daar heb ik vanmiddag direct gebruikt van gemaakt.

Met Jinn lekker gehooperd en met Jaxx kleine stukjes agility getraind en geprobeerd wat mij geleerd is in de praktijk te brengen.
Met Jaxx begonnen, toen met Jinn en later Jaxx weer even gepakt.
Ik vind zelf dat het super fijn ging! Kan altijd beter en zie ook genoeg dingen die veel beter moeten maar heb nu 2 lessen met Jaxx gehad en ik heb alle tijd.

Lang filmpje en zelf bewerkt xD Sorry voor de reclame van MM maar dat wist ik pas toen het filmpje klaar was. Desalniettemin is het wel een leuk filmpje geworden!


KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:53

Wat een rust hier! := Allemaal gestopt met trainen?

Wij zijn wel weer lekker bezig, Harvey is van zijn blessure af en Maze gaat met sprongen vooruit, zij heeft aanstaande zaterdag haar eerste seminar. <3 Ben benieuwd!

Verder een aantal wedstrijden ingeschreven, onder andere een heel weekend Venlo, voor ons de eerste keer dat we een heel weekend gaan! Ofja, ik. Kay gaat alleen zaterdag mee, zondag en maandag loop ik met zijn hond.

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:58

JesdaJinn schreef:
Hier gaat eindelijk ook alles weer vol aan de gang.

Ik heb dit jaar nog niet met Jinn kunnen hooperen want het veld bij ons was zo mega slecht. Echt te nat en dat vind ik gewoon te gevaarlijk voor Jinn en wanneer ik met Jinn niet ga, ga ik ook niet met Jaxx.

Ik heb mijn eigen tunnels verkocht aan de eigenaar van de hs waar ik hoopers doe en GG train (af en toe).
Nu mag ik lekker zelf gaan trainen wanneer ik wil dus daar heb ik vanmiddag direct gebruikt van gemaakt.

Met Jinn lekker gehooperd en met Jaxx kleine stukjes agility getraind en geprobeerd wat mij geleerd is in de praktijk te brengen.
Met Jaxx begonnen, toen met Jinn en later Jaxx weer even gepakt.
Ik vind zelf dat het super fijn ging! Kan altijd beter en zie ook genoeg dingen die veel beter moeten maar heb nu 2 lessen met Jaxx gehad en ik heb alle tijd.

Lang filmpje en zelf bewerkt xD Sorry voor de reclame van MM maar dat wist ik pas toen het filmpje klaar was. Desalniettemin is het wel een leuk filmpje geworden!

[ Video ]


Ik zou hem sowieso een heel stuk naar achteren zetten, nu springt hij heel belabberd weg omdat hij niet uitkomt voor de afzet. Even tellen wat hij nodig heeft en dat naar achteren zetten. En het belonen met het hooperhandje zou ik persoonlijk niet doen, naast dat je dan zelf ook een rare beweging maakt is het makkelijker om je speel te gooien in de beweging die je moet afmaken voor het toestel dat je aangeeft. Of gebruik maken van een dood speeltje, dat is in sommige situaties ook heel handig. :j

Maar met twee lessen mag je zeker niet klagen, dan is er nog veel te leren en tijd zat. :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:23

Hier sinds 2 weken weer aan het trainen. Eindelijk is alles opgedroogd.

In april 2 seminars staan.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:48

Hier zijn we ook nog lekker aan het trainen.
Lux heeft haar rontgenuitslagen binnen, en is dus nu officieel HD-A en ED & PL vrij *\o/*

Volgende week heeft ze haar eerste wedstrijd in Hoogerheide. We doen allebei dagen mee en hebben gelijk maar een overnachting geboekt haha.
Skye traint ook nog lekker door, gaat de ene keer minder slecht dan de andere keer. Zaterdag mag hij weer eens mee naar Laag-Soeren, maar meer voor de lol/kilometers want rondkomen doen we waarschijnlijk toch niet :')

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:05

Ach, je wordt er nooit slechter van om met skye door te puzzelen.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:13

EmptyWords schreef:
Ach, je wordt er nooit slechter van om met skye door te puzzelen.


Precies. En hij vindt het enorm leuk en dat is het belangrijkste!

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:34

Hier nog volop aan het trainen en wedstrijden lopen. Elin is nu 2de graad met twee Utjes.

