Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:27

Niks zieligs aan hoor, interesseerde AJ letterlijk geen ene klap. Liever staande oren dan ontstoken oren.

Ik voer in principe wel volgens schema. 's ochtends voert m'n vriend voordat hij naar het werk gaat, dan ik 's middags om 4 uur en 's avonds om 11. Als m'n vriend er niet is, voer ik vaak om 10/11 's ochtends. Zig heeft sowieso altijd eten staan en AJ zeurt niet.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:40

Hier zeuren de honden gelukkig ook niet, we voeren ook onregelmatig. Maar Iris heeft wel altijd honger haha. Hoort ook wel een beetje mij het ras, maar jammer voor haar: we zijn er heel alert op haar schraal te voeren

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:42

oh ik vind het niet zo erg, ik houd van vaste tijden, zelf eet ik ook op vaste tijden :+

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 13:48

Zoe_97 schreef:
Hier ook geplakt. Maar oortjes zijn tich gaan staan. Ben te laat begonnen helaas.

Staand zijn ze ook leuk hoor <3

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:09

Ik vind plakken gewoon een beetje stom. Als je hond volgens de rasstandasrd hangende of staande oren moet hebben maar dat hebben ze niet en je gaat ze plakken hebben ze het natuurlijk nog steeds niet. Voor het beeld wel. Maar je gaat je dalmatier toch ook niet meer stippen geven als ie er te weinig heeft.

Maar persoonlijk heb ik er niks op tegen. Kan het niet zielig vinden :Y)

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:35

xLaraaj schreef:
Hier ook geen schema. Honden krijgen eten wanneer wij beslissen om op te staan en te eten in de avond.

Oei oei dan ben ik een grote dierenmishandelaar :=


Als je een slechte eter hebt is eten op vaste tijden een uitkomst. :j

De laatste keer eten krijgen ze ook voor het slapen gaan hier, ivm vertering. Maar 's ochtends en 's avonds staat vrij vast, ook ivm trainingen.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:40

Ik vind plakken alleen zinvol als je van hangende oren staande oren of halfstaande oren wilt maken, die ontsteken namelijk minder snel en dat vind ik altijd een goede reden. Voor de mooi zo'n tipje maken, vind ik persoonlijk echt kul. Ik snap wel dat het moet als je een showtitel wilt, maar toch, dat is de mini-versie van de mops zonder neus fokken. Waarom.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 15:08

Boellie heeft vandaag bananen in zn oren. Dus even aangelijnd gespeeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:11

KimD schreef:
xLaraaj schreef:
Hier ook geen schema. Honden krijgen eten wanneer wij beslissen om op te staan en te eten in de avond.

Oei oei dan ben ik een grote dierenmishandelaar :=


Als je een slechte eter hebt is eten op vaste tijden een uitkomst. :j

De laatste keer eten krijgen ze ook voor het slapen gaan hier, ivm vertering. Maar 's ochtends en 's avonds staat vrij vast, ook ivm trainingen.


Snap ik zeker, maar naya is geen slechte eter. Van die dierenmishandelaar doelde ik op het plakken van de oren :)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 15:16

Ik denk, dat Kim de verkeerde gequote heeft. Die van Nathalie was wel een slechte eter :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:17

De hond van mijn moeder is ook een slechte eter maar ondertussen wel moddervet ;( Heeft 24/7 eten ter beschikking omdat ie oh zo slecht eet maar ondertussen eet hij de hele dag door wel meer dan hij nodig heeft.

Volgende week komt hij hier twee maanden en mag hij mooi op een crash dieet. Ook geen 24/7 voer hier want dan ben je het kwijt aan de andere drie _O-

Ik heb absoluut geen slechte eters. Ze krijgen hier vaak in de avond om een uur of 18.00 eten en dan laat in de avond wanneer we naar bed gaan rond 0.00. Dan hoef ik de hele dag geen rekening te houden met 'oliebol ik kan nu niet fietsen/frisbeen/hardlopen want ze hebben net gegeten'.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:20

Hier krijgen ze om 6 uur als mijn vriend op staat, Lilith krijgt dan om 1 a 2 nog een portie en dan krijgen ze na ons eten nog.

Ze eten elke keer alsof ze al weken uitgehongerd zijn dus heb echt geen moeilijke eters :+

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:14

Ik heb geprobeerd ze tipped te krijgen. Maar bij borders zijn zowel hangend als tipped als staand toegestaan. Ik zou na 2 staande nu tich graag een tipped hebben.
Ik vind 2 echt verschillende oren (1 volledig hangend en 1 volledig staand) wel echt lelijk :p

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:43

Ik heb alleen maar honden met hangoren nu en in die 9 jaar nog nooit een oorontsteking gehad;)

Degene die ik had met staande oren heb ik ook geplakt toen, vond ik toch mooier en zo´n drama is het niet.


