Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 18:48

Wat heeerlijk! En wat mooi daar! Klinkt alsof jullie het erg naar je zin gehad hebben!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:53

Oh wat gaaf! Zo jaloers op iedereen die met de hondjes op vakantie gaat <3

Kong geef ik inderdaad op het laatste moment. Dat is dan ook zeg maar de beloning voor dat ik wegga. Kong krijgen ze eigenlijk ook niet op andere momenten.

Ik ga eens even experimenteren. Sowieso weer de bench aanleren. Lijkt me namelijk voor hem wel de meest fijne optie.

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:01

Leuke foto's van Leslie! Vind rottweilers zo gaaf!

Geen tips Kaus, hopelijk gaat het snel beter. Wij hebben ook nogal struggles met alleen blijven.

Nu we het toch over een Kong hebben, wat doen jullie daarin?

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:03

pff ik vind verlatingsangst altijd zo iets lastigs.. Wat voor de een werkt werkt voor de ander juist averrecht en vize versa. mijn eerste ingeving zou ook juist zijn om minder te doen, doe alsof er niks is, nu ga je juist voorbereiden op het geen gaat komen..

Heerlijke minivakantie met Leslie.. <3

Elin en Prim zijn zo leuk samen.. echt jut en jul..

in de auto richting het bos..
Afbeelding
Afbeelding

de nieuwe wasmachine werd gebracht (ene oude gelijk meegenomen) en de dames liepen heerlijk in de weg dus dan maar even samen in de bench... -O- :')
Afbeelding

de hoefsmid kwam en elin is een beetje bang voor de paarden sin ze er vorige week een behoorlijke stroomschok heeft gehad dus dan springt ze snel in de auto (veilige haven...)
Afbeelding

verder doet elin het erg goed bij de puppybehendigheid, langszaam aan gaan we nu raakvlakken aanleren (plank op de grond) en gaat de latjes ipv op de grond op de onderste lepel. in december weer show (winner) en in januari weer seminar.. ze heeft het maar druk maar wat is het toch een heerlijk dier om mee te werken.. (dit was overigens voor het eerst dat de latjes iets hoger lagen).

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:07

Galaika schreef:
Leuke foto's van Leslie! Vind rottweilers zo gaaf!

Geen tips Kaus, hopelijk gaat het snel beter. Wij hebben ook nogal struggles met alleen blijven.

Nu we het toch over een Kong hebben, wat doen jullie daarin?


Paar lepels blikvoer en dan gedeelte van haar portie brokken en goed aandrukken dan is ze lekker lang bezig.


Gaaf diandra!!!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:10

Kong doen wij alles in wat je maar kan verzinnen.

KVV, gestoomd vlees van FarmFood, pindakaas met pasta/brood, kruidenboter soms := , blikvoer, kipfilet. Je hebt ook speciale Kong pastas maar persoonlijk vind ik dat troep (kruidenboter enzo is natuurlijk ook niet alles) dus die sla ik over. Is nog belachelijk duur ook.

En met eigenlijk alles doe ik ze eerst in de vriezer. Dan doen ze er langer over en stroomt het er ook niet uit.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:03

AfricanLady, wat een heerlijke foto's én wat een toeval! Ik ben heel benieuwd of wij elkaar zijn tegengekomen...


Afbeelding


Afbeelding

Ook wij waren afgelopen weekeind op Vlieland, heerlijk gewandeld, iris heeft zich heerlijk uitgeleefd. Heerlijk hondvriendelijk eiland en zeker voor herhaling vatbaar!

dierenfan
Berichten: 9659
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:51

Ipv bench is misschien puppyren ook een optie? Dat gebruik ik zelf veel vlotter. Hier begroet ik nooit en neem ook nooit afscheid. Ze zien mij weg gaan en krijgen altijd wat te knagen om relaxt te gaan liggen. Allen kunnen goed alleen zijn inmiddels. Enkel Kenzo is al een jaar of in de buitenkennel of in de auto alleen ipv in huis. Ik vermoed dat dit inmiddels weer wel kan dus ben weer een ruimte in orde aan het maken om dat uit te testen (hekwerk langs de muren en camera er in)

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 21:41

Wat grappig Paloedie!

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:56

Paloedie schreef:
AfricanLady, wat een heerlijke foto's én wat een toeval! Ik ben heel benieuwd of wij elkaar zijn tegengekomen...


[ [url=m/3t7nwe.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/20Ne8E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook wij waren afgelopen weekeind op Vlieland, heerlijk gewandeld, iris heeft zich heerlijk uitgeleefd. Heerlijk hondvriendelijk eiland en zeker voor herhaling vatbaar!