Wij lopen alleen de zondag en venlo (andere dagen is er geen 2de graad intermediate), dan nog kaatsheuvel en animal event en dan zal ik er hopelijk een tijdje uit liggen omdat ik elin begin mei loops verwacht en ze dan gedekt zal gaan worden.. *\o/*

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:44

Hier ook volop aan het trainen en genoeg seminars ingepland. En ingeschreven voor zijn eerste asca wedstrijd in juni. Spannend!

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:02

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:
Hier gaat eindelijk ook alles weer vol aan de gang.

Ik heb dit jaar nog niet met Jinn kunnen hooperen want het veld bij ons was zo mega slecht. Echt te nat en dat vind ik gewoon te gevaarlijk voor Jinn en wanneer ik met Jinn niet ga, ga ik ook niet met Jaxx.

Ik heb mijn eigen tunnels verkocht aan de eigenaar van de hs waar ik hoopers doe en GG train (af en toe).
Nu mag ik lekker zelf gaan trainen wanneer ik wil dus daar heb ik vanmiddag direct gebruikt van gemaakt.

Met Jinn lekker gehooperd en met Jaxx kleine stukjes agility getraind en geprobeerd wat mij geleerd is in de praktijk te brengen.
Met Jaxx begonnen, toen met Jinn en later Jaxx weer even gepakt.
Ik vind zelf dat het super fijn ging! Kan altijd beter en zie ook genoeg dingen die veel beter moeten maar heb nu 2 lessen met Jaxx gehad en ik heb alle tijd.

Lang filmpje en zelf bewerkt xD Sorry voor de reclame van MM maar dat wist ik pas toen het filmpje klaar was. Desalniettemin is het wel een leuk filmpje geworden!

[ Video ]


Ik zou hem sowieso een heel stuk naar achteren zetten, nu springt hij heel belabberd weg omdat hij niet uitkomt voor de afzet. Even tellen wat hij nodig heeft en dat naar achteren zetten. En het belonen met het hooperhandje zou ik persoonlijk niet doen, naast dat je dan zelf ook een rare beweging maakt is het makkelijker om je speel te gooien in de beweging die je moet afmaken voor het toestel dat je aangeeft. Of gebruik maken van een dood speeltje, dat is in sommige situaties ook heel handig. :j

Maar met twee lessen mag je zeker niet klagen, dan is er nog veel te leren en tijd zat. :D


Dat dichtbij zetten had ik idd ook gezien. Geen idee waarom niet naar achteren gezet. Als je filmpjes van de hoopers van Jinn ziet, ligt hij wel een stuk verder. Vreemd.

Wat is een hooperhandje?
Ik gooide later ook t speeltje en dat werkt ook goed. Zelf nog even goed uitzoeken wat fijn werkt met en voor hem.

Idd. Tijd zat en vooral ik moet heel veel leren. Heel erg veel.

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:09

Een hooperhandje is het gebruik van een tegenhand! :D

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:52

KimD schreef:
Een hooperhandje is het gebruik van een tegenhand! :D


Kan je een voorbeeld geven uit mijn filmpje? Ik denk dat ik je begrijp maar met beeld is t duidelijker denk ik :)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:08

Hier ook lekker aan het trainen. Nu aan het oefenen op de vertesprong, maar het kwartje wil niet vallen. Hij neemt altijd een "tussenlanding" :')

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:35

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:
Een hooperhandje is het gebruik van een tegenhand! :D


Kan je een voorbeeld geven uit mijn filmpje? Ik denk dat ik je begrijp maar met beeld is t duidelijker denk ik :)


Al de keren dat je het speeltje gooit.

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:07

Ik train ook lekker door :)
Afgelopen weekend met 4 honden twc gelopen. Met m’n leenhond beste Large van de dag geworden. Blekz liep een foutloze jumping met een 5e plek. Mijn knappe puppy!

Zie filmpje: https://youtu.be/Bfb5uPVKBpM

Komend weekend laag soeren met Blekz graad 1, Kaestra (leenhond) graad 2 en Csiva graad 3. Zondag weer twc en daar mogen Csiva Fiji en Blekz lopen.
Venlo ga ik 1 dag heen. Met de huidige dieselprijzen is het echt keuzes maken…

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:23

JesdaJinn: Ik denk dat kim bedoelt dat je hele tijd speeltje gooit met de de andere hand dan waar je de aanwijzingen op dat moment mee geeft :)