Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:13

Wat is Cody knap zeg!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:31

Wat een knapperds allemaal <3

Ben beetje aan kijken wat voor tuigje. Het moet ontsnap proof zijn. Kwam treponti tegen en bertoni ofzoiets.

Aawh wat leuk xoranlover

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:35

JoycexEnya schreef:
Wat een knapperds allemaal <3

Ben beetje aan kijken wat voor tuigje. Het moet ontsnap proof zijn. Kwam treponti tegen en bertoni ofzoiets.

Aawh wat leuk xoranlover



Beroni heb ik. Ik heb trepoint geprobeerd en zijn fijne tuigjes maar mijn katten vonden ze niet lekker zitten. Toen die beroni aangeschaft en die kan ik in lengte verstellen oo de rug en dat vinden ze wel fijn omdat ze zelf al lang zijn in hun rug.

Dank je wel.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:37

Wat een leuke katten komen er voorbij :)

Ik meld mij ook graag hier met onze Od die is 8 maanden en gaat nu af en toe mee in de rugzak. Hij is voor niets bang :P

Afbeelding


Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:29

Aawh zo leuk, dat wil ik ook met mijn lieverds. Zag ook een buggy, misschien ook handig als safe place

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:42

Hoi Od!

Onze plannen worden dit weekend een beetje door de war geschopt door de warmte.. we hadden vanavond eigenlijk een fotoshoot en wilden morgen naar de highland games in Hulst (als voorbereiding voor de zomervakantie :'))

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:44

Wat een leuke poezen allemaal.

Wij hebben TrePonti tuigjes voor onze avonturiers. Ze zijn nog wat groot, dus vooral Nova wurmt zich er nog wel eens uit. :=
Afbeelding

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:33

Even spammomentje, trotse poezenmama :D Yuki on tour, ze is net voor het eerst meegeweest naar mijn ouders!

Op het begin was het even boze Yuuk dat ze in de tas moest, maar uiteindelijk heeft ze zelfs terwijl we daar in de tuin zaten heerlijk languit in de tas liggen slapen en ze heeft lekker de tuin verkend :)

Let niet op mijn outfit, vandaag geklust bij vrienden, dus oude sportoutfit aangetrokken :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:58

Wat leuk, lekker in de tas haha. Ik ga morgen even tuigjes bestellen bertoni word het.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:00

Ooh heerlijk mee in de tas. Hier voorlopig geen wandelingen meer.

:D
Afbeelding

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:02

xoranlover schreef:
Ooh heerlijk mee in de tas. Hier voorlopig geen wandelingen meer.

:D
[ [url=m/CBZmm4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahh gelukt dus? Gefeliciteerd!

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:07

Yes gelukt! Dank je wel.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 07:45

Gefeliciteerd!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:13

Ik heb 2 bertoni tuigjes besteld,die escape-proof. Rode en bruine *\o/*

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:48

Hoe pakken jullie het aan als je kat een boom in rent? :=
Ik ben bang dat Milou zo een paar meter een boom in schiet als ze een vogel ziet. Houden jullie de lijn dan gewoon strak dat ze niet te hoog kunnen? Milou rende gister de pergola+blauwe regen in en het was een heel karwei om haar er weer uit te krijgen. Toen ik de lijn strak hield (niet trekken, maar dat ze niet verder kan), moest ze weer behoorlijk hoesten :(. Toch maar even de dierenarts gemaild daarover. Ik heb een H-tuigje waarvan de twee lussen niet verbonden zijn, misschien eens op zoek naar een ander tuigje die lager om de nek zit.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:48

Nog geen ervaring mee. Heb ze nog niet buiten gehad. Wil het wel graag, maar straks vinden ze het te leuk. Hoe vaak en hoe lang gaan jullie op avontuur?

Ik wil nu beginnen aan,gewoon buiten de tuin in soort afgezet stuk tuin.

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:41

Ik heb ze alleen nog in de tuin gehad, daar hebben ze nog genoeg aan. Milou vindt het wel heel leuk, die staat regelmatig mauwend voor de deur. Maar onze andere katten doen dat niet.

Ik zou echt kort beginnen. Het is best overweldigend voor ze om buiten te zijn met al die andere geuren, geluiden en beestjes overal. Milou is na 15 minuten vaak echt wel moe (maar die staat ook continu 'aan'). Ik probeer elke dag met haar in de tuin te gaan.

