Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:28

Spannend! Toevallig Stichting Haags Dierencentrum of een ander asiel? Heel benieuwd of je favoriet er nog zit en zo ja, of ie echt zo leuk is of dat de voorkeur uiteindelijk toch uitgaat naar een ander. ;)

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:30

Chanen schreef:
Spannend! Toevallig Stichting Haags Dierencentrum of een ander asiel? Heel benieuwd of je favoriet er nog zit en zo ja, of ie echt zo leuk is of dat de voorkeur uiteindelijk toch uitgaat naar een ander. ;)

Julialaantje. Deze was het eerste met reageren.
Och ik hoop zo dat Thomas want zo heet ie er nog zit. En anders zal er vast wel een andere leuke kat zitten

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 16:32

Het is een andere kat geworden. Vrijdag ga ik haar ophalen.
Ze is 10 jaar oud en luistert naar de naam Nova

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:03

Leuk!

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:21

Wat leuk Purny!
Heel veel geluk samen <3

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:38

Wat leuk dat jij je match gevonden hebt. :)

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 18:21

Sinds gister woont nova bij mij, mijn obesikat :')
Ze is van een oude dame geweest waar ze altijd onbeperkt droogvoer had. Dit is geresulteerd in een flinke dame van maar liefst 6 kilo.
Alleen wegens een voedselallergie mag ze Alleen nog hypoallergeen voedsel en met haar overgewicht is het nog zoeken.
Ze was in het begin nog een beetje onwennig maar ze loopt inmiddels door het huis en ik ben er achter gekomen dat ze een laserlampje erg leuk vind. Ze houd van knuffeltjes geven en dan staat haar motortje aan. Ze wordt overigens 12 volgende maand. 10 had ik verkeerd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:07

Wat een heerlijk koppie!!!
Veel geluk samen

Marcella

Berichten: 36763
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:16

Geniet ervan.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:20

Ze ziet er goed uit voor een dame van 12 jaar en lijkt zich al aardig op haar gemak te voelen. Leuk! Heel veel plezier met haar.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:01

Afbeelding
Ze is al goed gesetteld, zoekt me vaak op en knuffelt lekker. Alleen heeft ze hier geen onbeperkt voedsel staan. Ze krijgt nu 2 keer per dag een beetje.
Ik merk dat ze bij haar vorige baasje de vrijheid had mbt voeding.
Ze bedelt wel en kreeg bij haar vorige baasje onbeperkt voedsel en ik vermoed ook aan tafel.
En ze moet elke dag verplicht achter het laser lampje aan. Dat doet ze wel fanatiek.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:24

Wat je kunt doen als je thuis bent in plaats van 2 keer per dag de voerbeurten verdelen in 3 of 4 voerbeurten.

Dan is het niet een hele grote overgang van onbeperkt naar 2 keer.
Fijn dat ze zo lekker gaat. Geniet ervan.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:01

xoranlover schreef:
Wat je kunt doen als je thuis bent in plaats van 2 keer per dag de voerbeurten verdelen in 3 of 4 voerbeurten.

Dan is het niet een hele grote overgang van onbeperkt naar 2 keer.
Fijn dat ze zo lekker gaat. Geniet ervan.

Ze eet niet in 1 keer haar bakje leeg, er zit hier dus wel een rem op in tegenstelling tot Jackie. Ze krijgt vanavond idd nog het laatste beetje voor de nacht.
Als ze achter het lampje aanrent zie je echt die hangbuik heen en weer schommelen. :')

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:09

Gisteren een nieuw experiment begonnen. Onze kat, Mae, vindt het heerlijk om als een ware panter tussen de planten door te banjeren en heeft zo nu en dan de neiging om aan de luchtwortels van de Monstera te knagen. Al laat ze zich daarin gelukkig wel heel gemakkelijk corrigeren.
Om haar toch iets te geven waar ze lekker aan mag snuffelen en knagen, heb ik een rieten schaal gevuld met katvriendelijke planten. Chlorophyrum, tarwegras, cyperus zumula en wilde marjolein.

Afbeelding

Ze heeft er al uitgebreid aan staan ruiken en knabbelen. Hopelijk laat ze de Monstera nu voortaan met rust.

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:30

Even op zoek naar wat meningen...
Roe heeft van het weekend wrs ruzie gehad oid met een andere kat, hij was gisterochtend ineens kats enorm gigakreupel aan 1 pootje, ook de teentjes van dat pootje wat dik. Wij kunnen hem niet echt oppakken dus had zelf nog niks gezien.
Vanmorgen dus naar de dierenarts en al zn nageltjes (van alle pootjes) zijn helemaal weggesleten, met het toppunt aan dat hele kreupele pootje. Daar was t teentje ook wat dikkig.
Hij heeft een spuit ontstekingsremmer gekregen en pijnstiller injectie en heb nu een siroopje voor pijnstilling meegekregen voor de rest van de week.

