[VOLG] Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:43

Ik had ook een werpkist, maar poes heeft uiteindelijk besloten om te bevallen in een slaaptonnetje, toch meer beschut denk ik. Kittens daarna proberen te verplaatsen maar dat vond mama niet nodig, tonnetje werkt prima denkt ze haha.

josewoos

Berichten: 4820
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:00

Hihi en zo hebben wij een poes die Joep heet :+ ook foutje...

Maar spannend hoor!!!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:40

Ik had vroeger een konijn waarvan ik heilig overtuigd was dat het een vrouwtje was, ze had de naam Nibbles :D . Na een paar jaar zag ik bij het optillen iets roze uitsteken en ik met mijn (misschien te slimme hersenen) dacht dat ze misschien een soort prolaps had (ja heel knap voor iemand van 8 die dat denkt). Dus ik in complete paniek naar mijn moeder gerend en zegt ze: "Lieverd, ik denk dat Nibbles een 'hij' is _O-". Nou ik was boos! Want ik wilde een vrouwtje :').
Achteraf moet ik wel lachen dat ik met mijn kinder hersenen eerder aan een prolaps dacht dan dat het gewoon simpelweg een mannetje kon zijn. Ik denk dat ik gewoon heel graag wilde dat het een vrouwtje was!

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:50

Oeps, verrassing! Het is wel een erg mooie kat! :j Ben heel benieuwd naar de kittens.

Wij hebben eens een klein, jong katje meegenomen van een manege waar ze dood lag te gaan na een trap van een paard. In plaats van een buitenrit met vriendinnen werd het een rit naar de dierenarts. Die wilde het toch oplappen in plaats van in laten slapen. We kregen te horen dat het een poes was en we noemden haar Lara, naar de manege waar ze vandaan kwam. Bij haar nieuwe, blijvende huis werd de scharminkel ineens wel heel groot en stoer. Bleek het toch een kater te zijn. :+ Hij werd omgedoopt tot Guus. Naar Guus Geluk. :D

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:08

Ik heb dit met mijn eerste konijn gehad, ik als klein meisje een heel mooi black en tan dwergje. Wilden we graag een nestje van (inmiddels ouder en wijzer, zou ik dit dus niet meer doen, maar goed iedereen is jong geweest en baby konijnen zijn schattig) Dus naar de kinderboerderij, leuk mannetje uitgezocht. Mijn konijn erbij gezet, mannetje van de kinderboerderij kroop erop, ging er snel weer af en mijn konijn begon op dat konijn te rijden. De vrouw van de kinderboerderij zei nog mooi, het is wel een lui mannetje, we proberen even een andere. Pakt ze mijn konijn op, stak iets uit, dus toen kregen we te horen van eeeh dit is een mannetje.
Sta je toch mooi voor l*l...letterlijk.
Daarna een konijn bij de betreffende kinderboerderij gekocht, als vrouwtje..... Guess what. NOT.

Met katten gelukkig nog nooit meegemaakt.
Zal wel een leuk nestje worden denk ik. Knappe ouders.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:33

Beschamend om toe te geven maar ook hier is het eens gebeurd, onze scittosch fold poes bleek naar 6 maanden ook een kater. Fokker, wij dierenarts, gewoon niemand had het gezien aan d'r of nouja hem :=
Hij had ook 1 kleine onderontwikkelde bal de andere zat in de lies, bij sterilisatie kwamen we er pas achter

Mooie combi kwa kittens ik ga volgen.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 10:22

Haha ik ben dus echt niet de enige :P gelukkig maar !
Bibber is nu echt rond en heel rustig.. ze is er duidelijk klaar mee.
Ik heb een mooie werpkist gekocht en ik hoop dat ze het besluit daar in te doen.. maar voor de zekerheid ga ik wat dozen neerzetten op rustige plekjes!

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:28

Hier Idem dito. _O-

Ook 2 poezen opgehaald. (Dachten we)
Ze waren zo wild als wat. We kregen ze mee in een kippenkratje met ovenhandschoenen erbij.

Tja, dan Kun je ook niet echt controleren of het klopt.
Dit is trouwens al jaaaaaaren terug.
Toen ze wat tammer waren en buiten kwamen kregen ze beide de poezenpil. De bedoeling was uiteraard wel stelleriseren.

Komen we een half jaar later om ze te laten helpen. Blijkt poes een kater te zijn
Heeft hij gewoon een half jaar de poezenpil gehad _O-

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:53

Ben benieuwd naar de kittens! En wat betreft je Nadere katten,meestal zoeken ze dat zelf wel een beetje uit!

Onze andere kat was er heel erg bang van en kwam absoluut niet in de buurt.

cissy

Berichten: 19848
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:42

Prima als je dozen gaat neerzetten maar neem geen fruitdozen of bananen dozen! Die zijn vaak ingespoten met gif en das niet best voor de poes of haar kittens.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:16

Tja, ik had ook een paar prachtige plekjes gecreëerd maar madam gaf de voorkeur aan mijn schoot := Uiteindelijk bleef ze wel in een doos als ik deze naast mij zette. De eerste is alleen geboren op de kattenbak, blijkbaar dacht ze dat ze iets anders weg moest brengen... :Y)

