Puppy erbij 2019

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:36

Zoe_97 schreef:
Jij hebt het over bij elkaar gegooide roedels. Ik heb het over een echte roedel zoals je ze hier meestal ziet. Dus 1 eigenaar met 4-10 honden.
Met vreemde honden spelen is heel erg onnatuurlijk gedrag voor honden. Dat is wat veel mensen niet inzien. 3 van mijn 4 honden kunnen prima met andere honden spelen als ze niet in hun eigen roedel lopen. Maar dan nog mogen ze enkel met bekende honden spelen. Ik vind het risico van een vreemde hond veel te groot.


Met zo'n roedel vind ik het dan ook absoluut niet verstandig om naar zo'n losloopveldje te gaan. Je weet dat je roedel als één man geen extra honden accepteert, dus lijn je óf de aanstichter aan (zoals ik doe) óf je zoekt een plek waar jij je roedel kan laten lopen die niet bedoeld is voor iedereen. Anders loop je namelijk met jouw 'gevaarlijke' roedel op een plek waar je er vanuit kunt gaan dat honden sociaal zijn en lekker mogen ravotten, dát vind ik asociaal en onverantwoordelijk. En dan kun je ook niet verwachten/afdwingen dat mensen wachten. Jij kiest ervoor om met jouw anti-sociale roedel op een veldje voor algemeen gebruik te gaan staan én je kunt er geen andere honden bij hebben. Je kunt vragen of men wil wachten, zo niet, dan moet jij van het veld af. Jij bent namelijk het probleem. Het is misschien niet handig dat mensen dan niet vragen of ze er bij mogen, maar het is wel te verwachten en jij als eigenaar van je anti-sociale roedel had dat beter moeten inschatten.

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:42

mvdende schreef:
Zoe_97 schreef:
ik en het met kim eens. Pups los laten spelen is in mijn mening geen enkele hond mee gebaat, je hebt altijd pups die bovenop de andere zitten. Hoe goed je groepjes ook samengesteld zijn. De les leer je toch hoe je met vreemde honden op straat moet omgaan? je hond moet die negeren en dar ben ej een hele les mee bezig. Ik laat echt nooit mijn hondne bij een vreemde ond, en heb dan ook een hekel aan mensen die dat (meestal ongevraagd) wel doen.
Laatst ook iemand die zomaar zijn hond op de losloopweide in mijn roedel smeet. Een jonge puber van een maand op 7 reu. Mijn roedel is om te beginnen ene famiie die elkaar zal beschermen, een vreemde hond er in smijten kan wel eens heel fout aflopen.daarbij heb ik 1 hond die helemaal niets van vreemde honden moet weten. EN was mijn teefje loops (mijn reuen weten prima dat ze er af meosten blijven want ze was nog niet op haar punt, maar zo'n puberpup duikt er natuurlijk gewoon op.



Maar die losloopweide is openbaar gebied neem ik aan?

In Hoogerheide is ook zn (omheind) losloop veldje, genoeg mensen die dat veldje denken te mogen claimen -:(-

Daar doe ik dus mooi niet aan mee. Als ik daar kom, kom ik daar om Skip los te gooien, niet om een halve eeuw te kunnen gaan wachten totdat iemands "privé bezit" weer vrij is. In het ergste geval wil ik wel even wachten totdat de loslopende hond(en) weer aangelijnd zijn en het veldje hebben verlaten, maar ik wacht echt maar max 5 minuten, da's lang genoeg tijd om je hond even bij je te roepen.

Ik gooi dan Skip ook gewoon naar binnen.

Als je geen sociale hond hebt, of een roedel die niet leuk is tegen vreemde honden of een loopse tref hebt, heb je in zn losloop veldje niets te zoeken.

Wil je je hond echt los hebben daar, ga dan om 05:30 om om 11:30 daar even heen.


Ik kom daar ook af en toe. De husky's kunnen dan eens veilig los. Wij proberen onmogelijke tijden te nemen en alleen wat sociaal is gaat er op als er meer zijn. Echter is er niemand dan loopt mijn agressieve hond er ook los. Toch niet gek?? Doordat het omheind is kan het veilig. Als hij los loopt sta ik altijd op de uitkijk vooraan tussen de poortjes en bel naar degene van ons die in gebied loopt als er een hond in zicht komt.
Dit om zsm de agressieve aan te lijnen en veld af te nemen. Zou het zeer asociaal vinden als jij aan komt en je hond er maar bij gooit op hoop van zegen omdat het omheind en openbaar is en dus kennelijk alleen voor sociale honden zonder gebreken???

