Hondensport

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 11:07

Bonna schreef:
Het is komen overwaaien uit Duitsland. Daat bestaat het al wat langer. Vorig jaar wilde Prins het op animal event onder de aandacht brengen en sinds die tijd zijn er een aantal lezingen over gegeven door Judith lissenberg. Vandaar dat het nu populair aan het worden is.

Wel leuk Birdie! Weer eens wat anders :)

Ja klopt.
Is erg leuk om te doen.

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:01

Vanmorgen met Jaxx een klasse hoger gegaan bij de GG training. Vorige week examen gedaan en geslaagd met 98/100. Jaxx deed het echt super goed!! Vandaag dus gestart met een niveau hoger. Voornamelijk los volgen en alle oefeningen uitbreiden qua afstand etc.
Korte stukjes los volgen begonnen en ben nu al blij met dit beeld. Kan nog beter natuurlijk maar vandaag net begonnen.
Ik doe GG tot Jaxx ongeveer 1.5 jaar is en dan ga ik over naar hoopers en/of agility.

Spoiler:
Het geknipte stukje was iemand die door t beeld liep




Ook zijn de nieuwe botjes weer binnen :D
Afbeelding

Gister ook nog wat foto's gemaakt van Jaxx. Hier 8 maand oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:25

Dat doet hij toch al heel aardig, begin is er.
En lekkere nieuwe snacks binnen :9

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:48

Dat doet hij inderdaad super netjes! :D

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:42

KimD schreef:
Voor de mensen die zich afvragen of die aluminet doeken werken.

Auto +/- 50 minuten in de volle zon na aankomst bij de hal waarbij we op de heenweg met de airco aan hebben gereden.
[ [url=m/0Fv3jQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En bij vertrek nadat er continu het doek op gelegen heeft tussen de twee tijdstippen
[ [url=m/ydljo8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meter lag achter het raam voren.
[ [url=m/PGizMe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Stille meelezer komt even binnen vallen haha.
Ik heb recent een schaduwdoek aangeschaft, maar vroeg me af hoe jullie ze aan de auto bevestigen?

Ik zat zelf aan magneetjes te denken, maar vriendlief is dan bang voor krassen in de lak van de auto :roll:

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:26

Die van mij ligt er gewoon op, met ergens klem tussen de deur of klep.
Op de tent ligt hij met touwtjes en haken vast.

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:45

Vandaag voor het eerst in lange tijd weer wedstrijd gehad. Ik was erg trots op Elin, ondanks alle drukte liet ze zich niet gek maken, mooie raakvlakken en focus op mij, resultaat 1disk en 1 U-tje.. *\o/* De disk was erg sonde maar ze liep verder fijn dus toch tevreden het veld af gekomen!


Vp1


Vp2

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:31

Ah die disk! Wat jammer! Voor de rest beide mooi gelopen!

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:43

Dat DK was zo zo zo zuur! Maar ze maakte het de volgende ronde weer helemaal goed! <3

Wij hadden ook twee dagen wedstrijd, niks gelopen wel zeer tevreden op het laatste rondje van Puk na. Toen stond ik blijkbaar voor Jan Joker in het veld want ze had me niet nodig vond ze. :+

Gisteren was ze wel heel knap, geen foutloze ronde maar ze liet ontzettend knappe stukken zien en deed precies wat ik vroeg. <3

Harvey idem, van de vier rondes één gemist raakvlak op de schutting en één gemist raakvlak op de kattenloop, de rest van de vlakken waren top! En netjes diep raak, knappe man! Daar kwam Kay voor en is dus ook heel tevreden.

Dana was ook heel knap, ook niks mee gelopen in uitslagen maar wat had ze lol en zin erin. Die heb ik dus lekker laten rennen, zeker vandaag, zij had zin en ik niet, dat was te merken dus ze heeft mogen doen wat ze leuk vond en ik liep er achteraan! :+ Heerlijk dier ook, op training dinsdag was ze niet vooruit te branden en het weekend rende ze alsof ze op het WK stond zo hard ging ze voor haar doen. Ik moest zo lachen. :')


---

Ik vind deze manier van wedstrijd lopen echt heerlijk, mag van mij zo blijven! Om 15.15u waren wij alweer thuis, heerlijk! Als ik Dana niet had ingeschreven waren we rond 13u alweer thuis geweest. :D

Ben wel benieuwd of er nog maatregelen komen voor de komende wedstrijden of dat ze helemaal gaan afgelasten oid.

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 07:23

Lekker gelopen is het belangrijkste inderdaad. En een mooi U-tje is dan meegenomen.
Ik ben ook erg benieuwd naar dat laatste Kim, volgende week voor ons Amsterdam, gaan we voor het eerst 1e graad lopen, heel benieuwd hoe we het er vanaf brengen. maar heel eerlijk, als ze de palen al foutloos doet, ben ik al heel tevreden, want dat wordt voor het eerst op wedstrijd. We hebben mu een mooi aantal wedstrijden staan, zodat we kunnen gaan oefenen ;) Amsterdam, JFD OUtdoor (Dronten), Arnhem (2 dagen) en Didam. Dan hopelijk nog Uden en Ermelo en dan is buiten alweer voorbij.

