[VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 10:50

Op m'n Instagram (link in onderschrift) staan nog wat filmpjes van vorige week en een paar dagen terug. Daar loopt ie hartstikke goed en is t een super enthousiast hondje.. Zelfs heerlijk eigenwijs afgelopen donderdag de grote trap uit zichzelf willen oplopen (dag 1 na het onderzoek dus en met nieuwe pijnstiller) wat eigenlijk niet mocht. Alsof hij nergens last van heeft.
En dan te bedenken hoe het nu gaat.. Ik vind t echt verschrikkelijk.

We hebben trouwens voor de zekerheid een screenshot gemaakt van de tekst waarmee Tico online stond. Dat hij nergens meer last van zou hebben zo gezegd.. Dat is mij toen ook persoonlijk gezegd. Maar achteraf gezien dus op de foto die zij hadden gemaakt, was z'n ruggetje al gewoon chronisch

smit_ilse schreef:
Jeetje ik zag het topic en dacht leuk een vervolgtopic van knappe tico.....maar dan lees je verder. Wat ontzettend moeilijk zo voor jullie. Voel je zeker niet schuldig naar je vader. Dit had je ook niet aan zien komen en je hebt het met alle liefde gedaan. Ik hoop dat het asiel nog wat gaat betekenen voor jullie. Heel veel sterkte!!


Ondanks dat ik het inderdaad onmogelijk heb kunnen zien aankomen en het absoluut waar is wat je zegt, blijf ik me enorm klote voelen.. ;( Heb het echt nooit zo gewild. Eerst hechten aan een beestje en dan dit. Voel me er echt heel beroerd bij. Alsof ik t gewoon niet goed kan doen, het alleen maar verpest.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:08

Dat ligt niet aan jou hoor. Valt mij altijd op dat stichtingen en opvangen problemen ontzettend bagatelliseren om de hond maar geplaatst te krijgen....en als ze dan eenmaal weg zijn vinden ze dat ze niet meer verantwoordelijk zijn.... En dan gaat het zowel om gezondheidsproblemen als om gedragsproblemen helaas...

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:22

Jeetje,wat een verdriet en wat een pech,voor Tico en voor jullie.

Wij hebben een middenslag hond gehad met ook een rugprobleem en ook bij hem waren zijn achterste wervels aan elkaar gegroeid en kon met een lichte pijnstiller nog hartstikke fijn mee. Totdat er een vreemde hond achterop zijn rug sprong en dat heeft hem geen goed gedaan. Wat vastgegroeid zat was weer los en kreeg daardoor veel pijn.
Kan het bij Tico niet zo zijn dat hij door meer beweging of spelen of misschien door een gekke beweging er iets in zijn rug niet goed gegaan is. Dat Tico angstig werd door de pijn en daardoor onrustig werd en niet graag wilde gaan liggen.

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:30

Heftig en wat erg voor Tico en jullie ...
Geeft veel spanning en zorgen
Hopelijk hebben jullie gauw duidelijkheid en kan het goed behandeld worden ...

Groet Karin.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:01

Oh, wat verdrietig! Ik volgde ook al een tijdje en was zo blij voor jullie. En nu zo veel zorgen, ik hoop ook dat het goed komt. Sterkte er mee!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:34

Dat is een flinke bult. Sneu dat hij weer zo'n pijn had...sterkte!!

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:18

Och Cyn wat een avond zeg :(:) Ik vind het toch zo rot voor jullie! Mop voel je alstjeblieft niet schuldig, je kon het niet weten en wilt juist je paps zijn droom uit laten komen, maar ik snap het ook wel dat je je zo voelt. Ik hoop gewoon keihard dat de uitslag voor zover mogelijk positief mag zijn

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:32

Aahh jeetje TS wat naar!
Je vorige topic ook gevolgd, maar deze zie ik net pas.

Heel veel sterkte voor jou en familie!

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:04

Is Tico vandaag de dag "goed" door gekomen op de pijnstilling ...
Nogmaals heel veel sterkte gewenst ....

Groet Karin.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 09:52

Hij is redelijk de dag doorgekomen. Veel geslapen, veel geknuffeld en alleen voor z'n behoefte uit geweest. Nog wel wat hinkelend rondlopen maar ook regelmatig proberen op 4 pootjes te lopen.

Ik hoop zo dat we snel uitslag krijgen..

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:26

Ik duim mee dat je snel de uitslag krijgt. Ik vond het zo'n prachtig topic, een maatje voor je vader. En dan valt die lieve Tico jullie in de schoot. Prachtig.

