Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:26

kiwiwitje schreef:
Azmay : Goed dat er ook getest word ondanks dat het geen stamboomhonden zijn! Mooie honden.
Zoe; Februari, dat is nog wel eventjes. Snap wel dat het inderdaad de volgende ronde beter uit zou komen.
Billy; goed om te horen. Was daar oprecht nieuwsgierig naar!
Novastar; leuk! Je bent ook welkom om foto's te spammen hoor! :D
Loez: Haha Lief! Als ze loops is of al gedekt is krijgt ze een eigen topic!
Yvje; Leuk dat het topic gewenst is! :D Geen onbekende kruising die je verwacht. Word wel vaker gedaan toch?
Simoonzel; jammer dat er nog geen plek is voor een pup/hond. Maar mee lezen en mee kijken is ook leuk!


Zeker geen onbekende kruising.
Ik fok zelf niet maar ik hoop dus begin volgend jaar een pup op te kunnen halen uit bovengenoemde kruising.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 15:28

bryce27 schreef:
Hier ook zeker 1 misschien 2 nesten op de planning voor 2018, Australian Shepherds.
We hopen uit een nest er zelf een aan te gaan houden.
Nu alleen nog de perfecte reu / combi vinden. Al een jaar op zoek maar er is altijd wel wat.. :') Ochja we hebben wel een aantal leuke reuen op het oog, maar verder zoeken kan altijd.

Haha Lastig he? De eerste combi voor mn teefje was geen discussie over mogelijk. Maar als ik nadenk over een volgende combi weet ik t zo goed nog niet.. :+

Yvje; ja zo bedoelde ik verwacht ook :D

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:06

Als ik na een week nog niet gereageerd heb daar Kiwi moet je me ff pben :') Dan heb ik hem nog niet gevonden waarschijnlijk _O-

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 18:09

loez schreef:
Als ik na een week nog niet gereageerd heb daar Kiwi moet je me ff pben :') Dan heb ik hem nog niet gevonden waarschijnlijk _O-

Haha komt goed hoor! :P

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:14

Nee, in 2018 zeker nog niet.
Ik zet in op 2020, mijn vriend vind 4 nog steeds meer dan zat :+ Nouja, de jongste moet nog 'n jaar worden ;)

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:27

Wij willen graag in januari een rottweiler pup kopen.
Wij verhuizen 2 januari naar ons eigen stekkie en vanaf 7 januari zou de pup welkom zijn.

Ben nu dus al alles goed aan het afspeuren want ik zou graag alles zolang mogelijk mee willen maken.
Dus als iemand iemand weet die net een nestje rottweiler pups heeft gekregen horen wij het graag :D

Wij hoeven geen stamboom hond maar gewoon een lieve huishond. Vader moet dus ook geen werksport gefokte hond zijn, even als moeders.

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:38

Hier ook puppy's in de maak!


Afbeelding

Afbeelding
*\o/*

Volgende week hebben we de echo om te kijken of het gelukt is. Als dat z is, is ze rond de Kerstdagen uitgerekend! :Y)

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:43

Dustyenmax18 schreef:
Wij willen graag in januari een rottweiler pup kopen.
Wij verhuizen 2 januari naar ons eigen stekkie en vanaf 7 januari zou de pup welkom zijn.

Ben nu dus al alles goed aan het afspeuren want ik zou graag alles zolang mogelijk mee willen maken.
Dus als iemand iemand weet die net een nestje rottweiler pups heeft gekregen horen wij het graag :D

Wij hoeven geen stamboom hond maar gewoon een lieve huishond. Vader moet dus ook geen werksport gefokte hond zijn, even als moeders.


