De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:44

Scheetje he! Ooit, ooit wil ik een Franse hangoor <3

Je kunt bij medpets.nl carprofen en cisaral bestellen, ik heb dit altijd in huis zodat als ze stoppen met eten op een feestdag of zondag ik ze erdoorheen kan helpen :D
Ik bel dan meestal de DA en zeg dit in huis te hebben en dan raden ze aan het te geven en de dag erna langs te komen. Flip stopt namelijk wel eens met eten en als ik hem dan 1 x carprofen en 2x cisaral heb gegeven leeft ie weer op :)

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:55

Hopelijk eet die weer!

Chester heeft het nu gelukkig al een tijdje niet meer gehad, maar bij hem ging het oftewel vanzelf over, oftewel hielp de ciseral niet genoeg en kon ik alsnog 's avonds naar de DA.. En ja dat was ook standaard in het weekend..

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 08:34

Wat een leuk vriendinnetje voor Kaas!

Hopelijk eet ie weer!

@Gigiponys, ze doen dat soort dingen altijd in het weekend he, flauwe dieren >;)

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:48

Tarzan: Zou dit ook wel willen bestellen maar vind het toch maar "eng" om medicijnen te bestellen op internet. Maar het is natuurlijk wel handig om in huis te hebben :) . Misschien moet ik het toch maar eens doen.

Gigixponys: Hij at weer goed deze ochtend gelukkig :D . Maar ik ga toch even langs de DA want zijn oortjes zijn sinds een paar dagen vies en hij krabt er regelmatig aan heb ik gezien.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:18

(stille meelezer kruipt onder steen vandaan)
@MoppieFilou : medpets.nl is OK hoor, daar vul ik mijn voorraad ook bij. (kan ook via mijn dierenarts maar die zit niet om de hoek)
Zelf heb ik een door mijn dierenarts samengestelde EHBO kit voor konijnen, daarin zit alle medicatie (incl. pijnstilling) om acuut zieke (eigenlijk: niet-etende) konijnen er doorheen te slepen zodat je niet 's nachts in het weekend op spoedconsult hoeft. Die kon ik kopen nadat ik de cursus konijnen-EHBO bij die kliniek had gedaan.
Met de cursus op zak vindt mijn dierenarts dat je dan zelf kunt beoordelen wanneer je konijn die medicatie nodig heeft. (uitzondering E.Cuniculi, dat is gewoon gelijk naar de DA)
Ik ben heel blij dat ik de cursus gevolgd heb, anders was ik nu mijn 2 voedsters kwijt geweest.
(ik kan iedereen zo'n cursus aanraden!)

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:29

Zoiets is idd wel handig ja :) . Waar kan je zoiets volgen?

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:35

Bij mijn konijnkundige dierenarts in Breda heb ik die cursus gevold. Er zullen vast wel meer praktijken zijn die zoiets doen, misschien ook konijnenopvang die dat doen?
(mijn cursus was in samenwerking met de lokale opvang, via die opvang ben ik dan ook bij die dierenkliniek terechtgekomen)

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:07

liesenlizzy: Wat jammer dat er onrust was binnen je groep en je je groep hebt moeten scheiden. Ik ga wel met Tarzan_ mee dat het er wat klein uit ziet voor zoveel konijnen. Merk je niet dat ze dan teveel op elkaars lip zitten? Mijn groep heeft nu een stuk van 8m2 (straks 12m2 als Sjors erbij komt) en ik merk dat ze die ruimte toch wel echt benutten. Het is overigens niet als aanval bedoelt. :)

Tarzan_: Wat een leuke voedster. Ik denk dat Kaasje dat wel een leuke dame zal vinden.

MoppieFilou: Fijn dat je konijn inmiddels weer goed aan het eten is. Goed om z'n oortjes even te laten controleren. Je kunt beter een keer te vaak gaan dan een keer te weinig...

Volgens mij is medpets.nl inderdaad een betrouwbare site. Binnenkort moet ik ook weer even wat nieuwe medicatie gaan bestellen.

