Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:37

Staat ze allebei goed, haha! :D

Wat is jullie mening over namen met drie lettergrepen? Ik heb het gevoel dat het minder makkelijk te roepen is en ik heb ook genoeg opties voor twee lettergrepen, maar ik blijf twijfelen over die langere naam :=

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 19:40

Loolotte schreef:
Staat ze allebei goed, haha! :D

Wat is jullie mening over namen met drie lettergrepen? Ik heb het gevoel dat het minder makkelijk te roepen is en ik heb ook genoeg opties voor twee lettergrepen, maar ik blijf twijfelen over die langere naam :=

Ik zou t gewoon doen, je gaat waarschijnlijk toch afkorten.

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:05

Ik heb bewust een naam met twee lettergrepen uitgekozen omdat ik dat het makkelijkste roepen vind. Eigenlijk hebben al mijn dieren een naam met twee lettergrepen bedenk ik me nu.. Meeko, kenai, elin, maldu, sitske..

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:08

Een trui wij zijn vandaag nog in de ourthe gaan zwemmen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:17

Hier ook heel bewust voor twee lettergrepen gegaan. Drie vind ik te lang en één roept niet lekker vind ik.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:33

Diandra, leuk hoor. Ik wil straks ook weer de behendigheid in met mijn volgende topper. Ik vind het wel pittige A parkoersen, want neem aan dat het vergelijkbaar zou moeten zijn met graad 1? Ga je toevallig ook nog naar het ZAF in Bemmel? Ik ga daar pup agility doen met de kleine.
Satan aan de trui, je zou toch zeggen dat ze vacht genoeg heeft om warm te blijven, maar blijkbaar dus een echte diva ;)
Kaus, kan een fase zijn, maar let idd op dat het niet een dingetje wordt. Wel fijn dat Dundy er niets om geeft, kan die mooi het goede voorbeeld geven.
Wat betreft namen, zolang je het met roepen maar kunt afkorten naar 1 of 2 lettergrepen, kan alles.
Mijn paard heet Fandango, noem ik gewoon Fan.
Quebbel werd ook Queb en de volgende is 1 lettergreep, namelijk Roetsj (had ik hier nog niet gedeeld dacht ik ;) )
En dan nu puppyspam....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:40

A is inderdaad vergelijkbaar met 1ste graad. Wat is het ZAF?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:41

Oooh die flatjes <3 Hoeveel zijn er? En er lijkt wel flink verschil te zitten tussen bijvoorbeeld de gele en de rode. Reu en teef toevallig?

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:51

ZAF = zomer agility festival in bemmel. Wordt door hondenschool Lingewaard georganiseerd. Zijn verschillende seminars en workshops gedurende 3 dagen en dan het weekend aansluitend 2 dagen wedstrijd. Ik vond het met mijn vorige hond heel leuk om te doen, maar met die kleine kan ik dan alleen nog maar deze workshop volgen en ben er dan alleen de vrijdag en misschien als er bekende moeten lopen in het weekend dat ik dan ook nog even kom kijken.

Kaus, het zijn er 8. Geel is de grootste teef van het nest momenteel (samen met Roze, die wisselen elkaar af) en rood is samen met turqouise en oranje daarna het kleinst. Scheelt tussen geel en turqoise 250 gram, grootste en kleinste. Blauw is grootste reu van het nest die is net 5 gram zwaarder dan geel.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 20:52

Puppyspammm <3

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:29

Jaa, puppy spam! Lieve foto's :D En een erg leuke naam.

Gelukkig heb ik nog even om erover na te denken. Ik kreeg een mailtje dat beide dekkingen goed zijn verlopen, dus nu is het wachten op de scans. Geduld is moeilijk :\

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 21:31

Loolotte schreef:
Jaa, puppy spam! Lieve foto's :D En een erg leuke naam.

