Tweede kat erbij ja of nee?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:40

Ze zijn wel echt onafscheidelijk die twee, hè? Heerlijk dat het zo goed is gegaan <3

En inderdaad dezelfde combi! Wij hadden hiervoor ook een rode Noor, en ik had een hele rode vospony voor 8 jaar lang (2 jaar geleden overleden inmiddels), dus ik ben dol op rood, haha. Mijn vriend heeft ook een Weimaraner gehad, en die hebben dezelfde kleur als de blauwe rus, dus ze zijn ook stiekem een beetje verwijzingen naar onze vorige huisdieren :)

We krijgen inderdaad regelmatig foto's van de mormeltjes! :D Over een week of 2 gaan we ook nog een keer op bezoek bij de blauwe, die zit niet zo ver weg van hier. De reden dat ze pas zo laat kunnen komen is ook omdat we nog op een welverdiende vakantie gaan, haha. Tegen die tijd zal ik ook wel m'n eigen topic maken zodat ik die van jou niet vol hoef te spammen, haha.

Maar nog even om het af te leren:

Afbeelding Afbeelding
De Blauwe rus is nu bijna 8 weken, en de Noor 10 weken!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:40

<3 <3 <3

Jildau

Berichten: 9428
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:02

Och.. <3

Mijn kat had een dode (half opgevreten) vogel op de vloerbedekking van mijn slaapkamer gelegd. We zijn momenteel dus even niet zulke goede vrienden. :D

Dat zou de nieuwe natuurlijk noooooit doen!

Afbeelding

:')

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:47

ITS SO FLUFFAY!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:34

Dohhhh!

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 21:56

Ooooh ik vind je noor zo KNAP. Wij hadden thuis vroeger een rode kater, daarna toen die op 19e jarige leeftijd overleed kwam er weer een rode kater (die mn moeder nog steeds heeft! Is inmiddels 8 jaartjes en heeft nog 3 pootjes) dus toen mn oom een nestje kreeg en daar een rode kater bij zat hoefde ik niet lang na te denken, dat is flip <3. Ik heb trouwens een haflinger ook een beetje dezelfde kleur (en mijn vriend is ook een rooie hahaha :') ) Een eigen topic is leuk inderdaad! Ik ga zeker volgen :D

Jildau wat een mooie blauwe oogjes heeft die nog <3

Jildau

Berichten: 9428
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:07

Jaaa rode katers zijn geweldig! Mijn vorige kat was ook een rode maar die is helaas bij mijn ex gebleven en ik miste hem vreselijk. Toen op zoek gegaan naar een nieuwe kat en toen zag ik Baloe op Marktplaats. Direct verliefd!

In het nestje op de boerderij zit ook een helemaal rode kitten maar dat is een vrouwtje, ook bijzonder. :)

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:49

Wat leuk! Wij krijgen morgen deze dame erbij


Afbeelding

Die komt bij ons 1 jarige katertje


Afbeelding

De kater heeft het eerste halfjaar bij onze oudere poes (4. jaar) gezeten dat ging redelijk. Helaas is de poes onder een auto gekomen.

Dit leeftijdsverschil is een stuk kleiner en Dobby speelt veel liever dan onze oudere poes, dus hopelijk wordt dit wel een beetje combi.

Kan alleen maar duimen dat het zo'n super combi als die van jou wordt! Wat passen ze trouwens ook geweldig bij elkaar qua kleur!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:51

Maartje ze is zoooo leuk ik smelt <3
Hoe ben je nu uiteindelijk overgehaald _O- ?

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:56

Femke: Ogh, ze zijn zo leuk samen. <3 En wat fijn dat de plant een succes is :D.

Jildau: Ik zeg doen! Wat een schattige kitten zeg! :j :D

Urbiezira: Wauw, wat een prachtige kitten. Die mooie blauwe oogjes :~

Maartje: Ogh, wat een leukerd zeg. Ben heel benieuwd hoe het gaat straks :D.



Ik ga zondag mijn kleine dametje ophalen. :):) Ik hoop zo dat ik de goede keuze heb gemaakt en dat het goed gaat met hun.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:57

Adindaa schreef:
Maartje ze is zoooo leuk ik smelt <3
Hoe ben je nu uiteindelijk overgehaald _O- ?


Ze wilde me niet eens overhalen -O- ze liet me gewoon de foto zien omdat ze er zo schattig uit zag..... en ik heb een giga zwak voor schildpadjes..... dus tja toen zei ik meteen "oké is goed" en Mariska dr kaak lag bijna op de grond van verbazing geloof ik :')

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 09:01

Maartje dat snap ik wel, wat een knappe meid <3 hopelijk gaat het goed! Hoe ga je het introduceren aanpakken?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:03

Maartje1990 schreef:
Adindaa schreef:
Maartje ze is zoooo leuk ik smelt <3
Hoe ben je nu uiteindelijk overgehaald _O- ?


