Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:25

Schatjes kiekeboefje!

Hier zitten ze ook lekker op het gras. Vreetmodus aan :')

MarrieLeen

Berichten: 11399
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:44

Hallo dames!

Ik lees al een tijdje met jullie cavia verhalen mee, maar zou het leuk vinden om ook mee te kletsen! :) Ik hoop dat dat goed is.

Ik ben Marleen en heb twee US teddy zeugjes, Kleintje (driekleur) en Pippa (crème). Mijn andere cavia is afgelopen zomer helaas overleden, ik denk combinatie van ouderdom en de warmte. Toen op zoek naar een nieuw vriendinnetje en dat werd Pippa. Gelukkig kan Pippa het goed vinden met Kleintje. <3

Meet Pippa
Afbeelding

En vreetschuur Kleintje :+
Afbeelding

Roosje01

Berichten: 10746
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:00

Idd vreet modus aan. Vraag me af hoe dat gaat na de winter wanneer ze weer voor eerst buiten kunnen :=

Wat een leuke dames heb je!

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:02

@marrieleen: welkom. Leuke caafjes heb je :)

Hier wil het gras niet erg drogen en ik was druk met andere dingen, dus ze hebben het binnen met gesneden gras moeten doen.

Roosje01

Berichten: 10746
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:24

Lekker vreten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de kat geniet ook :')
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:26

Mooie ren hoor :)

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:36

Heerlijk! Ik hoop volgend voorjaar een ren te maken waar ze ook in kunnen als we weg gaan. Nu zitten ze in een ren die niet dicht kan aan de bovenkant

@marrieleen leuke caafs!

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:50

Leuke foto's! :)

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:04

@Marrieleen wat een schatjes!
@Roosje wat een mooie ren! Weer was er ook zeker wel na vandaag

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:43

Hier zit alles lekker buiten. Sammie vind het heerlijk

Roosje01

Berichten: 10746
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:40

Ja mijne ook lekker buiten vandaag zolang het nog kan zo veel mogelijk lekker buiten, en is het gras ook gelijk gemaaid :')

Ben heel blij met mijn dichte ren. Ging vanmiddag weg ff met een vriendin en ze eerst ff lekker buiten gezet ze zitten toch veilig erin hoef er niet bij te blijven.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:22

Ik zit me net eens uit te rekenen.... wat zijn jullie per week of maand kwijt aan jullie caafjes?? Hoe veel cavia’s???

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:27

Ik heb het nooit uitgerekend. 7 stuks momenteel en ze eten paardenhooi en -muesli :) Verder groente uit de tuin (al is dat nu op) en wat er uit de keuken overblijft aan rauwe groente.

melody7

Berichten: 13694
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:28

Wat een lieve foto's allemaal <3

Hier is het basis maandbedrag nu €95 voor 8 cavia's, vorige winter was dat €150. In de winter zijn de groentes duurder, en we gaven toen ander hooi/brok. Ik denk wel dat de prijs nu weer iets omhoog gaat want ze eten heel veel hooi de laatste tijd :P

Roosje01

Berichten: 10746
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:29

Nooit uitgerekend maar best wel wat aan groenvoer voor 2 scheelt dat ik het nu op de markt haal. Noem ze ook wel is holle bolle gijs of kliko’s :') denk ong 8 euro per week aan groenvoer ff grove gok. en dan nog spul om hok te verschonen, hooi en brokjes maar brokjes gaan best lang mee. Denk toch wel 50/60 euro in de maand.

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:32

Ik heb geen flauw idee :') ik koop gewoon waarvan ik denk dat ze het lekker vinden.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:15

Mag ik als bijlezer hier wat vragen :)

Een vriendin van mij had tot afgelopen zomer twee cavia's, Sjonnie en Anita. Helaas is Anita overleden en mist Sjonnie toch een maatje. Nu was eerst het plan om direct een maatje te zoeken voor Sjonnie, maar vanwege diverse redenen besloten eerst/ook naar een ander huisje voor Sjonnie te kijken.