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 22:28

Nou ik heb een grote bevalkist staan, een kartonnen doos en een mandje en ze kan in het washok evt altijd in de was bevallen haha :+
Haar ademhaling is wat sneller, ze ligt de hele dag onder de tafel terwijl ze ook naar buiten kan.. het is een heel actief en soms wat schrikkerig katje maar ze is heel rustig. Merk ook dat ze zichzelf meer likt.. weet niet of dat een teken kan zijn maar ik hou alles in de gaten haha. Kater zit boven opgesloten want die snapt niet dat ze hoogzwanger is en die wil spelen :D mijn andere poes is heel rustig en ligt er bij in de buurt net alsof ze het weet. Ik ben best een beetje zenuwachtig maar denk dat het wel goed komt. Echt lang gaat het niet duren. Ze zou morgen ong 9 weken zijn.. tepels zijn echt groot en aan de “achterkant” zie je al dat het wat open staat.
Ik blijf nog een tijdje beneden nu bij haar en ga vannacht een paar keer kijken hoe het gaat.. spannend!!!

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:30

Spannend, succes!!

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:59

Katten zijn erg eigenzinnig.
Wij hebben er eentje gehad die op het terras op de stenen onder de tuinstoel ging bevallen.
Ik zat op de tuinstoel en dacht wat doet ze toch.
Zag ik dat ze de eerste kitten al aan het wassen was

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:08

En hier is het ook gebeurt. Kocht in 2017 twee konijnen (broer en zus). Mij werd verteld dat de zwarte het vrouwtje zou zijn en de grijze het mannetje (vond de grijze wel erg rustig voor een mannetje en de zwarte wel erg druk voor een vrouwtje, maar okay. Niet bij stil gestaan verder haha). Netjes afspraak voor castratie gemaakt toen de grijze er oud genoeg voor was. Had ze al wel op tijd uit elkaar gehaald. Er is dus verder ook niets gebeurt tussen hun.
Ik kom braaf en mooi op tijd aan bij de dierenkliniek. Van tevoren eerst maar eens met de DA gekeken of het toch klopte. Ehm, oeps, nee dus haha. Mijn grijze bleek toch een vrouwtje te zijn := . Sta je daar met je goede gedrag _O- . Konden we weer mooi naar huis (grijze niet laten steriliseren. Dat doe ik alleen als het echt nodig is ivm het nog best een ingreep kan zijn).
'S middags toch nog even met mijn zwarte konijn er naar toe en ja hoor. De zwarte was het mannetje! Namen maar direct omgewisseld (Zuko werd Katara en Katara werd Zuko haha). En voor Zuko (de zwarte) een nieuwe afspraak gemaakt. Netjes gecastreerd daarna en ze leven nu happy samen <3 .

Spannend TS! Ben erg benieuwd naar de kittens!

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 10:12

Tot nu toe alles nog rustig. Ze blijft wel wat onrustig, maar verder niks spannends.. tepels zijn wel echt heel flink nu.

puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:21

Dit topic doet mij denken aan iemand die allemaal kippenkuikens gekocht had, die uiteindelijk allemaal maar geen eieren wilden leggen. En zich maar afvragen waarom.. _O-

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 10:54

Wat vinden jullie.. bibber toont totaal nog een nesteldrang, eet gewoon en ze zit nu op dag 68/69 vd zwangerschap. Is dus ruim overtijd en ik maak me echt zorgen.. dierenarts bellen zodat ze wat hulp kan krijgen of afwachten?

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:01

Hoe weet je wanneer ze gedekt is? En dat ze dus exact zoveel dagen is?

Pandora2
Berichten: 19867
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:03

De beebjes komen als ze klaar zijn. :D
Als mamapoes gewoon normaal gedrag vertoont, is hulp niet aan de orde.
De natuur regelt zichzelf heel erg goed in de meeste gevallen.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 11:03

Ik heb toevallig mijn vriend een appje gestuurd dat ze sinds “ vandaag “ niet meer Krols was. Dus ik heb vanaf toen teruggerekend.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 11:04

Pandora2 schreef:
De beebjes komen als ze klaar zijn. :D
Als mamapoes gewoon normaal gedrag vertoont, is hulp niet aan de orde.
De natuur regelt zichzelf heel erg goed in de meeste gevallen.

Ja ik lees dus overal dat dit niet zo is bij katten.. en dat maakt me een beetje bang..

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:08

Zolang ze goed eet en drinkt.
En verder gezond en alert oogt zou ik afwachten.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:30

Als ze echt dag 68/69 van de dracht is zou ik zeker even telefonisch overleggen met de DA of je nog tot morgenvroeg kan wachten en dan actie ondernemen.
Je kan de datum verkeerd hebben maar er zou ook zomaar iets aan de hand kunnen zijn van binnen met de kittens waarom de bevalling niet op gang komt, je maakt je terecht zorgen ;)

xoranlover

Berichten: 6635
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:40

gaby12 schreef:
Als ze echt dag 68/69 van de dracht is zou ik zeker even telefonisch overleggen met de DA of je nog tot morgenvroeg kan wachten en dan actie ondernemen.
Je kan de datum verkeerd hebben maar er zou ook zomaar iets aan de hand kunnen zijn van binnen met de kittens waarom de bevalling niet op gang komt, je maakt je terecht zorgen ;)


Dit ja. En een telefoontje kost niks. En er zijn echt katten waar de bevalling zelf niet op gang komt. Ik zou voor de zekerheid bellen. Dan kun je in overleg met de dierenarts kijken hoe of wat. Kun je haar temperatuur opnemen?