Gelukkig heb ik nog even om erover na te denken. Ik kreeg een mailtje dat beide dekkingen goed zijn verlopen, dus nu is het wachten op de scans. Geduld is moeilijk :\

ik kan ook niet tegen wachten
Al ben ik nu ERG blij dat de dekking niet gelukt is.. Met dit weer pupjes lijkt mij toch ook niet super handig.. Bedoel je wil toch ook verschillende dingen met ze doen, lekker even mee naar buiten. Dat is met deze temperaturen niet echt een optie..

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:45

I hear you loolotte ! De dagen lijken ineens wel trager te gaan .. >;)

Edit: voor welk ras ging je uiteindelijk weer ? :)

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:52

Kiwiwitje: ben dan ook blij dat ze nu pas ruim 3,5 week zijn, want de ergste kou lijkt na volgende week weer weg te zijn. Dus kunnen ze straks lekker naar buiten. En tegen de tijd dat ik haar heb, is het vast lekker weer :+ :P
Lotte en Laraaj, dat wachten gaat zo snel uiteindelijk. Echt voor je het weet zijn ze geboren.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 22:01

Dat zou wel lekker zijn hoor Fannetje dat we dan weer fatsoenlijk weer hebben :P

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:38

Awh wat een leuke pups weer!

Satan heeft genoeg vacht ja... Op haar rug. Dit is dus ook echt voor haar buik en omdat ze toch wel erg stijf is als het kouder weer is. Ze is natuurlijk alweer 11 jaar, meerdere operaties gehad waardoor ze weinig haar aan haar buik heeft en ze heeft een hele slechte start gehad als pup.

Zeker als ik zoals vandaag les geef aan mijn vader en zijn hond staan de honden vrij veel stil. Satan kan gewoon los lopen, dus die scharrelt wat door de bossen. Olivia gaat meestal aan een longeerlijn vast als ik bezig ben met 1 hond en voor haar heb ik dan een deken mee en een back on track deken. Die gaat daar meestal gewoon op liggen en heeft het dan warm genoeg.

Jasper mag ook los in momenten dat er niet met hem gewerkt wordt, dus die houd zichzelf ook wel bezig.

Ik hou er ook echt niet van om honden onnodig aan te kleden, maar merk gewoon zoveel verschil bij satan, dus dan maar over mijn eigen principes laten varen en kijken naar de hond.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:40

Snap ik Kiwi! Als alles goed gaat, kan ik de pup in juni/juli ophalen. Prima tijd om elk uur buiten te gaan staan, haha.

Lara, de Bracco Italiano :D

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:14

Ooh ja ! Super leuke honden om te zien ! Heb gehoord dat het moeilijk is om ze in belgië/nederland te vinden. Haal je hem uit het buitenland?

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 23:18

Aankleden heb ik indd ook iets “tegen” Romy. Boellie heeft bijna nooit zn jas meer aan. Een jaar geleden vond ie het super. Nu hoeft t voor hem niet meer zo. Maar met de temperaturen in t vooruitzicht krijgt ie echt een jas aan..

Bij chick merk ik dat ze met temperaturen vanaf 4 graden of lager echt zichzelf vast gaat zetten door de kou.. ook als ze genoeg kan rennen. Daar krijgt ze dan weer last van haar lijf van, en dat uit zich dan in ongewenst gedrag. Met jasje op en en af een keer per week bijv de sportz-vibe merken we echt positief verschil.

Ja juni juli is wel fijn weeer!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:31

Wat een gaaf ras Loolotte! Zijn dat bloedhonden oid? Dit is een van de weinige rasgroepen waar ik me nooit in heb verdiept.

Ik kan bevestigen dat dit niet de beste tijd is voor een pup :Y) Al helemaal als je geen tuin hebt en je je dus volledig in moet pakken voor elk klein plasje.

