[VOLG] Andere opties dan het asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:35

ts: kan je de kat niet halen en desnoods tijdje apart houden tot je een oplossing hebt?
Je ex weet vast langer dan vandaag dat hij op straat komt te staan, en op het laatste moment hulp zoeken is wel een beetje erg dwingend. Als jij de kat voorlopig opvangt, weet je tenminste dat ze goed terecht komt ...

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:37

Als het dier gechipt is komen ze vanuit de dierenambulance direct weer terecht bij de baasjes/TS/ex. Als het dier niet gechipt is en je verder geen meldingen doet dat je je kat 'kwijt' bent zou je hem kunnen laten ophalen door de dierenambu als zijn zwerver. Voor zwervers is vrijwel altijd plek, die dieren moeten immers ergens naartoe en kan je niet laten lopen. Het kan een tactiek zijn om binnen te komen bij een asiel. Komen ze dan alsnog bij de eigenaar terecht, dan kan je afstandskosten betalen. Maar of dat een eerlijke en voor jezelf fijne manier is?

@Speedfiets: Aanlopers krijgen van de dierenambu eerst een zwerversbandje om, als ze er verder helemaal gezond uitzien. Zieke dieren nemen ze wel mee.

Ik werk in een asiel en wij krijgen vaak katten aangeboden die met spoed weg moeten. Deze worden bijna altijd geaccepteerd, en soms maken we een afspraak en komen de mensen wekenlang niet opdagen. Dan bellen we erachteraan en dan blijkt het allemaal wel mee te vallen met de gevaarlijke/onzindelijke kat... :x Hoeveel spoed is er dan? In dit geval is er zo te lezen wel spoed.
Laatst bijgewerkt door Sting op 29-11-18 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:37

Jeetje wat verdrietig.. ik zou zelf het asiel eens bellen? Niet zomaar uitgaan van wat hij heeft gezegd.. ook de tip om verschillende dierenartsen in de buurt eens te bellen is een goede! Succes!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:40

Het is ontzettend uit de richting, maar in de buurt van Emmen zit de Jochemstichting. http://www.jochemstichting.nl/ Zij vangen katten op. Wellicht eens bellen om te vragen of ze in de regio van je ex ook zoiets weten te zitten?

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:43

Och wat zielig voor het beestje :( inderdaad naar het asiel bellen, of heb je misschien familie die nog even een plekje heeft voor een kat

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:44

Zou het asiel in Bruchem (Bommelerwaard) eens bellen, die houden ook rekening met mensen die financieel in de problemen zitten

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:17

Hier komt de dierenambulance niet voor een aan loper.

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 10:17

Gescheiden houden bij mij thuis is geen optie. Ik heb geen slaapkamer over en kan van mijn jonge kinderen niet verwachten om de deur van de gang altijd dicht te houden. Als ze naar de wc moeten dan staat die deur sowieso al open.
Ik ga zo een rondje bellen, ook naar het plaatselijke asiel.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:21

Ik zou inderdaad eens rondbellen naar get asiel en het verhaal uitleggen. Ex geen huis betekend ook dat de kat geen huis meer heeft.

Er zijn overigens veel asiels die geen dieren van buiten hun regio opnemen want anders is er helemaal geen houden meer aan.

Mocht het niet lukken kan je altijd nog zoeken naar andere opvang/stichtingen. Ze zijn er wel maar kost even zoek en belwerk..

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:25

Even een shoutout voor jou TS, het siert je enorm vind ik dat je je best wil doen voor een dier waarvan je eigenlijk blij bent dat het weg is.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:25

Pb gestuurd!

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 10:54

Nachtlampje schreef:
Even een shoutout voor jou TS, het siert je enorm vind ik dat je je best wil doen voor een dier waarvan je eigenlijk blij bent dat het weg is.


Dank je wel. Het gaat me echt wel aan het hart. Hier komen wonen is gewoon geen optie.

Ik heb net de dierenarts gebeld. Zij weten geen andere plaatsen. Ik ga zo het plaatselijk asiel bellen (zijn pas om half 11 open) en de situatie bespreken. Als dat niet lukt, ga ik verder bellen.

Heel erg bedankt voor het meedenken iedereen!