En dan ineens deze wending. |( Ik vind het zo rot voor jullie. Ik kan wel zeggen: voel je niet schuldig, want dit kon je ook niet weten, maar dat helpt niet, he? Dikke virtuele knuffel en sterkte voor lieve Tico en jullie.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 19:49

Nou Tico heeft vandaag weer 2 'aanvallen' gehad.. ;(
Waarvan 1 onder het uitlaten met m'n vader, waardoor hij ook als een idioot in ene om zich heen begon te bijten. Riem te pakken gekregen, nieuw en stevig ding, bijna complete doormidden. M'n paps probeerde hem te stoppen maarja straks heeft ie je hand te pakken.. Hem 'straffen' om pijn doe je ook niet.

Zo'n 'pijn aanval' duurt zo'n 10-15min en dan ligt ie weer uitgeput in een hoekje of komt heel aanhankelijk weer bij je zitten. Echt tegen je aan en je hand likken alsof ie 'sorry' wil zeggen.

Het dierenasiel heeft nog niet gereageerd.. M'n vader gaat morgen zowel de dierenarts als het asiel weer proberen te bellen.

Vind het zo sneu om te zien ;(

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:58

Wat enorm sneu voor jullie.
Is het wel pijn? Sommige vormen van epilepsie geven ook reacties met afwijkend gedrag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:08

Jeetje, of hij heeft echt heel veel pijn, of zoals senna zegt: zou het geen soort van epilepsie kunnen zijn?
Dit is geen doen zo. Arm ding :(:) en arme jullie ook! Wat een situatie! :\

N4N4
Berichten: 1115
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:18

Vind het niet zo netjes ( op zijn zachtst gezegd ) dat het asiel niets van zich laat horen 8)7 ...

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:25

Ach wat zielig zeg! Zo erg voor Tico en jullie. Hopelijk weten jullie snel meer.

Zoals hierboven gezegd, ben je zeker dat dat gedrag door pijn uitgelokt wordt? Het lijkt idd wel een vorm van epilepsie? Maar daar weet allicht jullie DA het antwoord op.

Het asiel had jullie toch al mogen antwoorden. Dat duurt te lang en voelt helemaal niet netjes.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:36

Wat verschrikkelijk zielig voor iedereen.
Sterkte en ik hoop dat je snel een reactie krijgt.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 20:44

In huis begint 't met onrustig z'n positie te vinden met liggen, constant draaien qua houding en 'slaan' met z'n linkerpootje in de lucht. Beetje piepen en grommen en z'n hoofd naar z'n pootje draaien. Dan opstaan en hinkelend hysterisch door de kamer gaan, al piepend en grommen naar je als je bij hem in de buurt komt en willen happen.
Zo'n 10-15min en dan naar je toelopen, bij je liggen hijgen en troost lijken te zoeken.

Ben niet bekend met epilepsie maar het lijkt echt uit z'n pootje/ruggetje te komen?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:46

Wat een rot situatie! En ook ontzettend zielig voor het hondje... Ik hoop het asiel zsm contact met jullie opneemt. Ook hoop ik dat de dierenarts jullie kan helpen. Sterkte.

schuimpie
Berichten: 252
Geregistreerd: 15-01-08

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:02

Lieve Ts, ik ben een echte meelezer normaal gesproken, maar vind het zo vervelend voor jullie dat ik toch wil reageren...
Ik heb voornamelijk jou reacties gelezen, dus weet niet of iemand het al gezegd heeft... Het lijkt wel alsof de aanvallen zijn begonnen vanaf het moment dat jullie de pijnstilling veranderd hebben. Kan het zijn dat de prednison die in de eerste tabletjes zaten toch een positieve invloed hadden op zijn rug? Zou zeker iets zijn wat ik zou bespreken met de arts...
Nogmaals, als het al geopperd is excuses! Heel veel sterkte met hem, hij heeft een geweldig lieve uitstraling!

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:18

Wat een nare situatie voor Tico en voor jullie ...
En wat een gevoel van machteloosheid geeft het ...
Heel veel sterkte voor allen ...

Groet Karin.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:28

Zou het niet in zn koppie kunnen zitten? Epilepsie of een hersentumor ? Omdat het van die aanvallen zijn.
Pijn vanuit rug zie toch constant moeten zijn..

tamary

Berichten: 29223
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:57

Ik denk eerder aan soms een klem zittende zenuw, reactie lijkt uit het niets te komen? kan dus verschuiving zijn/misstap en zeker met al pijnlijk pootje + rug en al ander onstabiel lichaamsgebruik daar door.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 00:49

Ah, wat naar. Heb je de aanval al gefilmd om het zo aan de da te kunnen laten zien?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 08:16

Filmpje nog niet gemaakt maar inderdaad wel gisteravond met m'n paps over gehad om te maken.. We gaan ook vragen of het idd met medicatie wijzigen te maken kan hebben, epilepsie, hersentumor.. Etc.. We willen Tico zo graag helpen..