Alhoewel zindelijkheid met Dexter nu super gaat. We laten hem nu ongeveer om de drie uur uit. In huis plassen en poepen gebeurt eigenlijk alleen nog wanneer we hem even snel neerzetten om schoenen aan te doen... Beetje jammer :')

Maar aan de andere kant. Wanneer het lekker weer is, over ongeveer drie maanden, is Dexter een half jaar en kan dus wat langere wandelingen aan. Dan kunnen we genieten van de zomer :D

Ik vroeg mij nog af tot hoe lang jullie het wandelenen beperken? Wij houden de één minuut per week dat ze oud zijn aan. Maar kan je daar rond de zes, zeven of acht maanden mee stoppen? Met Dundy ben ik toen vrij snel gaan fietsen omdat die zulke wilde sprongen maakte tijdens het lopen dat ik wel eens bang was dat ie zn rug brak. Dan heb ik liever een sukkeldrafje naast de fiets.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:04

Nee uit NL Lara, gezien ik voor een eerste hond geen pup wil die ik pas met 15 weken in huis kan nemen.. Maar het is wel de enige fokker in NL die een beetje actief is en die ik vertrouw, plus dit worden hun laatste twee nesten waarschijnlijk :=

Niet helemaal Kaus. De bloedhond valt onder lopende honden, de Bracco is een staande. Het grootste verschil imo is dat de bloedhond een spoor volgt tot een enkel individueel dier en dat zelf dood/zorgt dat het geschoten kan worden, terwijl de Bracco systematisch een gebied uitkamt en daarbij gaat voorstaan bij (gevederd) wild. Alleen zijn ze bij de echte jagers niet heel populair, gezien ze vrij laat fysiek en mentaal volwassen zijn en daardoor pas laat volledig in te zetten. Een Duitse staande bijvoorbeeld is met 1-1.5 jaar al in te zetten terwijl de Bracco (vooral reuen) prima 3-4 jaar kan duren.

Fijn dat het nu beter gaat met de zindelijkheid Kaus! Ik zou vooral naar de behoeften van je pup kijken, niet te veel naar het regeltje. Zoals je zelf zegt, liever een stukje gecontroleerde draf dan z'n energie niet kwijt kunnen en het dan maar op slechtere manieren gaan uiten.. Ik zou alleen wel oppassen dat je niet teveel asfalt meepakt.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:07

Loolotte schreef:
Staat ze allebei goed, haha! :D

Wat is jullie mening over namen met drie lettergrepen? Ik heb het gevoel dat het minder makkelijk te roepen is en ik heb ook genoeg opties voor twee lettergrepen, maar ik blijf twijfelen over die langere naam :=


Ik zou het nooit doen, je doet jezelf en de hond er geen plezier mee. Je gaat afkorten en uiteindelijk roep je de lange naam nooit meer.

Het moet vooral klinken en makkelijk zijn.

Van Puk maken we wel vaak Pukkie, maar dat roept net zo makkelijk. En tijdens de agility wil ik nog wel eens P roepen, dan moet ik zo snel zijn. :')

Namen zijn hier echt altijd een fiasco, het liefst ging ik gewoon het alfabet af... Lekker makkelijk. :=

De laatste twee zijn Harvey Spector en Dana "Scottie" Scott geworden. Op papier dan. Harvey en Dana zijn de roepnamen, en Harvey wordt met de agility Vie en Dana wordt vanzelf Dee.

Wij zijn nu bezig met een kennelnaam, ook ellende alom. _O-

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:20

Hoi!
Is er nog een plekje voor mij in het topic? :D
We zitten te denken om rond de zomer weer voor een pup te gaan...

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:23

Natuurlijk ! Hoe meer ziel, hoe meer vreugde !
Wat zou je willen ?

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 00:26

Sar schreef:
Hoi!
Is er nog een plekje voor mij in het topic? :D
We zitten te denken om rond de zomer weer voor een pup te gaan...


Tuurlijk! Welkom!


KimD; lastig he, hier werd ie gelijk en supersnel goed gekeurd! :)