Heb wel iemamd met een bruine labrador zien lopen ja haha

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:58

Olly kon de eerste maanden ook niet echt alleen zijn. Als ik al naar de wc ging zat die te loeien de eerste tijd. In de bench alleen als ik weg was poepte en plaste die erin, buiten de bench hetzelfde. Uiteindelijk was het gewoon geen probleem meer en nu is die braaf;) Toen woonde ik in the middle of nowhere gelukkig dus niemand die hem hoorde loeien als ik weg ging. Maar volgens mij deed die dat maar kort en ging die daarna de boel dus onderschijten;)

Nu woon ik gewoon in een appartement en heb nooit klachten gehad van de bovenburen, dus zal wel prima zijn. Ik zeg gewoon op je plaats, adios en weg, geen overdreven gedoe van tevoren. Als ik thuis kom staat die achter de deur al klaar met een speeltje in zijn bek, maar ik hoor niks als ik aan kom rijden.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:13

Wat gaaf al die vakanties! Ik zag nog een klein spaans waterbolletje voorbij komen <3 en de vakanties zien er leuk uit!

Wij gaan ergens begin van het jaar als het goed is naar Texel en dat wordt dan AJ zijn 1e keer strand! En Zig zijn 80.000ste keer, we woonden jaren op een kort treinritje van het strand af :j.

Ik ben wel blij dat hier niet gesloopt wordt. Heel soms is er eens iets kapot, bijvoorbeeld een bekeronderzetter van kurk die laatst door de kamer verspreid in stukjes lag of mijn gitaarstemmer die hij uit mijn koffer had gehaald terwijl ik aan het spelen was :'). Ik heb meestal wel stukken karton door het huis liggen die ze mogen verscheuren of hele dozen, en als ik erbij ben van dat inpakplastic dat vaak in dozen van pakketjes zit. Dat verscheuren ze ook graag. Dat verscheuren ze meestal alleen maar als we erbij zijn, als we er niet zijn doen ze vrij weinig.

Ik zou ook geen kong doen zelf. Ik snap dat je alles goed wilt doen, maar imo behandel je hem als een herplaatser met ontieglijke verlatingsangst. Hij is een pup die gezellig en blij bij jullie opgroeit, er is niks aan de hand in zijn leven en hij is nog nooit achtergelaten. Natuurlijk moet je altijd per hond kijken, maar ik zou echt iets minder doen alsof hij al verlatingsangst heeft en hem iets meer als 'gewone' pup behandelen. Ik heb die neiging zelf ook wel met AJ, omdat ik dat gewend ben met Zig m'n herplaatser, maar het hoeft echt niet.

@de mensen die DLG voeren: verharen jullie honden ook minder? Zig verhaart sowieso nauwelijks, maar AJ verhaart ook bijna niet (die geef ik wel schapenvet bij) en dat verrast me. De smooth staat wel bekend om zijn shedding en in de eerste paar maanden was die er ook echt wel :').

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:13

Uh, ik doe ook niet alsof hij verlatingsangst heeft? Ik speel in op de signalen die hij geeft. En als ik op de camera zie dat wanneer wij weg zijn, hij alleen maar voor zich uit staart en zachtjes piept, vind ik dat sneu en wil ik daar iets aan veranderen. Een Kong vind ik echt niet raar om te geven als je weggaat. Daarbij heeft verlatingsangst ook echt niks met wel of geen herplaatser te maken.

Hier wordt gelukkig ook niet gesloopt. Dundy vroeger dus wel enorm maar nu is hij alleen op zoek naar voedsel als we weg zijn :') Vandaar een hekje voor de keuken want anders gaat de inhoud van de prullenbak en de keukenkastjes eraan := Met een hekje is daar niks aan de hand.

In other news... Dexter is jarig *\o/* :)F Y)(^) [o]

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 14:15

gefeliciteerd! :D

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:27

Thanks :D

Over de DLG, nee Dexter verhaart echt absoluut niks, noppes, nada. Helemaal niks. Dundy verhaart in periodes wel enorm. Maar echt in periodes van +-2 weken en daarna verhaart hij ook niet meer.

Overigens heb ik zojuist WOW (of was het nou TOTW := ) besteld, de oceaan versie ofzo. We hadden Dexter weer even mooi op gewicht maar zodra we stopten met elke dag 150% vlees en een flinke dosis rijst, viel hij weer af. In dit voer zit veel meer vet en eiwit dus eens kijken of dit bevalt :D

Edit: ja het is Wolf of Wilderness, Blue River. Hopen dat het bevalt :D

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:12

Ieder z'n eigen mening over het alleen blijven :j.

Gefeliciteerd! Nog 2 maandjes en DANISAJOOKJARIG *\o/* *\o/* . Mag ie eindelijk beginnen met traplopen (mits fysio ja zegt), hij vindt alleen beneden slapen stom :'). Zodra we weg zijn, gaat hij slapen. Maar als we beginnen met naar boven gaan, is het vechten om hem in de woonkamer te houden :').

