De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 12:38

Maar maar maar, dat is leuk speelgoed!
Denk ik dan :') . Ik snap de redenatie van konijnen soms niet. Met 30 graden tegen elkaar aan liggen ipv tegen een koelpad, of jezelf tussen Stoffer en het hok proppen, zodat je helemaal geplet ligt :') .

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:09

_KiMbErLeY_ schreef:
Pearlie, hoe is het met de nesteldrang? :oo benieuwd of er baby's komen!


Ik heb alle plukken haar uit het nachthok gehaald en volgens mij verder niks meer bij gekomen dus ik denk niet dat er echt iets gaat komen ;) gelukkig maar hoor.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:10

_KiMbErLeY_ schreef:
Och god wat schattig esther!


Pearlie, hoe is het met de nesteldrang? :oo benieuwd of er baby's komen!


Hier in het hoge Noorden _O- is het koud :P ik heb al een paar keer stro in het hok gegooid, maar ze weten steeds heel vakkundig alle strootjes eruit te vissen en onder (buiten) neer te gooien 8)7 de vorige x lag er niet 1 strootje meer in het hok _O- na vannacht lag er toch nog iets meer hooi in het hok, domme beesten met die kou _O-


Ja hier werkt het ene koppel ook steeds al hun stro uit het nachthok nadat ik dacht het wordt koud laat ik er maar wat extra stro in gooien. Vonden zij niet dus :')

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 14:39

Eigenwijze drollen zijn het :')

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:59

Hier schuiven ze ook altijd het stro weg, eigenwijze drollen _O-

Hoe gaat het nu met stoffer Esther?
En alle andere konijnen van iedereen?

Gisteren voelde ik een vrij harde bult aan de linkerkant van Guus zijn kopje. Vandaag naar de dierenarts geweest om het te laten controleren. Het is dus een abces. Donderdag wordt hij geopereerd. Iemand ervaring hiermee?

Afbeelding
Onder mijn vinger zit de bult. Valt ook niet heel erg op omdat hij vrij veel vacht heeft en z'n oor er normaal voor hangt.

Spoiler:
Afbeelding

Geschoren, abces te zien maar wel dicht.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:11

Ohh!! :oo Wat netjes geschoren! Maar oei.... Dat ziet er naar uit, heb ik geen ervaring mee... Sterkte voor 'm :(:)

Hier zijn afgelopen weekend weer de eerste twee van Noga d'r nestje naar hun forever home gegaan.. krijg elke dag foto's en filmpjes als update hoe 't gaat :P Dat is wel heel erg fijn <3 Hopelijk aankomend weekend nog een rammetje uit dat nestje koppelen aan een voedster uit m'n vorige nestje, die zit nu bij een vriendin, dan hebben we weer een mooi stelletje <3

Hier maken ze overigens ook geen gebruik van hun stro, zoals ik het bedacht had :') Dan niet :P

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 00:06

Nou "goed" om te lezen dat ik niet als enige koppige konijnen heb :+
Maar wat doen jullie dan voor de warmte?


Oh spookyskippy dat is een aardig abces :oo hopelijk valt het mee...


Pearlie, gelukkig dat het niks "lijkt" te zijn.


Haha esther, ja precies rare beesten :+

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 00:13

Oeh naar abces hoor!

Donder is hier overleden aan de abcessen. Maar zij had wel 5 abcessen die minimaal zo groot waren als deze..

Ahh jammer hoor, gaat snel altijd he Utopia.. wel fijn, forever home!
Heb je weer zulke leuke pakketjes gemaakt voor ze?

Hier wat extra stro voor de nachten en iets meer voer.
Verder zitten ze alleen maar buiten als ik kijk :+

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:37

Ene koppel werkt altijd al het strooisel wat ik in de poep/plashoek gooi helemaal rondom en onder hun nachthokje. Zal ook wel isolerend werken ofzo denk ik....

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 12:07

Oeh bah, naar abces!

Haha konijnen.. Je doet alles voor ze en ze steken gewoon hun middelpoot op :+.

Met Stoffer gaat het so far so good! Elke dag zn spuitje in zn mond en dat wordt een steeds grotere uitdaging :+. Maar ik heb m na die tijd 1 keer rondjes zien rennen, maar ik weet niet of dat een tic was of dat meneer dat spul zo vies vond.
Maandag naar de dokter terug en dan gaat ie kijken of het allemaal aanslaat.. En zo niet moeten we even heel hard nadenken wat we doen -O- .

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:06

jolmer20 schreef:
Ahh jammer hoor, gaat snel altijd he Utopia.. wel fijn, forever home!
Heb je weer zulke leuke pakketjes gemaakt voor ze?

Jaa, gaat veel te hard ;(
En ja :D Had alleen geen tijd om foto's af te drukken :') Dus die krijgen ze in de mail :P

Afbeelding

:9
In samenwerking met: https://www.bunnyflop.nl/ :D

Duimen Esther... :(:)

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 14:18

Wat een super leuke mand heb je gemaakt!
Die knaagwortel heb ik ook standaard in huis, vinden ze erg leuk speelgoed

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:04

Jaa lekker slopen!! :):) :P

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:00

Wow die abces!! Succes voor donderdag :(:)

Wat een leuk mandje heb je gemaakt Utopia :)

