Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sastaic

Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:01

Kaus schreef:
Sastaic (had ik al gezegd dat ik altijd dacht dat je naam Satanic was totdat ik eens goed las :') ), ik durfde in het begin niet eens alleen te zijn met de pup := Allemaal nieuw en eng en dan snap ik niet wat ie wil. Maar was na een paar dagen gelukkig ook wel voorbij.

Kim, heb je het dan over de langhaar of de korthaar? Ik dacht dat jij geen fan was van de langhaar?



Haha satanic :P
De honden bij mn ouders heten Sasja en Taica vandaar de naam.
Ik ben nu wel alleen, we hebben een melkveehouderij thuis en het werk gaat gewoon door, daarbij heeft mn vriend nog nooit een hond gehad dus de opvoeding komt op mij aan.

dierenfan
Berichten: 9662
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:08

Heb een labrador x rottweiler gehad en als hij wild zag dan keek hij spontaan de andere kant op whahaha. Enigste wat hij leuk vond was fazanten laten schrikken.
Heb nu nog 2 husky's die giga fanatiek jagen en killen en lopen dus nooit t los. Heb duitse herder x border fantastisch relaxt zeer mens gericht hindje. Jaagt zeer fanatiek maar altijd onder controle te houden. Heb langhaar duitser erg leuke hind, denkt dat hij golden retriever is en jaagt enorm. Is net 1 jaar en wil oren wel eens verliezen...
Heb ook duitser x mechel die graag jaagt maar gelukkig mij en bal voor wild vind gaan.

Durf met 3 (x) herders ook wel te beweren dat de gemiddelde herder niet zit te wachten op andere hinden en mensen. Hier zijn er 2 vd 3 wel sociaal maar ook maar tot bepaalde hoogte. Nummer 3 loopt regelmatig met muilkorf om die durft wel even flink te laten weten dat hij geen vreemde mensen en honden in zijn buurt wil hebben.

Ik zeg altijd de gemiddelde golden en lab kun je voor de hele woonwijk nemen. De gemiddelde herder neem je puur voor jezelf.

Enne leuk middelmaat, energieke maar relaxte hond? Zoek een leuke bewust gefokte kruising uit geteste ouders ;)
Een border collie en een mechelaar zijn beiden geen geschikte rassen voor mij. Echter beiden gekruist met duitse herder en ik heb 2 fantastische honden.

Labradors zijn niet mijn honden. Veeel te sociaal, hyper, blafferig en kan nog meer noemen. Rottweilers zijn mij veel te sloom en log. Maar mijn kruising uut deze 2 rassen was mega gaaf!!!

Bekijk dus ook leuke kruising nesten ;) zo zoek ik rond eind volgende jaar duitse herder gekruisd met husky of golden retriever of Australiën Shepherd oid
Ben benieuwd wat ik tegen die tijd vind

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:34

xLaraaj schreef:
qua jachthonden ben ik vooral fan van Vizla, pointer en duitse staande korthaar. Heidewachtel ken ik niet.

Pff Naya breekt mijn hart. Tijdens de nacht in de bench is er geen enkel probleem, zondag zelf tot 8u40 geslapen. ze gaat er ook meer en meer zelf in liggen. maar overdag is het roulette. Soms gaat het super goed en slaapt ze gewoon en soms geeft ze een concert te volgen vanaf op straat. en nu op het werk aan het volgend op de camera en al sinds 8u concert aan het geven. Soms 10-15min slaap maar daarna is ze weer vertrokken :'(


Ik denk dat ze er nog niet aan toe is om al zo lang alleen te zijn... Heb je iemand in de buurt die tussendoor even bij haar kan zijn? Hier mijn vriend de eerste maand thuis geweest en daarna is af en toe even iemand langs geweest die haar dan even liet plassen en in de woonkamer liet spelen tot ze ging slapen en dan weer in de bench. Daarbij kwam ik ook tussen de middag thuis.

Hoelang moet Naya nu alleen blijven?

-----------------


Afbeelding
Arme staart van de pandabeer.. iris ligt daar vaak op te sabbelen en valt dan in slaap.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:42

Sastaic, ah nu lees ik je naam ook heel anders _O-

Paloedie, wat een schattige foto <3 Best mooi ook zo met die kleuren :))

Zijn jullie honden ook van die luide slapers? Dexter beleeft heel wat in zijn dromen. Regelmatig luid aan het grommen, piepen, blaffen, rennen en zelfs flink hard kwispelen _O- Soms schrikt hij dan wakker uit zijn slaap en dan is hij helemaal beduusd om zich heen aan het kijken :=

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:26

Heb je het alleen laten van Naya ook rustig opgebouwd?

