Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 09:59

Of t over had moeten zijn durf ik niet te zeggen Kaus. Er zijn wel meer honden die moeilijk zindelijk te krijgen zijn. Wat ik gewoon gek vind is dat ie het wel snapt en weet en zelf aan komt geven maar vervolgens toch binnen doet..


Hier is onze vaste DA ook wel wat duurder. Maar is een hele kleine praktijk. Onze “vaste” kliniek is vast niet de goedkoopste, maar komen voor echte dingetjes toch steeds bij hun uit omdat we in de regio t goedkoopste uit zijn.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:15

Mijn DAP heeft geen tarieven online staan. Ik weet alleen dat ik 35€ voor een consult betaal voor "gezelschapsdieren" (kleinvee en nutsdieren is een ander tarief). Voor vaccintaties ben ik iets van een 80€ kwijt in totaal (..., L4 en kennelhoest). Voor behandelingen zoals nagels knippen, oren reinigen, anaalklieren uit knijpen zit bij in het consult, alleen voor bloed trekken of staal voormicroscopie etc komt een paar euro bij. Labo is apart.
Voor accupunctuur is het 60€ per consult.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:22

Interessant om de verschillende prijzen te zien van de dierenartsen. Komt toch allemaal wel redelijk overeen. En niet iedereen heeft ze online staan inderdaad, ik ben toen vooral wezen kijken naar de combi prijs van de puppyvaccinaties.

Ik vermoed trouwens dat Dexter groeipijn heeft. Hij bijt steeds piepend in zijn gewrichten wat hij ook doet als hij bijvoorbeeld niet bij het laatste beetje pindakaas in de Kong kan. Is er een manier om het een beetje te verlichten?

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 11:25

Ik denk trouwens dat onze DA het zelfde zit qua prijs als PetitParis ongeveer.
Als t groeipijn is ''moet'' je volgens mij wisselen van voer. Dus van puppy op volwassen. :)
Google er maar eens op.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:30

Denk ook dat je best van voer veranderd en niet aan pijnstilling doet. Want als ze dan overbelasten heb je meer (kans op) schade...

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:15

Hmm we hebben de puppybrok gelijk gehouden en de normale brok wat hoger gedaan. Hij krijgt nu al een maand deze hoeveelheid puppybrok dus zou dat opeens kunnen veranderen? Hij krijgt 120 gram Profine Puppy en 120 gram Carnis per dag.

Maar ik heb er geen probleem mee de puppybrok te stoppen, het is toch bijna op :Y)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 18:08

Ik geloof dat t meestal vanaf 4 of 6 maanden op kan spelen. Kan door de samenstelling van t puppyvoer komen. Tenminste dat is mij altijd verteld door de Dierenarts.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:12

StonedRomy schreef:
Jeetje wat een prijzen. Hier is een consult met echo+ gebitscontrole + allergie test 37 euro in totaal.

Al was mijn vorige dierenarts wel flink duurder en haar assistent deed al het werk omdat zij bezig was met spoed dingen. En behoorlijk lange wachtkamer tijden. Waar ik nu kom hebben ze geen wachtkamer. Je blijft of nog even in de auto zitten met je honden of je gaat naar een lege behandelkamer.


Met die prijzen kunnen ze nooit uit zou je denken.
Ik weet niet of prijzen bij onze site online staan eigenlijk..

Helaas geen blij puppynieuws, niks voor ons geboren vandaag :( duimen voor een herkansing, bij een andere fokker. Over 2 weken wordt het verwacht!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:17

Ouh spijtig ! Door het geslacht of ...? Weet hoe het voelt :( ben je ook blij van de andere fokker?

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:21

Ik kijk nooit vooraf naar de prijzen van een dierenarts, maar dit was een hele welkome meevaller. Ze doet het verder heel fijn en rustig met mijn akita, kan alles met haar en is niet bang. Neemt echt haar tijd om te kijken en advies te geven op de persoon gericht. Dacht de eerste keer dat ik bij haar kwam dat Olivia een baarmoederontsteking had. Ze heeft toen gekeken en was niets aan de hand. Alles van binnen onderzocht om te kijken hoe het er aan toe was en of ze niet andere geslachtsaanfoeningen kon hebben.

Mijn vorige dierenarts had ik vooraf gebeld en die zeiden meteen ' kom maar, dan maken wij de operatietafel al klaar.' Zoveel herinneringen vanaf 6 maanden gekregen dat Olivia gesteriliseerd moest worden. Iedere maand wel een brief in de bus met een aanbieding.

Jammer dat er geen pup voor jullie bij zit. Zal duimen voor het volgende nest.

Kaus, groeipijnen hangt vaak af van te snelle groei. Als hij graag het water in gaat, zou ik hem dat laten doen ipv belasting op het land. Verder even overleggen wat je qua voeding kunt veranderen.

