Aangezien ik met mijn teefje Djuna een nestje low content wolfhonden pups verwacht leek het me leuk om een volgtopic te openen. Inmiddels zijn alle gezondheidstesten afgerond van beide ouderdieren en rest nu het wachten tot Djuna weer loops wordt. Als ze volgens schema loops blijft worden verwacht ik haar loopsheid in januari(2018). Nog even geduld dus maar hier is de voorpret al lang en breed bezig, haha.

Dit is het knappe stel, tenminste, dat vind ik maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld,

Maar wat nog belangrijker is, ze zijn beide heel erg sociaal en dat vind ik, naast de gezondheid, toch wel een van de belangrijkste dingen.
Ik zal ze even voorstellen:

Djuna, geboren op 21-04-2015
Woont bij mij in Nederland, ze is een ontzettend lieve en zachtaardige hond die het heerlijk vindt om overal mee naartoe te gaan. Ze is geen type herder wat heel werkgericht is maar luistert goed genoeg dat ze op veel plekken gewoon los kan. Met alleen blijven heeft ze ook geen probleem, zowel met als zonder andere honden, hoewel ze natuurlijk liever bij je is als ze de kans krijgt. Omdat Djuna zo'n fijn karakter heeft wil ik daar niet op inleveren maar toch heeft iedere hond verbeterpunten. Zo is Djuna kwa bouw vrij klein en redelijk stevig en minder wolf-achtig, dat zou ik graag verbeterd zien. Ook zou ik iets meer will to please terug willen zien. En ik denk die match gevonden te hebben in Hadez:

Hadez, geboren op 04-03-2015
Woont in Zwitserland en is gedrag heel erg vergelijkbaar met Djuna, ook hij is erg vriendelijk en open naar mens en dier. Maar hij heeft net wat meer will to please en is ook heel sportief. Het is een stabiele reu die overal mee naartoe genomen wordt, of het nu met de kano of voor een bergwandeling is, hij is overal voor in. Hij is kwa bouw een flink stuk hoger maar wel heel rank waardoor ik hoop te voorkomen dat de pups erg log/lomp worden. Al is fokken natuurlijk altijd gokken, daar ben ik mij van bewust

Duimen jullie met me mee dat alles naar wens verloopt?

Hier nog wat foto's van het stel samen.