Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:52

Wat leuk Kaus :D Dexter wordt ook alweer groot zeg!

Nu gaat het echte wachten eigenlijk pas beginnen Azmay := Wel fijn dat je er zoveel tijd kan doorbrengen.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:57

Loolotte schreef:
Wat leuk Kaus :D Dexter wordt ook alweer groot zeg!

Nu gaat het echte wachten eigenlijk pas beginnen Azmay := Wel fijn dat je er zoveel tijd kan doorbrengen.

Nu is het zowel minder spannend (pup zit er bij en de bevalling ging goed) als spannender (dit word de eerste hond die ik zonder directe hulp van mijn super ervaren ouders op voed).

Nu het huis en de tuin klaar maken voor de 4(5 met Spip erbij) volwassen honden en pups die over 7 weken komen :')

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:29

wauw dat is wel een huis vol he Azmay :P

Zondag ga ik weel gaan puppyknuffelen. Zaterdag gaan al haar broertjes en zusjes weg. Maar ze komt ook gewoon in hun roedel terecht. Ga het denk ik wel moeilijk hebben om te weten dat ik haar mag meenemen maar het niet doe .. :P

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:31

xLaraaj schreef:
wauw dat is wel een huis vol he Azmay :P

Zondag ga ik weel gaan puppyknuffelen. Zaterdag gaan al haar broertjes en zusjes weg. Maar ze komt ook gewoon in hun roedel terecht. Ga het denk ik wel moeilijk hebben om te weten dat ik haar mag meenemen maar het niet doe .. :P


Waarom neem je haar nog niet mee dan?

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:20

omdat ik verlof wil hebben in het begin dat ze thuis is. En nu kon ik geen studenten vinden door de examens ...

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:23

Azmay, gefeliciteerd met de pups, ben benieuwd wie het wordt.
Kaus en Dexter ook zo'n mooi certificaat gekregen, Roetsj ook.
Verder wat voer betreft, Roetsj doet het tot nu toe super op de Orijen puppy large breed. Ze ziet er goed uit, mooie stevige ontlasting en eet het graag. Hoop dat ze het hierop goed blijft doen, heb namelijk nog voor 3 maanden in huis ;)

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:31

Tijdje niet meegeschreven maar wel gelezen. Ons pupje komt volgende week zondag naar huis en heb er zoveel zin in! Zit alleen nog erg in dubio wat ik zal gaan voeren. Aiden onze eerste krijgt nu RC Sensitivity omdat hij zo'n gevoelige buik heeft. Zijn voor hem ooit begonnen op Acana. Misschien toch dat maar weer dan? Lastiglastig

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:59

Ik ben bij verschillende dierenspeciaalzaken geweest en geen van hen is te spreken over RC, maar het kan ook heel persoonlijk zijn natuurlijk. Voor sommige honden zal het prima werken.

Even over de pup van vriendin : Ze bleek bij controle door ''onze'' DA stokdoof te zijn en is weer teruggegaan naar de fokker.

Hier nog iets langer dan een week wachten.. Hopelijk vliegt die week voorbij.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:18

Hoe spijtig voor deze pup Nathalie! maar ook wel te verwachten dat er "iets" ging oplichten bij de controle. Weet je wat er nu gaat gebeuren met die pup?

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 15:24

Slim dat ze de pup terug gebracht heeft Nathalie!

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:25

Pfff zo’n pup wordt gewoon aan de volgende idioot aangesmeerd :( en met dezelfde ouders vrolijk verder fokken.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:28

Geen idee wat er mee gedaan wordt! Ik vond het heel lastig dat ze de pup terugbracht want ik weet niet wat er daar mee gebeurt. Helaas kan ik het er zelf ook echt niet bij hebben en kende ik verder niemand die zo'n zorgenkindje wel zag zitten.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:28

Ha wat 'grappig', dat had ik namelijk zelf ook al gedacht. Lijkt me een merle x merle nestje en dan zijn er vaak een paar doof. Wat het imo nog kwalijker maakt want om geen merle x merle te fokken hoef je niet eens testen te doen. Dat zie je letterlijk aan de buitenkant van de vacht. Heb er verder niet zo veel goeds over te zeggen want het maakt me alleen maar boos.

Azmay, ik snap de foto gewoon echt niet _O- Maar ik zou vooral kijken naar de bouw, vlekjes wen je wel aan :))

Annemijn, zal beginnen op Acana. RC Sensitivity lijkt me niet direct nodig als er niks aan de hand is toch? Of wil je graag hetzelfde voeren aan beide honden.

Hier in een lastige dilemma. Een zusje (ander nestje) van Dundy staat nu op marktplaats om naar haar vierde baasje te gaan. Beestje is nog geen jaar oud en heeft zich nog nergens kunnen settelen. Ze wordt nu verkocht zodat de eigenaresse een vliegticket kan betalen naar het buitenland.

Ik volg haar al die maanden al dat ze op marktplaats verschijnt en elke keer lijkt ze weer slechter terecht te komen. Zou haar zo graag willen opvangen zodat ze ten minste een stabiel huis heeft waar ze opvoeding en aandacht krijgt. Maar wil het haar ook niet aandoen om dan na een paar maanden tot een jaar weer weg te moeten gaan. En daarbij weiger ik geld neer te leggen om de hond te kopen zodat zij een vliegticket kan betalen. 8)7

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:30

Zoe_97 schreef:
Pfff zo’n pup wordt gewoon aan de volgende idioot aangesmeerd :( en met dezelfde ouders vrolijk verder fokken.