Volgens mij betekent openbaar, voor iedereen, en is rekening houden met elkaar dus heel normaal. Nee, ik zal echt niet eisen dat iemand weg blijft om mijn agressieve hond maar wel fijn als iemand even wacht tot hij veilig vast zit. Kleine moeite toch?? Wees gelukkig met een sociale hond maar helaas soms moet je genoegen nemen met iets anders.

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:44

ZoZenn schreef:
Zoe_97 schreef:
Jij hebt het over bij elkaar gegooide roedels. Ik heb het over een echte roedel zoals je ze hier meestal ziet. Dus 1 eigenaar met 4-10 honden.
Met vreemde honden spelen is heel erg onnatuurlijk gedrag voor honden. Dat is wat veel mensen niet inzien. 3 van mijn 4 honden kunnen prima met andere honden spelen als ze niet in hun eigen roedel lopen. Maar dan nog mogen ze enkel met bekende honden spelen. Ik vind het risico van een vreemde hond veel te groot.


Met zo'n roedel vind ik het dan ook absoluut niet verstandig om naar zo'n losloopveldje te gaan. Je weet dat je roedel als één man geen extra honden accepteert, dus lijn je óf de aanstichter aan (zoals ik doe) óf je zoekt een plek waar jij je roedel kan laten lopen die niet bedoeld is voor iedereen. Anders loop je namelijk met jouw 'gevaarlijke' roedel op een plek waar je er vanuit kunt gaan dat honden sociaal zijn en lekker mogen ravotten, dát vind ik asociaal en onverantwoordelijk. En dan kun je ook niet verwachten/afdwingen dat mensen wachten. Jij kiest ervoor om met jouw anti-sociale roedel op een veldje voor algemeen gebruik te gaan staan én je kunt er geen andere honden bij hebben. Je kunt vragen of men wil wachten, zo niet, dan moet jij van het veld af. Jij bent namelijk het probleem. Het is misschien niet handig dat mensen dan niet vragen of ze er bij mogen, maar het is wel te verwachten en jij als eigenaar van je anti-sociale roedel had dat beter moeten inschatten.

Lees jij wel? Ik heb al eerdere keren aangegeven. Dat op die veldjes dus wel de regel is te vragen en te wachten als anderen eerder waren EN er 3 lege weides waren. Ik ga zelfde naar die weides. Maar als ik ga is het op uren dat normale mensen werken.
Mijn roedel is trouwens niet associate. Degene die mijn honden hier kennen zullen kunnen beamen dat het honden zijn die perfect de hondentax beheersen. Het probleem zijn de 90% van de honden die hondentaal niet beheersen en gewoon ene roedel in duiken en onmiddellijk bovenop honden springen. En de eigenaar dan nog vind dat ze oh zo leuk spelen. Nee daar zijn mijn honden totaal niet mee opgezet en terecht. Dus ja ik weiger als mensen vragen of ze erbij mogen. Er zijn immers genoeg lege veldjes.

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:47

mvdende schreef:
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Ik zou het bijvoorbeeld ook echt niet tof vinden dat als ik om 8:30 op mn werk moet zijn en dus om 07:30 naar de veldjes ga om een half uurtje de energie eruit te werken met mijn hond, dat ik dan

1 lang moet wachten waardoor er van het half uurtje speeltijd nog maar weinig over blijft.

2 ik toevallig wel een leeg veldje heb en er andere mensen gaan lopen piepen dat ik dat veldje een half uur bezet houdt.

Dat wordt gegarandeerd een keer ruzie! Het is van 2 kanten gewoon niet tof!

Als ik zie hoe druk het op de Dijk in Monster kan zijn vlak voor en vlak na werktijd, dan kan het bijna niet anders dan dat die veldjes ook goed gebruikt worden in de spitsuren.


Gelukkig zijn er hier en in Monster geen officiële regels wat betreft 1 persoon per keer, hier geld gewoon dat je hond sociaal moet zijn want anders heb je een bijt incident aan je broek hangen, wat voor elk losloopgebied natuurlijk geld.

(Zou ook wel wat zijn 1 persoon per keer op de Dijk, ding is 2km lang en veel mensen lopen natuurlijk heen en weer, dus 1 persoon per keer gaat dan natuurlijk echt niet lukken!

