Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:15

Machie schreef:
Blekz zijn graad 1 jumping dit weekend

https://www.youtube.com/watch?v=TWU_T0COCTs

Het is zo'n effectief hondje. Heel rap ziet het er nooit uit, maar dit ging toch boven de 6 m/s.


Dat komt ook omdat het er met jouw lengte uitziet alsof door het park aan het huppelen bent. :+ gefeliciteerd, het was een mooi rondje!

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:42

Traint hier iemand met een neus target achter de kattenloop? Hoe bouw je dat af? Ik heb thuis helaas geen kattenloop maar een schuine plank.

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 06:11

Levita schreef:
Traint hier iemand met een neus target achter de kattenloop? Hoe bouw je dat af? Ik heb thuis helaas geen kattenloop maar een schuine plank.


Een touch bedoel je? Of hou je echt een target op neushoogte?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:15

Ik snap ook niet zo goed wat je bedoelt.

Ik heb 1 hond met een 2on2off, maar die is getraind op achterpoten op het vlak laten. Dus echt die positie. Mijn andere 2 honden hebben running contacts. Tenminste.... :D

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:41

KimD schreef:
Levita schreef:
Traint hier iemand met een neus target achter de kattenloop? Hoe bouw je dat af? Ik heb thuis helaas geen kattenloop maar een schuine plank.


Een touch bedoel je? Of hou je echt een target op neushoogte?


Oh ja een sorry, een touch idd. Dus niet op neushoogte maar een schijfje die op de grond ligt achter de kattenloop.

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:00

En wat bedoel je met afbouwen? Wat is het idee achter het afbouwen?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:36

Begin volgend jaar gaan wij beginnen met hoopers en eigenlijk zou ik dan graag zo'n tugtoy willen aanschaffen daarvoor.

Hebben jullie toevallig tips qua webshops? Of andere goede aanraders? :)

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:47

Ik bestel mn tugtoys altijd via havoharvo.com is een winkel uit Oostenrijk.. ben daar altijd goed geholpen en de toys zijn echt top voor mijn mechelaar.. en er is heel veel keus en qua prijs ook prima haha

In Nederland heb je ook wel een aantal webshops en ik kom op Facebook regelmatig iets tegen (kynologische markt).. heb daar ook wel eens wat gekocht maar heb niet echt vaste adresjes daarvoor verder.. koop dan liever fysiek iets op een wedstrijd ofzo maar daar heb je natuurlijk niets aan haha

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:36

KimD schreef:
En wat bedoel je met afbouwen? Wat is het idee achter het afbouwen?

Dat hij zonder het schijfje ook stopt bij de kattenloop tijdens de wedstrijden.

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:14

Levita schreef:
KimD schreef:
En wat bedoel je met afbouwen? Wat is het idee achter het afbouwen?

Dat hij zonder het schijfje ook stopt bij de kattenloop tijdens de wedstrijden.


Dat is een kwestie van trainen, niet van afbouwen. Als de hond zonder schijf niet stopt snapt deze de bedoeling niet van de touch.

Touch is touch en dus blijven staan, of je nou een 4o of een 2o2o traint.

Ik zou dus zelf gaan afwisselen tussen met en zonder schijf werken.

Daarom zijn RC trainen de hel op aarde, je bent er nooit mee klaar en de hond moet zelf beseffen wat het doel is van dr RC want als ze eenmaal leren die kattenloop op die snelheid te nemen heb je niks meer te vertellen en moet je vertrouwen op hetgeen wat je geleerd heb.

Dit was Maze vorige week, na bloed, zweet en tranen ben ik blij waar we nu op het moment zijn. <3


& haar laatste RC training, ik doe de RC online en Maze vind al snel iets saai. Het eerste probleem waar we tegenaan liepen was dat ze niet wilde galopperen of de motivatie niet had om in galop te blijven. Dus op advies deze 'ping pong' toegevoegd en dat werpt zijn vruchten af. Dit was de 3e (geloof ik) sessie dat ze dit spelletje deed en de 1e keer linksom.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:08

Ah oké bedankt voor de tip. Dan ga ik nu af en toe schijfje weghalen en daarmee afwisselen.

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:37

Gisteren wedstrijd in Ewijk, voor het eerste op die locatie. Met de ondergrond absoluut niks te klagen, fijne bak om in te lopen maar wat een chaos verder. := Met parkeren, met starten en finishen. En dat mensen mét honden in de bak zitten heb ik niet gemist, wat een ellende is dat ook.

We begonnen met parcoursen van Jacco, leuke jumping maar vrij heftige insteek voor de 1e graad (niet voor ons) maar voor de echt beginners vond ik deze vrij pittig. Puk heeft me flink moeten redden maar goed voor een 1e plaats.

