De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:27

_Tarzan schreef:
Moppie, wat vervelend om te lezen :( ik heb je sowieso gemist de laatste tijd in het topic!
Kun je de konijnen ook zien zonder naar buiten te moeten? Ik zou ze een tijdje van een afstand observeren, dan denk ik dat je het misschien beter kunt beoordelen. Bij 2 dames zou ik zeggen het zijn de hormonen maar bij 2 mannen geen idee eigenlijk?!


Bedankt voor je reactie! Lief dat je me gemist hebt :o . Het probleem is dat ze achter een hoekje zitten zeg maar,en ik kan ze dus vanaf binnen niet zien. En als ik ervoor naar buiten moet, horen ze de deur en begint het meestal al (ofis het nog steeds bezig). Ik ben er nu wel vrij zeker van dat het alleen is wanneer ik eten kom geven, want daarvoor zitten ze meestal gewoon allebei apart ( :( ) te slapen. Ik probeer nu Lou zo snel mogelijk eten te geven, daarna houdt hij ermee op. Tegenwoordig loopt Lilly al minder snel weg. Ik heb hem een keer duidelijk bezig gezien, en het lijkt alsof hij zit te "knabbelen" in haar vacht. Ik vind het toch maar vreemd..

Haha, al dat hooi in der bekje :').

Edit: ik heb het nu redelijk druk met school, maar vanaf het weekend zal ik proberen weer wat meer te reageren ;) .

_Tarzan

Berichten: 11228
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:47

Hmm kan eet gerelateerd zijn dan!
Ollie had dat ook heel erg en joeg dan de rest ook weg waardoor Flip bang werd om te komen eten :(:)
Voer strooien hielp bij hem ook niet dus legde ik op verschillende plaatsen eten neer (of zetten Flip even op het hok voor iets extras :D )

Ollie deed het ook zodra hij mij aan hoorde komen dus dat zou het best eens kunnen zijn!

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:17

Zou wel kunnen dan idd! Als het dat maar is en ze voor de rest wel lief zijn voor elkaar, valt het nog mee. Ik geef nu ook eten op verschillende plekjes, maar zelfs als ze uit hetzelfde bakje eten is er eigenlijk geen probleem. Enkel ervoor. Bedankt voor je advies! :) .

_Tarzan

Berichten: 11228
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:47

Ja Ollie was ook vreselijk zodra hij mij zag, beet Flip dan gewoon in z'n neus en joeg erachteraan :=

Verder waren ze ook altijd heel lief dus kan best eet gerelateerd zijn!

_Tarzan

Berichten: 11228
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:12

Jeej Billy is op de foto gegaan :D
Viel nog niet mee maar hij heeft een leuke foto! Nu wachten tot het gepubliceerd is, dan krijg ik de foto pas helaas :P

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:39

Leuk Tarzan, ben benieuwd naar de foto van je knapperd.

Moppie, hier jaagt mijn groep ook wel is achter elkaar aan als er eten is. Zodra de eerste eten heeft is het klaar. H b helaas ook geen oplossing voor je.

Je zou nog wel kunnen proberen om het voer in voerballetjes te stoppen zodat ze er voor moeten werken en er langer over doen, misschien kan je er dan voor zorgen dat er 'onbeperkt' voer ligt.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 13:49

Leuk Tarzan, ben benieuwd!

Hier pakken ze het soms van elkaar af :roll: . Jagen doen ze niet meer, maar als je dan wat eten geeft jatten ze het uit elkaars mond.

Heeft de een niet wat meer voernijd Moppie?

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:49

Ik ben ook benieuwd Tarzan!

Haha Esther, hier doen ze dat ook. Als ik ze wortel of iets geef gaan ze het uit elkaars mond jatten :')
En dan zie je de ander zo beteuterd kijken.
Hier verder geen gejaag bij of voor het eten..

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 15:53

Whaha ja :') . Ik geef ze altijd 2 stukjes, dus allebei een eigen stukje paprika ofzo, maar toch willen ze altijd de gene die de ander heeft >;) .

