Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:55

Haha! Lekker relaxed hoor! Hij leeft wel?

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:01

Gisteren op het balkon was het weer zover alleen nu dus toen ik er zelfs erbij stond. Was het nu dus zat dus tijdelijk en nog niet helemaal goed net opgehangen. Wat wel zeker is dat naar de buurvrouw gaan moeilijk tot onmogelijk is geworden.

Resultaat beledigde kat. :')

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:19

Ik kom hier even meelezen!

Hopelijk kunnen wij ons over een aantal maanden ook katteneigenaren noemen! Spannend :):)

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:39

Rohol.. je bent nooit katteneigenaar... maar kattenpersoneel :D :P

Maar ze zijn zoooo leuk (meestal, gisteren kotste er weer een over de tafel heen) dat je dat met plezier en liefde doet.

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:50

IMJ schreef:
Haha! Lekker relaxed hoor! Hij leeft wel?

_O-

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:17

Bloemetje75 schreef:
Rohol.. je bent nooit katteneigenaar... maar kattenpersoneel :D :P

Maar ze zijn zoooo leuk (meestal, gisteren kotste er weer een over de tafel heen) dat je dat met plezier en liefde doet.


Op het moment ben ik al personeel van de huidige gasten, dus ik denk dat ik daar snel aan gewend ben.
We wikken en wegen al jaren, maar nu toch de knoop doorgehakt! Waarom zouden we het niet doen?!

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:51

Dan weet je waar je aan begint en hoeveel plezier het geeft! Ben benieuwd wie je binnenkort mag voorstellen als je “opdrachtgever”

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:47

Mijn bedrijfsleider vond dat ik maar om 07.30 uur uit bed moest. :')

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:20

Dat is best schappelijk.....

Een van mijn opdrachtgeefsters heeft me van de week om 2u snachts laten opstaan om een deur open te doen....

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:43

Die van mij was zo grappig om van de week een keer om 07.00 een koolmeesje los te laten op onze slaapkamer.... Toch vreemd wakker worden met zo'n fladderend vogeltje rond je hoofd.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:27

:')
Die van mij heeft me laatst een halve nacht wakker gehouden omdat ik de fietskar niet had uitgeklapt en teruggezet na gebruik.
Daar was ze boos over en dat heeft ze laten weten ook. _O- _O-

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:44

Soms verzinnen ze van die heerlijke dingen.....

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:29

Dat is vreemd wakker worden bloodymary :')

Mijn katjes komen morgen <3
Heb alleen nog steeds geen namen :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:28

Ach mn arme sammie pammie.. :(
In 3 dagen tijd al 2x moeten overgeven.. -O-

Stomme is, hij eet goed, drinkt goed, poept en plast goed...
Ene moment is er niks aan de hand en het volgende moment gooit hij het eruit. Daarna loopt hij ook verder alsof alles goed met hem is.

Wat zeggen jullie? Goed in de gaten houden? Of moet ik mij geen zorgen maken?

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:29

Heb je hem al ontwormt? En heb je eventueel andere smaak voer? Dat zijn 2 dingen waar ze hier van gaan kotsen. Ontwormen werkt op de een of andere manier om de maag weer rustig te krijgen... maar wel alleen doen als je het al een tijd niet meer gedaan hebt. En dan nog wat kotst hij uit. Brok? Of iets anders?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:45

mijn arme bejaarde WiZwa is volgende week 4 dagen alleen thuis.... voor het eerst in z'n leven. Er is een buurvrouw geronseld om hem 4 x per dag eten en aandacht te geven (als hij teveel eten krijg, kotst ie het weer uit)......
Ik ga voor het eerst in 20 jaar 4 dagen weg..... mijn paard is een maand geleden overleden en nu kunnen we "op vakantie".
Als we volgend jaar 6 weken weggaan en hij leeft nog, mag ie mee. WiZwa is meer aan ons gehecht dan aan zijn huis.

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:28

Morrie, probeer er van te genieten. Hoop dat WiZwa vooral lekker slaapt als jullie weg zijn.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:10

xoranlover schreef:
Heb je hem al ontwormt? En heb je eventueel andere smaak voer? Dat zijn 2 dingen waar ze hier van gaan kotsen. Ontwormen werkt op de een of andere manier om de maag weer rustig te krijgen... maar wel alleen doen als je het al een tijd niet meer gedaan hebt. En dan nog wat kotst hij uit. Brok? Of iets anders?


