Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:18

Jaaaa nee, als mijn vriend ooit de honden uit zichzelf uitlaat, dan haal ik taart :'). Hij heeft geen hekel aan honden, maar daar is alles ook mee gezegd := . Geen hond-persoon in ieder geval. Ze uit zichzelf aaien of eten geven zou hij nooit doen, maar hij zeurt ook niet over ze en vindt het niet vervelend dat ze er zijn. Niet dat hij dat zou moeten proberen ~~}> . Moet 'm een dezer dagen toch maar eens inruilen voor een exemplaar dat wel van honden houdt _-:( :') . Hij gaat wel mee naar wedstrijden en allerlei andere dingen, maar de honden interesseren hem niet zo.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 23-06-18 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:20

Hier geen vent, maar als er eentje in komt, dan wel eentje die wat met honden heeft of mijn hond(en) leuk vindt. Anders heeft hij pech, want ik zonder hond is geen ik ;)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:22

Zo leuk dat jullie vriendjes er ook zo in betrokken zijn.
Mijn vriend vind ze wel leuk en speelt enz maar dat is het. Dingen leren, uitlaten en poep opscheppen ofzo doet hij niet. Uitlaten misschien wel als ze wat ouder is maar nu niet. Hij gaat wel soms mee maar niet alleen :P

dierenfan
Berichten: 9635
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:24

Nathalie18x schreef:
Mooie herder dierenfan! Nou ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk haha. Hier een bench van 90 x nog wat , maar ik ga volgende week de grootste halen. Ze kan er nu nog lekker in liggen, maar ze groeit natuurlijk als kool.
@Kiwiwitje handige weegschaal zeg! Is toch ook nog wel een droom van mij, om over een aantal jaar een nestje te fokken. Maargoed, ik wil niet zomaar voor de leuk een nestje fokken.

Handig, partners die helpen en ook fanatiek zijn!
Mijn vriend vindt Nova heel leuk , maar ik doe de praktische dingen vooral. Hij wandelt en speelt graag met haar, maar het voerbeleid en de dierenarts bezoeken doe ik haha.


Ben er ook enorm blij mee qua bouw, uiterlijk en al helemaal karakter!! Er zit wel mechel en hollander bloed in hem hoor ;)

Afbeelding

Ohhh sinds vorige week is Finnley ook de 1 jaar gepasseerd dus we zijn uit de pups haha

Afbeelding


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 20:47

Dat is helemaal top Dierenfan. Waar marktplaats toch allemaal goed voor is he?!

Hier is het ook echt een droom Nathalie. Hopelijk hebben we deze ronde geluk!

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:50

Het is je gegund kiwiwitje! Ik blijf duimen!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 21:27

Dankjewel <3

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:36

Ik kom me na een tijd meelezen ook maar even melden, want hier komt er over 5 weken ook weer een pup!
Onze Berner is begin februari ingeslapen (hij was bijna 12 en echt op) en sindsdien is het toch wel leeg zonder hond. Altijd honden gehad waarvan de laatste 23 jaar Berners, maar omdat dit ras niet heel erg gezond meer is, en ik ook niet te veel wil gaan vergelijken, wilde ik hoe dan ook geen Berner Sennen meer, hoewel mijn man dat wel nog in zijn hoofd had.

Onze dochter kwam met een totaal ander ras als voorkeur, namelijk een Samojeed. En daarom ben ik me eens gaan inlezen, want poolhonden vind ik in principe wel heel leuk. Karakterbeschrijving sprak ons erg aan dus zijn we een keer naar een Somojeden doe dag geweest van de rasvereniging, om er eens een aantal in het echt te zien. Wat leuk was dat en het klikte voor ons ook goed, daarom een fokker welke pups verwachtte benaderd om eens te informeren naar de wachtlijst. Die was er dus werden we toegevoegd. Nestje zou rond 3 juni worden geboren.

