Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:56

En er zijn vandaag 5 beebjes geboren Afbeelding

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:57

<3 <3 <3 <3 <3

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:02

Aahhhh!!!
Alles goed verlopen zover?

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:05

Wat leuk gefeliciteerd !

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:06

Afbeelding

Als we aan het eten zijn staat er altijd een te loeren

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:15

Het ging heel erg goed en veel voorspoediger dan ik dacht. Ik heb ze allemaal geboren zien worden, echt zo gaaf dat ze me toe liet! Tussen 12:00 en half 3 zijn ze allemaal geboren en ik hoop voor haar dat het bij 5 stuks blijft.
We hadden een echo laten maken en daar zag de dierenarts er steeds 1, ze zei het kan nog dat ze over elkaar liggen dus misschien 2 of 3 dus ik was enorm verbaasd dat het maar bleef komen!!
Ze had ook wel een enorme buik dus ik verwachte gewoon 1 enorme plofkitten Haha.

Nu even lekker rustig zijn gang laten gaan en zal wat later op de dag wat mooiere foto's maken!

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:27

amoebje schreef:
En er zijn vandaag 5 beebjes geboren [ [url=m/605r3c.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ooh ik wil er een <3

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:33

Oh fijn amoebje! Ik ben benieuwd!

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:49

Lau schreef:
amoebje schreef:
En er zijn vandaag 5 beebjes geboren [ [url=m/605r3c.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ooh ik wil er een <3


Haha nou ze zijn allemaal nog beschikbaar hoor :P

Die geluidjes van de kittens zijn zo leuk <3

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:57

Ben benieuwd hoe de baby poesjes eruit zien als ze wat groter zijn. Vind ze zo klein meestal nog niet schattig :o .

En geïnspireerd door al die poezenpootjes, dacht laat ik eens kijken hoe die van Co eruit zien. Denk dat hij niet kon kiezen tussen zwart/roze en dus maar gemengd heeft :D
Afbeelding

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:34

Zijn er hier mensen met veel ervaring met nestjes? Ik heb ze eind van de middag gewogen en het zijn nogal lichtgewichtjes.. variërend van 61 gram tot 97 gram. Ik wil ze niet meteen gaan bijvoeren want ze zijn wel gewoon actief. Ik heb een kruikje geplaatst in de mand en poes op kittenvoer gezet ivm eiwitten.

Iemand nog andere tips?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18045
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:39

Zogen ze wel allemaal goed?
Dat kleintje moet je sowieso even goed in de gaten houden; komt hij/zij wel vaak genoeg aan de beurt of überhaupt in de buurt van een (goede) tepel? En alle kittens elke dag wegen en even bijhouden in een schemaatje. Gemiddeld moet je een ons per week dat ze oud zijn rekenen.
Kijk het nog even een dagje aan en beslis dan of je bij gaat voeren; niet te lang mee wachten :)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:54

Eventueel een nutridrops geven ;) vooral voor het kleintje. Dat geeft net even wat kracht om goed te drinken maar het geeft ook een hongergevoel waardoor ze meer gaan drinken.

karinsd

Berichten: 386
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:32

Hier komen mijn 3 katten.

De rode is Daan(7) en de lapjes is Zoe(4) en de cyperse is Belle(1).


Afbeelding

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:32

amoebje schreef:
Die geluidjes van de kittens zijn zo leuk <3

En dat geurtje... zo apart!

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:56

amoebje schreef:
Zijn er hier mensen met veel ervaring met nestjes? Ik heb ze eind van de middag gewogen en het zijn nogal lichtgewichtjes.. variërend van 61 gram tot 97 gram. Ik wil ze niet meteen gaan bijvoeren want ze zijn wel gewoon actief. Ik heb een kruikje geplaatst in de mand en poes op kittenvoer gezet ivm eiwitten.

Iemand nog andere tips?


Wij hebben laatst ook nestjes gehad!

Je kunt ze het beste iedere dag wegen, ze moeten Ongv 10 gram per dag aankomen, als ze afvallen moet je goed kijken of ze echt drinken en of er verder niets mankeert. Ook kijken of de omgevings temp goed is! Ze slapen nu vooral veel. als ze veel bewegen en piepen, kunnen ze het koud/warm hebben of honger.