De heren worden netjes iedere 3 maanden ontwormd. Moet volgens mij binnenkort weer (moet even schema na kijken :+)
Ik koop idd van purizon elke keer een andere smaak voor de afwisseling. Echter is deze zak nu voor 3 kwart leeg dus ik verwacht niet dat het daaraan ligt. Qua vlees krijgen ze standaard een zakje Felix en ook daar nooit problemen mee gehad. Verwacht dus niet dat het aan het voer ligt.

Wel spuugt hij zijn voer dus uit. Weliswaar compleet vloeibaar maar het komt er wel uit. Brokjes en vlees in vloeibare vorm.

Kan hij niet gewoon te veel gegeten hebben in een keer..? Na onze vakantie komen er 2 bakjes op chip zodat ze gewoon hun eigen voer hebben en niet dat van de ander op kunnen eten, dus misschien is dat het? Zou dat kunnen?

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:31

Ja hoor dat kan. Hier ook gehad dat ze de zak bijna leeg hadden en toch begon er 1 opeens over te geven. Ik zou het even in de gaten houden en kijken of die wel blijft drinken en anders de dierenarts bellen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:04

xoranlover schreef:
Ja hoor dat kan. Hier ook gehad dat ze de zak bijna leeg hadden en toch begon er 1 opeens over te geven. Ik zou het even in de gaten houden en kijken of die wel blijft drinken en anders de dierenarts bellen.


Ik hou het zeker even in de gaten. Volgens mijn vriend moest hij begin van de avond kokhalzen (maakte wel kots geluidje) maar heeft hij er niks uitgegooid. Daarna ging hij spelen :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 06:49

Morrie schreef:
mijn arme bejaarde WiZwa is volgende week 4 dagen alleen thuis.... voor het eerst in z'n leven. Er is een buurvrouw geronseld om hem 4 x per dag eten en aandacht te geven (als hij teveel eten krijg, kotst ie het weer uit)......
Ik ga voor het eerst in 20 jaar 4 dagen weg..... mijn paard is een maand geleden overleden en nu kunnen we "op vakantie".
Als we volgend jaar 6 weken weggaan en hij leeft nog, mag ie mee. WiZwa is meer aan ons gehecht dan aan zijn huis.

Eindelijk morrie..
Hopelijk vind je het wat, dat op vakantie gaan ;-)

Geniet ervan!

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:11

Hoi allemaal! Als rasechte cat lady kan het natuurlijk niet dat ik hier nog niet meelees :+
Mijn naam is Simone, 24 en ik woon in een appartement met mijn 2 poezenbeesten, ze komen niet buiten. Ze hebben wel een afgezet balkon ter beschikking en daar maken ze gretig gebruik van.

Ik kom hier eigenlijk omdat ik me wat meer aan het verdiepen ben in het verbeteren van de leefomgeving van mijn katjes en me afvraag hoe dit bij jullie zit. Voornamelijk omdat de leefruimte van mijn katten beperkt is (woonkamer/keuken/balkon) en dingen als extra kattenbakken zijn dus wat lastig door te voeren (ik wil geen kattenwc in mijn woonkamer hehe). Maar ik vraag me wel af of jullie dit soort veranderingen hebben doorgevoerd en daadwerkelijk verschil hebben gemerkt of niet. Mijn katten kunnen op zich goed overweg, het wisselt. Soms liggen ze helemaal tegen elkaar aan elkaar te wassen en soms jaagt mijn kater (10) achter de poes (8) aan en negeert alle signalen dat ze er geen zin in heeft. Ik wil graag bereiken dat ze zich minder opgejaagd voelt in het huis. :D

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:31

Spannend, het gaat iets sneller dan verwacht.
Waarschijnlijk verwelkomen wij over een aantal weken twee herplaatsers. Ragdolls.

Nu ben ik erg benieuwd naar de voeding die jullie katten krijgen en hoe jullie voedingsschema eruit ziet. Ook interessante artikelen/sites zijn altijd welkom!

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:09

Ik had een zaterdag een zakje Almo Nature kippenborst de mijne die anders moeilijk wil eten had dus bijna binnen 10 minuten tijd zakje weg gewerkt. :oo

We gaan trouwens steeds meer de goede kant op. In het begin was 2 handen aaien wegschieten. Armen omheen slaan wegschieten. Kan nu gewoon 2 handen aaien. Armen omheen slaan en plat knuffelen. Oppakken mag nu gewoon en soms kom ze nu gewoon ook vragen (zeker buiten op balkon).

En mijn bed word te klein. _O-

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:08

Ik ben op vakantie in Egypte en heb de eerste dag al vriendjes gemaakt.

Afbeelding