Puppy erbij 2018

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:26

Er lopen hier in de wijk 2 hele lieve schotse collies. Met een oud mannetje. En geweldig luisteren dat die hondjes doen! Maar als je met het baasje staat te kletsen willen ze toch wel graag even een aai. Heel leuk om te zien.

Dat zijn eigenlijk de enige honden in de buurt hier waar ik geen hekel aan heb... :')

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:06

Wat hebben jullie allemaal leuke rassen in de buurt. Echt jaloers... -O- Hier is alles Stafford, Stabij of van die mini modehondjes :=

Qua rassen vind ik een Kelpie ook wel bij je passen. Van wat ik van ze heb gezien (en dat zijn ondertussen heel wat Kelpies) zijn ze tot nu toe allemaal super sociaal naar andere honden. Liggen in huis graag heerlijk te slapen en zodra je vraagt of ze meegaan staan ze paraat. Verder ben ik het heel erg eens met de rassen die Zoë ook heeft genoemd. :j

Over de cavias, denk persoonlijk dat je daar niet te veel naar moet kijken. Denk dat je daar ook niks mee moet willen. Als je ze in de woonkamer hebt staan gewoon goed hoog zetten en rustig laten wennen. Toevallig kan Dexter (een Kelpie dus) enorm goed met onze ratten. Als wij ze aandacht geven en hij mag er niet bij gaat ie staan miepen. Als hij dan erbij mag gaat hij op de bank liggen en laat ze over zich heen lopen en aan hem knabbelen. Maar het is dat we dat vanaf negen weken meteen hebben gedaan. Anders had ik dat een veel te groot risico gevonden en hoe dan ook NOOIT zonder binnen een straal van twee meter te zijn.

(Had m al eerder geplaatst maar nog even voor het idee)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 25-06-18 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:09

_Evelien schreef:
Hoi! Heb hier eerder een vraag gesteld over wat voor hond in de toekomst. We zitten te denken aan een Heidewachtel, we gaan in een redelijk groot huis wonen met een tuin (geen kleintje, ook niet heel groot) en wonen twee straten van het bos af waar ik heel graag ben, en mijn vriend ook zo af en toe. Verder willen we een hond die in huis niet nerveus is, die gewoon rustig zijn eigen ding kan doen. Ik ben zelf helemaal gek van de Border Terrier, hebben er altijd een gehad bij mijn ouders thuis, en mijn zus heeft er nu een. Maar mijn vriend wilt liever een middelmaat hond. Ook leuk. :-)

Wat is jullie ervaring met de Heidewachtel? Of eventueel een ander ras wat bij ons zou passen?

Als je een hond wil die rustig zijn eigen ding doet, neem er dan sowieso geen 1tje uit groep 7.. Hij doet zijn eigen ding dan ja, achter de vogels aan :')
Ik heb 3 verschillende rassen gehad uit deze rasgroep, allemaal heel verschillend, maar die hebben allemaal veel uitdaging nodig, willen werken en dat zijn toch meestal honden die hun neus achterna gaan als je ze niet goed onder controle hebt. En zelfs al luisteren ze meestal perfect, een fazantje is vaak leuker. Ik heb er nu eentje die echt mega snel gaat en in 2sec over een voetbalveld is zeg maar.. dan sta je af en toe ook echt oke doei.. -O- Even wachten tot die het konijn kwijt is;p

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:14

Zoe_97 schreef:
Overweg komen met cavia’s zou ik al zeker niet voor een jachthond gaan.
Ik kende iemand met een jachthond (het ras weet ik niet meer, maar was een staande hond dacht ik). Die persoon fokte cavia’s. Hond was ermee opgegroeid. Toen de hond een jaar of 2-3 was komt ze thuis. Hond was door een glazen deur gegaan, alle cavia’s doodgebeten... dus ik zou een jachthond niet vertrouwen daarbij. Maar dat is mijn ervaring :)
Ik denk dat een border collie of Australische herder wel in je plaatje zouden passen. Als je het niet te groot vind zou een Zwitser of 1 van de Belgische herders (minder de Mechelaar maar wel de Tervuren, lakense of groenendaeler) ook wel in je plaatje kunnen passen. Eventueel zou je ook bij de windhonden kunnen kijken maar dat is ook weer een risico met de cavia’s. Zitten toch wat windhonden bij met een jachtinstinct.
Ik zou zelfs richting de Staffordshire bull terriër of de Amerikaanse Stafford durven denken. Maar daar moet je natuurlijk wel voor zijn.