Ben ik heel vals als ik hem niet voor zijn volledige gewicht de pijnmedicatie geef? Hij liep vanmorgen al beter als gisteren en ik ben bang dat hij het over doet als hij helemaal geen pijn heeft... Gisteren heeft hij alleen maar geslapen en heel voorzichtig van de bak naar zn mand en eten/drinken gelopen, vanmorgen zat ie al bij de achterdeur te wachten om naar buiten te gaan. Hij loopt ook alweer veel meer op dat pootje.
Hij heeft nog een week huisarrest van de dierenarts (normaal gaan ze overdag naar buiten) en ik wil niet dat een event verrekking in dat teentje erger wordt.
Hij is 5 kg, als ik hem dan voor 3 kg pijnmedicatie geeft zodat het ergste weg is?

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:23

Geef dat dier gewoon voor 5 kg.
Snap die logica niet. Wat over doen?

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:32

Ik heb geen enkel probleem om hem voor 5 kg wat te geven, maar als hij eigenlijk rust moet houden en absoluut niet naar buiten mag, kan ik me voorstellen dat hij helemaal zonder pijn binnen alsnog tekeer gaat met de andere kat... Ze gaan dan sowieso spelen, rennen, de krabpaal in en uit en weet ik veel wat katten niet moeten doen met een zeer pootje?

Ik wil graag dat hij zsm weer beter is en dus voldoende rust houdt zodat het pootje niet erger wordt.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:42

Mijne had precies hetzelfde nadat ie achterna was gezeten door een hond en in een boom geklommen was en er weer uitgedonderd. Hij heeft er geen nadeel van ondervonden dat ie pijnstilling kreeg en heb m alleen de dag dat ie naar de DA geweest was (dus de dag dat ie achterna gezeten was) binnen gelaten.
Heb ook 2 katten. Actieve katten (als ze niet slapen :D )

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:47

Jouw katten komen alleen in je eigen tuin, toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Die van mij komen ook uit de tuin en dit is n.a.v. ruzie met de buurkat dus ik ben nog een beetje voorzichtig. Onze tuin is (helaas) niet af te zetten en alle katten van iedereen in de buurt komen overal. Dus dan die van ons ook maar. Niemand vindt het een probleem en we wonen erg rustig.

Nja dan krijgt ie lekker zn pijnstilling en zien we het wel. Het is hier (ik woon in Ierland) vreselijk prutweer at the min dus ze mogen iig tot en met vrijdag lekker binnen blijven en dan zien we zaterdag wel even hoe t ermee is!

Bedankt voor jouw ervaring iig.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:15

Nee ze komen nu helemaal buiten.
Dat boom incident was ook buiten de tuin.
Op een plek waar geen honden mogen komen :(

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 08:50

Hoe gaat het met Nova Purny?

Helpt de katvriendelijke plantenmand Chanen?
Misschien is zoiets voor hier maken ook wel een idee haha.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:56

Nou ja... Er is nu dus een probleem waar ik niet blij mee ben.
Er is in 2019 al tegen een dementerende vrouw over de risico's van diabetes gesproken.
Nu moet ik dus urine langsbrengen zodat ze kunnen gaan testen op diabetes omdat ze vrij veel drinkt en niet goed meer ziet voor mijn gevoel.
Bij het uitzoeken is mij dus niet verteld over de risico's van diabetes. Dat ze een verhoogde kans heeft op diabetes heb ik pas in het dossier van haar gelezen toen ik haar had gekocht.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 10:55

Heb je het asiel hier al over gesproken?

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:00

Needje schreef:
Heb je het asiel hier al over gesproken?

Ik ga ze vanmiddag bellen.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:04

Oef, dat is een fikse tegenvaller! Wat nalatig van het asiel dat ze daar niet over zijn begonnen toen je haar uitzocht.

Het kattentuintje is een succes. Vanaf het eerste moment staat Mae er geregeld middenin te snuffelen en te knagen. Helaas houdt dat haar niet weg bij de overige planten, dus het schiet z'n doel voorbij, maar Mae vindt het leuk en het staat wel gezellig.

Ondertussen via Marktplaats ook een Tre Ponti Liberta tuigje op de kop getikt. Eens zien of Mae dat accepteert, zodat ze af en toe eens mee op avontuur kan naar buiten.