De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:06

Ja ze is echt heel mager, je voelt overal d'r botjes :( Helaas wil madam gewoon niet meer eten dan ik zou willen...

Ze heeft EC en dat is ook haar probleem, ze wil geen medicatie, dat werkt averechts bij m'n eigenwijze tante!

Ze is heel lang stabiel geweest maar zie dat ze de laatste tijd toch weer veel is afgevallen, niet gek natuurlijk met alle stress de laatste tijd (virus dus verplicht 3 weken in een kooitje, DA bezoeken, nieuwe ren, nieuwe huisgenootjes etc)

Ze komt wel altijd op schoot zitten zodra ik in de ren ga zitten <3 Ze snuffelt en staat ook vaak op m'n buik nu, zo schattig :D (ik ben bijna uitgeteld van ons eerste kindje)Afbeelding
<3

Ze is gewoon na alle ellende m'n allesje, m'n allerliefste speciaalste konijntje en daardoor ben ik ook heel bang om juist haar te verliezen!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 20:09

Ik duim met je mee Tarzan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:13

Duracell it is haha , met brokjes even aanpassen en met wortel eten ook . Maar zit lekker tussen ze in , Tarzan grote stukken wortel en zij kleine schijfjes . Maar het is zo zalig die 2 samen , hooi is niet aan te slepen :')

Prachtig Macho en zijn Puk :D , de kleintjes worden toch al groter :))

Pepper is idd wat mager , wel lastig :(:)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:23

Is het dan nog wel eerlijk tegenover Pepper? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar wat zegt je dierenarts hier van? Heeft hij of zij misschien nog tips?

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:43

Dankje Esther, ik heb het er af en toe gewoon even moeilijk mee om te zien dat ze zo mager is!

Heerlijk Rebecca, echt fijn dat het zo goed gaat!

De kleintjes groeien opeens enorm hard en Puk en Macho zijn zo leuk samen!

Pepper is enorm mager ja, gekke muppie

Coconut, ik begrijp je volkomen hoor. DA heeft gezegd dat het beter was te stoppen met medicatie omdat het averechts werkte maar dat hij wel nog een vrolijk konijn zag dus haar zou laten lopen zolang ze heeft, hij zag absoluut geen noodzaak om haar in te laten slapen :)
Zolang ze binkies maakt en vrolijk rond huppelt laat ik haar ook nog genieten, ze heeft al zoveel doorstaan dat ik hoop dat we nog lang van elkaar mogen genieten! Zolang zij aangeeft dat ze wil leven dan mag ze hier haar oude dag slijten!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:44

Prima dan :). Misschien gemengd voer proberen? Zitten vaak goede dikmakers in. Niet zo heel goed misschien, maar je wilt tenslotte dat ze eet :).

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:18

Ze krijgt inderdaad havervlokken, de lekkere dingen uit gemengd voer en gedroogde fruit/groente bij, dat wil ze wel graag eten.. dat probeer ik dan een paar keer per dag bij te geven!

Verder vindt ze kruiden ook erg lekker dus ze krijgen smorgens met z'n allen een schaal kruiden met brokjes :)

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:17

Senioren ontbijt <3
Nee madam wilt niks anders op het moment, bleef rondjes rennen tot ik de kruiden en de havervlokken tevoorschijn haalde :roll:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3 Haar allergrootste steun en toeverlaat <3

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:39

Ach arme Pepper! Hoe oud is ze?

Havermout gaat er inderdaad ook wel in.. een paar hapjes. :+ Meneer is verder niet kieskeurig. Kuch.
De wilgentakken(vooral de blaadjes) zijn wel geslaagd gelukkig!

Ook heb ik gister nog erwtenvlokken gekocht en gedroogde weegbree. Dat laatste is ook goedgekeurd! Alleen erg prijzig en zit maar weinig in een verpakking.. als jullie kruiden en dat doort dingen bestellen waar doen jullie dat dan? Zie dat de bunnybunch webwinkel deze week nog gesloten is.

