Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snorkel1986 schreef:Je zegt als ze dat doet zeg ik auw en zet haar op de grond euh.. waarom is ze daar niet dan zijn pootjes stuk? Hond hoort op de grond later soms op schoot voor een aai maar verder....ze hebben pootjes
Billy schreef:Zo te horen is het hondje onzeker en bijt het uit verdediging. Tik over de neus is geen goed plan. Zeg nee of au en duw er een flostouwtje in waar ze wel in mag bijten. Waarschijnlijk zal het gedrag uitdoven als ze door heeft dat ze hier wel met rust gelaten wordt...
Cursus is altijd een goed idee, ook met een uk.
candalisa schreef:Heel consequent zijn en als ze gromt mag je d’r best even omdraaien op d’r ruggetje en duidelijk nee zeggen ... door hun moeders worden ze ook gecorrigeerd en zeker met een chih moet je echt duidelijk zijn ik werk met moeilijke honden met gedrags problemen en in 10 jaar ben ik ooit 1x gebeten door een chih verder geen ander hond maar als je ze goed opvoed zijn echt wel leuke hondjes !
ilayda schreef:Kabayo schreef:Als ze in je hand bijt druk ik altijd op de tong. Dat vinden ze echt geen fijn gevoel. Zo heb ik het mijn rottweiler af geleerd.
En hoevaak moet je dat dan doen voordat ze het een beetje begrijpen?
ilayda schreef:Kabayo schreef:Als ze in je hand bijt druk ik altijd op de tong. Dat vinden ze echt geen fijn gevoel. Zo heb ik het mijn rottweiler af geleerd.
En hoevaak moet je dat dan doen voordat ze het een beetje begrijpen?
candalisa schreef:Heel consequent zijn en als ze gromt mag je d’r best even omdraaien op d’r ruggetje en duidelijk nee zeggen ... door hun moeders worden ze ook gecorrigeerd en zeker met een chih moet je echt duidelijk zijn ik werk met moeilijke honden met gedrags problemen en in 10 jaar ben ik ooit 1x gebeten door een chih verder geen ander hond maar als je ze goed opvoed zijn echt wel leuke hondjes !
speurneusc schreef:even volhouden, even je hand in bekkie houden terwijl ze juist los wil laten, doet geen zeer, maar geeft haar geen fijn gevoel. Altijd een speeltje in de buurt houden, je had afwisselen met het speeltje zodat ze leert hand is niet om in te bijten maar speeltje wel.
BarbaLala schreef:candalisa schreef:Heel consequent zijn en als ze gromt mag je d’r best even omdraaien op d’r ruggetje en duidelijk nee zeggen ... door hun moeders worden ze ook gecorrigeerd en zeker met een chih moet je echt duidelijk zijn ik werk met moeilijke honden met gedrags problemen en in 10 jaar ben ik ooit 1x gebeten door een chih verder geen ander hond maar als je ze goed opvoed zijn echt wel leuke hondjes !
Pardoon?!
Ik mag hopen dat jij geen hond hebt want als je iets NIET moet doen, is het jouw advies opvolgen.
Ik sta met mijn oren te klapperen hier, hoeveel mensen er de meest vreemde adviezen geven. Van een tik op de neus(??) tot aan op de rug leggen(??) Hoe kunnen jullie zo onwetend zijn allemaal?
TS ga alsjeblieft als de donder lezen en leren over honden. En dan niet andermans adviezen, maar literatuur, video's van GERENOMEERDE trainers (Anniek Winters bijvoorbeeld) en ga op cursus. Dat hoor je vooraf te doen, inlezen en kennis vergaren anders loop je inderdaad de kans dat je je eigen hond verpest zoals nu gebeurt.
djinnie schreef:Och, wat heb ik met mijn handen in het haar gezeten door onze piranha pup. De hondenschool zei "negeren", maar dat ging echt niet als hij met zijn super scherpe puppy tandjes mijn kuiten stond te vermalen.Ik heb meer dan eens gezucht "nooit meer een pup".
Ja. Het hoort erbij. Nee. Het maakt je pup geen valse hond. Zodra ze gaan wisselen lijkt het even nog heftiger te worden en daarna zwakt het af.
Wij zeggen nee bij happen en bieden een alternatief aan. Dat hielp redelijk. Het enige dat helemaal hielp was het wisselen en ouder worden, maar een lekker knaag alternatief of een door ons gestart 'stoei/rustig trek' spel was een aardige oplossing voor korte duur.
Als ze hapt of gromt terwijl ze op schoot is of je haar opgetild hebt (en ja, dat mag je zelf bepalen of je dat wel of niet wil) is: op de grond. Verder hoeft daar geen commentaar op naar de pup. Lelijk doen, doe je maar ergens anders... Daar waren we hier erg streng op (pup mag heel soms op schoot en heeft het 1 keer gewaagd naar zoon te grommen toen hij op schoot zat... Toen kon hij dat mooi op de grond gaan overdenken, toedeledokie).