Hier stille slapers gelukkig want ik word daar zelf knorrig van.. :o

Elin heeft uitgevonden dat als je op het voeten deel van de bank gaat zitten je heel goed buiten kan kijken.. Hele tijd kan ze er zo zitten en dat terwijl ze normaal nooit stil kan zitten..
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 21:30

Maar dat is ook wel heeel leuk Diandra! Dat vinden ze hier ook geweldig!

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:31

Wij hebben ook stille slapers. Guinness rent af en toe in zijn slaap en Puk gromt wel eens, die bewaakt slapend nog de boel. :Y)

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:42

Heb het inderdaad opgebouwd. En soms kan ze het heel erg ambetant vinden en het uithangen en soms slaamt ze gewoon 3uur of zit ze daar gewoon zonder problemen.
Ja ze moest lang alleen blijven en dit tot en met woensdag. Dan ben ik terug 4 dagen thuis. Kon jammer genoeg niet langer verlof nemen. En heb dit bij al mijn andere honden zo gedaan. Zou het ook anders willen zien maar die optie is er nu eenmaal niet.

Wat is elin groot geworden :wow: ! En slim hoor zie iedereen begluren

Heb een knappe zwarte pup gezien, was dit een balbrador? :)

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 21:46

Hier ook stille slapers :P Af en toe van die heeeerlijke snoezige blafjes...

Sastaic

Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:01

Balbrador? :')
Het is inderdaad een field trail labrador, ze is gefokt voor de jacht.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:24

Hahaha oeps. Labrador inderdaad. Oh zo cool dus het sportieve type. Ga je ook echt werken met haar?

Sastaic

Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:49

xLaraaj schreef:
Hahaha oeps. Labrador inderdaad. Oh zo cool dus het sportieve type. Ga je ook echt werken met haar?


Ja klopt, ik ga jachtcursussen volgen en hopelijk ook wedstrijden lopen! Als dat allemaal niks wordt is agility plan b.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:54

Ook echt een lijn met een wat spitsere kop en slanker lichaam? Heb je foto's van de ouders? Ik zag gisteren een labrador die ik zo mee naar huis had willen hebben. Prachtig uiterlijk, mega slank en gespierd <3

Had ik al verteld dat mn grote droom eindelijk is uitgekomen :)) Dundy zwemt *\o/* Hij was heel fanatiek met het balletje eerder pakken dan de oppashond. Toen gooide ik het balletje te ver het water in en spontaan sprong ie er zo kopje onder in. Sinds dien is de knop om en zwemmen we elke dag *\o/* :)F

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:07

xLaraaj schreef:
Heb het inderdaad opgebouwd. En soms kan ze het heel erg ambetant vinden en het uithangen en soms slaamt ze gewoon 3uur of zit ze daar gewoon zonder problemen.
Ja ze moest lang alleen blijven en dit tot en met woensdag. Dan ben ik terug 4 dagen thuis. Kon jammer genoeg niet langer verlof nemen. En heb dit bij al mijn andere honden zo gedaan. Zou het ook anders willen zien maar die optie is er nu eenmaal niet.

Wat is elin groot geworden :wow: ! En slim hoor zie iedereen begluren

Heb een knappe zwarte pup gezien, was dit een balbrador? :)

Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen een jonge pup zo lang alleen. Dan moet je gewoon voor opppas zorgen of pension. 4 dagen thuis heeft ze ook weinig aan, als ze daarna weer zo lang alleen zit.

Tuurlijk kan niet iedereen dagen vrij nemen, maar dan zorg je voor een andere oplossing.. -O-

Sastaic

Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 05:37

Hoi ik ben Zhena en ik heb vannacht maar 10 minuutjes gehuild. Daarna heb ik braaf doorgeslapen tot mijn baasje mij wakker maakte. Poepen en plassen doe ik trouwens netjes in de berm.
Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:04

Ianthe: snap ik. Na deze 4 dagen heb ik de late schift dus is het maar enkele uurtjes voor mijn vriend thuis is en dus niet zo lang.