Tweede rondje was een leuk VP maar wéér 1 sprong, 2 kattenloop, was voor de 4e of 5e keer op rij dat we dat hadden. Dus ik wist dat die al een verloren zaak zou zijn voor ons raakvlak op de kat maar wel besloten Puk terug te zetten als ze niet naar behoren zou raken. Deed ze dan ook niet en teruggezet. Het grappige was dat Jacco dit raakvlak niet gegeven had als fout en mij heel verbaasd aan keek. :') Maargoed, de hint was daarna wel duidelijk en had mooie vlakjes! Bij het tweede VP van Arjen zakte me de moed in de schoenen, vier raakvlakken erin en ik vond er geen flikker aan. Als ik een rondje bij het verkennen al klote vind is mijn motivatie ook ver te zoeken. Dus ik begon ook echt ontzettend gedemotiveerd, wel ervoor gezorgd dat heel Ewijk touch heeft gedaan en Arjen eenzijdig doof is. Maar wonder boven wonder hield ze hem clean! Dus gepromoveerd naar de tweede graad, hèhè, ein-de-lijk! En goed voor een 3e plaats, maar ik had 10e kunnen zijn met dat U'tje, had me niks uitgemaakt. *\o/*

In de open klasse liepen we met Harvey & Dana, ook weer erg leuke rondjes van Jacco, vond ze erg leuk om te lopen! Met Dana ga ik altijd voor mijn lol maar ze had er zin is, was gemotiveerd en luisterde goed ondanks haar gekef. }> Ze had wel alleen maar DK's, ze vind de weave stom dus daar komt ze uit maar herstelde goed en maakte hem daarna de tweede keer wel af waar ze normaal blijft rotzooien in de weave. Het VP rondje van Arjen voor de open klasse vond ik ook erg leuk maar was voor Dana sowieso te hoog gegrepen, máár ze verbaasde me behoorlijk en ging eigenlijk heel goed tot er een kleine miscommunicatie plaats vond tussen mijn wissel en haar korte bochtje. (ik zette een BC bochtje in ipv een SC bochtje. := ) Maar ze liet super stukken zien, héél tevreden over haar. Én ze had de weave in een keer in die ronde, dus perfect afgesloten.

Harvey ging ook lekker, had een lat op de oxer, hij had die daar niet verwacht volgens mij maar dat was alsnog goed voor een 1e plaats. Tweede VP maakte Kay een dom foutje en had hij een dom DK had maargoed, dat kan gebeuren. Toen het eenmaal mis ging, ging het ook goed mis maar hij had de hele dag super runnings dus Kay ging ook zeker dik tevreden naar huis.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:34

Gefeliciteerd!!!

Ik vind de rondjes in graad 1 van Jacco dramatisch. Totaal onlogische lijnen voor de honden. Zo enorm veel afleiding. Zijn doel snapte ik niet.

Het rondje van Arjen was voor ons een verademing! Niet clear, maar zo lekker gelopen!

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:44

Hahaha grappig, ik vond die van Arjen juist dramatisch voor de honden. :') De open klasse van Arjen vond ik wel heel tof.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:39

Fijn kim dat het toch gelukt is met puck!

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de rondjes.. :o

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:26

XxDiandraxX schreef:
Fijn kim dat het toch gelukt is met puck!

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de rondjes.. :o


U roept, wij draaien. Zie wel dat ik een ronde dubbel erin heb. Ik had verkeerd verkend, ik had een sprong te weinig verkend. Ook niet de eerste keer. :')

Bij het VP2 van Arjen was de tweede keer kattenloop de bedoeling om die out voor de tunnel te doen maar ik wist dat Dana dat niet ging doen. _O-

Ik mis overigens wel de jumping van Jacco van de open klasse. Die hebben we niet op film.


JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:55

Vanmiddag heb ik perongeluk het jasje van Jinn kapot gemaakt en hij is niet meer te redden.
Dus nu noodgedwongen opzoek naar een nieuwe.
Wat zijn goeie jasjes en raden jullie aan.

De BoT jasjes zitten bij Jinn niet goed. Sluiten niet mooi aan dus dat is geen optie.

Afbeelding
Spoiler:
Oudere foto

Jinn had dit jasje. Weet dat niet iedereen er fan van is maar bij Jinn hielp die echt goed en zat ie mooi. Mocht ik niks geschikt kunnen vinden koop ik weer zo 1 maar misschien heb en jullie nog betere opties.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:58

Ik heb er voor Sebbie eentje van Pomppa

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:32

Pommpa, Non-Stop, tegenwoordig hebben veel merken jassen en pullovers.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:44

Ik ben een Pomppa fan. Passen mijn aussie heel mooi maar ik gebruik voornamelijk de fleece daarvan.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:40

Mijn honden ebben ook een Pommpa. Zeker met de dames met hun hoge staarten is dat een fijne jas.

Oh, en gisteren hadden we weeeeeeeeeer een VP met 1 foutje. Ditmaal afloop kat. Pfffff

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:16

Heel zuur, ik ken het gevoel maar al te goed. :=

Hundlands heeft trouwens ook mooie jassen zeg! Zag ze gisteren voor het eerst.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:36

@Machie, balen! Wat is VP? Vrij parcours? Ik heb 0 kennis van Agility

KimD schreef:
Hundlands heeft trouwens ook mooie jassen zeg! Zag ze gisteren voor het eerst.


Die zien er inderdaad heel mooi uit!

Wij hadden gisteren weer VZH training en voor het eerst ook een stukje los gevolgd.
Omdat ze zo kort bij de grond is wilt ze snel met die neus aan de grond en zeker als ze dan iets geroken heb, dan krijg ik haar helemaal niet meer aan :')

Dus het was even kijken wat ze zou doen maar mijn trainster zei dat ze betere focus had zonder lijn dan met :D

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:56

Vp is vast parcour, is een agility parcour met raakvlak toestellen.
Jp is jumping, is een parcour zonder raakvlak toestellen.

Wij hebben van het weekend op BrabantsBont open klasse gelopen.
Leuke parcoursen, 1e vp was spel, hadden we 1 latje, het gewone vp hadden we een disk door mijn schuld en Jp foutloos, dus ik ben super tevreden.

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:50

Waar bestellen/hebben jullie de jassen van pompa besteld?
Die jassen zien er idd fijn uit