De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:24

Geeft niet Gigixponys, geloof ook niet dat ik het gemeld had in het andere topic.
Dankje Herfstwind.
Heb het mezelf lang verweten, vond dat ik iets fout had gedaan. Je verwacht het niet, haakjes laten verwijderen onder narcose, daarna netjes pijnstiller en darmstimulerende middelen, dwangvoeren.. Om half 4 's nachts toen nog gevoerd, half 7 nog bij haar gekeken, andijvie gegeven wat zo weg was :') ... Schrok om 8 uur wakker en toen was ze er niet meer.
Achteraf gezien was ze wat scheef de hele tijd, kwijlen enzo.. Haakjes minimaal dus vermoedelijk toch een tia of hersenbloeding.
M'n meisje, was toch wel een bijzonder karaktertje op zich. Zelf gered van de slacht. Ja, dat hakte erin. Heb het er nog steeds moeilijk mee.

Afbeelding

Daarna viel de groep waar ze in zat, Lolo, Jip en Arya, uit elkaar... Mijn konijnen zijn niet echt makkelijk plaatsbaar te noemen dus ondanks dat ik wil(de) minderen toch maar een twaalfde erbij. Dat werd Harm, via Facebook gevonden <3

Veel konijnenliefhebbers, leuk! En zo te zien valt mijn aantal van 12 best mee, het kan altijd erger _O-

DJZ

Berichten: 3114
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:31

Altijd sneu om er 1 plotseling te verliezen, zeker na een 'kleine' ingreep.. Best wel bizar dat 1 konijn veel kan betekenen voor de groep..

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:38

Wat een prachtige foto met die kat erbij.

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:31

Jeetje eoweyn wat vreseljjk om er plots eentje te verliezen :(:)

Wat hebben sommige van jullie veel konijnen zeg, ik dacht dat ik er veel heb maar er kan er dus best nog wel een bij *\o/*

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:49

Prachtige konijnen komen er voorbij. Mijn moeder heeft er helaas maar 1 (krijg me ouders niet omgepraat...)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:05

Ook konijnen op bokt!! Wat leuk :) :) :)

Ik ben ook een konijnen liefhebber wat inmiddels een uit de hand gelopen hobby fokkerij geworden is. Ik heb alleen maar Nederlandse Hangoordwergen en ben gek op otter kleuren!! Heb momenteel 3 volwassen voedsters en 3 rammen, en voor volgend jaar zal de collectie uitgebreid worden met nog 3 nieuwe voedstertjes :) Ik heb ongeveer 3-6 nestjes in een jaar (elke voedster maximaal 2 nestjes per jaar) en vind het leuk dat mijn type konijntjes ook steeds interessanter worden voor de serieuzere fokkers :) Zelf doe ik geen tentoonstellingen e.d., het is puur hobbymatog en ik ben elke keer weer opnieuw verliefd op de kleintjes!

Genoeg gekletst, tijd voor fototjes!! Een kleine greep uit mijn konijnenverzameling. Vind je het leuk ons te volgen? Ik houd een Facebook communitie-pagina bij >>> NHDtjes van Karli :D

Otter-zwarte baby
Afbeelding

Toverballen nestje met otter-bruin, otter-zwart, fawn en zilvervos-zwart
Afbeelding

Otter-bruine baby
Afbeelding

Fawn baby
Afbeelding

Toverballen nestje van 1 week oud <3
Afbeelding

Otter-zwart nestje van 1 week oud <3
Afbeelding

Otter-zwarte baby
Afbeelding

Otter-zwarte baby
Afbeelding

Mama zilvervos-zwart, mijn eerste NHD voedster <3
Afbeelding

Papa bruin-otter lekker aan het gras
Afbeelding

Mama blauw-otter met haar kroost
Afbeelding

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:39

Ooh wat schattig allemaal! <3

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:47

Oh wat een plaatjes komen er voorbij zeg! <3

Eoweyn, sterkte alsnog. Altijd verdrietig om een te verliezen en zeker zo.

22 konijnen :oo mijn vriend was het er eigenlijk al niet mee eens dat er voor een paar maand een 5de bij kwam :P

DJZ

Berichten: 3114
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:16

@SparkyY_8: altijd leuk zulke jonge konijnen en mooie kleur ook. Maar is er zoveel vraag naar hangoor dwergjes? Heb je een vaste afnemer of verkoop je de jongen uiteindelijk particulier?

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:16

Oh die otter hangoortjes zijn koddig.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:56

liesenlizzy schreef:
@SparkyY_8: altijd leuk zulke jonge konijnen en mooie kleur ook. Maar is er zoveel vraag naar hangoor dwergjes? Heb je een vaste afnemer of verkoop je de jongen uiteindelijk particulier?


Alles particulier en heel af en toe een naar een collega fokker, ik heb geen vaste afnemers. Ik wil zelf graag kunnen bepalen waar mijn jongen heengaan en dat ze een goed huisje krijgen. Er gaat veel aandacht, tijd en geld naar de konijntjes dus ik zou ze nooit naar een dierenwinkel ofzo brengen. Daarnaast merk ik dat er vanuit de kopers veel behoefte is aan goede voorlichting over wat hun konijntje nodig heeft, mensen kunnen vaker komen kijken en het hele opgroei proces van de jonkies volgen. Dat vind men prettig en vind ik zelf ook fijn! :)

Zojuist een van mijn huidige nestjes op foto gezet, ze zijn zo schattig (al zeg ik het zelf hahaha)! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:04

OMG die 3e wil ik hebben <3
Die lijkt zo grumpy te kijken, zo schattig!