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:49

Pepper is 5 jaar nu als ik mij niet vergis, ze heeft voor mij 3 baasjes gehad en heeft 2x in de opvang gezeten, arme scheet!
Daarnaast is ze bij mij enorm ziek geweest en was ze er bijna niet meer heweest, helaas heeft ze hier de EC aan overgehouden :( Ze heeft niet veel geluk gehad maar geniet maar al te goed van haar leventje!

Ik heb toevallig vorige week besteld bij de bunnykruidenier, ik moet zeggen dat het heel snel geleverd is en goed spul :)

Madam hier is ook alles behalve kieskeurig :roll: die blijft gewoon bedelen tot ze krijgt wat ze wil :')

Hallo was mij!!! Hoezo ik wil altijd m'n zin doordrijven _O-
Afbeelding

Slaapkopje Ginny <3
Afbeelding

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:03

Wij hebben helaas gisteravond afscheid moeten nemen van een van mijn kanjers. Oeps had myiasis, de hele zomer heel veel gecheckt, preventief ingesprayd om het te verkomen, maar nu ik het niet meer had verwacht is het toch gebeurt. Gisteravond laat met spoed naar de dierenarts, maar het mocht niet meer baten, het zou nooit meer kunnen genezen er was niks meer aan te doen. Dus hebben we haar laten inslapen. Mijn prachtige konijnen familietje zo plotseling uit elkaar gerukt en wat voel ik me schuldig. Zo ga je van 6 naar 7 en weer naar 6 in 48 uur.

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:08

Jeetje Fedje wat heftig, sterkte :(:)

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:13

Bedankt! Lees net ook dat pepper weer moeilijk eet. Ga hier voor je duimen dat ze weer goed gaat eten nu de rust in de tuin is terug gekeerd.

Toch nog een lichtpuntje in de tuin is het nieuwe konijntje. Ze hebben de hele nacht samen buiten gezeten en dat ging goed.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:14

Heerlijk Tarzan , senioren onbijt jummie jummie :9

Sterkte fedje :(:)

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 13:26

Ah, sterkte :(:)

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:45

Hier was het weer voertijd :))

Afbeelding
Afbeelding

Tarzan is zoveel milder met voeren , hij zat al op schoot :')

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:57

Sterkte fedje! :(:)

Ze zijn leuk Rebecca <3

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:09

Hallo mag ik hier ook mee kletsen :D
Ik zal mij even kort voorstellen ben moeder van 3 kinderen in de leeftijd van 25 22 en 17 waarvan de jongste twee nog thuiswonen.
Er lopen hier 5 Noorse boskatten en 1 mix half langhaar kruising van?? en een klein hondje en we hebben ook nog een Shetlander natuurlijk elders gestald :o
Sinds een week heeft na jaren lang zeuren mijn jongste dochter een konijntje en tja uit de dierenwinkel want die was zo schattig en moest gered worden uit dat kleine hokje volgens dochterlief.
Het zou om een voedster gaan en kreeg de naam Luna maar wat bleek tijdens de enting... je raad het al een Ram :P
Hij is rond de 12 weken en de DA gaf aan om hem over een maandje te laten castreren zodat we op zoek kunnen gaan naar een maatje voor hem na een tijdje.
Hij heeft een mooi hok en mag ook in een ren loslopen maar wel met de kamerdeur voorlopig nog dicht want met 6 bospluizen en een hondje in huis is het niet veilig nog.
Inmiddels kunnen twee katten erbij die vinden het reuze interessant en ruiken een beetje en eentje daarvan worden haar moedergevoelens wakker, met de andere zijn we voorzichtig die zijn wat heftiger ( tortie bitches en een rood witte jonge loeder)
Mag ik jullie voorstellen aan Luna hihi naam wilde ze niet meer veranderen

Afbeelding Afbeelding

Samen met Nova

Afbeelding

Ben je nu een kitten of wat anders????? vind je wel heel erg lief en wil je kusjes geven

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:13

Welkom !