Vooral een kwestie van gewoon proberen, ervaren hoe het gaat en daarop inspelen :j . Wel fijn als de katten zelf weer naar binnen kunnen lopen.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:44

Als ze hier in de boom gaan hou ik de riem op spanning. Zo heel hoog gaan ze tot nu toe niet. Ze komen vaak ook wel als ik ze roep.

Ik neem de kittens altijd in de buggy een keer mee naar de dierenwinkel. En een keer naar mijn ouders. Ze leren hier al wat een riempje is. Dat is natuurlijk wel gemakkelijker voor nieuwe eigenaren die dat willen gaan doen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:54

Vandaag komt een buggy binnen. Voor later. Ze komen al buiten in een ren. En ga via de ren ook naar buiten. Ik ga morgen in de tuin die afgezet is. En zo opbouwend naar buiten de tuin.

Heb ook een insta gemaakt voor ze
@adventurecats.damon.rovi

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:22

Leuk! Ik ga je volgen
@milo.and.lola.catventures

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:33

Hier racen ze ook de bomen in achter vogeltjes aan. Met en zonder lijn doen ze dit, ze komen altijd netjes zelf weer terug.

Wij zijn gisteren bij mijn schoonouders geweest, poezen waren mee. Ze hebben daar heerlijk door het huis en over het balkon gestruind.
Ze mogen ook los in de tuin, we houden ze in de gaten en ze doen het keurig.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:02

Hier nog steeds niet begonnen. Maanden geleden heb ik stapsgewijs geprobeerd Mae aan het tuigje te laten wennen, maar hoewel ze zeer foodfocussed is, lukte het zelfs met snoepjes niet om haar het tuigje in te lokken. Ze zit inmiddels wel zonder tuigje haar eerste stapjes buiten de deur. We wonen in een appartementencomplex, dus ze komt nu op de gang. Dat vindt ze machtig interessant, maar stiekem ook heel spannend. Zodra er ook maar iets aan geluid te horen is, vlucht ze direct terug naar binnen. Eerlijk gezegd vind ik dat wel ren geruststellende gedachte. Dat ze niet zomaar in een drieste bui de gang opstormd en de trap op of af verdwijnt.

Ik wil eigenlijk wel weer een poging wagen op het aantrekken van het tuigje, maar weet nog niet zo goed hoe.

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:12

@marleen_88
Als je poezen met lijn een boom in rennen, ben je dan niet bang dat ze vast komen te zitten doordat ze onder/langs takken gaan?
Wat leuk om je poezen zo mee te kunnen nemen naar anderen!

@Chanen
Hier vonden eigenlijk alle poezen het tuigje binnen verschrikkelijk, hoeveel positieve associaties ik ook eraan probeerde te koppelen. Ze lieten zich vallen, gingen scheef lopen, etc. Het lukte dan ook niet om ze er binnen aan te laten wennen. Ik heb ze toen maar gewoon het tuigje om gedaan (de eerste keren niet heel gewillig) en de tuindeur of voordeur open gezet. Dat vonden ze super interessant en zodra ze buiten waren vergaten ze het tuigje. Na een keer of 2 snapten ze dat het tuigje betekende dat ze naar buiten mochten en ging het omdoen gemakkelijk. Misschien kan je proberen om het tuigje om te doen en Mae dan op de gang te laten? Grote kans dat de nieuwsgierigheid het wint van het gevoel dat ze een tuigje om heeft.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:38

Grappig dat je het benoemt Mirjam, want ik heb er ook al aan gedacht om maar cold turkey te gaan. Mae het tuigje aan bij de deur en dan direct naar buiten, in de hoop dat ze de link gaat leggen tussen die twee en er dan minder problemen mee heeft. Goed om te horen dat het bij jou katten gewerkt heeft. Toch de stoute schoenen maar eens aantrekken en het op die manier proberen.

Dank je!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:14

@MirjamRobin. We maken de lijn wel los als ze in de boom zitten en als we erbij kunnen. We vinden het heel spannend hoor, je wilt niet dat je dier iets overkomt.

@Chanen, die van ons stapten ook niet uit zichzelf in het tuigje. Maar gingen bij de deur zitten wachten, dan konden we hem om doen.

En nog even ons leuke duo.
Afbeelding
Ja, de schuurdeur behoeft wat liefde. :')