En 22 konijnen .. ik heb nog even te gaan :')

Afbeelding
Lilly had zich lekker in de tunnel gelegd haha :')

Afbeelding
En iemand enig idee of het normaal is dat konijnen zo'n kleine plasjes leggen? :?
(Ze heeft EC dus vroeg mij af of het daarmee te maken heeft)

Voor degene die mij nog kennen uit het oude topic, de kuur fenbendrops waren op dus ben ook meteen gestopt, ik heb het idee dat de stress van het geven van de medicatie alleen maar de vooruitgang tegen gaat dus toch gestopt en kijken hoe het gaat .. het is echt kiezen tussen 2 kwaden, maar Pepper is savonds echt helemaal van slag omdat ze medicatie moet ;(

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 13:29

Pfff lastige kwestie zeg..
Ik heb geen ervaring met EC, dus ik weet niet zo goed of die plasjes er mee te maken hebben.

@Sparky Ik wil die 5e! En vriendlief de 4e! Ze zijn echt te schattig <3!

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:39

Oh de 3e en de 5e. Super cute

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:06

Leuke konijnen komen er voorbij! <3

Lastig Tarzan. Stampertje, Spency en Binky kon ik altijd zo oppakken. Kleine plasjes hebben ze nooit gehad geloof ik, in het zaagsel zie je dat ook slecht.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:20

Hahahahaha 4, 5 en 6 zijn nog opzoek naar een baasje :=

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 14:21

SparkYY_8 schreef:
Hahahahaha 4, 5 en 6 zijn nog opzoek naar een baasje :=

Dan heb ik ruzie thuis :+. Ik mag er geen meer..

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:33

Chester deed wel minder pipi tijdens-na zijn kuur, maar weet niet of het gerelateerd is aan elkaar.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:26

SparkYY_8 schreef:
Hahahahaha 4, 5 en 6 zijn nog opzoek naar een baasje :=


Oh dat zijn juist de schattigste <3 Vind dat lichte kleurtje zo leuk. Maarja, mijn ouders vermoorden mij denk ik, mijn vader loopt op dit konijn al de hele tijd te vloeken, ze eet graag de plantjes uit de tuin :+

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:04

Sparky: Ik wil ze allemaal! :D <3 Zou niks voor mij zijn dat fokken.. Dan zit ik na een tijdje met veeeel te veel konijnen want ik zou ze allemaal houden denk ik :') .

Tarzan: Wist echt niet dat jij ook een Lilly had :+ .
En wat naar van Pepper :( . Ik zou ook niet weten wat ik zou doen..

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:08

Had nog niet door dat er een nieuw topic open was, ik volg terug mee. Lees voornamelijk mee. Hier geen konijnen meer verloren gelukkig.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:19

@Sparky, hier het zelfde maar dan teddy dwergen. In tegenstelling tot Nederland zitten er in België maar een handvol serieuze. Fan van de 3de hier op je laatste foto's maar heb ook een zwak voor otter :o .

Hier worden alle konijntjes particulier verkocht en stimuleer altijd om er 2 te nemen omdat het groepsdieren zijn (wel voedster-ram dan).

Even al toevoeging 22 konijnen heel stuk zeg! Hier er 13 waarvan 1 oudje, 2 gecastreerde dutsjes, 1 met pensioen voedster, 1 knuffel ram die nog gecastreerd gaat worden normaal en eentje die in het najaar ook met pensioen gaat en blijft tot der laatste adem :+ . Andere zijn op zich voor de fok maar het is voor mij nu ook afwachten of het gaat lukken met de nestjes na die ziekte. Is eentje drachtig normaal voor over 2weken ongeveer.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:33

Hoi allen, ik vroeg mij af of ik mij hier ook zou mogen melden. Ik ben in bezit van tuk een idoot konijn met de meest gekke trekjes haha. Hij is paar weken geleden gecastreerd zodat hij een koppel kan gaan vormen alleen dat ging niet naar wens.. hij stopte met eten.. kreeg haken. Haken weggehaald maar vandaag helaas weer haken geconstateerd op controle bij de dierenarts.. maandag een afspraak om ze weer te laten slijpen.. hopelijk eet die daarna snel weer..

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:35

HorseTimeXL schreef:
Hoi allen, ik vroeg mij af of ik mij hier ook zou mogen melden. Ik ben in bezit van tuk een idoot konijn met de meest gekke trekjes haha. Hij is paar weken geleden gecastreerd zodat hij een koppel kan gaan vormen alleen dat ging niet naar wens.. hij stopte met eten.. kreeg haken. Haken weggehaald maar vandaag helaas weer haken geconstateerd op controle bij de dierenarts.. maandag een afspraak om ze weer te laten slijpen.. hopelijk eet die daarna snel weer..



Hij eet nu helemaal niet? Vergeet dan niet wat te dwangvoeren, het duurt nog even voor het maandag is en anders kan de maag stil gaan liggen :j
Foto?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:39

Ja hij is inmiddels wel weer normaal aan het eten. Ze krijgt Science Slective en dat gaat gelukkig goed. Ook weer hooi. Maar nu blijkt die onder toch weer haakjes te hebben en zelfs z'n tongetje is al een beetje kapot zei ze vandaag.. dus vandaar snel slijpen..

Afbeelding
Dit is Tuk :D. Hij is 2 jaar. Uit een dierenwinkel gehaald toen die al behoorlijk oud was en de schattigheid voor veel mensen al weg is. Er was ook een leuk nestje kleine konijntjes maar dacht deze verdient net zo goed een mooie plek.