Het is een castraat, 5 jaar oud, gladhaar en driekleur. Enorm nieuwsgierig, wil alles in huis zien en op zich ook best een knuffel, als hij eenmaal op schoot zit.

Mocht iemand hier iets weten en/of kunnen helpen graag. Al heft het geen haast, een top huisje is het meest belangrijke.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:54

Ik denk dat ik ook best veel uit geef voor ze namelijk. Ik geef ze verse groente iedere dag, ik koop deze op de markt en ben iedere week voor ze zo’n €8-10 kwijt. Ze krijgen Science Selective No Grain.. zo’n zak kost €12,99. Hier doen ze een dikke maand mee. Hooi en bodembedekking van de dierenwinkel kost in de maand ook wel €15 dus al met al ben ik in het ergste geval wel €40-50 kwijt. Stel je voor dat ik er 10 had :=

Ailill ik kan je niet helpen helaas!

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:09

Ik haal voor mijn konijnen en hamsters alles in grootverpakking. Voor 8 euro heb ik een baal hooi waar je u tegen zegt. Daar doen we zeker meer dan een maand mee. Verder krijgen zij voeding van Havens waar ik tevreden over ben. Ik ga hier ook voor de Cavias naar kijken omdat ik hier veel positieve verhalen over hoor.

Qua bodem heb ik voor de hamsters een mengeling van cotton clean, zaagsel en hennepvezel. En dan meer dan 3 vuilniszakken per hok :') Zal straks wel meevallen want die hebben geen 30cm dikke bodem nodig. Maar ook dat is max 10 euro per grootverpakking

Voor 3 euro is alles thuis. Ik mag niet klagen.

Voor groente en fruit gaan we bij de lokale winkeltjes kijken :) Sommige kennen mij vanuit mijn werk dus dat zal ook voordelen hebben. Handig hoor, in t bekendste familiebedrijf in t dorp werken haha

Hommage

Berichten: 2769
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:09

Ik heb echt geen idee... Hooi pak ik van de paarden dus kost eigenlijk niks extra's. Groenten koop ik deels bij en ik krijg de restanten van de groentenboer hier uit het dorp. Verder doe ik bijna 2 maanden met een grote zak Havens.

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:11

Baas heb je nog wat lekkers meegebracht? (Krijgen vaak wat rozemarijn of munt als ik buiten ben)

:')

Afbeelding
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:32

Interessant om jullie kostenplaatje te horen! :)

Wat een schatjes zijn zij, echt een tweeling <3

Roosje01

Berichten: 10746
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:07

Ik moet idd ook ff grote baal hennepvezels halen die is €9 nog wat stuk goedkoper dan die kleine verpakkingen. Daaronder houtkorrels is €6 nog iets voor grote zak doe ik ook maand mee. Jij ken vast wel de plantenhal denise. Goekope groot verpakkingen hebben ze altijd daar en ook veel soorten kruiden hooi. Maar gewoon hooi koop ik altijd op de markt bij de dierenkraam en voer ook. Groot pak weide hooi voor €3 doe ik 2 maanden mee en voer kan ik bij hem ook goedkoper bestellen kasper fauna food met 2000 mg/kg vit c erin.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:52

Ik ben er nog nooit geweest. Hier komt alles via van kranendonk als ik het goed zeg :P

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:35

Kiekeboefje schreef:
Ik zit me net eens uit te rekenen.... wat zijn jullie per week of maand kwijt aan jullie caafjes?? Hoe veel cavia’s???


Vier vreet zakjes, baal met vlas haalt mijn vader altijd op met de auto en deze maand ook weer een gekregen. Hooi haal ik bij de action of pets place. Of een klein pakje voor nog geen euro of een groot pak voor vijf euro waar ik een maand mee doe. Voer bij de big bazar elke week €1,50. Heren believen niets anders meer... Groente haal ik in de aanbieding en om de week krijg ik een boel groente van een goede vriend van mij voor de pieperds zoals hij ze noemt haha. Gisteren ook weer een bult tomaten, appels, kool, maïs, paprika gekregen.
Denk dat ik per maand zo'n €40/50 per maand. Dan reken ik niet mijn drie katten mee en de hamster