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 10:54

En als iemand nog een stalkat zoekt ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:55

Iemand noemde trouwens al De Dierenstee in Numansdorp. Daar hebben wij ook goede ervaringen mee.
Zij denken fijn mee en hebben veel begrip voor de situatie.

sas66
Berichten: 633
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:55

Wat een rotsituatie. Respect voor je TS dat je moeite doet om poes goed terecht te laten komen. Voor wat het naast de bak plassen en poepen betreft, begrijp ik dat ze het doet als de bak vies is. Lijkt mij dat het dan niet aan de kat ligt en dus niet een minpunt van haar is. Vind het nog netjes van haar dat ze het niet ergens anders doet... Zoiets zou dus gemakkelijk te voorkomen zijn lijkt mij als de bak goed bijgehouden en schoon gehouden wordt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:02

Storm schreef:
Gescheiden houden bij mij thuis is geen optie. Ik heb geen slaapkamer over en kan van mijn jonge kinderen niet verwachten om de deur van de gang altijd dicht te houden. Als ze naar de wc moeten dan staat die deur sowieso al open.
Ik ga zo een rondje bellen, ook naar het plaatselijke asiel.


Ik heb onlangs een zelfde soort geval gehad maar dan met een hond.
Als dierenambulance konden wij er niks mee, het is aan de eigenaar om zelf onderdak te zoeken.
Nu was dit wel een heel complex verhaal maar uiteindelijk is het dier via de dierenbescherming toch in een asiel terecht gekomen.

Dus die zou je ook nog kunnen proberen.

Uit huis zettingen heb ik ook al een paar keer gehad en toen was er al keurig opvang geregeld voor de dieren. Wij hoefde ze als ambulance alleen maar te vervoeren. Dus ik zou ook zeker bij die mensen aankloppen die de uithuis zetting in werking hebben gesteld.

Dierenambulance bellen om een kat met een smoes bij hun te dumpen vind ik echt not done en ook asociaal.
En vaak zijn die mensen wel zo ervaren dat ze door dit soort verhaaltjes wel heen prikken. Ik inmiddels wel en die schakel ik altijd even door naar de politie. En geloof mij dan heb je meer stront aan de knikker dan wanneer je eerlijk bent en samen naar een oplossing zoekt.

Gezien de ongezonde leef situatie voor de kat kan dat ook een teken zijn van het gedrag. Bij betere omstandigheden kan het dier zomaar veranderen.

Sterkte ermee. :(:)

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:06

Je zou contact op kunnen nemen met Wetland Cats. https://www.wetland-cats.nl
Ik weet niet of zij er momenteel nog katten bijnemen maar misschien weten ze wel iemand die de kat in huis zou willen nemen.

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 12:01

Net het dierenasiel in Waalwijk gebeld. Ze kunnen niks voor hem betekenen. Er is inderdaad een wachtlijst en zijn kat heeft weinig kans op herplaatsing. Ook hebben ze een gezondheidsverklaring nodig en ex heeft geen geld daarvoor.
Ik ga verder zoeken.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:05

Wij zoeken (denk ik, zou het even moeten checken) nog een stalkat. Moet gesteriliseerd/gecastreerd zijn.

Zit alleen wel omg Apeldoorn, dus ook niet bepaald om de hoek...

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:06

Wellicht kan Swiffers Hoeve iets voor je betekenen? http://www.swiffershoeve.nl/
Ik heb daar van de zomer mijn hond in pension kunnen geven na problemen met mijn toenmalige pension hier. Zij vangen allerlei dieren op en heeft of zelf misschien een plekje of weet in haar netwerk misschien iemand. (Dochter zit hier ook op Bokt. Weet effe haar Boktnaam niet meer)

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 12:10

Ik heb nu eerst gebeld met de dierenbescherming. Ik word later vandaag teruggebeld. Intern gaat de medewerkster vragen of er opvang is.

Nirvana, dat is inderdaad niet naast de deur, maar als er interesse is, dan hoor ik het wel graag. Desnoods kom ik haar brengen.

BigOne
Berichten: 38274
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:16

En misschien de instantie bellen die hem op straat zet?? Deurwaarder moet zorgen voor opvang van de huisdieren.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:16

Wellicht kun je op Facebook een bericht plaatsen dat gedeeld kan worden, in een bepaalde groep oid?
Kan hard gaan in één dag en het hoeft er natuurlijk maar eentje te zijn! :)

Succes met je zoektocht, complimenten voor jou! +:)+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:19

Hey Storm, wat een vervelende situatie voor al de partijen en respect dat je zo in de bres springt voor de kat/je ex.

Zoals je weet woont een groot deel van mijn ex schoonfamilie bij jou om te hoek. Diverse wonen op boerderijen en vangen wel vaker katten/andere dieren op. Echter is het dan wel van belang dat het dier liefst geneutraliseerd is en up2date wat betreft inentingen.

Indien nodig wil ik hier wel wat mensen benaderen.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:25

in de OP staat dat ze gesteriliseerd is :)