Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:31

Ik corrigeer mijn hond altijd, het moet niet zover komen dat een andere hond zich zo over zijn grenzen heen gewalst voelt dat hij mijn hond moet corrigeren. Ik vind dat ik ervoor moet zorgen dat hij manieren leert, niet vreemde honden. Nu laat ik hem best door Zig of mijn vaste oppashond corrigeren, maar dat is anders.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:31

Kiwi, deze eigenaar zei zelf dat het een pitbull was maar vond het zelf ook wat twijfelachtig :=

Ik vind losloopgebieden fijn maar vooral nu in de winter kom je er eigenlijk niemand tegen. Vind dat toch wel fijn :') Komt er inderdaad veel minder sociale honden tegen (of over sociaal).

Zozenn, maar je hebt altijd speeldingetjes die de ene hond wel tolereert en de ander niet. Zo 'stijgert' Dundy graag met andere honden terwijl een hond van Dexter een dikke snauw zou krijgen als dat zou gebeuren.

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:33

Er loopt hier in de buurt een dame met een loslopende border en rottweiler. Die honden lopen altijd los. Nu moet je wel weten dat hier (ik woon in West-Vlaanderen) altijd aanlijnplicht is, in de buurt is hoogstens een klein losloopveldje. Op zich geen probleem met honden die wel loslopen. Maar ik vind het toch vrij normaal dat mensen hun hond aanlijnen als ik met een aangelijnde hond loop. Die vrouw doet dat dus niet. Rottweiler dendert zo vrolijk op Troy af, waardoor hij nu al angstig is voor andere honden.. echt vreselijk irritant.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:34

Weet je wat het is Kaus, mensen met powerbreeds, en dan de stamboomloze, hebben vaak geen flauw idee wat ze aan de lijn hebben(als er al een lijn aan zit). de DA zet ''pitbull'' in het paspoort. Dus het is een pitbull. Maar echte pitbulls (dus de American Pitbull Terrier) kom je weinig tegen en al helemaal niet los van de lijn.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:34

Nova werd pas gegrepen door een rhodesian ridgeback..
Nova liep netjes aan de lijn, maar mevrouw dacht dat haar hond wel even leuk kon spelen |o
Gelukkig geen geen verwondingen, maar toch..
Verder laat ik Nova eigenlijk met geen enkele hond spelen, tenzij het een oppashond is die ze goed kent.
Zo komt er regelmatig een klein hondje die de baasjes uit spanje hebben geadopteerd, waar ze super leuk mee kan spelen.


Ik heb nova gisteren toevallig gemeten, en ze is nu 60 cm. Ze is dus flink gegroeid, aangezien ze nog geen maand geleden 53 cm was. Hoe zwaar ze is, weet ik eigenlijk niet. Ik gok rond de 22 kilo, en er zou nog wel een beetje vet bij mogen.


Kiwiwitje, ik duim voor je dat het deze keer wel gaat lukken met Chick!
Verder nog veel leuke honden voorbij gekomen maar jullie gaan zo snel, ik hou het soms niet meer bij hoor :')
Laatst bijgewerkt door Nathalie18x op 17-12-18 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:34

Thnx Nathalie!

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:42

Kaus schreef:
Kiwi, deze eigenaar zei zelf dat het een pitbull was maar vond het zelf ook wat twijfelachtig :=

Ik vind losloopgebieden fijn maar vooral nu in de winter kom je er eigenlijk niemand tegen. Vind dat toch wel fijn :') Komt er inderdaad veel minder sociale honden tegen (of over sociaal).

Zozenn, maar je hebt altijd speeldingetjes die de ene hond wel tolereert en de ander niet. Zo 'stijgert' Dundy graag met andere honden terwijl een hond van Dexter een dikke snauw zou krijgen als dat zou gebeuren.


Ik ben ook altijd blij als het weer herfst / winter is. Dan zijn alle wilde loslopende vakantiegangers (Hollanders :+ ) weer naar huis. Dan hebben we het veld weer voor 'onszelf'. Hoeven we ons geen zorgen te maken over enkellaarsjes en witte brok en.


Nathalie18x schreef:
Nova werd pas gegrepen door een rhodesian ridgeback..
Nova liep netjes aan de lijn, maar mevrouw dacht dat haar hond wel even leuk kon spelen |o
Gelukkig geen geen verwondingen, maar toch..
Verder laat ik Nova eigenlijk met geen enkele hond spelen, tenzij het een oppashond is die ze goed kent.
Zo komt er regelmatig een klein hondje die de baasjes uit spanje hebben geadopteerd, waar ze super leuk mee kan spelen.


Ik heb nova gisteren toevallig gemeten, en ze is nu 60 cm. Ze is dus flink gegroeid, aangezien ze nog geen maand geleden 53 cm was. Hoe zwaar ze is, weet ik eigenlijk niet. Ik gok rond de 22 kilo, en er zou nog wel een beetje vet bij mogen.


Kiwiwitje, ik duim voor je dat het deze keer wel gaat lukken met Chick!
Verder nog veel leuke honden voorbij gekomen maar jullie gaan zo snel, ik hou het soms niet meer bij hoor :')





Zo! Die is flink de lucht in gegaan! :oo Heb je nu zo'n slungel zeker?

