[VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:30

O gedver TS wat balen zeg.Arme hond,arme julie.Hopelijk nu goeie keer.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:45

Hoe gaat het vandaag met de dappere flapoor?

Granoek
Blogger

Berichten: 10478
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 11:28

Sorry was even hectisch hier!
Woensdag was het nog best viesjes, wel al veel beter maar het zag toch nog erg rood en pijnlijk :(
Gisteren terug bij de dierenarts geweest, hij wordt nu heel heel nauw opgevolgd.
Ik moest werken dus zus is geweest (drama drama maar niks aan te doen).

Maar de DA had gezegd, als Anoek hier was geweest zou ze zien dat we met sprongen vooruit gingen :) Zus heeft foto's gemaakt en ik vond het er nog steeds echt jakkes uit zien, maar wel duidelijk minder vuil, pus, zooi er uit. Vooral wat bloederig eigenlijk, maarja ze hadden er net in lopen spoelen dus dat is normaal denk ik.

Foto nog maar even in spoiler;
Spoiler:
Afbeelding


We moeten nu elke dag schoonmaken met water, mochten gewoon de douchekop er aan houden met lauw water, hij vindt het heeeeerlijk. Daarna zachtjes drogen en flamazine er op.
Vanmorgen gedaan en het is alweer een STUK beter als op de foto hierboven, misschien zelfs nog meer verschil nu op 1 dag, dan tussen de vorige foto en die eerste na de operatie. Heb helaas geen foto gemaakt, dat ga ik morgen proberen. De oorflap is niet meer rood en ook de huid onder het oor is niet meer rood. De wonde is niet meer bebloed, ook veel rozer en het ziet er over het algemeen best fris uit!

Maandag moeten we weer terug :)

We mochten ook nog uitspoelen met aangelengde Betadine, maar Murphy is niet mijn enige zorgenkindje en ik zit ook nog met een paard dat een wonde op zijn been heeft, en daar is mij gezegd dat ik nooit Betadine en flamazine samen mocht gebruiken.. Jodium vs zilver is blijkbaar niet goed? Ik heb voor paardlief dan Flamigel gebruikt.
Dus dat durf ik bij Murphy nog niet goed aan, dat wil ik graag eerst even navragen.
De flamazine lijkt in ieder geval wonderen te verrichten, maar ik houd nog even hout vast.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:57

ziet er al stukken beter uit!
aangelengde betadine kan volgens mij geen kwaad, zeker als je naspoelt met water.
Maar, ik persoonlijk ben van mening dat je wonden best niet teveel ontsmet (ik ontsmet een gewone wonde de eerste keer, dan nog liever met hibitane oplossing ipv betadine, dit is iets zachter voor de huid en mag ook in diepere wondes gebruikt worden, betadine eigenlijk niet. Daarna niet meer ontsmetten maar verzorgen met een goede zalf (flamazine idd, of een honingzalf bv. erg vieze wondes waar er pus uitkomt zou ik eventueel op dag 2 en 3 nog ontsmetten, maar daarna niet meer, maak je alleen maar de goede bacteriën ook mee dood en dat houdt het genezingsproces dan weer tegen.)

Dus, kortom, spoelen met gewoon water en flamazine erop lijkt me op dit moment prima :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10478
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 12:04

Dan doen we gewoon verder zo, hij zei ook dat het mocht als we wilden maar het moest niet per se :)
Honingzalf heb ik toen bij Duke geprobeerd maar dat heeft hier echt bijna niks uitgehaald. Hoor daar zo veel goede ervaringen over maar tot nu toe weinig succes mee geboekt haha.

Granoek
Blogger

Berichten: 10478
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 23:36

Nog even een fotootje van vanavond :) Morgen moeten we weer terug op controle

Na het spoelen
Spoiler:
Afbeelding


Voor het spoelen
Spoiler:
Afbeelding


Ter vergelijking deze van afgelopen dinsdag
Spoiler:
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 05:58

Dat ziet er gelukkig een heel stuk beter uit.

Kun je aan hem merken dat hij zich ook weer wat beter voelt?

Granoek
Blogger

Berichten: 10478
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 07:42

ja ik had gisteren toen we op de bank zaten zijn kraag even af gelaten, hij lag toch langs me. En ik merkte dat hij niet meer in zijn pootjes bijt en hij heeft niet 1 keer geprobeerd aan zijn oor te krabben. Dus hoewel de buitenkant misschien nog wat pijnlijk is door de operatie denk ik wel dat zijn oor aan de binnenkant 100x gezonder is, en daar gingen we toch voor :)

Hij genoot in ieder geval zonder zijn kap toen ik zijn buikje kriebelde :+
Afbeelding
Afbeelding

(Ja dat is zijn happy face :P )

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:11

Dat ziet er gelukkig al een heel stuk minder dik en vurig uit!
Zo'n kaploze kriebelsessie heeft ie dik verdiend na alle ellende.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:49

Die happy face _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10478
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 18:44

We zijn net terug van de dierenarts met goed nieuws :)
Normaal moesten we om de 1 à 2 dagen terug op controle maar omdat hij zo snel vooruit gaat hoeven we pas over 2 weken weer terug *\o/*

Blijven spoelen met water en dan flamazine en ik mag foto's appen zodat hij het in de gaten kan houden, hij belt me om de zoveel dagen op en dan kijken we om een nieuwe controle af te spreken over een week of 2.

Murphy zelf heeft ook helemaal niet meer de drang om te krabben en de nieuwe gehoorgang ziet er echt super uit, hij tilde vanmiddag zelfs zijn oor naar voor toen hij in de wachtzaal een ander hondje hoorde, dat was lang geleden! Hij laat zijn linkeroor normaal afhangen.


Als we er bij zijn mocht de kap af blijven, dus dat doen we en vindt hij heerlijk. Lekker wandelen zonder struikelen :') Heel blij!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] De eerste stap naar pijnvrij voor mijn gouwe ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:40

Heerlijk weer beweging in het oor!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:46

Wat een heerlijk nieuws!