Olivia is gisteren 3 geworden. Vandaag heeft ze lekker met de andere 2 los mogen rondrennen en daarna nog een taartje gegeten. :')

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:21

Ja sowieso 2 teefjes idd. We willen graag een reu.

Andere fokker is zeker heel leuk. Zien we regelmatig op wedstrijd, leuke sportieve hondjes en papa traint ook bij ons in de les :)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 21:54

Oh wat jammer Annemijn. Maar zo te horen heb je ook geen moeite met de andere fokker.

Voor de meeste dingen gaan we gewoon naar onze vaste DA. Maar als t op alles tegelijk enten(honden en katten) gaat bijvoorbeeld. Of als het gaat om de officiele foto's/testen dan shoppen we meestal wel even.
Enneh gefeliciteerd Romy!

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:05

Fijn dat je ook een goed gevoel hebt bij de andere fokker! Een goed gevoel is toch wel erg belangrijk, zeker omdat zo'n pup de eerste weken veel meekrijgt in zijn rugzakje.

Afbeelding
Ik kon het niet laten deze foto te delen :')

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:14

Wat een leuke foto!

Hoe is het hier met de pups die al thuis zijn ?

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:21

Ik heb vandaag meegedaan aan een fotomeeting via bokt. Ik had mijn beide aussies mee, klein voorproefje gehad.. <3


Afbeelding

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:22

Oh wat een gaaf voorproefje diandra! Geloof dat die twee wel met elkaar door een deur kunnen.

Calice

Berichten: 9852
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:24

Haha wat een leuke foto SR! :)) .

Onze dierenarts is echt heel netjes met de prijs. Ik was met de 3e puppy enting,rabiës enting, consult en een ontwormtablet iets van 45 euro kwijt.
Vroeger zaten we met de katten bij een ander maar die was stervens duur.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met alle pupjes gaat :D .

Ohhh Diandra wat een prachtige foto :+: !


Hier gaat het goed :)) , ze is een grote knuffelkont. Soms een beetje ondeugend (zo heeft ze laatst sneeuw gemaakt van een nieuwe doos met 100 tissues :') ), maar verder echt heel relaxt en werkwillig.
Heb ook nog wel weer wat foto's :)) . Ze groeit nog als kool en is al een "echte" hond.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:26

Je hebt foto's van je PUPPY en je zegt alleen dat je ze hebt? Vind het wel erg gewaagd in zo'n topic. :')

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 22:27

Wauw Diandra! Das mooi

Haha gaaaaf Romy

Fijn dat t goed gaat Calice!

Calice

Berichten: 9852
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:31

Haha moest even van bokt manier wisselen,zat op m.bokt en dan kan ik geen foto's uploaden :') .


Maar bij deze :D .
Afbeelding

Ma flodder _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heb ik het zo weer goedgemaakt? :Y)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:46

Ik heb je vergeven. Wat een dame is het al aan het worden. Hoe oud is ze nu?

En diandra : <3 <3

Calice

Berichten: 9852
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:49

Ze is nu 4,5 maand.

Hebben vandaag nog heel erg om haar gelachen, we hadden haar brokken neergezet. Ging de kat er heel relaxt uit zitten eten en madam zat er echt bij van uhhh help??
Dan probeert ze niet eens mee te eten of hen weg te jagen :') .

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 22:57

Wat word ze groooot!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:20

Als we bij de dierenarts zijn voor het plasje zal ik het ook even hebben over het voer:j

Calice, ze wordt echt groot! <3 Heb je een idee hoeveel ze weegt?

Pff wij hebben even iets heel rots, er liggen bijna dagelijks plassen bij ons in de galerie. Hoe ze daar komen, geen idee. Wij zijn de enige honden die op onze gang wonen. Nu zijn wij er dus door onze buren van beschuldigd dat het plasjes zijn van onze honden. Zonder ooit enige vragen erover te stellen. Hij heeft gewoon zijn conclusie getrokken. Nu plast Dexter wel eens op de gang als er bijvoorbeeld bezoek binnenkomt maar dat ruimen we uiteraard op en ligt dan voor onze deur, deze plassen liggen bij de trap.

Ze zijn dus echt niet van onze honden, bah :r Maar wat nu...? -O-

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:31

Geen camera's in de gangen? Gewoon zeggen dat jullie het ook heel vervelend vinden dat er plasjes liggen, maar dat jullie honden het niet hebben veroorzaakt. Even terugreflecteren op die tijd dat dundy wel eens heeft geplast uit angst, maar dat jullie dat altijd meteen hebben weggehaald. Want zo hoort dat toch?!

Maar is een vervelende situatie zo in een flat, eventueel afspreken met de buren om een potje samen aan te leggen om een webcam neer te zetten?

On wat een gave mevrouw begint ze al te worden calice.