Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:30


lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:53

Leuk, een kattentopic. :D

Ik heb 2 dames genaamd Mowgli en Aife en daarnaast vang ik momenteel 2 dames op genaamd Vlekje en Mayla.

Mowgli is een 12 jarige dame die bijna 5 jaar geleden bij mij kwam omdat het bij haar vorige eigenaar niet goed ging met de andere katten.
Bij mij is ze 1,5 jaar alleen geweest en dat heeft haar heel goed gedaan, ze kan zich goed verweren, al is een >;) vaak al voldoende om de anderen aan de kant te krijgen.
Naar mensen toe is ze de liefste, ze zal nooit krabben en enkel uit speelsheid bijten, dat dat bijten behoorlijk hard gaat omdat ze niet goed kan doseren is alleen een beetje jammer. :+
Mowgli is medisch gezien best een kneus en ze lijkt verstandelijk ook niet helemaal goed te zijn maar ze is happy en zolang ze dat blijft vind ik het prima.
Afbeelding

Aife is bijna 9, kwam in september als opvanger en wond me binnen 2 weken zo om d'r pootjes dat ze niet meer weg is gegaan.
Aife is een zeer gevoelig dametje die snel de klos is bij pittige katten maar die graag stoer wil doen als ze denkt dat dat kan en zichzelf daardoor ook weleens in de nesten werkt.
Buiten dat is ze ontzettend lief, een enorme kletskous en blikken zeggen vaak voldoende bij haar.
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:11

Lor, wat heeft Mowgli een leuke kop qua patroon <3

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:31

Dit is mijn poes, en ze heet ook poes :=
Afbeelding
Het is er 1 met karakter en ze laat ook wel duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is.
Heb er momenteel 1 maar de kater van de buren komt hier ook vaak zat even wat brokken eten of even op de bank liggen

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:32

Afbeelding

Knør en Teun :)

Knør is 4 en Teun 10 maanden oud. Ze zijn beste vrienden :D


Afbeelding

Dit was Teun toen hij nog heel klein was bij de fokker en waardoor onze harten smolten!

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:33

Oh wat leuk, een kattentopic!

Ik kom mij dan ook maar melden met mijn twee kattenbeesten, Kisse en Kylian.

Kisse en Kylian zijn beide Noorse Boskatten van nu een jaar of 7/8 oud. We hebben ze zo'n twee jaar geleden overgenomen van mensen waar ze niet meer in het huishouden pastten, en vanaf toen zijn wij dus de gelukkige eigenaars van een knappe broer en zus (ze komen uit hetzelfde nest)

Kylian is, zoals zijn officiële naam King Kylian ook al zegt, een echte koning. Althans, zo gedraagt hij zich. Het liefst zit of ligt hij de hele dag op zijn kroon, al is de bank of het kleed ook wel favoriet. Het is een echte je-weet-wel kater, en een knuffelbeer op en top.
Afbeelding

Kisse is zijn kleinere zusje, wat ook niet moeilijk is met een kater van ruim 9 kilo als broer, en qua karakter lijkt ze eigenlijk totaal niet op Kylian. Ze is vrij op zichzelf, al trekt ze wel veel naar mij toe. Voor de rest van het gezin trekt ze haar neusje op. Maar het is wel een echte dame, en dat is te merken aan haar :')
Afbeelding

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:58

Dan gooi ik mijn drie musketiers er ook maar in!

De kleinste held Skittel, heerlijke knuffel maar zo energiek als een kleuter met een suikerkick
Afbeelding
Afbeelding

Dan Strijder, doet zijn naam eer aan. Tevens grote knuffel kent alleen zijn grootte niet helemaal. Houd je graag gezelschap op de wc :')

http://boktimg.nl/img/m/J0Odgp.jpg

http://boktimg.nl/img/m/mrDq2P.jpg

Van Wijffie maar een foto, niet bepaald fotogeniek, daar voelt ze zich te goed voor :') niet zo'n knuffel maar ze laat zich wel gelden als ze er een nodig vind haha met tevens links van dr, dr maffe broer :+

http://boktimg.nl/img/m/8gbVjM.jpg
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 fotos zichtbaar

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 19:00

LisannePruts schreef:
[HK] Bokkers met katten deel 2

Er is wel een kattentopic alleen lichtelijk uitgestorven O:)


Ja klopt. Daarom wilde ik een nieuwe openen. Dus is deze geopend in overleg met mod :)

-

Misschien geen echte kat. Maar het is een kat :)

Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:24

:')
Afbeelding


Hebben jullie katten ook ongewoon eten waar ze een moord voor doen?! Hier doen ze ( Memphis is er blijkbaar ook wild van) een moord voor meloen

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:31

Frietjes en chips daar word hij wild van en nakt hij gewoon

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:33

:D Nee geen aparte eet gewoontes...voor zover.

Horus zat net even te poseren. Kleine prinses. :o Behoorlijk verlief ben ik.

Afbeelding

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:35

Wauw wat een hoop leuke beestjes :)

Mooie tekening peperr.

