[VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusje1986

Berichten: 1166
Geregistreerd: 31-08-03

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:26

Meis probeer een beetje je energie te richten op de leuke en de mooie dingen. Zoals ik het nu lees gaat je energie vooral naar de negatieve dingen en naar dingen die je toch niet (meer) kunt veranderen...

Bellex

Berichten: 9306
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:27

Dikke knuffel lieverd! Je zit gewoon in een loodzware situatie, en dat is voor iedereen heel zwaar, maar zeker voor zo'n jonge meid! Je hebt echt heel wat op je bordje, en ook gehad. Goed dat je nu even wat afstand neemt zodat je een klein beetje op adem en tot rust kunt komen

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:30

Cynn schreef:
Ik was er niet van op de hoogte omdat mijn vader het gewoon niet verteld heeft. Hij heeft de beslissing zelf gemaakt bij de dierenarts, maar niet aan mij doorgegeven. Ze hadden het as van Tico al verspreid dus daar kan ik ook niets meer mee.. ;(

Jammer genoeg is mijn vader inderdaad helemaal van het padje. Operatie is gisteren gelukkig goed gegaan, maar thuis lopen er inmiddels meerdere dingen niet lekker en er wordt ook vergeten dat het met mijn schoonmoeder ook niet zo goed gaat. Ik heb via de huisarts hulp gezocht om het gezin weer bij elkaar te rapen, die is inmiddels thuis langs geweest en neemt het allemaal zeer serieus.
Maar ik word niet gesteund en tegengewerkt. Alles bij elkaar opgeteld zorgt ervoor dat ik momenteel zo goed als niet meer thuis aanwezig ben. Ik ben inmiddels ook echt kapot en de manier waarop dingen gaan en ook de manier hoe er met anderen wordt omgegaan, vind ik niet meer kunnen. Baal er gigantisch van dat alles zo verloopt en verlang ontzettend naar een knuffel met Tico. Maar nee, dat kan niet meer..

Het dierenasiel heeft trouwens nog steeds niet van zich laten horen. Wel tijd genoeg om opnames te maken voor Hart van Nederland. Ik ben woest.


Ik begrijp heel goed dat je een beetje afstand neemt, het is niet okee dat jouw verdriet om Tico niet erkend is.
Het is vast niet allemaal opzettelijk en het komt ook vast wel weer goed, maar voor nu heb je daar niets aan en is het gewoon kl*te.

Het asiel gedraagt zich schandalig!
Je hebt alle reden om pissig te zijn.

Heel veel sterkte!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:32

Suusje1986 schreef:
Meis probeer een beetje je energie te richten op de leuke en de mooie dingen. Zoals ik het nu lees gaat je energie vooral naar de negatieve dingen en naar dingen die je toch niet (meer) kunt veranderen...


Nou dat wordt haar blijkbaar niet gegund. Ts is degene die probeert iedereen bij elkaar te houden en vervolgens wordt zij op een zijspoor gezet.
Ik zou ook woest zijn!

Suusje1986

Berichten: 1166
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:18

Nikass schreef:
Suusje1986 schreef:
Meis probeer een beetje je energie te richten op de leuke en de mooie dingen. Zoals ik het nu lees gaat je energie vooral naar de negatieve dingen en naar dingen die je toch niet (meer) kunt veranderen...


Nou dat wordt haar blijkbaar niet gegund. Ts is degene die probeert iedereen bij elkaar te houden en vervolgens wordt zij op een zijspoor gezet.
Ik zou ook woest zijn!

Je kunt niet kiezen wat je allemaal voor je kiezen krijgt, maar je kunt wel zelf kiezen hoe je er mee om gaat! Boos worden over dingen waar je niks (meer) aan kunt doen, is imo zonde van je energie. Tuurlijk mag je even boos zijn, maar er in blijven hangen help je niemand mee! Zeker jezelf niet..

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14501
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 17:27

Suusje, zoals ik al aangaf spelen er nu meerdere dingen die allemaal niet lekker lopen. Om het maar even zacht uit te drukken. Dus ja, jammer genoeg ben ik op het moment ook even een emotioneel wrak die er even doorheen zit.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:51

:(:) Sterkte ts!
En dat asiel valt me vies tegen!

