Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beert
Berichten: 2430
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 19:20

Thx! Mijn zoontje doet het gelukkig al beter, dus ik hoop dat het eind langzaam aan in zicht komt. Ik had de cavia's zo gepland dat ik met mijn zwangerschapsverlof er van kon genieten. Maar helaas is dat wat anders gelopen..

Het Ziekenhuis is anderhalf uur enkele reis, dus ik kan ook niet even op en neer.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:37

Wat een heftige tijd Beert :(:) Gelukkig gaat het wel wat beter met je zoontje!

Ik vries zakjes met water in, dat werkt ook goed! Effie krijgt dat niet, want ik geloof dat het niet goed is als ze daar met haar buik op gaat liggen. Ze zit nu boven, daar staat de airco van mijn zus aan. (en ik lig mooi naast haar in bed, als dat ding dan toch aan staat :)) )

Vanochtend paste mijn zus op Effie, toen wilde ze niet eten. Mijn lieftallige zus stuurde ook nog een akelige foto waardoor ik bang was dat ze er niet meer zou zijn als ik thuis kwam. Effie bleek echter gewoon boos te kijken naar mijn zus, eenmaal thuis zat ze er niet eens heel slecht bij! Van mij nam ze wel eten aan, en niet veel later begon ze weer te keutelen!! (Ik heb wel weer 0,6 ml Cisaral en 0,4 ml Metocloral gegeven) Nu ziet ze er best goed uit, dus ik ga gewoon weer verder hopen dat het zo blijft. Ze heeft vanmiddag nog een tijd op me liggen slapen met haar oogjes helemaal dicht, ze is zo leuk <3

MarjanB

Berichten: 16454
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:52

Beert, sterkte daar! Hoop voor je dat de kleine snel naar huis mag, lijkt me zo ook niet echt genieten.

Melody, super fijn. Wel grappig dat ze zo eenkennig is.

Hier liggen ze echt op apengapen.. arme caafs heb er een icepod in maar heel enthousiast zijn ze nog niet. Hoop dat t straks afkoelt buiten, kunnen ze nog even op het gras (voor zover er nog gras staat)

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:58

Beert veel sterkte!

Melody, ik blijf duimen voor Effie. Ik geef Metacloral en Cisaral altijd in combinatie met Carprofen en dan afgepast op het gewicht van de caaf.

Hier heeft Joe weer wat dunnere keuteltjes, dus meneer mag weer op rantsoen en daar is hij het niet mee eens. Hij is boos haha

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:30

Carprofen kan de darmen ook juist irriteren, omdat er al wat bloed meekomt zijn we op advies van Stoffels overgestapt op kinder Paracetamol. Dat lijkt ook te werken!

Ik hoop dat ze dit keer 's nachts ook stabiel blijft! De afgelopen nachten zette ik mijn wekker 1 keer, dat ga ik nu een keer extra doen. Misschien dat een keer extra eten net het nodige zetje is.

Succes met Joe!! Zet je hem dan op enkel hooi + water?

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:38

Carprofen kan bij langdurig gebruik idd irriterend werken. Toen onze Muis geopereerd was en langdurig pijnstilling nodig had ben ik Rimadyl gaan injecteren. Wel pijnverlichting maar geen darmklachten. Helaas niet voor iedereen weggelegd.

Joe krijgt nu even wat meer hooi, brokken en water en iets minder vochthoudend groenvoer. Dat werkt altijd goed voor hem. Dus gematigd met groente en fruit. Hij is het er totaal niet mee eens want hij heeft een humeur om op te schieten, en blijkbaar heeft hij besloten dat het de schuld van Gizmo is want die is de sjaak. Ik verwacht morgen verbetering en dan kan hij langzaam weer wat meer groen krijgen en zijn humeur groeit gelukkig mee. :D

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:51

Afbeelding


Afbeelding

:wave: Hoi meiden, wilde jullie even laten weten dat we 2 dames gevonden hebben hoor. :+:
Ze zijn nu 2 weken oud en als we terug zijn van vakantie komen ze bij ons wonen.
Ze hebben ook nog 2 beertjes uit hetzelfde nest en een zeugje van ongv een jaar,waar ze nog een adres voor zoekt. Dus mochten jullie nog iets zoeken pb me maar voor 't Nr.*edit* regio zuid Oost Brabant.

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:54

@obel;ix: leuk stel heb je daar :)

Hier zitten ze aan de gele meloenschillen, dat gaat er in als koek :D

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:55

Thanx! De onderste is een 3 kleur btw, zo niet heel duidelijk te zien. Afbeelding
Hier net geboren.

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:57

Ik had aan de linkerkant idd al wat rood gezien, links zit er idd beduidend meer :)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:57

Ohh lekker, dat geloof ik goed. Hoe gaat 't nu met effie?

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:58

Wat een leukerds! <3

Zelf injecteren is wel ideaal! Dat zou ik ook graag willen leren. Helaas leer je dat niet bij dierenverzorging.

Effie is stabiel gebleven vannacht! Er lagen wel weinig keutels, maar ik ben er ondertussen achter dat ze er overdag vrij veel opeet. Haar buik voelt wel goed, dus dat zal ze vannacht vast ook gedaan hebben.

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:00

Hoop zo dat Effie de nacht goed is doorgekomen Melody, die onzekerheid is slopend!