Dit dus... Áls je dan al bij zoiets een pup haalt had je deze ook best een thuis kunnen bieden. Als doof "alles" was dan had die pup gehouden en bij de kweker een vergoeding gevraagd.

Die pup wordt of iemand anders aangesmeerd of is inmiddels al verzopen.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:32

Kaus schreef:
Ha wat 'grappig', dat had ik namelijk zelf ook al gedacht. Lijkt me een merle x merle nestje en dan zijn er vaak een paar doof. Wat het imo nog kwalijker maakt want om geen merle x merle te fokken hoef je niet eens testen te doen. Dat zie je letterlijk aan de buitenkant van de vacht. Heb er verder niet zo veel goeds over te zeggen want het maakt me alleen maar boos.


Die uitspraak klopt niet. Het is juist vaak niet zichtbaar wat testen op merle des te belangrijker maakt als bij de lijnen merle erin zit. :j

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:32

Het is zeker triest en ik ben alsnog behoorlijk boos op die vriendin maar dat heeft ook met andere zaken te maken. Toen ik de pup zag aan het begin van de week, schrok ik, want ze had een groene waas op haar ogen.
Naja ik hoef jullie niet te vertellen dat dat ook weer kan staan voor een oogafwijking, maar nee vriendin vond de ogen erg mooi.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:32

indd vrees dat die eerder afgemaakt wordt .. :n

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:33

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:
Pfff zo’n pup wordt gewoon aan de volgende idioot aangesmeerd :( en met dezelfde ouders vrolijk verder fokken.


Dit dus... Áls je dan al bij zoiets een pup haalt had je deze ook best een thuis kunnen bieden. Als doof "alles" was dan had die pup gehouden en bij de kweker een vergoeding gevraagd.

Die pup wordt of iemand anders aangesmeerd of is inmiddels al verzopen.



Klopt helemaal, fokker was bereidt haar het volledige bedrag terug te geven maarja. Ingewikkelde kwestie..

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:34

xLaraaj schreef:
indd vrees dat die eerder afgemaakt wordt .. :n


Hoef ik eigenlijk niet over te twijfelen, weet het wel zeker.

Zijn wel meer kwekers en fokkers die dat doen, vaak al als een 'defect' bij de geboorte wordt ontdekt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:37

KimD je bedoelt dat er ook met niet zichtbare merle een merlexmerle getest kan worden? Dat wist ik inderdaad wel maar grote kans dat deze fokker gewoon twee merle op elkaar heeft gezet voor de grootste kans op merle.

Zou bijna zeggen dat puppy wel gratis hier een mag komen. Heb altijd al een zwak gehad voor dove honden. Heb een maand een dove hond opgevangen en ben daar helemaal verliefd op geworden.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:37

Wat betreft het voer, RC is de grootste rommel die je kunt vinden. Net zoals Eukanuba en Purina Pro Plan. Veel vet, zout en kankerverwekkende toevoegingen.

Ik ben en blijf een voorstander van KVV of volledig vers. :j

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:40

Arme zus van dundy. Helaas veel re veel mensen die met onvoldoende kennis een cattle dig in huis halen.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:41

Kaus schreef:
KimD je bedoelt dat er ook met niet zichtbare merle een merlexmerle getest kan worden? Dat wist ik inderdaad wel maar grote kans dat deze fokker gewoon twee merle op elkaar heeft gezet voor de grootste kans op merle.

Zou bijna zeggen dat puppy wel gratis hier een mag komen. Heb altijd al een zwak gehad voor dove honden. Heb een maand een dove hond opgevangen en ben daar helemaal verliefd op geworden.


Zeker! Je hebt merles waar je niet eens aan ziet dat het een merle is.

Even de bekendere voorbeelden van internet geplukt. Allemaal merles en vererven ook M.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:46

Bij ee red toont merle nooit. Daarom wordt merle x ee red en ee red x eered afgeraden tenzij er testen gedaan zijn.
Bij tri’s komt het voor maar is het dus een genetische fout als het niet toont.

Daarbij bij broodfokkers is het 99,9% van de keren echt wel bewust merle x merle omdat die pups mooier zouden zijn en meer geld opleveren. Doofheid en blindheid zien de meeste mensen die gisteren een pup in huis moesten hebben als ze dat vandaag bedenken niet.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:46

Maar hierbij is de kans meen ik wel kleiner toch? Dat er dove pups bij zitten. De kans dat ze het merle gen meekrijgen is dan immers kleiner lijkt mij? Vind die derde trouwens erg mooi! Wat voor kleur is dat?

Vond bij de pups van de broodfokker het opvallend veel wit al wel een indicatie dat er iets niet goed zat.

Zoë, ja dat bedoel ik inderdaad. Merle x merle geeft vaak toch wat andere aftekeningen, vaak meer wit en grotere kans op merle. Hopen dat het mensen niet opvalt dat de pup doof is en je hebt de jackpot.