Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:16

echt een droppie zeg <3

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:25

Ik denk dat je hem verward met een dwerg. Hij is nu net zo groot als een volwassen dwerg. Hij is de helft van pip. Bijna 15 weken. Dit zijn zn ouders.

Zal zo is proberen ze samen op een foto te krijgen. Pip is helemaal gek haha

Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:29

Ik denk niet dat ik ooit wat anders heb gezien dan een dwerg of middenslag. := Wij hadden een oppaskees en die woog 12kg. Dat was middenslag.

Maar deze zijn dus wel flink groter?

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:30

@kaus volgens zijn papieren wel :+ maar denk er over om zelf een DNA test te laten doen. Hoewel ik niet verwacht dat de eigenaren er over liegen, ik bedoel wie doet dat nou! na ja misschien naief, Wij hebben hem ook gekregen, er is niks betaald ze zochten gewoon echt een goed tehuis voor hem. Mijn vermoeden is dat ze niks hebben gezegt omdat pomksy's best duur zijn. Ik denk dat ze echt alleen een goed tehuis wilde en geen personen die hem ineens doorverkopen zeg maar. Ze hebben het ook pas later tegen ons verteld :j

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 16:41

Ah Harvey is heel schattig!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:46

Kaus schreef:
Ik denk niet dat ik ooit wat anders heb gezien dan een dwerg of middenslag. := Wij hadden een oppaskees en die woog 12kg. Dat was middenslag.

Maar deze zijn dus wel flink groter?



Haha nee dat lijkt denk ik zo. Pip weegt maar 6 kilo dat is een kleine middenslag. Onder middenslag zit nog een klein kees maar pip is net iets groter en dan de dwerg kees. Boven de middenslag zit de wolfskees die word rond de 50 cm schoft. Pip is 33 cm. Die lijkt nu wel kleiner als normaal door het steriliseren heeft ze heel erg haar uitval gehad.

Na 30 van dit soort fotos

Afbeelding

Is pip nu iets rustiger

Afbeelding


Afbeelding

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:20

Gossie wat een ongelovelijk schatje <3

Anoniem

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:20

joepie een speelmaatje pip!
leuke naam Harvey!

uit once upon a time kan je wel veel leuke namen halen! we zijn nu net bezig met het nieuwe seizoen op netflix. heerlijk.

Nysse is Fins voor elf.
Voor pup hebben we een Germaanse naam gevonden.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:26

Mag ik me hier melden (en uiteindelijk mee verhuizen naar het 2019 topic :+ )? Nu onze verhuisplannen wat concreter worden wordt er heeeeeel voorzichtig ook wat concreter gekeken naar de mogelijkheid voor een 2e hond/pup. Onze huidige hond is nu 1,5j dus die mag eerst rustig uitpuberen en tot die tijd hebben wij dus genoeg tijd om rustig te oriënteren. :P

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:51

Aangezien 1 van mijn honden nogal aan het aftakelen is en de 2 oudere dames niet meer op alle lange wandelingen zullen meegaan, komt er toch volgend jaar al een maatje bij voor Olly :+
Hoewel het wel een mini vriendje gaat zijn 8-)

Hopelijk gaat de teef in december of januari loops worden.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:31

Boem welkom! Wat heb je voor hond en wat wil je er bij?

Net eerst rondje samen gedaan. Wel even wennen zeg voelde me nogal een kneus :=

Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:35

went vanzelf :D straks wil je er nog 1 bij O:) :Y)

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:37

Nee dat zoiezo niet. Wilde er eigenlijk al geen 2. Maar pip is echt niet happy alleen. 2 is de max :Y)

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:49

oh haha, wel fijn dat je voor pip dus wel een maatje heb gehaald mogen vele een voorbeeld aan nemen hoor!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:07

Niet iedere hond heeft toch een maatje nodig? Maar als ze dat wel fijn vinden, wel goed natuurlijk. Heb er hier eentje die zou het prima alleen vinden. Die ligt ook altijd helemaal alleen op een rustige plek, troela. Die houdt niet zo van druk gedoe haha, alleen maar slapen.

Olly wil ook een speelmaatje, maar die ik erbij neem is klein, dus zal niet heel wild spelen worden. Maar voor hem wel leuk denk ik. Grotere hond erbij wil ik gewoon niet, dus dat is pech voor hem;)

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:09

Tuurlijk wel, honden zijn roedeldieren. Één hond is geen hond. :n Ik zeg altijd dat mensen dan maar een hamster moeten nemen. :+

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:30

Nou ik ben zelf opgegroeid met Duitse herders in huis. En daar merkte je in elk geval niks aan alleen. Maar pip wel. Ze piept niet ze blaft niet ze sloopt niet maar ze is niet levenslustig. Snel gestrest. Beetje depressief achtig zeg maar. Met andere honden buiten leeft ze helemaal op. Dus ze heeft er gewoon echt behoefte aan. Ze gaat nog wel een jaar of 14 mee dus dan gun ik haar een gelukkig leven.