Ze wilde me niet eens overhalen -O- ze liet me gewoon de foto zien omdat ze er zo schattig uit zag..... en ik heb een giga zwak voor schildpadjes..... dus tja toen zei ik meteen "oké is goed" en Mariska dr kaak lag bijna op de grond van verbazing geloof ik :')


Ik zie dit gewoon al helemaal voor me _O-
Maris meteen ‘JA MAAR MAARTJE TOE N-... wacht zei je nou ja?!’

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:06

Femke(ll) schreef:
Maartje dat snap ik wel, wat een knappe meid <3 hopelijk gaat het goed! Hoe ga je het introduceren aanpakken?


Ja dat weet ik nog niet zo goed. Ik heb de link van amable gelezen (die kende ik al). Sowieso wel eerst in aparte ruimtes. we hebben daarnaast ook nog een hond :+ dus ook de moet geïntroduceerd worden.

Adinda: zoiets ja :')

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:10

Ohja Ts je vroeg naar voer.

Onze kater krijgt nu nog catloversgold, 40% vlees en glutenvrij. Niet verkeerd maar we gaan toch overstappen. Na wat zoekwerk zijn we uitgekomen op Nutrivet, 80% vlees en geheel graanvrij. Ons kitten gaat eerst op royal canin omdat zd dat nu al krijgt maar we hebben ook al Nutrivet (kitten) voor haat besteld. Qua prijs/kwaliteit vonden we deze het beste :)

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 09:20

Maartje1990 schreef:
Ohja Ts je vroeg naar voer.

Onze kater krijgt nu nog catloversgold, 40% vlees en glutenvrij. Niet verkeerd maar we gaan toch overstappen. Na wat zoekwerk zijn we uitgekomen op Nutrivet, 80% vlees en geheel graanvrij. Ons kitten gaat eerst op royal canin omdat zd dat nu al krijgt maar we hebben ook al Nutrivet (kitten) voor haat besteld. Qua prijs/kwaliteit vonden we deze het beste :)


Ah thanks, ik ga het opzoeken!

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:22

Femke(ll) schreef:
Maartje1990 schreef:
Ohja Ts je vroeg naar voer.

Onze kater krijgt nu nog catloversgold, 40% vlees en glutenvrij. Niet verkeerd maar we gaan toch overstappen. Na wat zoekwerk zijn we uitgekomen op Nutrivet, 80% vlees en geheel graanvrij. Ons kitten gaat eerst op royal canin omdat zd dat nu al krijgt maar we hebben ook al Nutrivet (kitten) voor haat besteld. Qua prijs/kwaliteit vonden we deze het beste :)


Ah thanks, ik ga het opzoeken!


http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... g/nutrivet

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 09:24

Ja al gevonden inderdaad, het is zelfs goedkoper dan de brokken die we nu geven.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:30

Femke(ll) schreef:
Ja al gevonden inderdaad, het is zelfs goedkoper dan de brokken die we nu geven.


Royal canin was dat toch he? Ik vind dat echt een belachelijk duur merk. Wij hebben dus voor een zak van 2 kg bijna €20 betaald := en zo goed is royal canin niet. Ik heb echt een sterkte voorkeur voor graanvrij en veel vlees. :j

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:43

Ik geef ook nutrivet, mijn dames doen het er super goed op en ook niet onbelangrijk, ze eten het graag :)

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:43

Ooooh, dat kittentje hier boven! So cute! <3

Edit; wij hebben ook een poos nutrivet gegeven, is ook goed bevallen. :j Alleen jammer dat de brokjes enorm klein zijn (bij die wij hadden tenminste).

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:07

Amable schreef:
Ik geef ook nutrivet, mijn dames doen het er super goed op en ook niet onbelangrijk, ze eten het graag :)


Fijn om te lezen! Het leek me al een super goede brok alleen we hebben dd oude nog. Wij hebben de zak al liggen maar eerst de catlovers op voeren :+

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:16

Oh fijn die goede ervaringen met het voer inderdaad. Ja het (royal canin) is echt duur, maar flip heeft wel een hele mooie vacht en goede drol ervan. Toch ga ik de overstap maken denk ik, deze zak die ik nu heb nog even doorvoeren tot ie bijna op is en dan gaan mengen met de nieuwe en dan over op nutrivet. Jeetje ik kom zo wel heel beïnvloedbaar over besef ik me haha maar ik vind het zo lastig, zie door de bomen het bos niet met al die keuze die je hebt. Dus fijn om van mede catladies advies te krijgen.

I love this fluffball zoveel <3 hij heeft nog nooit iets stouts gedaan, nog nooit gekrabt of gebeten en altijd blij om je te zien, uuuuren wil hij op schoot en zo'n goede vriend voor flip, Ik ben echt verliefd op dat diertje, had geen leukere kitten kunnen wensen <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Boetjewoor op 14-06-18 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:18

Hou op hoor! Nu wil ik er ook eentje bij....

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:19

Maanlicht schreef:
Hou op hoor! Nu wil ik er ook eentje bij....


Wat houd je tegen?