Het veldje in Hoogerheide is de enigste in zn soort in de weide omgeving en met iets van 100m x 100 ook de grootste van heel omgeving Bergen op Zoom tot Belgisch Putte.)


Essen zit nog grotere hoor in het bos. Prachtig gebied waar ik tot 3 jaar geleden veel kwam. Daar namelijk onmogelijk zicht op alle toegang poortjes dus kan mijn agressieve hond absoluut niet in. Echter voor de honden en eigenaren is dat stuk vele malen leuker dan h heide.

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:57

Losloopgebieden zijn in mijn ogen voor de sociale honden die goed los kunnen, luisteren en sociaal zijn.

Omheind losloopgebied is voor de sociale hond, de weglopers die sociaal zijn of in elk geval voor honden om lekker veilig los te kunnen omdat ze om diverse redenen niet veilig los kunnen zonder omheining.

Beide vormen is het volgens mij zeer normaal rekening te houden met elkaar.

Zie niet in waarom ik met mijn asociale hond daar niet, nooit, mag komen. Kies bewust om te gaan op rare tijden en als er iemand is of komt gaat hij de auto in. Geen discussie hoor, maar door zijn agressie mag hij overal het veld ruimen. Geeft enorme beperking voor hem en mij maar we dealen er goed mee.
Snap echter niet waarom zoveel hondenmensen maar vinden dat je overal maar op moet rotten met je asociale hond. Heb er echt niet voor gekozen, heb hem ook niet zo gemaakt, hij is wel zo geworden. Ondanks opgroeien in roedel en veel contact met andere honden buiten de roedel. Het zegt allemaal niets! Als ze niet sociaal zijn zullen ze dat ook gewoon niet zijn, al ga je op je kop staan.

Het is ook helemaal geen natuurlijk gedrag om met vreemde honden om te gaan. Leuk dat vele honden het kunnen maar zie persoonlijk maar weinig honden echt genieten van contact met vreemde honden.

Zowel de oude, zeer sociale, roedel als huidige roedel heeft totaal niets met vreemde honden (gehad) ongeacht wel of niet sociaal, ze zaten er niet op te wachten. Omheind losloopgebied is voor ons puur iets om naartoe te gaan als de husky's het nodig hadden eens los te lopen

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:09

Denise denk dat we in dezelfde tijd op vakantie gaan. Hier ook zin in en aan het aftellen.

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:12

punjab schreef:
Denise denk dat we in dezelfde tijd op vakantie gaan. Hier ook zin in en aan het aftellen.


Lekker hoor! Waar gaan jullie naar toe? Wij ons vaste vakantie adresje in Brabant. We gaan de 25ste!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:39

xDenies schreef:
punjab schreef:
Denise denk dat we in dezelfde tijd op vakantie gaan. Hier ook zin in en aan het aftellen.


Lekker hoor! Waar gaan jullie naar toe? Wij ons vaste vakantie adresje in Brabant. We gaan de 25ste!


Joh das nog maar 1,5 week. :j Wij gaan 2 december week Centerparcs.

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:43

punjab schreef:
Joh das nog maar 1,5 week. :j Wij gaan 2 december week Centerparcs.


Oops! Ben niet zo goed met de tijden momenteel :') Maar inderdaad, de tijd vliegt. Dat betekend dat Bo alweer bijna 4 is!! **\O/**

Ooh lekker, genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:04

Ik vind die stukken in Hoogerheide en Essen allebei zo saai. Ben je zo doorheen. Dan liever aan de lange lijn lekker het bos en de hei door.

Ik probeer in losloopgebied de meiden altijd bij me te roepen als er wat aan de lijn aan komt, maar soms ben ik gewoon afgeleid door kind of wat anders en ben ik te laat... van de week een man die daardoor helemaal over de zeik ging doordat Ylvi bij zn honden kwam. Dan denk ik wel als je zó gestresst raakt daarvan doe ze dan een muilkorf om of blijf weg van het losloopgebied....

Ik heb eigenlijk nooit over de etiquette van losloopveldjes nagedacht :oo de paar keer dat ik bij zoiets was heb ik Nysse zo losgegooid geloof ik zonder ook maar iets te checken of te overleggen :=

Monster zuid Holland daar had ik ooit nog een vriendje 25jr geleden ofzo haha.