Hmmm weet waar je aan begint..... -O-

Zou toch even bij de rasclub van de Rot gaan informeren. Welke ziektes komen erin voor? Zijn er veel verschillende bloedlijnen of is er sprake van lijnteeld? In dat geval is het wel echt noodzaak dat de ouder dieren getest zijn op erfelijke afwijkingen... JUIST bij stamboomloze dieren... daar zitten de grootste verborgen gebreken... koop dan nog eerder een kruising. Maar een look-a-like... en dan ook nog met de HR wet... pfff ik zou me er niet aan wagen als ik jou was...
Laatst bijgewerkt door Aartje op 15-11-17 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 18:43

Dustyenmax18 schreef:
Wij willen graag in januari een rottweiler pup kopen.
Wij verhuizen 2 januari naar ons eigen stekkie en vanaf 7 januari zou de pup welkom zijn.

Ben nu dus al alles goed aan het afspeuren want ik zou graag alles zolang mogelijk mee willen maken.
Dus als iemand iemand weet die net een nestje rottweiler pups heeft gekregen horen wij het graag :D

Wij hoeven geen stamboom hond maar gewoon een lieve huishond. Vader moet dus ook geen werksport gefokte hond zijn, even als moeders.

leuk! Ik zou alleen wel adviseren om te kijken wat er allemaal in het ras speelt aan gezondheid en kijken of je dan ook stamboomloos een nestje vind die bijvoorbeeld de belangrijkste testen of de DNA testen(weet niet of die er zijn hoor voor Rotties) gedaan heeft.

Oh Aartje was mij voor! :)


Aartje schreef:
Hier ook puppy's in de maak!


[ [url=m/KZlSF0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sFEtCo.png]Afbeelding[/url] ]
*\o/*

Volgende week hebben we de echo om te kijken of het gelukt is. Als dat z is, is ze rond de Kerstdagen uitgerekend! :Y)

Jouw topic staat ook in de OP :D

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:44

Hahaha, serieus? Heb ik daar gewoon over heen gelezen?? :P

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:06

Aartje schreef:
Dustyenmax18 schreef:
Wij willen graag in januari een rottweiler pup kopen.
Wij verhuizen 2 januari naar ons eigen stekkie en vanaf 7 januari zou de pup welkom zijn.

Ben nu dus al alles goed aan het afspeuren want ik zou graag alles zolang mogelijk mee willen maken.
Dus als iemand iemand weet die net een nestje rottweiler pups heeft gekregen horen wij het graag :D

Wij hoeven geen stamboom hond maar gewoon een lieve huishond. Vader moet dus ook geen werksport gefokte hond zijn, even als moeders.


Hmmm weet waar je aan begint..... -O-

Zou toch even bij de rasclub van de Rot gaan informeren. Welke ziektes komen erin voor? Zijn er veel verschillende bloedlijnen of is er sprake van lijnteeld? In dat geval is het wel echt noodzaak dat de ouder dieren getest zijn op erfelijke afwijkingen... JUIST bij stamboomloze dieren... daar zitten de grootste verborgen gebreken... koop dan nog eerder een kruising. Maar een look-a-like... en dan ook nog met de HR wet... pfff ik zou me er niet aan wagen als ik jou was...


Mijn vriend heeft al zijn hele leve stamboomloze honden en geen probleem gehad.
Wij gaan zeker niet van broodfokkers kopen maar gewoon van iemand die een of 2 x een nestje wilt thuis.

Van de ziektes weten we af, maar naar mijn idee geeft dit nog steeds geen garantie. Onze vorige hond ( ouderlijk huis ) was ook een rashond waar we een behoorlijke prijs voor betaald hebben en werd ook ziek.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 22:48

Aartje schreef:
Hahaha, serieus? Heb ik daar gewoon over heen gelezen?? :P

Haha kan makkelijk! :P Ik wilde een lijstje verzamelen maar vond er niet zoveel :+

Dusty; In zekere zin ook geen garantie. Zeker omdat een stamboom niet per definitie betekend dat de hond gezond is. Bij de meeste rassen is er namelijk weinig/niks verplicht aan testen om een stamboom bij de pups te krijgen.