Oh jeetje, dat is wel schrikken! Ik heb er zelf maar 2. Onze eerste Border terrier deed helemaal niks. Die van mijn zus vind ze echt wel interessant en ik denk dat zij ze ook dood zou bijten als ze de kans krijgt. Border collie lijkt me echt leuk, maar neef van mijn vriend heeft die ook, en dan is hij net uit geweest met de hond, en dan staat die alweer aan zijn voeten van ‘wat gaan we nu doen’. Terwijl die toch veel word uitgelaten. Daar zou ik echt niet tegen kunnen. Herders hebben wij zelf helemaal niks mee.

Had al eerder een Aidi hond (Marokkaans) gezien, die vonden we ook erg leuk. Maar kunnen we nergens vinden.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:18

En dan maar hopen dat ze geen auto oid tegenkomen. := Ik zou een hond die jaagt echt niet los durven laten. Ik heb al moeite met onze jongste, die jaagt ook, maar dan op auto's. Die zijn iets makkelijker te ontwijken. :+ Maar goed, ik vind het heel fijn dat mijn honden altijd in zicht blijven en geen zin in eventuele boetes. Ik vind het ook asociaal als mensen hun honden maar gewoon laten jagen, een keer wegschieten achter iets aan, omdat het geen robotjes zijn, ja dat kan gebeuren. Maar elke wandeling de hond een tijd kwijt zijn, omdat die ergens achteraan zit. :n

Met andere dieren is het toch afwachten, dat is echt per hond verschillend en niet altijd een kwestie van opvoeden. Een hond die er van zichzelf sterk op reageert is toch maar hopen dat het nooit misgaat.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:24

Je hebt jagen en jagen;) Ik woon in the middle of nowhere met allemaal weilanden hier. De paarden die hier wonen kunnen door onze tuin, eigen stuk en dan nog een weiland waar de poort van open staat als ze daarin mogen. Dus als daarin een leuk konijntje hupt, dan gaat mijn jachthond wel even kijken ja;) Mijn vorige wist dat ze dat niet mocht doen, die keek eerst naar mij of ze mocht gaan.. die ik nu heb is pas 10 maanden. Op veilige plekken mag die sowieso het veld in om te zoeken, fazantjes, training.. Maar in het bos jaagt die niet, dan rent die alleen hyperdepiep alle kanten op, maar loopt niet weg. Een jachthond hoort natuurlijk ook niet weg te lopen, die moeten samen werken met de baas als je ze traint. Maar sommige groep 7 honden zijn wel erg fanatiek, bij sommige zal je die ook met een bandje moeten trainen voor eigen veiligheid. Als ik verder ga met mijn hond in het veldwerk, gaat dat ook gebeuren, zodat die inderdaad niet doorrent naar een weg;)
Mijn honden zijn altijd in zicht gebleven, maar soms is dat dan even wat verder weg;p Als je het niet gewend bent is het ook wel wennen dat je een hond hebt die echt veel ruimte neemt. Maar als je dat niet fijn vind, moet je geen groep 7 hond nemen.

Maar zijn dus geen honden die rustig hun eigen ding doen.. die van mij waren ook altijd lekker moe na een wandeling of training, maar tijdje later heb je ze dan weer voor je neus staan met een speeltje of je schoenen:p ze apporteren alles lol. De jongste nu die kan zichzelf goed vermaken, maar rustig is het niet.. die rent alle kanten op met speeltjes, gooit zelf met balletjes om ze daarna weer te pakken en het over te doen. Komt ook steeds naar je toe om te kijken of je mee wil spelen, aandacht, aandacht, aandacht!