Ik had vandaag een Ylvi die opeens alles bij elkaar blafte in de woonkamer. Was ze bang voor een decoratie egeltje die ik had neergezet :') sjongejonge madam met dr grote bakkes scheet opeens peultjes :+

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:09

Suze hier vanmddag ook zoiets. Degene die de oprit komt goedmaken heeft zand gestort, hij zag het en gelijk blaffen en doen :+ ga even kijken of ik het filmpje kan uploaden

Edit : Gelukt, hij wilde pas komen toen die echt had bekeken of het niet gevaarlijk was :+

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:19

Wij hebben hier op 35.000 inwoners welgeteld 1 omheind losloopveld. Een postzegel van 10*10 meter vol stront. Ik ga liever naar het bos... :=

Ik vind het overigens wel normaal dat je een eigenaar even vraagt of je erbij kan op zo'n veldje, wel zo sociaal en voorkomt vervelende situaties in wat voor vorm dan ook.

Ik begin hier inmiddels de eerst vuurwerk knallen te horen! Popo slaapt gelukkig rustig door :D

We hebben ons ook ingeschreven voor een grote gezanmelijke wandeling op 31 december. Zijn alle hondjes 's avonds lekker moe.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:21

Haha wat een helden kunnen het soms ook zijn als er iets veranderd of nieuw is. :+

Guinness heeft zoiets wat doe je op mijn terrein haha

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:23

dierenfan schreef:
Losloopgebieden zijn in mijn ogen voor de sociale honden die goed los kunnen, luisteren en sociaal zijn.

Omheind losloopgebied is voor de sociale hond, de weglopers die sociaal zijn of in elk geval voor honden om lekker veilig los te kunnen omdat ze om diverse redenen niet veilig los kunnen zonder omheining.

Beide vormen is het volgens mij zeer normaal rekening te houden met elkaar.

Zie niet in waarom ik met mijn asociale hond daar niet, nooit, mag komen. Kies bewust om te gaan op rare tijden en als er iemand is of komt gaat hij de auto in. Geen discussie hoor, maar door zijn agressie mag hij overal het veld ruimen. Geeft enorme beperking voor hem en mij maar we dealen er goed mee.
Snap echter niet waarom zoveel hondenmensen maar vinden dat je overal maar op moet rotten met je asociale hond. Heb er echt niet voor gekozen, heb hem ook niet zo gemaakt, hij is wel zo geworden. Ondanks opgroeien in roedel en veel contact met andere honden buiten de roedel. Het zegt allemaal niets! Als ze niet sociaal zijn zullen ze dat ook gewoon niet zijn, al ga je op je kop staan.

Het is ook helemaal geen natuurlijk gedrag om met vreemde honden om te gaan. Leuk dat vele honden het kunnen maar zie persoonlijk maar weinig honden echt genieten van contact met vreemde honden.

Zowel de oude, zeer sociale, roedel als huidige roedel heeft totaal niets met vreemde honden (gehad) ongeacht wel of niet sociaal, ze zaten er niet op te wachten. Omheind losloopgebied is voor ons puur iets om naartoe te gaan als de husky's het nodig hadden eens los te lopen


Op een klein veldje of als er iemand bij de ingang staat en vraagt even 5 minuten te wachten, prima.

Maar op een veld van 150x150 ga ik niet eerst Skip vastbinden, veld doorzoeken want er zijn rijen hoge struiken waardoor je prima uit zicht van de ingang kan lopen, vragen of Skip erbij mag en vervolgens misschien een kwartier gaan staan wachten met een hond die hem flipt omdat hij weet dat hij bij het losloopgebied is..

Respect hoe jij het aanpakt door gelijk aan te lijnen en hond in de auto te parkeren.

Maar niet iedereen zal dat doen en op een "sorry, je moet even een kwartier wachten" zit ik dus niet op te wachten.

Zeker nu niet, tis me al koud genoeg!

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 21:32

mvdende schreef:
ZoZenn schreef:
Deze discussie snap ik echt niet...

Sorry hoor, maar als je hond/roedel niet sociaal is dan kom je niet op de losloopvelden. De losloopvelden zijn voor mensen & honden die daar graag loslopen, wat ook betekent dat je dus met elkaar om moet kunnen gaan. Als je daar dan met je asociale groep akita's gaat lopen, vind ik je zowel bijzonder asociaal als compleet onverantwoord... Dan moet je ergens gaan lopen waar geen andere honden komen of huur je een veldje voor een roedel, jij moet je eigen problemen oplossen en als dat betekent dat je niet op zo'n veldje kan dan zij dat zo...Schuif dat niet af op mensen met sociale honden, die daar komen doen waar het veldje voor bedoeld is. Mijn Zig is absoluut niet sociaal naar vreemde/loslopende honden, hem ga ik dus ook absoluut niet meenemen naar zo'n veldje.