Aww, die bench foto <3. Hier slapen ze niet echt samen. Zig ligt meestal op de bank op het kussen of op ons en AJ ligt meestal op de grond (AJ a.k.a Mister Vloerverwarming :'). ) In de bench liggen ze al helemaal niet uit zichzelf :'), al hebben we 'm sinds een paar weken ook niet meer staan.

Die Wolf of Wilderness heeft veel vers vlees *\o/* *\o/* , ziet er goed uit man. Vetgehalte vind ik alsnog wat laag (DLG original heeft 18% bv en DLG cold pressed dus 14% uit m'n hoofd. 16% is imo niet veel meer). Zit wel significant meer eiwit in. Ik heb hetzelfde probleem met die cold pressed, AJ krijgt én vers vlees bij én schapenvet anders is er niet tegenaan te voeren. Zig viel zo af dat die weer op Original zit en die ziet er nu weer perfect uit. Ik heb Prins Super Active gekocht om te proberen al ben ik niet helemaal blij met de samenstelling (26% eiwit, 17% vet & 30% vers vlees).

Edit: even 10.000 enters weghalen want Zig stond op m'n toetsenbord :')

Edit 2: Fuuuuuuuck direct nadat ik op enter drukte, kwam AJ naar me toe. Had z'n runderoor precies zo om z'n kaak heen zoals je wel eens ziet met die ronde kauwbotten die ze dan los moeten zagen. Ik wrikken, bleef vastgeklemd. Ik z'n bek helemaal open en met m'n vingers tussen z'n tanden en het oor, was gelukkig beweeglijk genoeg om los te drukken. Schrok me rot -O- . Ik zag de DA en de zaag al aankomen {:)-:( .

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:23

Hier hebben ze ook weleens takjes of snackjes op die manier tussen hun kaken zitten. Gelukkig komen ze dan heel zielig naar ons toe :=

Hier liggen ze gelukkig wel heel graag samen. Vooral als wij weg zijn kruipen ze tegen elkaar aan. Al is het meer Dexter die het op zoekt en Dundy die het tolereert _O- Hier liggen ze echt graag in de benches. Gewoon op een kleed in de kamer doen ze alleen als de benches leeg zijn (kleedjes in de was). Dus ach, het staat lelijk maar als zij blij zijn. Dundy ligt overigens enorm graag op de bench _O-

Klopt, deze WOW heeft nog steeds niet enorm veel vet en eiwit, maar tis meer dan de Cold Pressed dus in elk geval een verbetering. Heb ook eindelijk rundervetpoeder besteld dus dat komt er ook bij en schapenvet geven we al vanaf dag één dus dat zit er ook bij.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:53

Olly valt ook af als die geen vlees eet, dus blijf hem gewoon vlees geven ;) Brokken laat die anders toch de hele dag staan.
Hij krijgt 1kg vlees per dag en weegt 23kg :+

De dames krijgen wel gewoon brokken, allebei een andere. De ene is een dikzakje dus die heeft met weinig vet :+

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:27

Wij hebben net te horen gekregen dat wij in aanmerking komen voor een pup uit het nestje wat vorige week geboren is. Zaterdag gaan wij voor het eerst langs.

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:38

Proficiat! Welk ras is dat?

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:42

Het is een parson russel terriër. Nu alleen nog een beetje de vraag of hij glad of ruw harig gaat worden.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 18:45

Wat leuk Kimm! Welkom!

Sastaic

Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:19

Leuk kim! Geen makkelijke hondjes, maar wel een leuke uitdaging!

Zhena is vanmiddag gebeten door een rat, ze heeft wel een lepto-enting gehad. Maar ik weet niet zo goed wat verstandig is. Ik bel morgen sowieso even naar de da voor advies. Het wondje begint een beetje dik te worden wat op zich niet zo gek is, maar verder is ze nog helemaal goed in orde! Hoe gevaarlijk zou dit zijn?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:27

Sastaic schreef:
Leuk kim! Geen makkelijke hondjes, maar wel een leuke uitdaging!

Zhena is vanmiddag gebeten door een rat, ze heeft wel een lepto-enting gehad. Maar ik weet niet zo goed wat verstandig is. Ik bel morgen sowieso even naar de da voor advies. Het wondje begint een beetje dik te worden wat op zich niet zo gek is, maar verder is ze nog helemaal goed in orde! Hoe gevaarlijk zou dit zijn?

Is de rabies in orde?
Kunnen vieze wondjes zijn maar rabies is heel snel dodelijk en een normale infectie niet zo zeer.

Sastaic

Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:30

Nee rabiës heeft ze niet gehad. Die is toch verplicht als ze naar het buitenland gaan?