Van deze katten weet ik nog geen ongewoon eten wat ze lekker vinden, onze vorige kat was helemaal gek op van die (paas) schuimpjes... mocht ie natuurlijk niet hebben maar als je daarmee op de bank zat moest je uitkijken dat hij niet stiekem een hap nam :')

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:35

Wat een dropje Yltje. <3

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:37

Jis_ schreef:
:D Nee geen aparte eet gewoontes...voor zover.

Horus zat net even te poseren. Kleine prinses. :o Behoorlijk verlief ben ik.

[ Afbeelding ]


Jaa ik miste haar al <3
Ik kijk heel graag naar haar op Fb

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:38

Sky vind meloen zo lekker dat ze het echt uit Mn handen slaat, ze schooit echt nooit alleen met meloen :')

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:40

Gave tekening. :j

Ik doe dit jaar voor de 7e keer mee aan een kunstveiling voor cat shelter poezenopvang Limburg. Ik maak een paar schilderijen, soms 4, soms minder, voor de veiling en de gehele opbrengst gaat naar deze stichting.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 19:40

steeffie schreef:
Wauw wat een hoop leuke beestjes :)

Mooie tekening peperr.

Van deze katten weet ik nog geen ongewoon eten wat ze lekker vinden, onze vorige kat was helemaal gek op van die (paas) schuimpjes... mocht ie natuurlijk niet hebben maar als je daarmee op de bank zat moest je uitkijken dat hij niet stiekem een hap nam :')


Hihi dankjewel!

Benjamin vindt echt alles lekker. Nouja, of hij het echt daadwerkelijk lekker vindt weet ik niet, maar hij wil alles opeten wat uit onze handen komt. Ma was salade aan het maken, valt er een ZURE augurk op de grond. Hap slik weg. Koffiedrab, héérlijk!! :')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 19:40

Jis_ schreef:
Gave tekening. :j

Ik doe dit jaar voor de 7e keer mee aan een kunstveiling voor cat shelter poezenopvang Limburg. Ik maak een paar schilderijen, soms 4, soms minder, voor de veiling en de gehele opbrengst gaat naar deze stichting.


Dankjewel! Gaaf dat je dat doet zeg!! :)

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:42

Lau schreef:
Jis_ schreef:
:D Nee geen aparte eet gewoontes...voor zover.

Horus zat net even te poseren. Kleine prinses. :o Behoorlijk verlief ben ik.

[ Afbeelding ]


Jaa ik miste haar al <3
Ik kijk heel graag naar haar op Fb


Wat leuk!

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:45

BarryPlopper schreef:
Dit is mijn poes, en ze heet ook poes :=
[ [url=m/9AF4Q0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is er 1 met karakter en ze laat ook wel duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is.
Heb er momenteel 1 maar de kater van de buren komt hier ook vaak zat even wat brokken eten of even op de bank liggen


Leuke naam! :D :j

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 19:48

De katten van mijn tante heten Muis en Ratje. Vind ik ook zo leuke namen haha :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:50

Ik kende iemand met een stoffer en blik :')

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:52

Dan ga ik maar niet de namen van de katten noemen die mijn moeder vroeger had :') Dat was echt erg

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:53

Wat een leuk topic!

Wij hebben 2 katten en wachten op nummer 3.

Ik zal ze aan jullie voorstellen:
Allereerst Kito. Kito is een jeweetwelkater hij is 6 jaar en echt mijn kat. Waar ik ben is hij en ik ben de enige die alles met hem kan. Hij is gevonden als kittenvan een week of 9. Vermoedelijk mishandeld want vreemden vind hij nog steeds dood eng. Als de deurbel gaat verstopt hij zich en pas als hij het vertrouwd komt hij tevoorschijn.
Afbeelding

Dan hebben we onze dondersteen Zika van 5 jaar. Ook een jeweetwelkater. Hij is echt ongelofelijk. Probeert de meest vremde dingen uit. Valt gerust een keer of 5 van de trap of kast. Ligt het liefst languit ergens te slapen en wilt graag op zijn buik gekriebeld worden. Als er iemand binnen komt eist hij een aaitje. Doet alles voor eten en houd van knuffelen als het hem uit komt. Hij is het liefste bij zijn baas maar ik ben goed genoeg als meneer honger heeft.
Afbeelding

En dan onze nummer 3. Dit gaat een abessijn poesje worden. Bij een vriendin van mij fokken ze deze geweldige dieren. Ik ben dan ook echt gevallen voor dit ras. Vind main coons en britten wel leuk maar dit ras wauw!
Ik heb dus vriendlief een dag meegenomen toen ze kittens hadden }:) het kwam daarna ter sprake en vriendlief vond de kortharige mooier. Dus de afspraak gemaakt er mag een kitten komen wel een kortharige. Ik was helemaal happy alleen willen de poezen daar nog niet echt mee werken. Maar we wachten rustig af!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:01

Mijn kat heet mr purrr :o