Vragen of je erbij mag, vind ik een ander verhaal. Ik vraag altijd even of ik erbij kan (met AJ), als ik bij een losloopveldje met meerdere honden in wil. Ik heb 1x meegemaakt dat er een aantal honden op het veld waren, waarvan we een paar kenden. ZIj liepen al een half uur samen. Zodra ik erin kwam, stortten de honden zich direct op AJ, die ik heb losgelaten zodat hij weg kon komen omdat hij toch sneller was. Vervolgens ben ik héél hard gaan schreeuwen naar de honden, AJ gepakt, eigenaren pakten hun honden vast, en veld weer verlaten. Dat was een mooi voorbeeld van ganging up en ook waarom ik niet zomaar meer zo'n veldje op loop, die honden waren normaal wel sociaal.


Dit dus!

Het kan altijd een keer mis gaan zoals hierboven geschreven, maar dat zijn "normaal" dus wel sociale honden.

Skip is ook wel eens uitgevallen naar een andere hond op het moment dat zijn vrienden kwamen aanlopen want ineens was de "roedel" er weer. Paar minuten daarvoor was hij nog netjes aan het spelen met de hond.


Ik snap echt wel dat een niet sociale hond ook zn beweging moet hebben, maar moet dit dan precies wanneer het al druk genoeg is bij een losloop veldje?

Ga dan heel vroeg of juist laat op de avond naar het veldje.

Ik ben wel eens een loopse teef tegen gekomen op het losloop strand. Skip was toen nog volledig intact! Geen handige combinatie...

Ben ik toen boos geworden? Nee, want het was 07:30 op een zondag ochtend in januari (dus pikke donker) en die mensen waren helemaal uit Nieuwegein naar Het Westland gereden zodat hun loopse teef even lekker haar poten kon strekken. Ze waren er niet op bedacht dat er nog 2 mafkezen zo vroeg naar het strand gingen :D (wij moesten heel toevallig die dag naar Nieuwegein :j en lieten Skip ff wat stoom afblazen voordat hij een hele dag mee mocht naar een beurs)

Die mensen deden er echt alles aan om geen "conflict" te creëren met intacte reuen en toch hun teef haar beweging te geven, daar kan ik alleen maar respect voor hebben!

Oeps, ik heb een pb gestuurd ipv een quote..

Maar;
Ik vind het wel absurd om dit te zeggen. Iedereen heeft even veel recht op een veldje. Ook mensen van geblesseerde honden of minder sociale honden of mensen die gewoon geen andere honden bij hun honden willen hebben werken. En die zijn ook afhankelijk van bepaalde tijden.
Wat je hier zegt is gewoon de omgekeerde wereld... Waarom moeten hun rekening houden met jou terwijl jij t weigert.....

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 21:35

Ymor schreef:
Lastig met dat veldje. Ik weet wel dat ik eerder andere honden uit liet en ik was ook niet blij als ze gewoon hun honden er bij gooide. Maar ik haalde mijn honden wel weg of in ieder geval bij me.

Vraagje: hoe ziet jullie ochtend er uit met een pup? Ik wil altijd even naar het bos maar daar mag je officieel niet komen voor zonsopkomst..

Ik wandel in de eerste weken niet met pups :o Eigenlijk alleen zindelijk maken of uitstapjes voor het socialiseren (niet met andere honden) en als ik dan met de andere honden samen met vriendlief ga wandelen dan loop ik maar voor een stukje mee. Maar dat is eigenlijk altijd overdag .

xDenies schreef:
punjab schreef:
Denise denk dat we in dezelfde tijd op vakantie gaan. Hier ook zin in en aan het aftellen.


Lekker hoor! Waar gaan jullie naar toe? Wij ons vaste vakantie adresje in Brabant. We gaan de 25ste!


Toevallig in de buurt ? :P


Ik gebruik de veldjes niet, want hier zijn ze meestal gewoon goor als ze er al zijn. En maar goed ook als ik hier sommige reacties lees :o

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:48

Geniaal Nynkster, dat filmpje :P Held!