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:01

:(:)

Ik heb je topics gevolgd en hoewel ik je in het echte leven niet ken, heb ik je hierdoor leren kennen als een betrokken persoon, die het beste voor haar omgeving wil. Nu nog zorgen dat je er zelf niet aan onderdoor gaat.

De afloop van het verhaal met Tico is natuurlijk niet zoals het had moeten gaan en natuurlijk had je afscheid willen nemen. Ik lees echter tussen de regels door een beetje dat je je vooral zorgen maakt om je vader en dat is volkomen logisch. Met zijn gezondheidsproblemen is het hele verhaal begonnen en dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Andere dingen die niet lekker lopen, da's ook gewoon waardeloos. Ik hoop dat je wat steun hebt aan je vriend. Mocht dat een van de andere dingen zijn die niet lekker lopen, dan excuses voor deze opmerking.

Er is niets mis mee om even een emotioneel wrak die er even doorheen zit te zijn. Dat mag en kan, zeker hier.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:37

Wat een nare wending neemt dit allemaal, echt heel vervelend en onrechtvaardig. Jouw gevoelens worden helemaal niet erkent door je naasten maar hier wel hoor, ik denk dat we je allemaal wel willen knuffelen en steunen, ik hoop maar dat je er wat aan hebt. :(:) -O-

Suusje1986

Berichten: 1166
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:36

Cynn schreef:
Suusje, zoals ik al aangaf spelen er nu meerdere dingen die allemaal niet lekker lopen. Om het maar even zacht uit te drukken. Dus ja, jammer genoeg ben ik op het moment ook even een emotioneel wrak die er even doorheen zit.

Dat was me duidelijk, maar er is altijd nog wel ergens een lichtpuntje. Richt je daar op! Tuurlijk mag je balen, maar richt je energie op dingen waar je energie van krijgt en niet op de dingen die alleen maar heel veel energie kosten.

Bellex

Berichten: 9306
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:17

Suusje1986 schreef:
Cynn schreef:
Suusje, zoals ik al aangaf spelen er nu meerdere dingen die allemaal niet lekker lopen. Om het maar even zacht uit te drukken. Dus ja, jammer genoeg ben ik op het moment ook even een emotioneel wrak die er even doorheen zit.

Dat was me duidelijk, maar er is altijd nog wel ergens een lichtpuntje. Richt je daar op! Tuurlijk mag je balen, maar richt je energie op dingen waar je energie van krijgt en niet op de dingen die alleen maar heel veel energie kosten.

Die uitgekauwde dingen make het soms alleen erger als mensen met dit soort dingen gaan strooien. Nu is zo'n moment

Ga er zelf maar staan als zo'n jonge meid!!

Soms mag je gewoon even boos, verdrietig en gekwetst zijn zonder dat dit soort dingen meteen gezegd moeten worden

Suusje1986

Berichten: 1166
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:23

knabbelgirl schreef:
Die uitgekauwde dingen make het soms alleen erger als mensen met dit soort dingen gaan strooien. Nu is zo'n moment

Ga er zelf maar staan als zo'n jonge meid!!

Soms mag je gewoon even boos, verdrietig en gekwetst zijn zonder dat dit soort dingen meteen gezegd moeten worden

Tuurlijk mag dat, dat zeg ik toch ook. Maar zie jouw onderschrift, dat is precies wat ik bedoel. Mooie quote!

