Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:45

IMJ schreef:
Enten jullie jullie katten jaarlijks?
Of slaan jullie weleens over?

Ik ent na de eerste enting niet meer, mijn dames gaan 2x per jaar voor een seniorencheck waarbij ze worden nagekeken en een buisje bloed mogen inleveren voor de waardes van nieren, lever, schildklier, suiker etc.
Jongere katten zou ik elke 2 jaar laten titeren en adh daarvan laten enten indien nodig.
Maar mijn katten gaan niet naar een pension of het buitenland oid.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:26

Ik ent de 2 oudste om de 3 -4 jaar maar onze kleine smurf eerste 2 jaar ondanks dat ze binnen zitten.
Dus nu idd Maes 1 die krijgt nog een enting en dan 3 jaar niet de rest boft dus de komende 4 jaar.

Vorig jaar toen Maes erbij kwam gelijk alles laten enten je weet nooit wat ze bij zich dragen en Maes had wat niesziekte verschijnselen.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:29

Ik ent elk jaar. Ik vind de jaarlijkse dierenarts check ook altijd fijn.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:36

We titeren en enten. Dit jaar niet nodig geweest.

Ik ben wel een ontaarde poezenmama. Ik dacht dat de jongste, Olijfje, gister de hele dag buiten zat. Tot een uur of 20.00 de deur open gehad, ze was vast geschrokken van de storm want ver weg gaat ze nooit. Nergens te vinden.

Tot we dus om 20.00 piepjes hoorden vanuit de bezemkast :') Heeft ze daar de hele dag gezeten. Arme poes.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:02

Ik heb ze als kitten ook geënt en eigenlijk moeten ze nu weer maar of dat nodig is?
Mijn katten krijgen dagelijks een bakje voer en doen ze de hele dag mee. Savonds tijdens het avond eten ieders een half kuipje natvoer

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:38

Onze da doet vollediger vaccinatie eens in de 3 jaar. Maar ze raadt niesziekte wel jaarlijks aan.

Katten komen niet buien de tuin maar je kan het wel van buiten naar binnen lopen aan je schoenen en naar ik begreep dragen katten het niesvirus vaak bij zich. Daarbij komen er ook mensen Bij ons met wel buiten katten.. die kunnen het ook meenemen..
Bij zwakte kan het zich dan manifesteren. Ongeënd kunnen ze er dan zieker van worden dan geënt..

Ik geloof dat ik toch gewoon niesziekte ga doen..

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:16

IMJ schreef:
Onze da doet vollediger vaccinatie eens in de 3 jaar. Maar ze raadt niesziekte wel jaarlijks aan.

Katten komen niet buien de tuin maar je kan het wel van buiten naar binnen lopen aan je schoenen en naar ik begreep dragen katten het niesvirus vaak bij zich. Daarbij komen er ook mensen Bij ons met wel buiten katten.. die kunnen het ook meenemen..
Bij zwakte kan het zich dan manifesteren. Ongeënd kunnen ze er dan zieker van worden dan geënt..

Ik geloof dat ik toch gewoon niesziekte ga doen..

Bij mij is het inderdaad elk jaar niesziekte en ik geloof om het jaar kattenziekte.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:16

wij gaan ook elk jaar met onze katten naar de dierenarts voor een enting en check up :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:35

Zo'n voer-speelgoed zou voor Boo niks betekenen; ze wil echt iets kleins snoepen omdat het 'gezellig' is ofzo, maar echt voergericht is ze niet. Ik heb haar wellicht op dat puntje gewoon miskweekt :o Ze antwoordt dan ook he:

Mauw!
Wil Bootje iets lekkers?
Maaaauw!
Wat zou ze willen dan?
Maaauw?
<3

Wij enten wel jaarlijks; al is het maar even voor de check up ook. Ze komt niet verder dan ons koertje, maar je weet nooit; we hebben vrienden met katten die wel buiten komen, wie weet dragen zij ooit eens iets mee. Aangezien ze zo'n erge worm infectie had, heb ik ook graag dat ze jaarlijks ontwormd wordt.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:40

Kijk t poppige droppie dan! <3Afbeelding

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:06

Smelt...