We hebben de ruimte en ze zijn vrij klein dus dan is een 2e prima te doen. Het is alleen even wennen.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:45

Nee hoor, vind ik onzin dat ze altijd samen moeten zijn. Misschien als je zelf de hele dag werkt, tsja dan is het sneu alleen. De oudste hier is altijd een hond geweest die op zichzelf is, die heeft niets met andere honden. Ze tolereert ze in huis, maar ze trekt zich wel terug. Mijn jongste heeft echt wel een vriendje nodig. Ook al heeft die niet echt veel aan die andere 2 hier haha, die zijn te oud om mee te spelen. Hij loopt ook helemaal te piepen als die een leuke hond tegenkomt op straat, arm kind;p

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:46

__Nathalie__ schreef:
Nou ik ben zelf opgegroeid met Duitse herders in huis. En daar merkte je in elk geval niks aan alleen. Maar pip wel. Ze piept niet ze blaft niet ze sloopt niet maar ze is niet levenslustig. Snel gestrest. Beetje depressief achtig zeg maar. Met andere honden buiten leeft ze helemaal op. Dus ze heeft er gewoon echt behoefte aan. Ze gaat nog wel een jaar of 14 mee dus dan gun ik haar een gelukkig leven.

We hebben de ruimte en ze zijn vrij klein dus dan is een 2e prima te doen. Het is alleen even wennen.

Hier komt die bij mij aanzetten met alle speeltjes, want die andere spelen niet. Eigenlijk zou ik er nog eentje van zijn eigen ras bij moeten nemen, maar dat vind ik toch echt te groot. Zijn toekomstige vriendje is 6kg :+ :')

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:56

Altijd in roedel vind ik ook onzin.
Mijn Malteser heeft sinds ze pup is altijd een hekel gehad aan andere honden. Een hond die zich rustig in de kamer legde en ze elkaar met rust lieten ging prima. Maar contact had ze echt geen behoefte aan en dat maakte ze ook duidelijk. Toen ik Daeva erbij nam maakte ze Daeva al gauw duidelijk welke plekken Daeva niet getolereerd werd en dus weg moest blijven.
Daeva daarentegen is echt een hond die behoefte heeft aan contact met andere hinden.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:03

Haha die van mij is ook zo, die laat echt duidelijk weten wat haar persoonlijke zone is. En die is toch echt wel groot;p Ze is ook geen hond die de hele avond tegen de andere honden aanligt. Vaak is dat eventjes en dan is ze weer verdwenen. Ook bij mij niet. Die andere liggen op bed en zij ligt alleen ergens in een hoekje. Verder is ze gewoon vrolijk hoor, maar het is geen hond die echt andere nodig heeft. Ze komt af en toe ff om te knuffelen bij mij en dan gaat ze weer dr eigen ding doen. In het bos loopt ze ook altijd ergens achteraan te hobbelen. Heb haar vanaf 14 weken, maar het is altijd een aparte geweest;) Wilde haar jaren terug aan mijn opa en oma geven, omdat ik het een perfecte hond vond voor ze, lekker lui! Alleen die wilden helaas geen hond ivm de kosten en voor als het glad is, toch jammer!

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:13

Tsja hier ook 1 hond voor eerst. Eerst de ene maar opvoeden voordat de andere erbij komt :D
Of er moet wat op ons pad komen dan weet je het nooit. Een hamster hebben we ook al dusja }:0

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:13

Toen wij Dexter nog niet hadden wilde Dundy altijd enorm knuffelen en spelen met honden van kennissen en familie. Dus wij dachten dat dat dikke mik zou worden met een leuke knuffelpup. Ook erop uit gezocht dus

Dundy waardeert Dexter enorm in dynamiek, spel, interactie, uitdagen. Maar slapen samen :evaw: :evaw: Dat wil nu juist Dexter. Volgende hond wordt er dus weer een die wil knuffelen met Dexter _O-

Billy1970Jarig

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 23:00

Wij hebben wel eens een hond weg moeten doen die we met de beste bedoelingen als maatje voor de eerste hadden aangeschaft, omdat hond nummer 1 helemaal wegkwijnde en juist ongelukkig werd van de tweede hond. Dus ik zal niet snel meer beweren dat 1 hond zielig is.


Marley groeit als kool en het gaat echt zo goed allemaal, hij slaapt de hele nacht en is echt helemaal zindelijk, eet goed en wordt al best vriendjes met Elmo, 1 van onze katten, het exemplaar wat ook het maatje van Dexter, onze Berner Sennen was.
Elmo eet uit Marley zijn voerbak soms en gaat dus gewoon de puppy ren in, waarna Marley er gezellig bij gaat staan. Marley is ook best voorzichtig met alle 3 de katten dus dat is heel fijn.
Hij is echt graag buiten maar dat is geen probleem, dat vind ik zelf ook prettig. Vandaag ook gewoon met hem naar het bos geweest.
Maar even weer wat beeldmateriaal:
Afbeelding
Lekker buiten liggen
Afbeelding
Lief koppie
Afbeelding
Elmo pikt de fietskar in :D
Afbeelding
Lekkere fluff
Afbeelding
Regen? Nou en?

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 23:23

Dit is te !! <3 <3