Wauw wat een avond dit hoor :') Eerst kom ik een man tegen die z'n Stafford (of weet ik veel wat het was) in bedwang moest houden toen ik met Mera passeerde (met ruim 5 meter er tussen). Ik gok dat die op het lampje van Mera reageerde, maar toch. Ik vond het wel spannend. Gelukkig geeft Mera er niets om en konden we goed door lopen.

En toen met Bo kwam er ineens een Shih Tzu los uit een woonwijk gerend, dwars over de straat heen. Ik was al wat doorgelopen richting de prullenbak om zakje stront weg te gooien en Bo had het nog niet door. Sjeest dat rot beest ineens achter ons aan {:)-:( En geen eigenaar te bekennen heh!? Dus op een begeven moment had Bodhi het wel door en die keek naar die hond en die kwam steeds dichterbij. Dus Bo gromt een keer, hond negeert het gewoon, pas na de tweede keer grommen is die hond omgedraaid. Heb nergens geen eigenaar gezien en die hond was lekker over de straat en het grasveld aan het dwaalen. Te bizar voor woorden - en ook nog eens heel gevaarlijk in het donker.

Bodhi deed het wel ontzettend goed hij toonde gewoon zijn grens zonder overdreven heftig reageren. Onbewust boeken we dan toch steeds wel vooruitgang.

Ik heb ook nergens een vermissingsbericht gezien hoor, dus gok dat dit gewoon een kwestie was van, 'Hond ga je zelf maar uit laten'. Kan allemaal hier … :Y)

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:52

Essen heeft er 3 of zelfs 4 he. 1 in het bos van bijna 2 hectare met allemaal paadjes, een berg en echt bos gebied. De husky's vonden het geweldig daar.
In bergen op zoom is er kennelijk eindelijk een losloop route in lievensberg bos van 3 a 4 kilometer trouwens. Kwam ik vd week achter. Het aller, aller drukste stuk bos met klimbos, blote voeten pad en kinderboerderij en stay oke er tegenover is nu ook losloopgebied. Fantastische keuze, het is wild arm hahaha.... Over de rest zwijgen we maar. Ik mijdt dat stuk bos dus sowieso al vanwege de drukte maar nu al helemaal uiteraard.

Zou overigens nooit in omheind gebied een agressieve hond los gooien zonder dat ik maak in zicht te zijn van alle toegang wegen. De reden ook dat de mijne de eerste keer gemuilkorfd en aangelijnd liep omdat we het nog niet voldoende bekeken hadden naar ons idee. Zal nooit risico nemen maarrrrr vind wel dat ook hij/wij enigszins rechten hebben en dan beter omheind losloopgebied dan niet omheind.

Gelukkig loopt hij hier ook erg veel los in de polders en aan de zee ;)
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 12-11-19 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:53

kiwiwitje schreef:
Toevallig in de buurt ? :P



Hoow hier las ik even over heen haha. Venhorst :) Is dat in de buurt?

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:56

kiwiwitje schreef:
mvdende schreef:

Dit dus!

Het kan altijd een keer mis gaan zoals hierboven geschreven, maar dat zijn "normaal" dus wel sociale honden.

Skip is ook wel eens uitgevallen naar een andere hond op het moment dat zijn vrienden kwamen aanlopen want ineens was de "roedel" er weer. Paar minuten daarvoor was hij nog netjes aan het spelen met de hond.


Ik snap echt wel dat een niet sociale hond ook zn beweging moet hebben, maar moet dit dan precies wanneer het al druk genoeg is bij een losloop veldje?

Ga dan heel vroeg of juist laat op de avond naar het veldje.

Ik ben wel eens een loopse teef tegen gekomen op het losloop strand. Skip was toen nog volledig intact! Geen handige combinatie...

Ben ik toen boos geworden? Nee, want het was 07:30 op een zondag ochtend in januari (dus pikke donker) en die mensen waren helemaal uit Nieuwegein naar Het Westland gereden zodat hun loopse teef even lekker haar poten kon strekken. Ze waren er niet op bedacht dat er nog 2 mafkezen zo vroeg naar het strand gingen :D (wij moesten heel toevallig die dag naar Nieuwegein :j en lieten Skip ff wat stoom afblazen voordat hij een hele dag mee mocht naar een beurs)

Die mensen deden er echt alles aan om geen "conflict" te creëren met intacte reuen en toch hun teef haar beweging te geven, daar kan ik alleen maar respect voor hebben!