Bij ons was er een 75 gram, deze was te vroeg geboren maar loopt nu met 12 weken vrolijk rond te dartelen :)

limagirl

Berichten: 274
Geregistreerd: 16-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:28

Eindelijk, het is gelukt om een foto van m'n kat te uploaden :).
Dit is Bas, een kater van 8 jaar oud.
Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:01

Wat een lief en vriendelijk koppie heeft Bas zeg!

Ik heb net een van onze kittens even bij zn nekvel gegrepen.. ze krijgen op en een of andere manier elke avond voor dat wij naar bed willen last van hun dolle uurtje en dan racen ze door heel het huis heen. Geniaal om te zien maar minder dat sammie via de gordijnen het raamkozijn in klimt. Mogen ze op dit moment niet komen omdat er 1: nog een plantenbak in staat waar ze in gaan zitten en 2, de gordijnen hier best vol zijn en we dan dus niet zien of ze in de gordijnen hangen.

Het is misschien niet hoe iedereen dit zou aanpakken maar wat ik van mama poes bij ons op stal zie met kittens van ongeveer dezelfde leeftijd is dat zij ze ook zo versleept. Nu heb ik hem zo natuurlijk niet opgetilt maar wel vastgepakt (kon er anders ook niet bij) en ik moet zeggen het had wel het gewenste effect want meneer zat vervolgens braaf op de bank te wachten. Twijfelend of hij nu met zijn broer moest gaan spelen of moest blijven zitten. Dus een klein zetje gegeven en hup; weer verder spelen.

Meneer kan ook heel lief zijn en lekker bij me chillen op de bank trouwens!
Afbeelding

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:53

IMJ schreef:
Wíj hebben net de peewee bak besteld. Iemand ervaringen?
En gebruiken jullie dan ook de peewee houtkorrel?


Ik zat daar gisteren ook naar te kijken. Ik heb nu een bak staan die bijna nooit meer wordt gebruikt, katten doen alles buiten, maar straks komt mijn kitten en zal dus voorlopig even binnen blijven.

Ik vond het wel een mooi systeem, maar dan vooral voor het plasje... Hoe zit het met de grote boodschap? Is die een beetje handig te verwijderen uit die houtkorrels? En de luchtjes?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:21

Ja dat schijnt dus het mooie te zijn, het ruikt niet. Je mag ontlasting door toilet spoelen geloof ik.
Schep je er wel uit.

Amoebje, hoe gaat het?

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:48

Afbeelding

Het gaat heel erg goed. Gister nog langs de dierenarts gereden voor melk en flesje, want als ik de mini aan wilde leggen bij mams dan nam ze de tepel ook aan.
Met flesje kreeg ze ook geen zuig reflex maar wel wat mini druppeltjes kunnen geven. Daarna legde ik haar terug in het nest en hop, daar ging ze! Later op de avond was ze 2 gram aangekomen dus ik heb het zo gelaten. Vannacht wezen kijken en toen lag mini te drinken en vanmorgen ook weer dus ik heb er vertrouwen in!
Het is echt zo schattig gezicht Haha ik zit op een roze wolk

Ik ga eens even naar die peewee bak kijken, is die van flink formaat?
Zijn er hier mensen met een ragdoll die een groter formaat kattenbak dan normaal hebben? Ik heb het idee dat die van mij een beetje klein wordt (kattenbak van curver)

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:16

Wat een cuties <3

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:21

Och wat zijn ze lief!! Fijn dat het goed gaat! Ben benieuwd naar de gewichten straks!

Ja, ze zijn groot..Hier de XL besteld. Onze oudste Sibeer weegt nu 6,5 kg en er komt vast iets bij. De kleine (heb ik toevallig gisteren gewogen) weegt nu 2130gr en is 15weken. (jouw katten zullen mogelijk vergelijkbaar zijn qua grootte?)

Ik zal een foto plaatsen van het ding als ie er is.

Ik blijf kattenbakken lelijk vinden, behalve de ene die wij al hebben staan maar deze heeft geen dubbele bodem en met hout dus niet zo handig. Als dit werkt voor onze katten maken we er een ombouw overheen. Wordt het een sitetable ;-)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18045
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:27

Kleintje moest even letterlijk en figuurlijk de smaak te pakken krijgen dus ;)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:06

Wanneer de katten het aquarium hebben ontdekt...
Afbeelding

Afbeelding