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:29

Ik bedoelde jou dan ook niet hoor Ianthe ;) Helemaal op eigen terrein ergens achteraan schieten is nogal logisch. Dan ben jij ook niet met hem bezig. Ik zie de andere kant helaas hier wel eens, jachthonden, maar ook herders die gewoon zelf wat gaan doen en dat dat helaas vreselijk jagen is en de baas die daar niks van zegt/vindt. En ik hoor verhalen van kennissen en dat nonchalante over een hond die achter een ree aangaat(die wonen in de buurt van bos) en pas een half uur weer terug komt... :=

EDIT: Eigenlijk stropen dus.

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:37

_Evelien schreef:
Zoe_97 schreef:
Overweg komen met cavia’s zou ik al zeker niet voor een jachthond gaan.
Ik kende iemand met een jachthond (het ras weet ik niet meer, maar was een staande hond dacht ik). Die persoon fokte cavia’s. Hond was ermee opgegroeid. Toen de hond een jaar of 2-3 was komt ze thuis. Hond was door een glazen deur gegaan, alle cavia’s doodgebeten... dus ik zou een jachthond niet vertrouwen daarbij. Maar dat is mijn ervaring :)
Ik denk dat een border collie of Australische herder wel in je plaatje zouden passen. Als je het niet te groot vind zou een Zwitser of 1 van de Belgische herders (minder de Mechelaar maar wel de Tervuren, lakense of groenendaeler) ook wel in je plaatje kunnen passen. Eventueel zou je ook bij de windhonden kunnen kijken maar dat is ook weer een risico met de cavia’s. Zitten toch wat windhonden bij met een jachtinstinct.
Ik zou zelfs richting de Staffordshire bull terriër of de Amerikaanse Stafford durven denken. Maar daar moet je natuurlijk wel voor zijn.


Oh jeetje, dat is wel schrikken! Ik heb er zelf maar 2. Onze eerste Border terrier deed helemaal niks. Die van mijn zus vind ze echt wel interessant en ik denk dat zij ze ook dood zou bijten als ze de kans krijgt. Border collie lijkt me echt leuk, maar neef van mijn vriend heeft die ook, en dan is hij net uit geweest met de hond, en dan staat die alweer aan zijn voeten van ‘wat gaan we nu doen’. Terwijl die toch veel word uitgelaten. Daar zou ik echt niet tegen kunnen. Herders hebben wij zelf helemaal niks mee.

Had al eerder een Aidi hond (Marokkaans) gezien, die vonden we ook erg leuk. Maar kunnen we nergens vinden.


Ik heb 2 borders. Topwerkers. Maar in huis slapen ze. Rust is iets dat je je border gewoon gewend moet maken. Als pup deden we ze als ze druk waren in de bench en als ze rustig waren los. Buiten is werken. Ook een verschil in lijnen. Wandelen is de lederen halsband. Dan weten ze dat het een ontspannen wandeling is. Een jachtlijntje weten ze dat het gehoorzaamheid is. Een tuig weten ze dat het flyball is. Hun energie zn enthousiasme is duidelijk verschillend welke lijn je pakt.
Wel zou ik als je voor een border gaat voor een showlijn gaan. En dan nog de rustigere bloedlijnen (als je daar info over wil mag je me altijd pb’en).
Hier geen drukte in huis :D

Afbeelding

Zo liggen ze er op eigen terrein bij.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:37

Ja, ik vind het altijd jammer dat mensen zo negatief doen over jachthonden, terwijl de meeste honden die echt zelfstandig jagen geen jachthonden zijn uit bijv groep 7 of 8. Alles wat jaagt is gelijk een jachthond, terwijl er natuurlijk heel veel verschil tussen de rassen zit.

Ik vond het ook wel grappig ooit op een ander forum, welke honden mensen echt niet willen. Zeiden best een aantal geen jachthond ivm het jagen en dan nemen ze een herder, en dan hebben ze een herder die fanatiek jaagt :+ :+

Ik vind het zelf ook frustrerend als hij ervan door gaat, maar goed, je went eraan en probeert eraan te werken. Pubertje :+ In het bos kan ik trouwens ook niet even lekker bij een veldje op een bankje zitten ofzo, want dan raast hij wel alleen het bos door, hij moet echt bezig zijn. En die arme 2 oudjes die ik nog heb sjokken maar mee :D Ben wel blij dat mijn teckel niet jaagt, dat zou ik enger vinden, omdat die ook makkelijk in een hol kunnen verdwijnen..

