Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:29

Dat heb ik gelukkig niet mijn woonkamer zit aan de schaduwkant. Mijn slaapkamer is ander verhaal. Maar daar heb ik buiten een schaduwdoek opgehangen.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:07

Hier is het binnen 28 graden -O-

Het afval hier wordt ook veel te weinig opgehaald, ik geloof eens in de 3 weken.. Wij hebben ook regelmatig last van maden.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:32

Ik zit met de slaapkamer op het zuiden en met de woonkamer op een hoek met 2 ramen van elk 4 m2 op het zuiden en westen. Ondanks dat de muren wit zijn komt er toch nog een hoop warmte binnen.

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:50

Hier is het ook erg warm. Ik heb de airco maar aangezet, het is nu 21 graden, daar doen de caafs het ook goed in.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:52

Hier hele dag zon.. begint voor dan zijkant en nu staat ie vol op achter te knallen. Aan alle kanten hebben we veel ramen. Ben blij dat we een redelijk nieuw huis hebben anders was het niet te doen

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:36

Effie maakt vorderingen! *\o/* *\o/* Vanavond heb ik in een lauw badje haar buik gemasseerd, bijna 10 minuten lang. Helaas zag ik geen veranderingen.. Totdat ik haar in de kooi zette :D Er kwamen wat meer keutels uit, na een rondje tarwegras (dat lijkt nog beter te werken dan Critical Care) nog veel meer en haar buik slonk! Daarna begon ze ook nog uit zichzelf te eten (groente, hooi en brokjes) dus er lijkt eindelijk schot in te zitten. Nu hoop ik heel erg dat het door gaat zetten! Ze heeft nu wel weer een dikke buik, maar ze heeft best wat gegeten dus ik ga er maar even vanuit dst dat daardoor komt..

Ze heeft vandaag geen Cisaral en Metocloral gehad omdat ze sinds gisteren middag redelijk stabiel keutelde, omdat ze zich door medicatie ook juist ziek kan voelen hebben we dit zo geprobeerd. Gelukkig lijkt dat dus goed uit te pakken :D

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 00:53

Fijn dat het wat beter gaat met Effie. Wat mooi en iefdevol wat je allemaal voor haar over hebt :o

Ik heb woensdag een afspraak bij de caviaopvang om een zeugje te vinden voor Mattie. Ik ben zo zenuwachtig... vooral over zijn reactie en of hij wel lief doet. Bij mij kan hij best humeurig doen >;).
Ik zal zorgen dat het hok helemaal schoon is. Dien ik dit ook volledig te desinfecteren?
Verder nog iemand tips?

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:59

Wat fijn van Effie!

Tips om te koppelen... geen idee, Herman was vanaf het 1e moment al dolbij en verliefd op Ewok. Ik had hem meegenomen naar haar en bij haar in de kooi gezet om te kijken. Werd meteen flink door hem gepopcornd en gewhiept en Ewok vondt t best. En maar was er niet nodig. Nu de beste maatjes, met soms gekibbel. Net een getrouwd stel :=

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:26

Wij gaan voor ons koppel op zoek naar een zeugje voor erbij, het lijkt erop dat een drietal beter werkt voor de dynamiek van de twee die ik nu over heb. Heeft er iemand een suggestie voor een opvang in zuid-holland? Ik heb de meeste al geprobeerd maar tot nu toe nog niets gevonden. Het zou gaan om een zeugje van1 á 2 jaar oud, borstelharig...

Melody, jij was weleens vrijwilliger bij een opvang toch? Was dat toevallig de opvang in Dongen? We zijn daar nu namelijk ook aan het kijken, heb ze net een berichtje gestuurd om te vragen of ze wat hebben zitten..

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:17

Wat een fijn nieuws over Effie!!

Votti, in Zuid-Holland ben ik niet bekend. Ik weet wel dat stichting Bedenk in Haarlem een aantal leuke caafs heeft momenteel.

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:26

Oef Tazzey, da's een flink eind uit de buurt, wij wonen vlakbij Rotterdam.. :+

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:30

Iets te vroeg gejuicht.. Vanochtend kwam er weer niets uit -O-

Een koppeling met een castraat en zeugje gaat meestal heel soepel! Ik zou de kooi altijd desinfecteren, dan heb je een optimale omgeving om te koppelen.

Votti, daar loop ik inderdaad stage! Nu al een tijd niet door mijn gezondheid, maar ik ben er vorige week wel even geweest. Toen hadden ze in ieder geval geen zeugje van die leeftijd zitten. Zo'n specifieke wens wordt wel lastig denk ik, losse zeugjes komen niet heel veel binnen dus dan zou je net geluk moeten hebben..