Oeps, ik heb een pb gestuurd ipv een quote..

Maar;
Ik vind het wel absurd om dit te zeggen. Iedereen heeft even veel recht op een veldje. Ook mensen van geblesseerde honden of minder sociale honden of mensen die gewoon geen andere honden bij hun honden willen hebben werken. En die zijn ook afhankelijk van bepaalde tijden.
Wat je hier zegt is gewoon de omgekeerde wereld... Waarom moeten hun rekening houden met jou terwijl jij t weigert.....


Omdat sociale honden gemakkelijk met meerdere tegelijkertijd op een veldje kunnen. Zo kunnen "alle" honden dus even lekker de poten strekken.

Met een niet sociale hond blokkeer je eigenlijk zn veldje, waardoor jou ene hond misschien lekker zn poten heeft kunnen strekken, maar de andere 5 dan niet...

Daarnaast is en blijft het een losloop gebied, of er nu wel of geen hekken omheen staan, het is nog steeds "meeste stemmen tellen" (er zijn gelukkig nou eenmaal meer sociale honden dan niet sociale honden)

Mensen komen naar een losloop veldje om hun sociale hond even lekker te kunnen laten rennen.

Nogmaals als er vlak bij een losloop veldje een losloopgebied is, zal je mij wel in het losloopgebied vinden ipv een 20x40 veldje.

Maar is het veldje de enigste mogelijkheid in de omgeving om je hond los te laten, vind ik het dus erg asociaal als je dat veldje gaat claimen omdat jij geen andere honden bij jou hond wil hebben, welke reden daarvan dan ook.

Skip wordt maandag gecastreerd, dan mag hij een week niet los, we gaan dan ook een week niet naar het bos omdat dat wel eens waar officieel aanlijngebied is, maar er toch altijd honden los lopen. En Skip aan de lijn en een hond los erbij gaat niet goed komen met zn hechtingen.

Dat wordt dus een week lang een rondje dorp. Leuk? Nee! Maar tis gewoon ff niet anders.

Wat betreft een niet sociale hond: zoek de problemen niet op en ga heel vroeg of heel laat naar een losloop veldje, niet als iedereen met zn sociale hond er ook op wil.

Trouwens als je een 9 tot 5 baan hebt, kan je ook gewoon om 06:30 naar het losloop veldje gaan als je het veldje graag voorjezelf alleen hebt, ipv 07:00, je moet alleen wat eerder je bed uit!

Ook om 23: kan je nog naar het veldje....

Nu het donker is, zullen de meeste mensen na 21:00 niet meer naar een losloop veldje gaan, dus dan kan je optijd nog met je hond naar buiten.

Hoeveel bokkers staan er wel niet voor dag en dauw op om hun paard te verzorgen voordat ze naar hun werk gaan? Hoeveel bokkers zijn s avonds nog tot laat op stal om hun dier beweging te geven? Dat is ook een hobby, waarom zou met de hond naar een losloop veldje gaan niet ook onder hobby kunnen vallen?
Laatst bijgewerkt door mvdende op 12-11-19 22:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:57

Ah dierenfan bij het appeltje?
Daar zijn wij wel vaak juist door de combi kind en honden blij :D

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:58

suze_ schreef:
Ah dierenfan bij het appeltje?
Daar zijn wij wel vaak juist door de combi kind en honden blij :D


Daar rijd ik vaak met mijn paard (als ik rijd), is op ongeveer 15minuutjes stappen van de stal haha. De heide bij stal worden ook veel honden uitgelaten maar ze mogen nu niet meer het water in daar. De paarden ook niet meer :(

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:01

Dan wonen we niet ver bij elkaar vandaan :D

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 22:02

Fijn dat Bodhi t zo goed deed!
Venhorst is blijkbaar 20 min rijden ongeveer. Nog nooit van gehoord :+

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:04

suze_ schreef:
Dan wonen we niet ver bij elkaar vandaan :D


Ja nouja .. mijn paard woont daar :P Ik woon in het meest fantastische dorp Barendrecht. #)


kiwiwitje schreef:
Fijn dat Bodhi t zo goed deed!
Venhorst is blijkbaar 20 min rijden ongeveer. Nog nooit van gehoord :+


Zo groot is het volgens mij ook niet haha. Maar het is zo'n heerlijk vakantie huis! Ze hebben nu zelfs een hondenzwembad aangelegd *\%/*