Dit is een topic over mijn 3e en laatste nestje pups.
De planning was eerst dat het vorige nestje het laatste nestje zou zijn, maar door meerdere punten beb ik besloten om toch nog 1 laatste nestje te fokken(meer nestjes komen er echt niet want ik vind 3 nestjes echt de max voor een hond).
Even een voorstel rondje over de ouder dieren.
Tessa:
Mijn teefje Tessa is een kruising tussen een Hollandse/Mechelse/Duitse herder(drie landen puntje

ze is sociaal, maar op het erf erg waaks, verder werkt graag voor de baas en is erg actief.
Ze heeft alle gehoorzaamheids cursussen op de club afgerond en doen momenteel enkel nog behendigheid.
haar moeder is een Hollandse/mechelse herder kruising en haar vader een volle duitse herder met een mooie rechte rug.
Tessa is ED vrij en heeft aan 1 heup net geen HD A, dit komt door fysiek trauma omdat ze als pup omver is gelopen door een stafford (niet met de verkeerde bedoelingen, maar een flinke klap tegen haar heup gehad) dus niks erfelijks(sowieso is HD bijna niet erfelijk, maar krijgen de meeste honden het door teveel belasting als pup zijnde).
ook is ze vrij van DM(Degeneratieve Myelopatie) en vrij van de hele reeks van H474 CombiBreed FCI Rasgroep 01.

Loki:
De reu voor dit nestje is Loki of te wel Cyras Loki Dark Boy von der Wolfslounge, een mooie silver sable Oud Duitse Herder reu van 1,5 jaar oud en weegt 35kg.
Loki zijn vader is Eragon Santiago’s Nazar Avalon of Empire en zijn moeder is Annie von der Wolfslounge.
Loki is vrij van ED, HD, DM en nog een hele reeks testen.
Ook is hij getest op kleur en vacht(hier heb ik zelf geen verstand van, maar ik vind enkel het karakter, de bouw en de gezondheid belangrijk)
In deze link vind je alle info over Loki:
https://turukhan.com/loki/

Mijn doel van fokken is een gezonde duitse herder(look alike) met rechte rug, een werkwillig, maar ook een rustiger karakter.
Van het vorige nestje was ik alle pups al kwijt voordat Tessa loops werd en zijn 3 van de 4 pups naar mensen op bokt gegaan.
Het is nu nog even afwachten tot Tessa loops word, ze was rond 22 oktober "uitgerekend". Ik hoop enkel niet dat ze ons net zo lang laat wachten als het vorige nestje, toen had ze haar loopsheid een paar weken uitgesteld.
Tessa haar 1e nestje was geboren op 4 februari 2015, het waren 10 pups(8 reuen 2 teven) waarvan er 1 pup helaas doodgeboren was. alle pups zijn uitgegroeid tot lieve, sociale, gezonde honden met een mooie rechte rug.

Haar 2e nestje was geboren op 3 november 2016 en bestond uit maar 4 pups. Dat het nest zoveel kleiner was kwam doordat ze te vroeg gedekt was en dan pakken ze de dekking erop niet meer(is mij ooit door een fokker verteld).
Alle 4 de pups waren reutjes en de baasjes zijn erg blij met ze.

In dit topic zal ik alle updates bijhouden en zullen er redelijk wat foto's gespamt gaan worden.