Houd daarnaast wel de mogelijkheid van de nieuwe HR regeling in gedachten. Niet omdat we vinden dat je een stamboomhond moet nemen. Maar gezondheid en het gedoe rond de HR regeling zijn wel dingen die meegenomen ''moeten'' worden.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 11:09

Aartje, wanneer heb je eigenlijk de echo? Wat is nu duidelijker, echo of foto? :)

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:46

De echo heb je meestal op 30 dagen, dan kun je vruchtblazen zien. Een foto heb je soms in de week voor de verwachte datum zodat je kunt zien hoeveel pups er zijn. Bij een echo kun je globaal tellen,op een foto is het aantal duidelijker zichtbaar

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 12:48


Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:41

kiwiwitje schreef:
Aartje, wanneer heb je eigenlijk de echo? Wat is nu duidelijker, echo of foto? :)


Dinsdag avond!! 21e.. om 18:00 uur.. Super spannend!!Druk weekend, en maandag werken. Dinsdag ochtend eerst zelf langs de huisarts, 's middags strand wandeling... en dan 'savonds de echo. Dus druk programma maar daardoor duurt het wachten hopelijk niet meer zo lang ;)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 20:47

Oh ik kan ook niet tegen wachten hoor. :P
Hopelijk duurt het wachten zo minder lang!

Reu begint de plasjes van ons teefje steeds interessanter te vinden. Maar nog geen kwijl of geklapper. Dus t zal nog wel even duren..

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:57

kiwiwitje schreef:
Diandra; ook hele mooie honden! Al een combinatie op het oog?


Sorry je berichtje was er even tussen door geschoten.

Ik heb al een aussie en het word er nu ook weer een van dezelfde fokker. Is even afwachten wat er gedekt/geboren word..

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 21:13

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:
Diandra; ook hele mooie honden! Al een combinatie op het oog?


Sorry je berichtje was er even tussen door geschoten.

Ik heb al een aussie en het word er nu ook weer een van dezelfde fokker. Is even afwachten wat er gedekt/geboren word..

Leuk zeg! Heb je een voorkeur voor de kleur en geslacht?

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:26

Wij verwachten zomer 2018 pups van onze uitplaats teefje ze is een Staffordshire bull terriƫr.
Deze keer houden we niks aan, we hebben er nu eentje van 6 maanden en in het totaal 6 dus meer als genoeg.

Onze honden zijn allemaal getest op l2-Hga,Hc,ED,HD en pl.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 21:28

6! Dat is fanatiek! Een uitplaats teefje, heb je het nest dan zelf liggen of zal ze bevallen bij de mensen die haar nu in huis hebben?

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:32

Hier komt er een flatcoatje bij in 2018. Nu aan het afwachten wanneer de teef loops wordt....

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:36

kiwiwitje schreef:
Leuk zeg! Heb je een voorkeur voor de kleur en geslacht?


Ik wil nu graag een teefje, kleur maakt me niet zo veel uit al heb ik lichte voorkeur voor redmerle maar kan zomaar zijn dat het wat anders word.. ;)

Mijn reu is ook een redmerle en ben toch wel weg van die kleur maar voor het passende karakter is de kleur niet belangrijk.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:36

kiwiwitje schreef:
6! Dat is fanatiek! Een uitplaats teefje, heb je het nest dan zelf liggen of zal ze bevallen bij de mensen die haar nu in huis hebben?


Normaal komt het teefje 2 weken voor de bevalling naar ons en blijft dan bij ons tot de pups 8 weken zijn. Echter zal dit teefje bij de mensen bevallen waar ze woont, we hadden dit namelijk al zo afgesproken bij het uitplaatsen. Echter doe ik wel gewoon het screenen van de nieuwe eigenaren en zal ik daar een aantal keer in de week langs gaan als de pups er zijn, ook doe ik de bevalling.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 21:56

Jouw reu is erg mooi Diandra! Dus een zelfde teefje zou wel heel mooi zijn.

Zorry; Oh dat is ook wel leuk dan. Zo krijg je er nog veel van mee dan. Ben heel benieuwd naar de combinatie! Of houd je die nog eventjes ''geheim''? :)