We hebben een nieuwe bal voor snoepjes en een nieuwe tunnel voor ze besteld! De tunnel is van wilgenhout, dus hij mag opgegeten worden.
De bal ging gister al de lucht in, Stoffer had het aardig snel door dat als je er mee gaat rollen en gooien (en niet op de tenen van vrouwtje) dat er dan eten uit komt :+.
Blik snapte er nog geen hol van, en ik maar denken dat hij het brein van het stel was..

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:57

Hier begrijpen ze dat soort dingen dus helemaal niet :') ze begrijpen alleen dat het gewoon erg leuk is om met dingen te smijten..En dan vooral zo hard mogelijk én het liefst in de nacht :D

_Tarzan

Berichten: 11228
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:54

Jaa ik ben ook echt heel benieuwd! :D
Billy wordt beroemd haha!

Eten van elkaar pikken, Tsja het eten van de ander is nu eenmaal veel lekkerder toch?! :')

Hier snappen sommigen zo'n bal wel en sommigen niet, Whahaha Esther :')

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:23

Sorry dat ik zo binnen kom vallen. Alweer... Mijn konijn is zojuist overleden aan een verstopping in de darmen. Niet het konijn met E Cuniculi, maar zijn vriendin. Ze was pas een maand bij mij en drie maanden oud. M'n hart is echt gebroken. Mijn andere konijn lijkt het nog niet te begrijpen en knabbelt vrolijk door aan de doos waar ze in ligt. Ik vraag mij af wat ik met haar lichaam aan moet. Ik mag het niet begraven en ik vind cremeren om eerlijk te zijn te duur. Ik wil er natuurlijk niet te lang mee wachten.

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:48

Sterkte!
Kan je haar niet naar de DA brengen? Of een groepscrematie, dat is iets goedkoper.

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:40

Oh Chabby wat naar. Sterkte :(:)

Ik heb eens een konijn ergens op een mooi plekje in het bos begraven toendertijd.
Is dat geen idee? Op een rustig plekje?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:43

Wat akelig zeg -O- . Sterkte! Ik heb Nijn toen bij de dierenarts achtergelaten.

Vandaag zijn Guus en Pumba voor de apk geweest :'). Helemaal goed gekeurd!!! Goed op gewicht en alles zag er prima uit. De dierenarts was dik tevreden, omdat veel konijnen, zeker de grote rassen, vaak veel te zwaar zijn. Entingen zitten er ook weer in :D.


Afbeelding

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:57

Bedankt voor jullie reacties. Ik had begrepen dat begraven niet mag.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 20:36

Sterkte :(:).

Amber_anne

Berichten: 6958
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:58

Begraven mag ook niet maar wie komt er nou achter

Heel erg strekte Y;(

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:05

Wat een verdrietig nieuws Chabby. Sterkte!

Wij hebben ons overleden konijntje ook begraven naast een afgelegen pad in de buurt.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:11

Sterkte Chabby Y;(

Hier ligt alles bij mijn ouders begraven ,de hamsters de katten en mijn lieverds . Pluis(pa van Kerst dje 2de kerstdag overleed door het dak op zijn nek :x) -Takkie-Utopia-Kerst-Nynke-Syb en Jane <3 .

_Tarzan

Berichten: 11228
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:43

Sterkte Chabby :(:)

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:07

Dank jullie wel. We hebben haar in de tuin begraven. Mijn andere konijn snapt er niets van. Hij is heel onrustig.

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:02

Bedankt iedereen voor de tips! :) Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt wel met de dag beter te gaan. Gisteren zag ik ze ook weer gezellig bij elkaar zitten, dus ik heb er vertrouwen in dat het allemaal wel in orde is/komt :) .

Chabby: Sterkte! :(:) Ik heb Moppietje toen ook gewoon in onze tuin begraven.

_Tarzan

Berichten: 11228
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:57

Gelukkig dat het beter lijkt te gaan Moppie! Misschien hebben ze gewoon last van het weer ofzo? :+

Flo voelt zich al helemaal thuis bij Pepper en Billy, die propt zich er altijd tussen :')

Afbeelding
Gisteren (inclusief gaap :') )

Afbeelding
En net :')

Ginny is wat bang voor Billy dus die ligt meestal apart, hopelijk gaat ook zij er uiteindelijk bij liggen!

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:41

:') <3

Komt vast goed, ze heeft net wat meer tijd nodig.