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:38

In het bos achter ons zitten heeeeeeel veel reeën (echt abnormaal veel. Lopen ook gewoon overdag in de woonwijken en kom er gemiddeld tien tegen per wandeling). Zie dus ook regelmatig (vooral jacht)honden voorbij. Eerst de ree en dan de hond er achteraan := Zou dat toch wel vervelend vinden, al helemaal als je je hond daarna kwijt bent of hij jou.

Dundy gaat weleens achter een ree aan maar dat is dan twintig meter en dan is het niet meer leuk.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:47

Haha ja, het verschil tussen een jachthond en een hond die jaagt is soms moeilijk te begrijpen geloof ik. :') Jachtinstinct kunnen ze allemaal hebben, geschikt om samen mee te jagen is weer wat anders.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:04

Maar voor mijn gevoel is het toch makkelijker om bijvoorbeeld een border Collie te leren jagen dan een Heidewachtel te leren drijven. Of zie ik dat dan verkeerd? Naar mijn idee heeft elke hond wel iets van jachtinstinct alleen de aanleg om het correct te gebruiken mist.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:07

Kaus schreef:
Maar voor mijn gevoel is het toch makkelijker om bijvoorbeeld een border Collie te leren jagen dan een Heidewachtel te leren drijven. Of zie ik dat dan verkeerd? Naar mijn idee heeft elke hond wel iets van jachtinstinct alleen de aanleg om het correct te gebruiken mist.

Een heidewachtel moet fazanten zoeken en voorstaan.. ik zie de meeste herderachtige honden toch niet stil voorstaan op konijnen en fazanten;) Jagen is niet achter wild aanrennen. Ze moeten op de juiste manier een veld afzoeken en als ze wild tegen komen voorstaan tot de voorjager erbij is.
Apporteren kunnen herders ook, maar het apporteerspelletje voor de jacht is natuurlijk wel heel anders. Dat is niet te vergelijken met apporteren voor gehoorzaamheid of ipo.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:18

Ianthe schreef:
Kaus schreef:
Maar voor mijn gevoel is het toch makkelijker om bijvoorbeeld een border Collie te leren jagen dan een Heidewachtel te leren drijven. Of zie ik dat dan verkeerd? Naar mijn idee heeft elke hond wel iets van jachtinstinct alleen de aanleg om het correct te gebruiken mist.

Een heidewachtel moet fazanten zoeken en voorstaan.. ik zie de meeste herderachtige honden toch niet stil voorstaan op konijnen en fazanten;) Jagen is niet achter wild aanrennen. Ze moeten op de juiste manier een veld afzoeken en als ze wild tegen komen voorstaan tot de voorjager erbij is.
Apporteren kunnen herders ook, maar het apporteerspelletje voor de jacht is natuurlijk wel heel anders. Dat is niet te vergelijken met apporteren voor gehoorzaamheid of ipo.


Nee precies. Dat is net als pakwerk bijvoorbeeld. Je kan een hoop honden leren bijten, maar de dreiging doorstaan en de juiste inzet tonen is niet voor elke hond weggelegd. Zo ken ik filmpjes van andere rassen die IPO doen, die doen in principe braaf het kunstje, maar niet zoals het bedoeld is. Ons apporteren is idd totaal anders. De enige overeenkomst is het ophalen en terugbrengen van iets. :+

Ik denk dat je een hoop rassen kan leren om een dummy op te halen en te leren zoeken, maar het echtere werk kom je toch te kort lijkt mij.

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:20

Afbeelding

We zijn thuis <3

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:40

Gefeliciteerd! <3 Voelt het raar, opeens zo'n pup? :))

Hmm, ik moet zeggen dat ik me nooit echt heb geïnteresseerd in jachthonden omdat het absoluut niet mn ding is. Maar zoals je het omschrijft inderdaad is dat wel echt iets dat in de hond moet zitten. Anders wordt het simpelweg een trucje maar is het begrijpen er niet.

