Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:08

Ach wat sneu Beert, sterkte :(:)

Effie is nog steeds stabiel! Ze eet bijna al haar keutels op dus na de nacht lijkt het alsof ze helemaal niet gepoept heeft, maar dat is gelukkig niet zo. Er zit nu wat meer tijd tussen de voerbeurten en dat gaat ook goed! Net heeft ze naast mij een hele berg gekeuteld, en de laatste voerbeurt was om 8 uur :D

Ze eet wel nog steeds niet goed. Ik heb geen idee waar dat aan ligt. We gaan proberen om de medicatie af te bouwen, misschien krijgt ze dan meer eetlust.

DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:23

Het feit dat ze haar keutels eet lijkt er op dat ze haar darmflora weer op pijl aan het krijgen is.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:31

Sterkte Beert, altijd rot zoiets.

Hopelijk gaat Effie snel beter eten.

Hier is afgelopen dagen niet boven de 30 graden geweest (aan de kust). Maar voor vandaag en morgen houden ze wel boven de 30 graden. Dus ik heb de cavia's die buiten zaten vanmorgen wel binnen gehaald.

Met binnen halen had ik ze in een bak gezet en tegen mn dochter gezegd dat ze op moest letten. Maar Buffy was sneller dan mn dochter en sprong de bak uit. Ze rende naar de bamboe en ging gelijk zitten vreten, dus kon haar gelukkig weer makkelijk pakken :D
Maar het is best een hoge bak. Met verschonen zet ik ze er ook altijd in en er is er nog nooit 1 uit gesprongen. Dus ik had het niet verwacht.
Het opletten van mn dochter was meer omdat de hond ook in de tuin liep. Gek beest :+
Laatst bijgewerkt door TinkerTreas op 26-07-18 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:34

Beert wat verdrietig :(:)

Hopelijk eet ze ook de keutels van haar gezonde maatjes op want dat kan echt wonderen verrichten hoor! Wij hebben toen mijn oude beer ziek was keutels van de andere beer door het dwangvoer heen gemengd en hij was er snel weer bovenop.
Eerlijkheidshalve moet ik wel eerlijk melden dat het mijn man was die de keutels er doorheen mengde want ik ga gewoon over mijn nek. :r

Wel super fijn dat Effie zo goed gaat! Go girl!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:57

Beert wat naar! Sterkte

Melody, klinkt al een stuk beter!

Hier zijn ze echt in de hitte modus, arme beesten! Het is nu 28 graden in huis :( buiten was het gister al 30+ en voor vandaag kan het boven de 35 worden. Wordt er een beetje moedeloos van. Gelukkig hoor ik terwijl ik dit typ een hoop gebrrrrrrr en pieppiep dus ze zullen het vast nog aankunnen.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:39

Dat denk ik ook Dubbeldun! Tot een paar dagen geleden at ze dat helemaal niet meer, dus het lijkt mij een goed teken.

Wat een figuur TinkerTreas :))

Ik heb inderdaad een aantal keer keutels van de anderen door haar voer gedaan. Ik heb het met gestrekte armen geplet, want het ruikt niet zo best nee :+ Ze zit nog niet bij de rest, dus zelf kan ze ze niet pakken. Net heeft ze wel even bij de rest gras gegeten. Ze zat aanvankelijk naast de ren, maar ze wilde er graag in. Als het al iets besmettelijks was, zal dat na 7 dagen Flagyl wel weg zijn maar ik durf haar nog niet goed bij de rest in het hok te zetten.. Straks ga ik ze wel even samen zetten met groentes, misschien motiveert dat om meer te eten.

Hier is het ook echt niet te harden! Ze voorspellen vandaag en morgen 38 graden :( In de woonkamer is het al 28 graden, maar de cavia's zitten er een stuk beter bij!

DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:48

Ik heb nu binnen een wijnkoeler in een washandje gedaan en de castraat maakt er dankbaar gebruik van :) Natuurlijk ging hij net staan toen ik een foto wilde maken ...

Afbeelding

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:49

Oh jeetje die is inderdaad wel heel mager! Is hij al oud?

Ik vries zakjes water in, dat werkt ook goed. Alleen knagen de tutten er steeds een gaatje in, waardoor ik ze niet kan hergebruiken :+

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:05

Sterkte Beert :(:)

Fijn van Effie!

Hier hebben ze een ventilator bij de kooi. Ernaast, niet op ze gericht. Dus ze zitten niet in de wind of tocht maar de kamer koelt er wat van :+

DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:14

Hij is idd heel mager, maar staat er nu ok wel erg l*llig op :D
Ik heb hem gekregen en hij komt bij een opvang vandaan, dus de leeftijd is wat onzeker. De vorige eigenaar zei dat ze hem 2.5 jaar gehad heeft en hier zit ie ook al weer een 1.5 jaar.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:40

Oef wat een mager manneke. Fijn dat je hem nog zo'n fijne oude dag kunt geven!