Inmiddels is de castratie van Sjors bijna twee weken geleden (aankomende woensdag) en kan ik hem dus binnenkort gaan koppelen aan mijn groep. Hij is gisteravond/vannacht ontsnapt en was lekker rond de ren van mijn groep aan het huppelen. Er heerst gelukkig geen onrust tot nu toe, dus ik heb goede hoop. :)

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:28

Hoefnageltje: Breda is nog niet zo gek ver voor mij :).

noviceh

Berichten: 4806
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:21

Ik dacht toenstraks dat onze Blackie het loodje had gelegd! Lag languit op zn zij en reageerde nergens meer op. Opeens tilde ze haar koppie op en kntwaakte langzaam. Geveld door het zomerse weer haha!

Sinds een week zijn er 2 nieuwe konijntjes bijgekomen. Ik hoopte dat ze samen kunnen, maar twijfel hier steeds meer over... het nieuwe voedstertje is nogal fel. Inmiddels stelt Blackie zich onderdanig op, maar Rosa gaat er soms nog op in. Het rammetje is trouwens echt superlief. Aankomend weekend gaan we ze proberen te koppelen.

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:46

Net terug van de DA. Had Lilly ook meegenomen dan konden ze ineens hun entingen krijgen, dus dat is weer in orde :) . Lilly was voor de rest in orde. Lou zijn oortjes waren bovenaan wel wat vuil, maar dieper in het oor gelukkig niets te zien. Wel had hij weer serieuze haken op z'n kiezen dus volgende week worden zijn tandjes gedaan.

Nu ik eindelijk klaar ben met m'n examens en tijd zat heb de komende periode, wil ik ze graag proberen te koppelen. Lilly haar snot zal jammer genoeg nooit overgaan, dus dan moet het maar zo. Denk dat ik het al vaak heb gevraagd, maar kan ik iets doen om de ren "geurloos" te maken? Want ik denk dat de meeste producten niet geschikt zijn voor hout.. := Daarnaast vraag ik me ook af wanneer je ze (twee mannetjes) met een gerust hart alleen kan laten. De ren moet sowieso verplaatst worden (ivm werken id tuin), dus dat komt goed uit. Probleem is wel dat wanneer ik ze al een keer samen heb gezet, ik ze niet meer apart kan zetten. Dat gaat natuurlijk wel maar ik kan niet elke dag alles "geurloos" gaan maken voor een uurtje natuurlijk.. Iemand tips?

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:54

Noviceh, succes met koppelen! Hopen dat het goed gaat!

Moppie, fijn dat het niks ernstigs was, wel balen van de tandjes :( welke brok geef je? Sinds ik harde brokjes geef heeft Flip geen last meer van haken namelijk.

Hoe je het het best kunt doen, ren op neutraal terrein zetten, als je het geurloos wilt maken lijkt mij dit met water schoonspuiten (hoge druk) en wat schoonmaakazijn oid (geen idee wat niet schadelijk is voor konijnen := ) dan samen zetten en kijken wat ze doen, blijft het redelijk rustig zou ik ze samen laten, alleen ertussen komen als het escaleerd!
Succes in ieder geval!

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:17

Ik geef momenteel SS. Zou wel handig zijn als zijn tandjes niet meer (zo vaak) moeten gebeuren.

Oké, bedankt! :)

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:11

Ik gaf eerder cuni complete wat vergelijkbaar is met SS maar dit voer is te zacht helaas, ik geef nu de brok van Havens en sindsdien nooit meer haakjes bij Flip gehad :) misschien het proberen waard voor je? Ik heb ook maar geprobeerd met positief resultaat!

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:17

Succes met koppelen Noviceh.
Fijn dat het niks ergs was MoppieFilou. En inderdaad, liever een keer te vaak dan te weinig :)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:19

Voor de geïnteresseerden:

Het Hopper voer bevalt tot nu toe erg goed! De konijnen eten er heel smakelijk van. Wel zijn de brokken iets kleiner dan die van Science Selective. Wel zijn ze iets harder. Ze eten het net zo snel op als de Science Selective brokjes :)!

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 20:21

Super!