Ik duim uiteraard ook mee!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:43

thnx Kim! :)

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:44

kiwiwitje schreef:
thnx Kim! :)


Wanneer staat de dekking gepland?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:47

Als ik iemand zie met een loslopende hond wat lijkt op een stafford(achtige) gaan mijn honden sowieso aan de lijn en loop ik een andere kant op. :+ Ik vertrouw de meeste eigenaars daarmee niet en zou mijn honden er zeker nooit op laten afrennen. Dan maar vooroordelen hebben, veiligheid van mijn honden is belangrijker.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:48

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
thnx Kim! :)


Wanneer staat de dekking gepland?

Ik vrees met kerst.. :P 2e kerstdag of de dag na kerst.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:50

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Wanneer staat de dekking gepland?

Ik vrees met kerst.. :P 2e kerstdag of de dag na kerst.


Mooi excuus om het kerstdiner te missen. "Sorry, de hond heeft een 18+ date!"

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:51

Ja maar ik hou van kerst... :P Maar moet zeggen, 2e kerstdag komt wel beter uit dan 1e kerstdag

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:52

Mijn aapie
Afbeelding
Net alsof het een hele brave hond is :+

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:54

Mooi hoor Ianthe

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:55

Ianthe schreef:
Mijn aapie
[ Afbeelding ]
Net alsof het een hele brave hond is :+


Is Aap toch ook? Ze zijn altijd superbraaf toch? :P

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:59

Deze niet zo :+ Nah hij is best lief. Zondag nog 1 show en dan heeft die even niets meer. Hij vind het wel prima allemaal, toch mooi als er steeds in de keurrapporten terug komt dat het zo´n vriendelijke en vrolijke hond is.
Hopelijk is die wat serieuzer met het trainen voor de jachtproeven :') :D

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:10

aaahh leuke foto!

Nova is idd een beetje slungelig nu haha. En mega lomp, stoot regelmatig koppen thee en koffie om. Maar we houden nog van haar hoor :+

Met kerst dekken is niet ideaal, maarja het is elk jaar kerst en het dekken kan natuurlijk niet onbeperkt.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 22:14

Nee het is niet ideaal maar wel voor een goed doel haha. Hopelijk hebben we geluk dit jaar.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:44

Nathalie18x schreef:
aaahh leuke foto!

Nova is idd een beetje slungelig nu haha. En mega lomp, stoot regelmatig koppen thee en koffie om. Maar we houden nog van haar hoor :+

Met kerst dekken is niet ideaal, maarja het is elk jaar kerst en het dekken kan natuurlijk niet onbeperkt.


"Lomp" ken ik. Harvey is daar de definitie van. Als je het opzoekt in de van Dale, staat daar "Harvey Spector, grote onhandige klungel".

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:45

Kaus schreef:
Kiwi, deze eigenaar zei zelf dat het een pitbull was maar vond het zelf ook wat twijfelachtig :=

Ik vind losloopgebieden fijn maar vooral nu in de winter kom je er eigenlijk niemand tegen. Vind dat toch wel fijn :') Komt er inderdaad veel minder sociale honden tegen (of over sociaal).

Zozenn, maar je hebt altijd speeldingetjes die de ene hond wel tolereert en de ander niet. Zo 'stijgert' Dundy graag met andere honden terwijl een hond van Dexter een dikke snauw zou krijgen als dat zou gebeuren.


Ik kom de laatste tijd best wel veel 'echte' pitbulls tegen. Ook wel los. Tbh they scare the crap out of me :'). Ze zijn wel een stuk kleiner dan staffjes.

Ik was vorige week in het bos en er waren nog steeds te veel mensen :').

Nee, niet dat soort dingen. Bv AJ wil nog wel eens opdringerig doen, dan zeg een andere hond 2x nee en blijft hij doorgaan. Ik corrigeer hem dan. Of een enkele keer probeert hij te rijden, corrigeer ik ook. AJ snauwt nooit, die is altijd zelf vervelend :') of ik spring ertussen en ga weg natuurlijk.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:46

KimD schreef:
Nathalie18x schreef:
aaahh leuke foto!

Nova is idd een beetje slungelig nu haha. En mega lomp, stoot regelmatig koppen thee en koffie om. Maar we houden nog van haar hoor :+

Met kerst dekken is niet ideaal, maarja het is elk jaar kerst en het dekken kan natuurlijk niet onbeperkt.


"Lomp" ken ik. Harvey is daar de definitie van. Als je het opzoekt in de van Dale, staat daar "Harvey Spector, grote onhandige klungel".


Kunnen AJ en Harvey een wedstrijdje lomp doen 'doen', Mr. stoot-z'n-neus-voor-de-derde-keer-tegen-de-tafel of hij is aan het rennen en klapt vol op m'n benen {:)-:( .

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:03

Ik denk dat het aan het feit ligt dat ze van het mannelijk geslacht zijn. Die blijken niet zo snugger. :o? -O-

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:45

Mijn man heeft er kennelijk de eerste keer niets van geleerd dat je geen plastic mag eten.... lompe harry at vanmiddag weer een paar boterhammen met plastic zakje op {:)-:(

Waarom laten mensen het dan ook slingeren in het bos? -:(- dit was wel de eerste keer in het bos, hier ligt gelukkig nooit zoveel vreten .

Meneer is even flink misselijk geweest door de waterstofperoxide maar voelt zich nu weer ok volgens mij.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:57

ja joh karma heeft balto echt een paar keer hard moeten corrigeren staat hij daarna op een afstandje gekke sprongen te maken van speel nouuuuu kom nouuuu karmaaaa spelen. Dom blondje :+