Aah wat een leuke kleintjes obelix! Die kruintjes geven ze gelijk zo'n eigenwijze uitstraling }>

Wij gaan zaterdag kijken voor t zeugje dat Roosje had aangeraden, is zo'n leuk ding! We zijn heel benieuwd en hopen haar gelijk mee te kunnen nemen. Ons mannetje zal zn geluk niet op kunnen, haha! Wij hebben een bevroren flesje in een doek gewikkeld en die ligt in de kooi, ze doen er eigenlijk niets mee.. Ze liggen wel uren te luieren in de hangmatten dus heb t flesje eronder gelegd :+

Afbeelding

Afbeelding

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:10

Wat een heerlijk leven hebben cavia's toch :)) Die hangmatjes zijn leuk!

Ik ben ook van plan om een baby bij te gaan kopen, maximaal een half jaar oud! Dan zou ik die tegelijk met Muis aan de rest kunnen koppelen. Ik wil al heel lang weer een Sheltie, dus dat moet er maar eens van komen <3

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:21

Wat een knappe aanwinsten hierboven!

En een aantal lang leve het cavia zijn :))

Fijn dat Effie stabiel is!

Ik wil ook wel meer caafs := Maar ik mag niet :(

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:59

Vindt je vriend twee genoeg? :P

Gelukkig zijn mijn ouders best soepel! Ik mag geen hond of kat, maar ondertussen vind ik cavia's toch veel leuker :)) Ik heb ook nog 7 muizen, daarbij vinden ze helemaal alles best.
Meer cavia's mocht eerst niet, maar nu mijn groep duidelijk ouder wordt willen we er wat jongers bij zetten zodat straks niet in korte tijd al mijn beestjes wegvallen.. Dat is wel het nadeel aan een nestje houden, ze zijn bijna allemaal even oud.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:01

@obelix wat een schatjes!
@votti war een heerlijke luilakjes
@melody hopen dat Effie nu stabiel blijft.

Hier een stop van de cavia's straks alleen maar opvang en verder niets voor mijzelf tenzij Sammie overlijd

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:15

Obelix wat een dotjes! <3

Melody, ik hoop dat Effie nu stabiel blijft. De warmte zal ook niet helpen denk ik.
Het injecteren is echt een uitkomst gebleken bij Muis toentertijd, die had echt gevoelige darmen en door de Carprofen werd hij enkel maar zieker, de Rimadyl was een uitkomst. Hij was boos op me en ik voelde me een rotbaasje maar hij had geen pijn.

Met Joey gaat het weer de goede kant op, de keutels zijn weer normaal dus hij heeft net ook een lekker tomaatje gekregen. Voor nu lijkt het weer vergeven en vergeten te zijn bij hem haha.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:21

Werkt altijd omkopen met eten haha

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:24

Oh ja! Zo boos kunnen ze niet zijn, een lekker groen hapje doet wonderen.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:31

Gelukkig gaat het beter met Joey! Zo fijn dat ze makkelijk om te kopen zijn :))

De warmte is inderdaad funest.. We proberen om het boven koel te houden, daar zit ze nu. Eventueel kan de rest ook naar boven als het morgen 38 graden wordt, dan moeten ze het wel trekken. Beneden wordt het steeds heel heet en benauwd, daar hebben ze echt duidelijk last van :(:)

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:20

Votti schreef:
Hoop zo dat Effie de nacht goed is doorgekomen Melody, die onzekerheid is slopend!

Aah wat een leuke kleintjes obelix! Die kruintjes geven ze gelijk zo'n eigenwijze uitstraling }>

Wij gaan zaterdag kijken voor t zeugje dat Roosje had aangeraden, is zo'n leuk ding! We zijn heel benieuwd en hopen haar gelijk mee te kunnen nemen. Ons mannetje zal zn geluk niet op kunnen, haha! Wij hebben een bevroren flesje in een doek gewikkeld en die ligt in de kooi, ze doen er eigenlijk niets mee.. Ze liggen wel uren te luieren in de hangmatten dus heb t flesje eronder gelegd :+

[ [url=m/Wl7vFv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HkCHrN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk is het de zwart/rode?

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:54

melody7 schreef:
Vindt je vriend twee genoeg? :P

Gelukkig zijn mijn ouders best soepel! Ik mag geen hond of kat, maar ondertussen vind ik cavia's toch veel leuker :)) Ik heb ook nog 7 muizen, daarbij vinden ze helemaal alles best.
Meer cavia's mocht eerst niet, maar nu mijn groep duidelijk ouder wordt willen we er wat jongers bij zetten zodat straks niet in korte tijd al mijn beestjes wegvallen.. Dat is wel het nadeel aan een nestje houden, ze zijn bijna allemaal even oud.



Hij vindt 2 al teveel :')
Ik mocht ze eigenlijk helemaal niet maar heb deze 2 nog voor elkaar kunnen krijgen :))

beert
Berichten: 2430
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 09:12

Spannend Melody wat voor coole caaf er ooit bij jou bij komt. En dan vooral de foto's die volgen :). Hoe is Effie?

Gisteren was inderdaad de jongste cavia dood in het hok. Toch sneu om die zo te vinden :(. Ik zag niets heel raars aan hem. Maar ik baal dan wel dat ik niet thuis ben, want dan kun je het misschien nog zien aankomen en handelen. Mijn vriend en schoonmoeder doen nu de dieren en zij 'kijken' anders. Terwijl het vaak subtiele dingen zijn waardoor je ziet dat een dier minder lekker in zijn pels zit.

Nu hopen dat de komende dagen de laatste echt hete dagen zijn.

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:39

@beert: jammer van de caaf. Maar ook al was je er geweest dan hou je het toch niet tegen.
Ik heb het al meerdere keren meegemaakt met redelijk jonge dieren. En een DA geeft ze vaak iets opwekkends en dan lijkt het beter te gaan (voor even) en vervolgens gaan ze 2 dagen later alsnog dood.

Ik verbaas me er over dat mijn magere castraat het nog steeds doet, die had ik weken geleden al op gegeven.