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:34

Tarzan: Bedankt voor de tip! :)

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:47

Hope Farms super trio is ook goed tegen haken :)

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:52

BlijNijn schreef:
liesenlizzy: Wat jammer dat er onrust was binnen je groep en je je groep hebt moeten scheiden. Ik ga wel met Tarzan_ mee dat het er wat klein uit ziet voor zoveel konijnen. Merk je niet dat ze dan teveel op elkaars lip zitten? Mijn groep heeft nu een stuk van 8m2 (straks 12m2 als Sjors erbij komt) en ik merk dat ze die ruimte toch wel echt benutten. Het is overigens niet als aanval bedoelt. :)


De groep had in totaal bijna 15m2 met zijn 14en inclusief hokken, hoekjes en een extra afdak waar ze ook op konden. Beide hebben nu de helft :) Heb geen idee waarom het na iets meer dan een jaar mis is gegaan.. Ben (helaas) nooit konijn geweest, dus zou niet weten wat hun beweegredenen waren :') Maar nu is in beide helften de rust helemaal wedergekeerd :)

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:17

Eoweyn: Bedankt voor de tip :) .

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:21

Wat jammer LiezenLizzy dat je de groep moest scheiden!!

Wij zijn ook een beetje in de wat sinds Joep en Lotje dus in hun nieuwe grotere hok zitten(hebben ook een ren hoor) zien we ze nouwelijks meer samen zitten. Bijna de hele dag zit Lotje boven, een beetje dutten in het nachthok of even chillen verderop. Joep zit de hele dag beneden en weinig boven heel soms zit ie daar wel om te eten of iets. Maar hij zit veel beneden op zn verhoginkje of bij het hooiruif. Lotje komt eigenlijk alleen beneden voor Hooi of de wc. Hebben ju enig idee waar dit gedrag vandaan komt? Joep is als ik het goed zeg 1,5 en Lotje 1 kan net iets ouder zijn. Ze zitten al vanaf vorige zomer bij elkaar dus best een lange tijd en ze wasten elkaar ook nog vaak in het oude hoknet als gewoon naast elkaar zitten of half over elkaar heen liggen. Nu lijkt het net een koppel in een relatiecrisis :')
Moeten ze aan het hok wennen, hebben ze allebij gewoon een favo plekje of zou het toch geen goed koppel zijn?
Sinds ik ze heb is dit wel het 3e hok waarin ze zitten omdat ik steeds toch niet tevreden was over de ruimte of de kwaliteit misschien iets te vaak veranderd? En ze nu gewoon even langer de tijd geven?
Sorry dat ik alweer zo binnen kom vallen :+

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:49

Moppie, graag gedaan! Je kunt niet meer als uitproberen! Flip moest elk half jaar voor haakjes naar de DA en nu al bijna 3 jaar niet meer :D

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:56

Die van mij moeten ook elk jaar hun tanden gedaan worden. Ofja vorige keer was het 14 maanden. Dus dat vind ik nog wel te doen. Ik geef ook SS.

En heel raar, maar Chester zijn traanoogje is opeens verdwenen. We hadden al meerdere kuren AB gehad die niet veel hielpen en nu is het opeens vanzelf weg. Nu hopen dat het niet terug komt!

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:02

Ik vrees dat het dan toch de ruimte geweest is.. Ongeveer een vierkante meter per konijn, dat is wel wat weinig voor zo'n grote groep.
Al zou ik overigens wel even opletten of niemand ziek word. Groepen escaleren vaak wanneer een konijn iets onder de leden heeft of wat zwakker is.
Wat is die grote rode vooraan trouwens leuk zeg <3

Vandaag nog wat foto's gemaakt van m'n nieuwe groepje op Arya na. Die vond het maar niets, dat mens zittend op de grond in haar ren :') de zwarte draak ontbreekt dus, haha.
Op de foto, knappe Harm, Jip en Lolo.
Ze hebben vorige week even een dipje gehad. Onrust tussen Arya en Jip waarop ik Jip een paar dagen apart gezet had. Kon ze even afkoelen.
Afgelopen vrijdag weer bij elkaar gezet en het gaat weer hartstikke goed. Wat het was, geen idee. Maar zoals het er nu naar uitziet zit het toch hartstikke goed met die vier <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fiona en Rambo
Afbeelding

Fioon was ontsnapt :') had de losse rennen op het gras staan, tegen hun eigen ren aan zodat ze zelf op het veld konden. Fioon had dus het deurtje opengemaakt, tiewrap losgebeten. Ik zag ineens een Jip met haar witte staart héél hoog achter iets aangaan in hun ren.
Bleek Fiona te zijn. En waar die eerst altijd meteen de bamboe in dook en tot 11 uur 's avonds wegbleef, kwam ze nu meteen toen ik haar riep. Stomme doos liet meteen even zien waar langs ze eruit gegaan was dus meteen even dicht gemaakt _O-