En op 2 juni werd ik tot mijn grote verbazing gebeld, dat er zo veel reutjes in het nest zaten, dat wij er ook voor 1 in aanmerking zouden komen! Dus vorige week hebben we er vast een geclaimd :+
Afbeelding
Hier is hij twee weken oud, morgen gaan we weer even kijken en op 28 juli mogen we hem ophalen.

We zijn druk aan het brainstormen over een roepnaam, stamboom naam vinden we niet zo heel leuk dus die gaan we niet gebruiken.

Nog 5 weken wachten, tjonge.... wat duurt dat nog lang!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 21:41

Ohhh wat leuk! Een sammie!
Daar ga je vast veel plezier van hebben! :D

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:54

Wat een leuk nieuws voor iedereen! :D Ik ben ondertussen nog aan het duimen voor Kim :j

Terugreis was een drama, diarree en overgeven := Maar thuis vrij snel over, dus ik hoop dat die trend zich voortzet. Brokjes eten gaat ook nog niet zo soepel, hij heeft nu maar de helft gegeten van wat zou moeten, maar gok dat daar uit zichzelf wel verbetering in komt. Verder is hij ontzettend levendig en al best brutaal, dus komt vast goed :D
Afbeelding

Afbeelding

Sastaic

Berichten: 1201
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:01

Aaah wat is hij leuk loolotte! Hoe heet hij nou? Dat brokjes eten komt vast wel goed, is ook spannend voor hem allemaal. Heeft hij misschien een beetje last van wagenziekte? Of heeft de fokker daar niets van genoemd?

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 05:43

Agos. T is natuurlijk allemaal een hele onderneming en heel spannend! Komt vast goed! Krijgt hij nog dezelfde brokjes als bij de fokker?

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:51

Waren schatje.
Veel jonge pupjes zijn wagenziek. Groeit er meestal wel uit!

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:31

Ik ben toch voor Hero gegaan :j neigde heel erg naar Valentijn voordat we hem ophaalden maar dat past toch minder bij hem.
Wagenziekte is inderdaad niet vreemd. Fokker raadde aan om vooral snel weer een klein stukje te doen en dat uit te breiden.
Hij krijgt Eukanuba met een beetje smuldier pens er doorheen voor de smaak; zoals de fokker ook gaf :) alleen zelfs met de pens gaat het er nog niet helemaal in.

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:59

Ah, Hero is thuis, lekekr ding. Jammer dat hij wat wagenziek was, hopelijk is dat snel over.
Billy, wat een bolletje wit zeg, lief!
Finley (grappig die naam stond ook op mijn lijstje, maar is het niet geworden ;) ) heeft nog wel een heerlijk guppekop koppie.
Even wat foto's van vanmorgen, pff wat wordt ze al groot
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 09:34

Komt vst door de verhuizing. Komt goed lotte. T is nogal wat allemaal :)

Ik blijf me verbazen over hoe hard dat ze groeit Fannetje!

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:59

Het is ook allemaal nogal wat voor zo'n pup, weg uit de vertrouwde omgeving en meteen mee in de auto, geen wonder dat ze daar van slag van raken, dat komt ook vast wel weer goed. Ik vraag me wel eens af hoe dat moet zijn als je een pup (of kitten) uit het buitenland haalt, dan moeten ze vaak nog mee in het vliegtuig ook!

Wij moeten ruim een uur rijden naar de fokker, ik hoop dat het tegen die tijd goed zal gaan met pupsel, ik heb in elk geval 3 weken vrij daarna dus tijd genoeg om bij te laten komen.

Fannetje, wat een schattig slungeltje is dat al!

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:07

Geniet ervan Loolotte <3
Phoe gaat inderdaad vreselijk snel fannetje.

Vind mijn vriend niet erg, die vind dat hij niet zo van de pups is :+
Mijn ouders hebben een pup uit Amerika laten komen, heeft hij weinig van geleden zover we konden zien, kwam kalm de douane door.