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:46

kiwiwitje schreef:
Er lopen hier in de wijk 2 hele lieve schotse collies. Met een oud mannetje. En geweldig luisteren dat die hondjes doen! Maar als je met het baasje staat te kletsen willen ze toch wel graag even een aai. Heel leuk om te zien.

Dat zijn eigenlijk de enige honden in de buurt hier waar ik geen hekel aan heb... :')


Lief zijn ze zeker, maar de rest. :Y) Het zijn gewoon geen 'Lassies'. Ze hebben een werkdrift en zijn vrij eigenzinnig. Ik persoonlijk vind dat heel leuk. Die borders van ons gaan allemaal braaf naar links als ik dat roep. Die sheltie en die schot gaan dan net zo lief rechtsaf, gewoon om even tegendraads te zijn. :+ Ik vind dat hilarisch, maar lang niet iedereen.

Zal met de agility straks ook wel zijn. Alhoewel ze nu echt als een trein gaat, ik sta er écht van te kijken. :j

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:05

Kaus schreef:
Gefeliciteerd! <3 Voelt het raar, opeens zo'n pup? :))

Hmm, ik moet zeggen dat ik me nooit echt heb geïnteresseerd in jachthonden omdat het absoluut niet mn ding is. Maar zoals je het omschrijft inderdaad is dat wel echt iets dat in de hond moet zitten. Anders wordt het simpelweg een trucje maar is het begrijpen er niet.


Ja heel raar, ik weet ineens niet zo goed wat ik moet doen of juist niet moet doen :P

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:07

Oh dat beetje eigenzinnige, dat vind ik juist ook wel leuk, en dat zit ook wel in de Berner Sennen, daar hebben we er twee van gehad, allebei met hun eigen leuke en eigengereide trekjes.

Mijn moeder had een Pointer, maar dat ligt mij qua karakter dan weer minder, te nerveus of zo.
En mijn zus heeft een jonge kruizing Koningspoedel/Schotse Collie. Best een leuk beest maar ook niet echt mijn type verder.

Maar ja dat is voor ieder weer anders. Zo vind ik langharige honden leuker als kortharig maar dat wil dan weer niet zeggen dat ik kortharige honden helemaal niet leuk vind, alleen kies ik zelf wel eerder een met meer vacht. Vandaar dan ook nu een Sam :+

En overigens vind ik dan ook weer niet alle langharige honden echt leuk.

Daarom zijn er vast zo veel verschillende rassen :D


Maar een rustige hond binnen en lekker beweeglijk buiten kan wel op veel rassen van toepassing zijn, daar hoef je niet specifiek een jachthond voor te kiezen. Zelfs een Sam komt dan nog in aanmerking, de honden van onze fokker kunnen prima rustig binnen liggen....

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:12

Sastaic (had ik al gezegd dat ik altijd dacht dat je naam Satanic was totdat ik eens goed las :') ), ik durfde in het begin niet eens alleen te zijn met de pup := Allemaal nieuw en eng en dan snap ik niet wat ie wil. Maar was na een paar dagen gelukkig ook wel voorbij.

Kim, heb je het dan over de langhaar of de korthaar? Ik dacht dat jij geen fan was van de langhaar?

mvdende

Berichten: 5753
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:20

Skip zag van de week een konijn in het bos. Hij is Duitse Staande dus jachthond. Komt ie naast me staan kijken met een 'whut is dat gezicht. En liep vrolijk door. Tot zo ver mijn jachthond _O-

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:22

Kaus schreef:
Sastaic (had ik al gezegd dat ik altijd dacht dat je naam Satanic was totdat ik eens goed las :') ), ik durfde in het begin niet eens alleen te zijn met de pup := Allemaal nieuw en eng en dan snap ik niet wat ie wil. Maar was na een paar dagen gelukkig ook wel voorbij.

Kim, heb je het dan over de langhaar of de korthaar? Ik dacht dat jij geen fan was van de langhaar?


