Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:39

Kassa ging over dieren groothandels en dan vooral de cavia's

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:40

Kassa, NPO1 :D

Ik wist helemaal niet dat hij erin zou komen, dus ik zat gewoon te kijken en toen kwam hij ineens langs :))

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 21:50

Haha ik was al heel benieuwd of jouw dieren langs zouden komen. Ik zit nu via de NPO app terug te kijken. Wel heel treurig dit :-(

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:55

Wat leuk, het is nu een BC'er :)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:02

beert schreef:
Haha ik was al heel benieuwd of jouw dieren langs zouden komen. Ik zit nu via de NPO app terug te kijken. Wel heel treurig dit :-(


Kijk het nu ook terug, heel erg triest...

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:18

Heel triest :( ik kan me voorstellen dat jullie denken dat dit ook zo bij de winkel gaat waar ik werk maar ik durf echt te zeggen dat dit niet zo is. Het gaat zeker nog niet helemaal perfect zoals ik het zou willen zien, maar het gaat al zoveel beter dan toen ik hier vijf jaar geleden kwam. En ben zo blij dat ik met hobbyfokkers samen werk.

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 22:35

Al wist ik wel dat dit zo gaat, dus in die zin niks nieuws. Ik verbaas me er alleen wel over dat dierenwinkels blijven inkopen bij slechte handelaren. En ook dat ze blijven zeggen dat een cavia prima alleen kan. Daar kan ik echt niet bij, dat is gewoon de basis van kennis over een cavia.

Ik koop al jaren geen dieren meer in dierenwinkels. Via particulieren/ fokkers of opvangen. Al zijn er ook veel dierenwinkels die het wel goed doen en goed inkopen en informeren. En steeds meer winkels die stoppen met de verkoop van dieren.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:46

Of samen werken met een opvang

Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 02:39

Ik weet dat intratuin bij ons samen werkt met de dierenbescherming. En weet 1 dierenwinkel die met hobby fokkers werkt. Maar nee zou er nooit meer een dier kopen ga liever naar een hobby fokker toe. Al wist je vroeger als kind niet beter en ging je met je ouders een huisdier kopen in de dierenwinkel. Weet nog dat me zusje en ik beide een konijn kregen toen we jaar of 10 waren. Ja zijn 2 zusjes verzekerde de winkel ons paar weken later hadden we plots 5 konijnen :+

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:02

Jaaaa zag Zippy langskomen op instagram! Super leuk! *\o/*

Toetie is wel wat rustiger merken we, met name in het hok. Ze lijkt dan een beetje.. Ja stil vergeleken met Fluffie. Maar als er dan eten aankomt is ze echt 300% zichzelf! Ze is een tikje lichter maar valt niet enorm hard af ofzo, volgens mij staat het nu een beetje stil. Het is lastig want mijn ouders willen natuurlijk niet naar de DA maar ik weet wel dat er iets niet helemaal in orde is. Misschien is het even tijdelijk en is het zo weer over. Zodra het erger wordt of er ineens symptomen van ziekte zijn gaan we natuurlijk direct richting DA!

En ugh ik kan soms zo boos worden om caviahouders. Ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien maar ik wil dit verhaal toch even kwijt. Was met klasgenootje aan het praten over dat wij twee cavia’s hebben die al echt wel bejaard zijn maar nog super blij en gezond. Zegt ze ‘Oh ja, mijn beste vriendin die heeft ook 1 cavia en die is al 9 of zo’! Ik vroeg of hij dan alleen zat waarop haar antwoord was ‘Nou niet helemaal want ze hebben een hond en eerst hadden ze ook een vrouwtje die was 7 en had net babycavia’s gekregen’! WAT. ‘Ja en toen ging ze een week later helaas dood want ze was wel oud. Toen hebben ze 2 baby’s weggeven en de andere 2 gehouden. Maar die gingen toen ook dood. Ik liep de volgende dag (gewoon positief enzo hoor) naar haar toe om te vragen of ze geen andere cavia erbij kon nemen voor het mannetje. ‘Nee dan blijven we bezig dan gaat de een dood en dan moeten we weer eentje kopen dus nee bedankt’. Aaaaaaaaaaaa. Sorry. Ik wou even aan jullie vragen wat jullie hiermee doen naast boos om worden. Proberen jullie ze nog te mentionen dan ze niet lekker bezig zijn voor de beestjes? Of laten jullie het volledig los?