Hier waren we een weekje weggeweest voor een bruiloft, heel gek weer in een vliegtuig geweest. We zijn ons heel huis aan het inpakken want net als vorig jaar moeten we er in december weer uit voor vakantiegangers. Over twee dagen verhuizen. Gelukkig dit keer een huis om de hoek kunnen vinden, maar wel vervelend wat we moeten t delen met 4 anderen... ga dus een plekje vrijmaken in de garage zodat ze lekker de rust krijgen en niet worden geplaagd als mensen dronken zijn of luide muziek spelen ofzo :n vind het zo lastig om het los te moeten laten, want over twee weken vlieg ik naar Nederland tot eind januari. Dan zorgt m’n vriend voor ze. Maar zijn ze dus wel nog 2/3 weken in het andere huis en moet m’n vriend ze weer verhuizen. Adem in adem uit, komt vast goed toch :+

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:31

Ohh snap wel dat je daar mee zit LL... zou ik ook moeilijk vinden, maar je kunt er zo te horen weinig aan veranderen.. dan kun je het maar beter loslaten ja.. :(:)
En dankjewel :D :+:

Had snel nog even deze foto's gemaakt voordat ze weggingen...

Afbeelding

Ook de twee broertjes nog vastgelegd :D <3

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 22:40

Zo cute!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:15

Wat lief!

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:29

Toch maar weer even een vraagje hier, hopelijk kunnen jullie mij een eerlijk antwoord geven. Ik heb contact gehad met de opvang voor een rammetje. Ik wil voor Cookie graag een grote vriend (vind ik zelf ook leuker). Nu heb ik aangegeven dat de cavia er nog bij zit. Vind het lastig wat ik daarmee moet. Heb hem gekregen en hij lijkt het leven prima te vinden, al weet ik dat het niet dé ideale oplossing is natuurlijk, een cavia bij konijnen. Zij zeggen dus dat hij dan apart moet. Dus ik zei; oh dat kan op zich wel want het hok is al in 2 delen en de ren kan ook makkelijk door de helft. Maar nu vinden ze dat dan weer te klein voor 2 grote konijnen. De ren beslaat nu zo’n 6,25 vierkante meter en de hokken zijn net geen vierkante meter per stuk. Dus nu zit ik met een dilemma. Weer een hok erbij voor de cavia kan wel, maar veel beschutte plekken heb ik niet in de tuin. En dan zit ‘ie dus écht alleen dus moet hij worden gecastreerd en vriendinnen krijgen. Wederom geen probleem maar hij is al 4, dus ik vraag me echt af of dat dan nog handig is. Hij leeft al 3 jaar met de konijnen en zit er regelmatig bij (want lekker warm zo’n konijn). Wat zouden jullie doen?

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:27

Eerlijk?! :o Ik zou zeggen dat ik het een briljant idee vind van die mensen en dat ik er nog niet zo naar had gekeken, dat ik het gélijk aan ga passen.... maar dat ik het zelf thuis aankijk.. gaat het nou écht niet, kun je de cavia altijd nog alleen nemen.. al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik echt 0 ervaring met cavia's heb, laat staan met cavia en konijnen samen... maar, jij kent je diertjes het beste.. en soms gaat dat gewoon in tegen de 'regels'...

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:09

Hahahaha geniaal :D Ja ik ben dan zo dat ik ervan wakker ga liggen omdat ik kennelijk mijn dieren zéér mishandel. Terwijl ik dan 's ochtends aan kom en een slaperig konijn aantref met een bolletje slaperig kletsende cavia ernaast, die gezellig saampjes komen eten. Dat ik denk tsja... En wat ik dan helemaal jammer vind is dat ik juist bewust bij de opvang ga kijken omdat ik écht denk dat ik zo'n beetje een goed huis kan geven, maar dat vinden zij niet kennelijk :o

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:09

De theorie zegt inderdaad dat cavia's en konijnen niet samen kunnen, toch heb ik ze al heel vaak samen gezien ook in grotere groepen.
Alleen is jouw konijn het nu gewend natuurlijk, een nieuw konijn erbij geeft misschien wel problemen zoals elke nieuwe koppeling tussen konijnen zou kunnen doen en een cavia is dan natuurlijk wel kwetsbaar vergeleken met een groot konijn.

Misschien het hok niet precies door de helft maar de konijnen een wat groter stuk en de cavia wat minder? Of krijgt de cavia dan ook een vriendje?

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:12

Wat leuk dat mandje om mee te geven!
Lastig LL, inderdaad adem in adem uit. Accepteer het, veranderen gaat toch niet, helaas.
Ik zou hetzelfde doen als Utopia :o

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:52

Afbeelding
Hij is weer thuis <3 *\o/*
Abces was ongeveer zo groot als een pingpongbal :oo Maar ze hebben alles weg kunnen halen, wond is vrij groot en moet komende tijd open blijven. Hij had gelukkig wel snel weer eetlust. Komende tijd zal hij nog wel even binnen zitten. Mag toch hopen dat hij straks wel weer naar buiten kan, maar dat is een zorg voor later.
Alles voor een goed herstel <3 :$

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:30

Jullie zijn echt stoer, haha. Ik kan echt niet liegen dus heb nu gezegd dat ik het fijn vind dat ze zo betrokken zijn maar het wel belangrijk vind dat ik zelf kan beslissen wat ik met de cavia doe en wanneer. Als ze daar vertrouwen in hebben is het leuk, en anders is het gewoon geen match. Op zich zijn er meer konijnen op de wereld, al ben ik echt wel vóór iets uit de opvang. Maar dan moet het wel haalbaar zijn.

Beterschap spookyskippy!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:43

Siert je RoosvanBlue :+: Hopelijk kunnen ze het accepteren :D

Ohh mooi dat ie weer thuis is!! Hij ziet er goed uit zo! Hopelijk herstelt hij goed inderdaad! :+: