Mijn naam is Arenda Evers en sinds een aantal jaar en bezit van een prachtig herder ras. De Zwitserse Witte herdershond!
Diva & Lupa

Diva is in 2014 bij mij komen wonen en in 2016 is haar half zusje Lupa erbij gekomen. Mijn droom om zelf nestjes te fokken ontstond al in mijn tienerjaren. Zo begon ik met gerbils en hamsters en verdiepte ik mij in kleurengenetica.
Om een lang verhaal kort te maken.. na lang zoeken, zorgvuldige afwegingen etc etc, na alle gezondheids testen ed (HD-A, ED-vrij rug, ogen, hart longen, DM vrij MDR1 vrij) is Diva in juli dit jaar goed gekeurd voor fokdoeleinden door de "Rasclub Zwitserse Witte herder."
Het was wachten op haar volgende loopsheid welke ik eigelijk begin november verwachte. Maar Diva is op 12 oktober al loops geworden. Dat betekend dat wij dit weekend progesteron gaan prikken om te kijken hoe ver ze in haar cyclus is. Over enkele dagen zal dan ook een dekking plaats vinden met (de inmiddels Nederlands Kampioen) Ehran van Suthwalda.
Eerst nog de dekking afwachten en dan duimen dat ales goed verloopt. Rond Kerst verwachten we dan ons eerste nestje pups.
Op mijn website kun je meer lezen over mij en de honden.
http://www.devrolijkewitteherder.jouwweb.nl
Voor liefhebbers die dit aanstaande nest graag willen volgen heb ik daarom dit topic geopend.