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:40

fannetje schreef:
Lekker gelopen is het belangrijkste inderdaad. En een mooi U-tje is dan meegenomen.
Ik ben ook erg benieuwd naar dat laatste Kim, volgende week voor ons Amsterdam, gaan we voor het eerst 1e graad lopen, heel benieuwd hoe we het er vanaf brengen. maar heel eerlijk, als ze de palen al foutloos doet, ben ik al heel tevreden, want dat wordt voor het eerst op wedstrijd. We hebben mu een mooi aantal wedstrijden staan, zodat we kunnen gaan oefenen ;) Amsterdam, JFD OUtdoor (Dronten), Arnhem (2 dagen) en Didam. Dan hopelijk nog Uden en Ermelo en dan is buiten alweer voorbij.

Ow dan gaan we elkaar nog wel tegenkomen denk ik.
Ik heb voor nu ingeschreven;
Amsterdam
Venlo
JFD
WILD
Geldrop

En dan tussendoor ook nog een weekend show, en twee keuringen met de paarden. Drukke weekenden zo bijna elke week wat maar ik vind het heerlijk! :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:46

XxDiandraxX schreef:
Ow dan gaan we elkaar nog wel tegenkomen denk ik.
Ik heb voor nu ingeschreven;
Amsterdam
Venlo
JFD
WILD
Geldrop

En dan tussendoor ook nog een weekend show, en twee keuringen met de paarden. Drukke weekenden zo bijna elke week wat maar ik vind het heerlijk! :D



Mooie rondjes Diandra!! Ooh lekker van die drukke weekenden! Wij gaan dat ook krijgen vanaf dit weekend tot eind augustus geloof maar 1 of 2 weekenden dat ik niks gepland heb :')

Wij zijn er ook in Amsterdam(nog niet met Mezzy natuurlijk haha al is ze wel mee)

en WILD ben ik er wel met Mezzy. We doen mee met hoopers en op zondag de trucjes *\o/*
Verder heb ik nog geen 1 wedstrijd ingeschreven want alles is meer dan 1.5uur rijden en ik heb nog workshops staan dus dacht laat maar. Doe alleen amsterdam :')

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:05

Ik ben blij dat wij Amsterdam niet hebben ingeschreven want ik zag gisteren op FB dat ze de kampeeroptie hebben laten vervallen en dat je geen geld terug krijgt als je je nu afmeld. Met zes honden afmelden en kamperen was dat een duur grapje geworden!

Ik zal jullie de filmpjes van ons overigens besparen, ik had zaterdag een waardeloze BH aan, echt niet om aan te zien. :x

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:11

KimD schreef:
Ik ben blij dat wij Amsterdam niet hebben ingeschreven want ik zag gisteren op FB dat ze de kampeeroptie hebben laten vervallen en dat je geen geld terug krijgt als je je nu afmeld. Met zes honden afmelden en kamperen was dat een duur grapje geworden!

Ik zal jullie de filmpjes van ons overigens besparen, ik had zaterdag een waardeloze BH aan, echt niet om aan te zien. :x


Ja ik snap alleen totaal niet waarom dit ineens veranderd... aangezien het kabinet nergens heeft aangegeven dat er wijzigingen zijn voor de sport evenementen. Dus waarom gemeentes nou ineens weer zo debiel doen........ -O- Echt kansloos. maar goed.

Ooh dat is nooit fijn... :x ook niet voor jezelf kan ik mij voorstellen.

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:29

Ik heb Amsterdam maar 1 hond en 1 dag ingeschreven dus dat is wel te overzien. Ga er tot nog toe van uit dat het door gaat maar dan zonder publiek (die begrijp ik wel want vaste zit plaatsen is haast niet te doen of te controleren).

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:35

XxDiandraxX schreef:
Ik heb Amsterdam maar 1 hond en 1 dag ingeschreven dus dat is wel te overzien. Ga er tot nog toe van uit dat het door gaat maar dan zonder publiek (die begrijp ik wel want vaste zit plaatsen is haast niet te doen of te controleren).


Ja publiek is ook niet zo'n probleem, maar vind t gewoon jammer dat gemeente ineens andere regels voorschrijven dan de regering... maakt het wel weer jammer..
iedereen was zo lekker enthousiast om weer eens een leuk wedstrijd weekend te hebben

Wij zijn er wel 2 dagen

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:30

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Ik ben blij dat wij Amsterdam niet hebben ingeschreven want ik zag gisteren op FB dat ze de kampeeroptie hebben laten vervallen en dat je geen geld terug krijgt als je je nu afmeld. Met zes honden afmelden en kamperen was dat een duur grapje geworden!