Wat een brave zhena! Jullie zijn vroeg wakker :P

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:32

xLaraaj schreef:
Ianthe: snap ik. Na deze 4 dagen heb ik de late schift dus is het maar enkele uurtjes voor mijn vriend thuis is en dus niet zo lang.

Wat een brave zhena! Jullie zijn vroeg wakker :P


Maar hoe lang is ze nu op een dag alleen? Bijvoorbeeld gister?

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:40

Deze 3 dagen 7 a 8 uur. Veel te lang dat weet ik maar zoals aangegeven kan ik hier niets aan veranderen voor deze dagen. Daarna alles kunnen regelen zoals de late schifts enz.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:21

Ik ben wel bang dat je straks weer opnieuw kan beginnen met alleen blijven aanleren, Laraaj. Hopelijk kan ze snel weer ontspannen blijven als jullie weg zijn en hoeft ze niet meer zo lang alleen.

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:24

Heb je niet iemand die op kan passen? Of een uitlaat service waar ze mee mee kan? Zolang zijn hier zelfs de volwassen honden nooit alleen omdat ik dat te lang vind..

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:40

Ik denk dat dit een beetje het België Nederland verschil is wat ik veel op bokt lees. Ik hèb het geluk dat mijn oma die op pensioen is thui bij mij woont dus honden zijn nooit veel alleen. Maar hier in mijn omgeving heb ik echt nog nooit een uitlaatservice gezien. Heel af en toe een student (vaak zonder al te veel kennis) die zich via een zoekertje aanbied om te wandelen met honden. Maar daar zou ik mijn hond ook niet aan meegeven. Ook pensions. Die hier in de omgeving doen echt geen dagopvang, maar die richten zich allemaal op vakantieopvang. Hier zijn (heb ik de indruk) ook gewoon veel minder pensions. In beide richtingen zou ik ongeveer 45 minuten rijden naar een pension.

Als mijn oma niet thuis was zou ik ook niet zomaar een oplossing zien.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:51

Ik vind het wat veel, maar ik snap ook wel dat een goede oplossing niet zo snel gevonden is. Nova is heel makkelijk in de bench en gaat meteen slapen. Die kan dan ook gerust een paar uur alleen blijven. Dat is ook wel een beetje geluk wat meespeelt. Andere uit het nest kunnen een stuk minder goed alleen blijven heb ik begrepen.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:59

xLaraaj schreef:
Deze 3 dagen 7 a 8 uur. Veel te lang dat weet ik maar zoals aangegeven kan ik hier niets aan veranderen voor deze dagen. Daarna alles kunnen regelen zoals de late schifts enz.


Ik sluit me aan bij mywishmax, ben bang dat je straks weer opnieuw mag beginnen. En ik hoop dat die 4 dagen die je daarna thuis bent genoeg zijn om haar klaar te stomen voor de enkele uren die ze daarna alleen moet kunnen zijn... Dat je het bij je vorige honden zo hebt gedaan maakt natuurlijk niet dat het voor Naya op deze manier ook werkt.

Iris was ook niet de makkelijkste, daar zijn we echt heel intensief mee bezig geweest. Als ze begon te blèren in de bench net zo lang wachten tot ze een paar min stil was en dan ernaartoe en eruit laten. Ook als we de deur uit liepen en ze begon, net zo lang wachten tot ze stil was en dan naar binnen. En dat herhalen tot ze ging slapen en dan als de sodemieter naar de supermarkt. Ze heeft mijn vriend in die weken echt tot wanhoop gedreven, dat hij me op mijn werk belde uit wanhoop.

Maar het resultaat is een pup die nu lekker blijft slapen tot ze uit de bench mag. Of dat nou na 3 minuten, 4 uur of 8 uur is.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:08

Paloedie, ik had een pup die niet stopte met gillen zelfs := Die heb ik eerst geprobeerd op te bouwen zonder dat hij begon met gillen, maar ik kwam geen steek verder. Toen maar een keer geprobeerd op te sluiten en wachten tot hij stil werd, maar dat werd hij dus niet... Over hele andere boeg gegooid en uiteindelijk kon hij alleen thuis blijven, maar toen was hij al een flink stuk ouder. Nu is er geen enkel probleem meer, behalve opsluiten als ik thuis ben. :')

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:21

Hier eigenlijk nooit erop getraind. Doordat mijn oma thuis was moesten ze niet vaak alleen blijven. Maar ze hebben echt 0,0 problemen als ze nu zelfs eens een hele dag alleen zijn.