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:47

Votti, dat is een flink stuk rijden inderdaad. Zuid-Holland begint vlakbij dus als je in de buurt van Lisse gewoond had was het goed te doen.

Hey, kom op Effie! Dat was de afspraak niet. Wat vervelend dat ze zo aan het kwakkelen is.

Het desinfecteren doen wij ook altijd voor het koppelen en dat gaat altijd goed. Hoewel we het met Joey en onze oude beer toentertijd niet deden. Het was 33 graden die dag en na een hele dag bij de dierenarts met ons, toen overleden, beertje was ik er zo klaar mee dat er geen puf meer was om dat hok te doen dus hebben we het erop gewaagd. Het is goed gegaan gelukkig maar dat had meer te maken met het feit dat Joey eigenlijk echt nog te jong was. Ik zou toch altijd adviseren om de omgeving neutraal te maken.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:59

Dat zei ik ook al tegen haar.. Ik heb haar vanochtend weer in een badje gemasseerd, maar zag nog geen resultaat toen we gingen. Mijn zus geeft haar eten nu we weg zijn. Vanochtend wilde ze het niet aanpakken, maar ze pakte zelf wel wat groentes!

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:09

Melody wat balen zeg! Hoop dat ze nu wel opknapt

Vottie ik weet wel dat fokkers soms een goed huisje zoeken voor fokzeugjes die bijvoorbeeld keer zware bevalling hebben gehad. Heb je caviamarktplaats al geprobeerd op Facebook?

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:34

He Melody, ik had zo gehoopt dat Effie weer fijn zou keutelen! Het schiet maar niet op zo, hoop echt dat ze snel beter is.. Y;(
Had de opvang even een berichtje via Facebook gestuurd en ze had inderdaad geen zeugje zitten. Erg jammer maar ik zoek gewoon verder, heb het idee dat er tijdens de zomer sowieso meer gedumpt wordt.
MarjanB, thanks voor de tip! Ik heb een berichtje geplaatst, eens even kijken of daar nog wat bruikbaars uit voorkomt :)

Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:05

Ik weet dat de fokster van mijn kleintjes nog een huisje zocht voor de moeder. Maar weet niet of ze die nog heeft. Ze wilde niet meer verder mee fokken ivm kans op vouw oortjes ze zit in hellevoet. Ik woon vlak bij jou en in oude tonge zit ook een opvang weet niet of je daar al geweest bent

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:58

Die heeft me via caviamarktplaats inderdaad een berichtje naar me gestuurd, klinkt leuk. Ik ben benieuwd!

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:35

Arme Effie kom op meid! Wat een grote zorgen om een caafje Melody, gelukkig heeft ze een super baasje.

Het is warm in de kamer maar ventilator aan en koude stoeptegels in de kooien houde. Ze het uit. Heb twee stoeptegels gesloopt en die gaan de vriezer in nadat ze schoon zijn gemaakt. Hanndoek erom heen en dan in de kooi

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:11

Zware oplossing :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:16

Ik heb koelelementen bij de action opgehaald vorige week, washandje er om en ze slapen er letterlijk de hele dag op!

Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:17

Votti schreef:
Die heeft me via caviamarktplaats inderdaad een berichtje naar me gestuurd, klinkt leuk. Ik ben benieuwd!


Zou leuk zijn heb jij straks de moeder van mijn kleintjes

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:29

De koelelementen in een nat washandje worden hier ook gewaardeerd. Let je wel op dat je non-toxic elementen hebt?
Ik heb non-toxic elementen maar heb ze alsnog leeggemaakt en met kraanwater gevuld. En eens per week vul ik ze opnieuw mochten ze ze op een of andere manier slopen dan krijgen ze geen vies water of koelmiddel binnen.
Bevroren flesjes vinden ze ook fijn. Hier zitten ze momenteel in de airco want het werd echt te warm voor ze.

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 19:10

Kom op Effie!! De warmte helpt natuurlijk ook niet mee :(

Votti, ben benieuwd met welke dame je thuiskomt!

Ik ben helaas nog steeds niet thuis en vandaag zei mijn vriend dat hij één van mijn cavias zo kon oppakken.. normaal is dat een wat schuwer exemplaar dus ik ben een beetje bang dat dat niet goed gaat. Morgen ga ik weer even naar huis en kan dan ook naar het ventje kijken. Ik hoop maar dat het meevalt.

Bah, ik zou toch het liefste thuis blijven. Maar moet nog zeker anderhalve week in het ziekenhuis doorbrengen. Niet alleen voor de cavias hoor, gewoon omdat ik nu ook de andere helft van mijn gezin moet missen.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:11

@beert: sterkte voor gezin én cavia !!