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 01:39

Lieve ts,

Al vanaf het begin heb ik je verhaal gevolg. Ik vond het zo mooi dat je zo graag iets voor je vader wilden doen in deze moeilijk tijd. Je hebt me weer is aan het nadenken gezet over dingen die bij mij thuis niet lekker lopen. En het heeft me geïnspireerd om zelf die persoon te zijn. Om mezelf door deze moeilijke periode heen te slepen. Hier wil ik je heel graag voor bedanken. Verdrietig zijn en boos mag. Maar probeer ook weer het mooie in te zien. Raak die mooie persoonlijkheid alsjeblieft niet kwijt. Ik werd er zelf heel erg verdrietig van om te lezen dat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Ik weet hoe belangerijk dit is. Misschien dat je over een tijdje wanneer alles weer beter gaat opzoek gaan naar een manier waarop jij Tico kan herdenken. En het verdriet zich hopelijk inruilt voor mooie herinneringen. Veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14501
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 17:58

Bedankt voor alle ontzettend lieve berichtjes, doet mij heel erg goed! :j :*

knabbelgirl, je bent de beste. Echt een lieverd, dank je wel :+:

fedjeraketje, wat een lief bericht! Heel erg bedankt en ook graag gedaan, bracht even een glimlach op mijn gezicht. Ik wens jou ook veel sterkte in jouw moeilijke periode en hoop dat het gauw allemaal wat beter gaat. :(:) Dikke knuffel!

Suusje1986, heb gelukkig zeker wel kleine lichtpuntjes, maar inderdaad momenteel even wat moeite om het zo te zien. Maar ik voel het weer als ik bijvoorbeeld na een lange, zware dag op de bank kan ploffen tegen mijn vriend aan en dat de kat van mijn schoonouders er nog gezellig bij komt liggen. Dan haal ik weer even opgelucht adem en koester ik het. Jammer genoeg heb ik die rust momentjes thuis dus veel minder...

Maflinger_S, mijn vriend is gelukkig een ontzettend grote steun voor mij. Net zoals mijn schoonouders, ook al hebben zij het momenteel ook niet makkelijk. Zou niet zonder ze kunnen, doen echt heel veel voor mij. Verder ook nog hele lieve vrienden en kennissen om mij heen waar ik veel steun uit haal. Ik ben echt gezegend wat dat betreft. Soms voel ik mij wel eens schuldig dat ik door mijn emotionele toestand, voor mijn gevoel, niet terug kan geven wat zij mij allemaal geven.

Ik heb inderdaad veel zorgen om mijn vader, niet alleen vanwege zijn gezondheid maar ook nu de gevolgen aan zijn karakter. Natuurlijk onbewust en neem hem niet alles kwalijk, maar op een gegeven moment breekt het mij ook op. Er zijn gewoon dingen voorgevallen naar mij en naar anderen die dicht bij mij staan toe, die niet door de beugel kunnen. Daarnaast ook al een periode veel zorgen om mijn schoonmoeder (borstkanker) en al jarenlang om mijn broer. Jaar of twee geleden ook eens op bokt besproken, aan die situatie is eigenlijk niets veranderd. Dan het huishouden, het constante rennen en vliegen overal heen voor ziekenhuis afspraken-werk-huisfront(en), geldzorgen, werk iedere keer moeten omzetten waar mijn werkgever niet happy van wordt..

Het is allemaal gewoon erg veel en daarom heb ik aan de bel getrokken bij mijn huisarts, die gelijk aanbood om op huisbezoek te komen om verschillende situaties te bespreken. Ik zat tenslotte te trillen en te huilen als een klein kind, zo moe en breekbaar. Maar het heeft uiteindelijk tot niets geleid en daar baal ik gewoon gigantisch van. Weet even niet wat voor stap(pen) ik nu moet gaan zetten.

Heb inmiddels contact gezocht met mijn rechtsbijstand met het hele Tico-dierenasiel verhaal en ik krijg aankomende week meer te horen.

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:38

Heel veel sterkte :(:)
nu je zo in een "achtbaan" zit, en waar je eigenlijk niet uit kunt stappen.
Het verlies van Tico komt daar nu nog bij ....