Ik zal jullie de filmpjes van ons overigens besparen, ik had zaterdag een waardeloze BH aan, echt niet om aan te zien. :x


Ja ik snap alleen totaal niet waarom dit ineens veranderd... aangezien het kabinet nergens heeft aangegeven dat er wijzigingen zijn voor de sport evenementen. Dus waarom gemeentes nou ineens weer zo debiel doen........ -O- Echt kansloos. maar goed.

Ooh dat is nooit fijn... :x ook niet voor jezelf kan ik mij voorstellen.


Dat ik thuis ben gekomen zonder blauwe ogen is ook alles mee gezegd hoor. Ik schrok me dood op de filmpjes. :')

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:52

KimD, hier een beelddenker, die nu dubbel ligt van het lachen :D :D _/-\o_
Diandra, dan gaan we elkaar zeker zien.
Nicky en jou dan dus ook in Amsterdam, gezellig hoor!

Hondensport valt trouwens niet onder sport, is mij verteld. Alleen de NOC- NSF sporten vallen daar onder. De rest is goodwill van de gemeente ( daar doen ze hier in Ede dus niet aan, dus daarom zat onze club dicht). Maar Amsterdam heeft wel door getraind, dus denk dat alles daar wel door mangaan, evt met maatregelen.

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:58

KimD schreef:
[Dat ik thuis ben gekomen zonder blauwe ogen is ook alles mee gezegd hoor. Ik schrok me dood op de filmpjes. :')


En toen ging mijn drinken over het toetsenbord.. _/-\o_ :')

Ik heb je zondag alleen met Dana gezien maar die maakte er idd een lekker feestje van.. :D

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:42

Gister en vandaag de training afgezegd. Het is hier zo mega benauwd dus gewoon afgezegd.
Jinn en Jaxx liggen er lekker relaxt bij.

Wel heb ik mijn waterblazer binnen gekregen.
Jaxx gewassen en meteen getest. Natuurlijk eerst rustig laten wennen aan de blazer maar dat staat niet op film. Ben er blij mee!



Daarna lekker botje
Afbeelding

En de blazer zelf.
Afbeelding

Echt blij mee :D

Als goed is zaterdag weer GG trainen met Jaxx en zondag weer privélessen doen

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:51

Wij hebben vandaag onze 1e 2 u-tjes gelopen!! *\%/*

Benno is vorig jaar augustus gegrepen tijdens de training in het parcours door een Mechelaar. Hoewel ik bang was dat hij niet meer zou lopen, gaan de trainingen super.

Maar vandaag tijdens de wedstrijd was hij timide en langzamer dan normaal.
Benno is tijdens het lopen altijd aan het blaffen(tot vervelends aan toe.) En nu was hij stil....

In het vast parcours wilde hij bijna niet meer de tunnel in voor de 2e X omdat de hond in het andere parcours aan het blaffen was. Ik heb hem daarin gesteund en aangegeven dat er niks was en je ziet hem vanaf de uitgang tunnel naar de wip weer versnellen.

Morgen mogen we weer, dus ik hoop dat hij dan beseft dat er 'daar' niks gebeurd... :(:)

https://youtu.be/NOD9dDuw0Ic

https://youtu.be/qR_TBDpnzH8

Hierbij allebei de filmpjes. *\o/*

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:00

Gefeliciteerd, netjes hoor! *\%/*
Wat een rust rond die ring trouwens! :=

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:39

Ook hier gefeliciteerd! Moest zo lachen om je laatste vooruit met die blij gil :D
Maar tot straks, dan gaan wij ons debuut maken in de 13 graad.

Kim, ik denk dat het komt, omdat er geen honden langs de ringen mogen en je niet mag staan, alleen zitten. Nodigt toch wat minder uit, waardoor inderdaad meer rust.

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:40

Ik vind het in ieder geval heerlijk klinken dan overal dat gegil van honden. <3

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:34

JesdaJinn schreef:
Gister en vandaag de training afgezegd. Het is hier zo mega benauwd dus gewoon afgezegd.
Jinn en Jaxx liggen er lekker relaxt bij.

Wel heb ik mijn waterblazer binnen gekregen.
Jaxx gewassen en meteen getest. Natuurlijk eerst rustig laten wennen aan de blazer maar dat staat niet op film. Ben er blij mee!

[ Video ]

Daarna lekker botje
[ [url=m/EHLP3b.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de blazer zelf.
[ [url=m/J5UE2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt blij mee :D

Als goed is zaterdag weer GG trainen met Jaxx en zondag weer privélessen doen



Even vanuit de meeleessteen hoor, hoe is jaxx zo kalm bij de waterblazer? Ik ben al een poosje bezig met mijn pup, ben ik misschien te vrijblijvend bezig? Begon jij ‘gewoon’ met hem al vasthouden? Mijn pup wilt dan weg / draait zijn kont weg / gaat spartelen. Hoe heb je dit aangepakt? :D