Gisteren weer gaan knuffelen, keuze is redelijk gemaakt maar volgende week definitief.
Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:09

Ik kan de foto's van Hero niet zien... :x

Hoe oud is Roetsj nu? Echt al een hele dame :oo <3

Billy, ik denk dat jij straks iedereen op straat over je heen hebt om je pup te aaien. Samojeed pups zijn volgens mij echt dé schattige pups voor iedereen :)) <3

Dexter loopt al een paar dagen echt lekker *\o/* Soms twijfel ik even of hij net niet helemaal lekker loopt maar dat is dan zo minuscuul dat een leek het niet zou zien. Nog niet 100% dus maar zeker vooruitgang *\o/*

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:25

Wat fijn dat dexter goed loopt :D
Ik zie de foto's wel allemaal maar bokt doet wat moeilijk vandaag.

Gek vraagje misschien maar hoe beoordeel je een 6 weken oude pup eigenlijk op bouw? Heb geprobeerd erop te letten gisteren maar ik zie propjes op poten :+

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 17:42

Foto problemen zijn een bokt storing. :) bokt is ook een deel van de dag onbereikbaar geweest. :)

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:11

Kaus, Roetsj is bijna 5 maanden, nog 1 weekje.
Fijn dat Dexter weer goed loopt.

Azmay, kijk naar de verhoudingen en hoekingen van de gewrichten. Meer kun je nu idd nog niet.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:25

Dijn dat Dexter beter loopt. Doe nig maar rustig aan de erste tijd. Helaas zijn blessures zo snel terug.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:54

Vandaag weer even wezen kijken en inderdaad, cuteness overload! En wat zijn ze ook al gegroeid in een week tijd!
Nu heeft de fokker ook een nest van twee weken ouder, dus dat is ook wel heel erg leuk hoor, die zijn nu 5 weken en dan worden het wel al echt hondjes zeg maar!

Ik vind ook wel dat we erg vroeg al een keuze hebben gemaakt voor welke pup, maar dat komt ook omdat er vorige week al een paar op basis van de naam waren gereserveerd. En mijn gevoel ging nog voor ik dat wist al gelijk uit naar deze pup dus toen hij nog een van de vrije pups bleek, hebben we gelijk de knoop maar doorgehakt! En dat gevoel is vandaag alleen maar weer bevestigd, hij is echt de leukste van de 5!
Afbeelding
Afbeelding

En de fokker heeft zelf dan nog 5 volwassen honden, de twee jongsten zijn bijna twee jaar en zoooo leuk! Ook helemaal dol op de puppy's zo lief er mee! De moeders zijn ook heel lief hoor, die zijn 6 jaar en zussen van elkaar. Wel worden de twee nesten apart gehouden, ieder hun eigen ren in de woonkamer, dat is wel een huis vol met pups hoor :D :D

Charlotte446

Berichten: 645
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:01

Wat een leukerd Billy! Wat is hij voor ras?

Hero is echt een leukerd <3 Broes was hier alleen de 1e keer in de auto echt ziek geworden. Daarna vond hij het een paar keer nog niet heel leuk, maar nu gaat het super.

Wat een leukerd azmay! Hoelang moeten jullie nog wachten?

Broes is net gegrepen door een herder |( Mensen gaven aan dat ze wel konden snuffelen, dus even aan elkaars kont geroken, broes gaat op zijn rug liggen en de herder grijpt hem. Broes gilde het uit, de man van de herder probeerde de herder los te krijgen en werd zelf flink gebeten (bloed stroomde uit zijn hand). Gelukkig lichamelijk niks aan de hand met broes maar hij was wel in de war toen we andere honden tegen kwamen. Daar wilde hij mee spelen en ging ook leuk totdat die hond hem een paar keer omver liep. Toen begon broes met blaffen (met een halve grom vooraf).

Mensen die het voorval mee hadden gezien en gehoord kwamen ook met vervelende verhalen over herders aan in het gebied daar. Wat moet je daarmee?