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:10

Tja, ik heb dat wel vaker gehoord en ergens zit er natuurlijk wel iets in. Persoonlijk zou ik dan een ander huisje zoeken voor die ene.

Maar dat zeggende... ik heb hier ook een mannetje alleen zitten. Die zou ik graag gezelschap van een jong beertje of vrouwtje gunnen. Maar door castratie ben ik al 2 beren verloren op korte tijd en ik heb geen behoefte aan een nestje. En een jong beertje ging zelfs na 1,5 nog mis.
Natuurlijk kán ik voor hem een andere huisje zoeken, maar de kans dat ie in een kleine traliekooi terecht komt is me te groot. Nu heeft ie iig de vrije ruimte.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:27

Tja liever niet alleen natuurlijk, maar in sommige gevallen moet het wel. Heb hier mijn dekbeertjes ook niet altijd samen zitten. Ze zitten vaak bij een zeugje, dan even apart en dan weer met een jong beertje. Andere opties zijn er helaas niet. Heb ook het idee dat het wel prima gaat, ze kunnen de anderen wel zien en horen, scheelt volgens mij toch ook iets

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:56

Juist het 'zien en horen' is hier het probleem. Het ging met de 2 beren goed zolang ze buiten zaten, maar toen ik ze binnen haalde omdat het buiten zo vroor ging het snel bergafwaarts. Daarna weer naar buiten loste dat helaas niet op.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:25

Als hier een van de twee zou overlijden (wat toch wel dichterbij zou kunnen komen nu) zouden we een heel supergoed huisje voor de ander zoeken waar ze 100% zal genieten van dr oude dag :) Ben nu al een heel klein beetje aan het rondkijken voor ‘mocht het in de nabije toekomst gebeuren’ maar we willen absoluut geen commercieel opvang iets. Echt een goed huisje gewoon. Maar dat komt wel als het moment daar is.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:26

Een commerciele opvang?

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:33

Als een opvang iets niet is, dan is het commercieel :P Daar gaat meer geld in dan dat eruit komt.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:11

Ja hoe noem je dat.. Gewoon zo’n ‘drop je cavia’ opvang die het echt doet voor het geld. Nooit.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:17

Dat zie je verkeerd :) De opvangen waar je cavia's kunt brengen doen dat echt om ervoor te zorgen dat de beestjes een goed thuis krijgen. Door alle bijkomende kosten zit daar zeker geen winst op, waardoor opvangen vaak wat bijverdienen (om te kunnen draaien) met vakantieopvang of een webshop.

Als je niet wilt dat ze nog een keer verhuizen zou je ook naar een rusthuis kunnen kijken zoals villa piepmuis of de caviamand.

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:26

Hier in de buurt zit er eentje die gewoon fokt (en verkoopt) met opvangcavia's...

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:33

Oh jeetje, dat is wel erg..

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:08

Ik zie zó vaak advertenties staan met jongen aangeboden, dat kan nooit allemaal van zwangere opvangzeugjes zijn.

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:18


Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:25

Ik bedoelde het niet precies zo. Ik weet dat er zeker echt hele goede cavia opvangen zijn en de meesten ook echt om de beestjes geven maar ik wil het gewoon niet riskeren dat ze ergens verkeerd terechtkomen of dat we niet meer weten hoe ze zijn. Ik heb ook al een paar afschuwelijke verhalen gehoord over oa wat DubbelDun heeft gezegd, daar word ik gewoon ontzettend bang van eigenlijk. Ik kijk dan liever naar het vakantie adresje van de caafs waar ze een keer zijn gebleven, is om de hoek en zijn hele aardige vrienden van mijn ouders. Als het ooit zover zou zijn zouden we gewoon echt goed zoeken naar het liefst zo’n adresje, en anders gewoon een fijn rusthuis plekje. We houden echt heel veel van ze, zouden echt nooit willen dat we niet meer weten hoe het met ze gaat.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:26


melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:34

Hmm ja ik kan me goed voorstellen dat je ze zo niet wilt hebben...

Baby's heeft Caviaplein vooral van dumpgroepen. Dat zijn er dan in een korte tijd heel veel, maar er kunnen er ook zo tijden helemaal geen zijn. De vraag naar baby's is groter dan het aanbod, maar om dan zelf met opvang cavia's te gaan fokken is natuurlijk niet oke :n