Ben echt anti of eerder ben echt allergisch voor dram kinderen en impuls aankopen :o

Het is wel een schatje


Luna vind het maar gek een rammetje Luna (de witte van mijn ouders )


Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:13

Rebecca ze zijn leuk!!! <3

Fedje, wel fijn om te lezen dat het nieuwe ventje het zo goed doet!
En ja Pepper blijft altijd maar weer een lastige eter helaas!

Gaby, welkom en wat een schatje, ik zou de raad van de DA opvolgen en hem castreren en een maatje (in de opvang) voor hem zoeken aangezien konijnen groepsdieren zijn en daarnaast met z'n 2 ook veel leuker zijn :D

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:23

Geen impuls aankoop hoor Rebecca en van dram kids hou ik ook niet en werkt alleen maar averechts bij mij.
Moeders is ook helemaal gek van dieren en heb er heel wat verschillende gehad fretten,ratten,hamsters, cavia's, gerbils en ook toen ik nog bij mijn ex woonde 4 konijnen in de tuin.
Luna zal over een maandje zijn edele delen mogen inleveren en dan kunnen we als het veilig is gaan koppelen in een opvang.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:30

Kwam persoonlijk over als :o , maar in dat geval :) . Leuk als Luna straks een vriendin krijgt !

Heb Luna en Bob eens geplukt (als ij toch er ben ), scheelt enorm voor ze :=

Afbeelding

Mooie oogst :))

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 18:34

gaby12 schreef:
Hallo mag ik hier ook mee kletsen :D
Ik zal mij even kort voorstellen ben moeder van 3 kinderen in de leeftijd van 25 22 en 17 waarvan de jongste twee nog thuiswonen.
Er lopen hier 5 Noorse boskatten en 1 mix half langhaar kruising van?? en een klein hondje en we hebben ook nog een Shetlander natuurlijk elders gestald :o
Sinds een week heeft na jaren lang zeuren mijn jongste dochter een konijntje en tja uit de dierenwinkel want die was zo schattig en moest gered worden uit dat kleine hokje volgens dochterlief.
Het zou om een voedster gaan en kreeg de naam Luna maar wat bleek tijdens de enting... je raad het al een Ram :P
Hij is rond de 12 weken en de DA gaf aan om hem over een maandje te laten castreren zodat we op zoek kunnen gaan naar een maatje voor hem na een tijdje.
Hij heeft een mooi hok en mag ook in een ren loslopen maar wel met de kamerdeur voorlopig nog dicht want met 6 bospluizen en een hondje in huis is het niet veilig nog.
Inmiddels kunnen twee katten erbij die vinden het reuze interessant en ruiken een beetje en eentje daarvan worden haar moedergevoelens wakker, met de andere zijn we voorzichtig die zijn wat heftiger ( tortie bitches en een rood witte jonge loeder)
Mag ik jullie voorstellen aan Luna hihi naam wilde ze niet meer veranderen

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Samen met Nova

[ Afbeelding ]

Ben je nu een kitten of wat anders????? vind je wel heel erg lief en wil je kusjes geven



Welkom!

Haha Rebecca, beste trui :+.

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:35

Wat een leuke foto's allemaal!

Welkom gaby, fijn dat hij straks een maatje krijgt :)

Fijn dat het zo goed gaat Rebecca, ik ben zo benieuwd hoe Lilo er over een tijdje uitziet als grote dame :D
Leuk konijn Fedje, dat vertrouwen komt wel. En wat sneu van Oeps, sterkte :(:)
Ach, arme Pepper. Zolang ze maar goed in haar vel zit lekker konijn laten zijn. Maar wat kan je je een zorgen maken om ze.
Ik heb ook even gekeken op bunnykruidenier. Ziet er goed uit, wat heb jij besteld?

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:44

Jeej op stal hadden ze de wilgen gesnoeid dus dat was een smakelijk diner *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:D

Rebecca dat is inderdaad genoeg om een trui te maken :')