Brokken staan hier de hele dag, ze eten wanneer ze zin hebben. Vlees gaat natuurlijk gelijk op.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:52

Hier krijgt Nala zodra we wakker zijn, uurtje of 8. an rond 12/1 uur en dan rond 5. elke keer rond de 100 gram brok. groeit als kool en pas t daar netjes op aan, maar als t aan madam ligt vreet ze er nog liever 300 gram bij..,maar ik hoef gelukkig geen vette herder :')

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:54

Ik hou van staande oren <3 Mijn satellietschotel hondjes :))

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:55

Kaus schreef:
Ik hou van staande oren <3 Mijn satellietschotel hondjes :))

Poedels met staande oren lijken me hilarisch _O-

Hier wel snel ontstoken oren helaas, moet zo ook uitplukken. Echt zielig maar ontstoken is zieliger..

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:56

Hangoren geven eigenlijk nooit problemen tenzij het hele grote/zware oren zijn zoals sommige cockers of caveliertjes..

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:59

Hier krijgen ze eten wanneer ik eens langs hun bak loop. Mijn teef heeft boven 24/7 voer staan en krijgt dan door de dag heen nog haar normale minimale portie brokken.

Heb in het huis voor iedere hond een voer en drinkbak met een glazen pot voer erachter staan. Die potten verwissel ik iedere dag en is precies de portie voor de hele dag. ( brok, olie, vet, kruiden en gedroogde groente )

Vroeger kregen onze akitas altijd onbeperkt eten, maar met een straathond gaat dat gewoon niet.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:22

Veedrijversmeeting :)) Niet zo'n nette foto als die van Kim _O-

Afbeelding

Kwamen de eigenaresse paar dagen eerder tegen. Zij komt uit Engeland en is gek van Border Collies (duuhh :Y) ) Maar ook van andere veedrijvers. Dus een wandeling georganiseerd. Ze waren allemaal super vriendelijk naar elkaar. Geen snauw gehoord. Echt een groep gemaakt voor elkaar <3

Als iemand nog een raadje plaatje wil doen. Zit wel eentje tussen die niet zuiver is. Hint :))

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:57

Wat is plakken?

Ik heb die van ons een jaar op vaste tijden een bak neer gezet en met een half uur weer weg gehaald maar daar ging ze niet beter van eten. Ze at dan gerust een paar dagen helemaal niks. Toen hebben we uiteindelijk de bak laten staan en dan eet ze wanneer ze wil. Als die leeg is vul ik hem smorgens en of rond 18.00. Ze eet nu zoiezo elke dag 1 bakje en met regelmaat 2 alleen dan wanneer ze zin heeft

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 19:09

__Nathalie__ schreef:
Wat is plakken?

Ik heb die van ons een jaar op vaste tijden een bak neer gezet en met een half uur weer weg gehaald maar daar ging ze niet beter van eten. Ze at dan gerust een paar dagen helemaal niks. Toen hebben we uiteindelijk de bak laten staan en dan eet ze wanneer ze wil. Als die leeg is vul ik hem smorgens en of rond 18.00. Ze eet nu zoiezo elke dag 1 bakje en met regelmaat 2 alleen dan wanneer ze zin heeft

Het tapen of lijmen van de oortjes in de juiste stand

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:58

Hier vroeg laatst iemand naar Biothane, ik was het helemaal vergeten! Maar wij hebben 13 Biothane riemen, ik ben er super tevreden mee. Gebruik ze niet heel vaak, maar wel al we in de winter het bos ingaan of richting de Ardennen.

Het enige wat ze echt niet kunnen verdragen is zeewater.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:21

Ik had eerst ook altijd biothane, maar vind ze in de hand toch niet zo fijn. Gebruik alleen jachtlijntjes nog, dat is toch wat fijner als je er 3 in 1 hand hebt;)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:34

Wat benoem jij onder jachtlijnen? Bedoel je dan sliplijnen of politielijnen met meerdere ringetjes en een klip op elk uiteinde?

Bij de zee kom ik niet zo vaak dus dat scheelt. Vind vooral de halsbanden denk ik heel handig. Alles wordt altijd zo vies.

Waar we zondag schapen gaan drijven verkopen ze ook biothane halsbanden (wilde net bestellen en toen kwam dag adres me wel heel bekend voor) dus ga dan even kijken wat me bevalt. Ben nogal kieskeurig over het kleurtje namelijk _O-

Hebben jullie m onderlegd met neopreen (of iets anders) of alleen biothane?