Sterkte met de warmte met jullie beestjes. Ik zit nu in de slaapkamer met mijn caafs en het is 22 graden, de caafs hebben gelukkig geen idee van de hitte buiten de ruimte. Er liggen wel koelelementen en flesjes water in de vriezer voor het geval dat de airo er op de een of andere manier mee stopt. Zou dat gebeuren dan laadt ik de boel in de auto en ga ik bij mijn ouders kamperen want die hebben airco door het hele huis heen.
Overigens hebben die een hond die niet helemaal wijs is. Hij kan heerlijk in een koel huis liggen maar zodra de tuindeur opengaat dan vliegt 'ie naar buiten en gaat vol in de zon liggen. Mijn moeder haalt hem dan weer snel naar binnen maar daar is hij het echt NIET mee eens. Hij gaat dan liggen mokken op de bank en is boos. :') Zijn broertje vind het allemaal best en gaat alleen mee naar buiten als hij op klappen staat.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:59

Hier heb ik bevroren flesjes water in de hokken liggen. En de meeste caafjes liggen daar toch wel bij. Vooral de 2 dames die over een week of 2 moeten bevallen, vinden de verkoeling wel fijn. Daar heb ik wel een beetje medelijden mee hoor.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:29

Sterkte voor de ziekke caafjes en de overlede Y;(

Mijne lage net ook voor pampus tot de koelkast open ging := mijn anders zo koele huis begint ook langzaam op te warmen nu al 24,5. Denk dat ik ook maar ff wat flesjes water ga invriezen.
Hier overigens ook een boze kat die naar buiten wil maar niet mag van mij. Zon staat smiddags vol op de tuin dus nee hoef geen gekookte kat. Gister moest ik werken voor die uit de tuin weg was. Vandaag nachtdienst dus mag ze later wel ff buiten anders word ik gek :=

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:49

Sterke, beert.

Iedereen bedankt voor het posten van schattige caviafoto's!

Ik wou dat ik niet net 5 minuten geleden achter het bestaan van icepods was gekomen ... :\ Heel veel winkels afgezocht naar platte koelelementen die je zelf met water kunt vullen, kom ik erachter dat er caviaproof koelementen (icepods) bestaan en ze zijn overal online uitverkocht .... |o -O-

Of weten jullie nog een adresje?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:20

Ik heb gewoon koelelementen van de action met washandjes er om! Werkt heel goed hoor

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:50

Kiekeboefje schreef:
Ik heb gewoon koelelementen van de action met washandjes er om! Werkt heel goed hoor

Ze gaan er niet aan knagen? Ik ben zo bang dat de boel gaat lekken en ze de vloeistof binnenkrijgen ...

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:59


DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:21

Kiekeboefje schreef:
Ik heb gewoon koelelementen van de action met washandjes er om! Werkt heel goed hoor

Heb ik ook en een hele grote bak uit de vriezer, daar gaat een kussensloop om :) Gezien de poepjes die er op lagen is daar goed gebruik van gemaakt :)

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:39

Gaby schreef:
Kiekeboefje schreef:
Ik heb gewoon koelelementen van de action met washandjes er om! Werkt heel goed hoor

Ze gaan er niet aan knagen? Ik ben zo bang dat de boel gaat lekken en ze de vloeistof binnenkrijgen ...


Je moet koelelementen gebruiken met een non-toxic vloeistof erin, of ze even openmaken en vullen met water. Maar de kans dat ze erdoorheen bijten is vrij klein hoor want het is keihard plastic.
Ik heb zelf de koelvloeistof vervangen door water wat ik regelmatig ververs.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:38

Hier werken klinkers uit de vriezer met een handdoek erom werkt prima

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:21

Heb ze net ook koel element gegeven in oude handoek gerold. Suzie vond gelijk dat ze een nieuwe troon had := . Laatste tijd zit ze steeds op de wilgen tunnel of in de hooiruif of amber zit in die laatste. Blijft warm binnen hoop zelf nog wat te kunnen slapen 3 nachtdiensten 1ste zit erop nu.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:51

Nou, ik heb een flesje water ingevroren en omwikkeld met een handdoek, en in het hok gelegd. Eerst gingen ze aan de handdoek knagen, dus die heb ik weggehaald. Toen knaagden ze aan het flesje, dus dat heb ik ook maar weggehaald en dat staat nu voor de ventilator. Hopelijk koelt het zo de lucht een beetje.

Ik heb geen stoeptegels of klinkers. Straks ga ik een icepod bestellen.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:33

Het flesje krijgen ze niet zo snel stuk hoor. Joey doet al drie zomers zijn best om ze te slopen maar ze zijn redelijk hufter proof. :D Ik gebruik de 0,5l Coca-Cola flesjes.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:42

Gaby schreef:
Kiekeboefje schreef:
Ik heb gewoon koelelementen van de action met washandjes er om! Werkt heel goed hoor

Ze gaan er niet aan knagen? Ik ben zo bang dat de boel gaat lekken en ze de vloeistof binnenkrijgen ...


Nee helemaal niks :) Ze maken er dankbaar veel gebruik van

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:49

Haal ze zo weer uit de vriezer, en de ventilator staat aan. Katten hebben ijsklontjes in de water bakken al word daar graag mee gespeeld haha.

Slade is gek op de katten altijd neusje met een van de drie katten smorgens als het deurtje open staat voor het voeren echt te schattig