Ik vind alles met lang haar verschrikkelijk, alles moet korthaar zijn of geen haar verliezen, dan mag het lange haren hebben. :+

Maar ik heb het over beide. Ik heb de korthaar, vriendin van mij heeft 6 langhaar Schotten.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:26

De Schotse langharen die ik ken zijn allemaal zo braaf/saai als wat. Kennis heeft er 3, altijd al super rustig en braaf geweest, zelfs als pup. Op de hondenschool was het ook: 'oh gelukkig, een korthaar. Daar zit wat pit in' :') . Zie ook veel oudere mensen met langharen, op de hondenschool is ook een langhaar pup en die eigenaren probeerden met mij te related met hun 'oh wat is ie rustig en chill' *\o/* . Maaaar nee, AJ komt ook nog eens met opzet uit een werklijn, hij is zo druk en zo erg werkwillig :):) . Ik heb de tunnel altijd in de tuin liggen en vanmiddag vloog hij er voor de lol 40 keer doorheen, is ie helemaal trots -:) .

Mooi dat Dexter goed loopt! Ik snap niet hoe je hem rustig houdt, Aj vliegt het hele huis door als ik niet oplet.

Oehw Samojeed, die zijn leuk! Een vriend van mij wil of een Samojeed, of een eurasier, zulke leuke honden. Zag er laatst 2 nog lopen :wow: .

Yeeeh sastaic, je pup!

Azmay, de pups groeien hard zeg. Worden echt al hondjes. Ga je nu voor de rustige of de drukkere? Jammer dat je niet in de buurt woont, anders was ik zeker komen socialiseren.

Is een airdale terriër niet wat? Lijkt qua karakter wel op de border terriër, maar is een stukje groter. Iemand in de straat had er twee, super leuke beestjes.

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 19:30

Sastaic schreef:
[ [url=m/ecr9mD.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn thuis <3

Jaaa! :D




KimD schreef:
Lief zijn ze zeker, maar de rest. :Y) Het zijn gewoon geen 'Lassies'. Ze hebben een werkdrift en zijn vrij eigenzinnig. Ik persoonlijk vind dat heel leuk. Die borders van ons gaan allemaal braaf naar links als ik dat roep. Die sheltie en die schot gaan dan net zo lief rechtsaf, gewoon om even tegendraads te zijn. :+ Ik vind dat hilarisch, maar lang niet iedereen.

Zal met de agility straks ook wel zijn. Alhoewel ze nu echt als een trein gaat, ik sta er écht van te kijken. :j

Ja die hier in de wijk zijn echt heerlijk rustig. Misschien ook wel deels leeftijd. Maar heb geen idee hoe oud ze zijn :P

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:43

ZoZenn, puzzelen, puzzelen, puzzelen. Elke twee uur ongeveer _O- Hebben afgelopen zaterdag twee nieuwe puzzels opgehaald maar hij is nu al door beide puzzels heen dus morgen weer omruilen :=

Iedereen die hier (Leeuwarden) wil komen socialiseren is ook welkom. Dexter is super beleefd naar alles en iedereen en Dundy is vooral fan van honden die even groot of kleiner zijn dan hij is. Dexter geeft ook heel beleefd aan wanneer het klaar is. Dundy is daar wat duidelijker in dus mocht je een pup hebben die over andere honden heen dendert en niet ophoudt is dat een minder verstandige.

Ik hoor zo vaak mensen tijdens het hondenontmoeten zeggen 'Goed zo, leer hem maar eens een lesje' als een van die van mij grommen wanneer er zo'n dikke, grote hond steeds over ze heen hangt en springt. Dat is niet de taak van mijn hond. Als die van mij aangeven dat het klaar is moet jouw hond ophouden. Meestal verwijder ik mezelf dan maar uit de situatie want ik heb geen zin in bijtincidenten. En ik snap best dat als mijn honden gewoon rustig willen zwemmen en snuffelen en er hangt steeds een ADHD hond tegen ze te blaffen, springen, op ze rijden, tegen ze aan duwen dat het op een gegeven moment klaar is. :x