(Ik zit in een andere "achtbaan"
en jouw topics over het zoeken en vinden van Tico deden me goed)

Groet Karin.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14501
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 21:28

Ik kan van de week een hanger bij de juwelier ophalen met Tico z'n naam gegraveerd en hondenpootjes. Had liever iets met z'n as gedaan maar zo heb ik hem op mijn manier toch een beetje bij me.. Heb het er nog steeds moeite mee.
Wat voor impact zo'n dier kan maken in zo'n korte tijd is onbeschrijfelijk en heel mooi. Wij hebben in het verleden dus eerder een hond gehad, toen ik een klein meisje was, en meerdere paarden/pony's in ons leven maar wat Tico ons gaf in zo'n korte tijd heeft mij ontzettend geraakt. Echt een once in a lifetime hondje. Wat een dier. :+:

Er is weer contact geweest met het dierenasiel en hun dierenarts heeft nogmaals de oude foto's bekeken die ze zelf hadden gemaakt. Ze zagen zowel t chronische verhaal met de wervels, als de (toen nog kleine) tumor ook zitten. Erkennen hun fouten en duizendmaal excuses, zowel naar ons toe als naar t dierenasiel. En t dierenasiel gaat alle rekeningen terugbetalen aan m'n pa.
Toch nog op een nette manier 'opgelost'.. Om het een beetje 'goed' af te kunnen sluiten. Dat siert ze.

M'n pa kan nu ook weer verder met zijn herstel, t gaat na zijn operatie nog helemaal niet lekker.. Zijn hoofd hierbij maakte het niet makkelijker. Ik hoop dat er weer gauw een stijgende lijn in komt en dat hij, na het verwerken van het verlies van Tico, open staat voor een nieuw hondje. Ik gun het hem zo.

Vindt het wel erg dat er wellicht echt nog opties waren geweest als het in september niet over het hoofd was gezien.. Hopelijk heeft hun dierenarts hier iets van geleerd en hoeft het niet nogmaals ten koste te gaan van een lief hondje.

Afbeelding
Y;(

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:45

Helaas kan de tijd niet terug gedraaid worden ...

Laat de herinneringen
een troost zijn
nu ...
en later ...

veel sterkte nogmaals met dit enorm grote verlies

Karin.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:49

Fijn dat het asiel financieel alles op gaat lossen, emotioneel is er helaas geen quick fix. Ik hoop dat zowel jij als je vader het langzaam een plekje kunnen gaan geven. Maar goed, met zo'n rotte situatie heeft dat echt tijd nodig.
Goed dat je straks een aandenken aan hem hebt en veel beterschap voor je vader!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:00

Heel mooie oplossing van het asiel.

Ik vind je laatste opmerking wel een beetje naar. Ook dierenartsen zijn maar mensen en die maken fouten. Ze voelen zich er vast ook heel rot over.

Ik wens je veel sterkte, je hebt echt veel te verwerken zeg. Ik vind dat je je erg kranig houdt!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14501
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 09:35

Poes, dat snap ik en dat mag je ook best vinden. :j Dat is je goed recht. Maar je begrijpt vast wel dat mijn emoties (nog) erg hoog zijn en als je Tico had gekend, had je het beestje zoveel meer gegund dan deze ene paar laatste weken na zo'n rot leven op straat.. Dusja, ik hoop oprecht dat ze ervan geleerd hebben en zoiets niet nog een keer gebeurd. Want het is wel zoals het is, hij had nog opties gehad als ze het toendertijd hadden gezien.. Maar dat zij zich ook oprecht rot voelen geloof ik hoor.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:01

Helemaal geen rare opmerking. Iedereen maakt fouten maar dit heeft wel ingrijpende gevolgen, en dan mag je op zijn minst hopen dat er van geleerd wordt. En ik vind ook dat ts alle recht en reden heeft om boos te zijn (als ze dat is) om hoe het allemaal is gelopen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:46

Dat is waar, ik snap absoluut dat je boos bent. Het gaat om een leven en dat maakt het zo verdrietig en onverdraaglijk.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14501
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 16:56

Toch altijd een beetje bij me..

Afbeelding

Ik wil hierbij nogmaals alle bokkers bedanken die mij met berichtjes gesteund hebben, advies hebben gegeven en een luisterend oor waren. Wordt ontzettend gewaardeerd, jullie zijn toppers! :+: En ook fijn om te denken dat Tico stiekem ook wat bokker-harten gestolen heeft.

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:03

Supermooi! <3

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:31

Erg mooi hoor, kun je met trots dragen