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:04

In mijn volgende leven wil ik denk ik wel kat worden... Maar dan wel bij een lief baasje, in een rustige omgeving.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:08

Wees welkom...
Je mag alleen niet naar buiten.. wel op een afgesloten verande vogeltjes kijken... grassprietjes tellen
Veel knuffels krijgen
Geen kinderen in huis alleen 2 andere vriendjes die je kan pesten _O-

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:04

Mando schreef:
Wees welkom...
Je mag alleen niet naar buiten.. wel op een afgesloten verande vogeltjes kijken... grassprietjes tellen
Veel knuffels krijgen
Geen kinderen in huis alleen 2 andere vriendjes die je kan pesten _O-


Waar kan ik tekenen :j

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:51

Bhriseis schreef:
Zo'n voer-speelgoed zou voor Boo niks betekenen; ze wil echt iets kleins snoepen omdat het 'gezellig' is ofzo, maar echt voergericht is ze niet. Ik heb haar wellicht op dat puntje gewoon miskweekt :o Ze antwoordt dan ook he:

Mauw!
Wil Bootje iets lekkers?
Maaaauw!
Wat zou ze willen dan?
Maaauw?
<3

Wij enten wel jaarlijks; al is het maar even voor de check up ook. Ze komt niet verder dan ons koertje, maar je weet nooit; we hebben vrienden met katten die wel buiten komen, wie weet dragen zij ooit eens iets mee. Aangezien ze zo'n erge worm infectie had, heb ik ook graag dat ze jaarlijks ontwormd wordt.


Hier ook zo'n prater, heel gezellig. <3 en als ik haar naam roep komt ze 9 van de 10 keer aan rennen. De andere keren moet ik haar zoeken en zit ze verstopt tussen de Hosta's. Springt ze dan ook met een kiekeboe uit. :=

Afbeelding



Yltje schreef:
Kijk t poppige droppie dan! <3[ [url=m/b0YpuL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Cute! <3

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:01

Die van mij blijft ook eindeloos mauwen zolang je blijft praten, ze spint ook heel snel en als ze ergens op springt komt er altijd een kleine "prrr" naar buiten

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:06

hier ook gepraat als ik niets zeg... het gekrijs gaat de hele dag door!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:12

Die van mij is ook een ontzettende kletskaus en tja zijn naam is Mr Purrr meer hoef ik denk ik niet te zeggen :')

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:23

Haha schitterend, hier doet ze ook kiekeboe! En komt ze aanrennen als ik roep! Ze verstopt zich ook graag, natuurlijk zie je nog ledematen onbedekt of zit ze onder doorzichtige plastic... En als ik dan doe alsof ik haar zoek, zit ze muisstil, tot ik dicht genoeg ben op mij te doen 'schrikken'!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 07:38

Ja dat spel is hier ook favoriet.
Híj zit achter een stoel.. Ik zie m niet natuurlijk een dan met 4 poten omhoog mij bespringen..

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:08

:D Geweldig!


_Yasmine_ schreef:
hier ook gepraat als ik niets zeg... het gekrijs gaat de hele dag door!


:oo

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:27

Ik laat wel jaarlijks enten. Van bink ben ik 99% zeker dat hij niesziekte bij zich draagt en ik wil hem nog lang bij me houden.

Mij laten 'schrikken' doen de katten alleen als ik in de tuin bezig ben. En dat lukt ook nog regelmatig :o
Wat ze hier heel leuk vinden is achter een half open deur gaan liggen en dan met de poten onder de deur door iedereen vangen die langs loopt.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:37

Haha wat lief!

LiannePuthzy

Berichten: 6992
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:42

Wij heb 3 katten, mauwie, luna en monster. Enten eigenlijk nooit. Zijn eigenlijk ook nooit echt ziek ofzo.
Mauwie is schijnbaar gek op mijn voet Afbeelding
We krijgen ook altijd cadeautjes van ze zoals onthoofde ratten en nog levende muizen

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:46

9 weekjes ondertussen!
Afbeelding
Afbeelding