Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:33

Marie is echt te mooi en schattig. Dat kan bijna niet echt zijn. Haha, hoe ze naar je zusje kijkt.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:35

Bedankt voor jullie advies :D

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:57

Zou dit nu serieus lekker liggen....... Zian vind vast van wel _O-

Afbeelding

Afbeelding

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:24

Hahahaha!! _O-

Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:59

Flexi-cat!

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:35

Typisch standje van een Noorse Boskat :j

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:23

Marie is echt een dotje! <3

Leuk dat je er eentje bij neemt _Hedi. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar twee katers. Die blijven toch speelser en spelen ook wel wilder met elkaar. En Noren zijn natuurlijk hartstikke leuk! ;)

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:29

We zitten te twijfelen tussen deze en een blauwe rus :)

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:32

_Hedi schreef:
We zitten te twijfelen tussen deze en een blauwe rus :)

Ook leuk! Heb ik als kind gehad. Nu al jaren helemaal verknocht aan de Noren. Een tweede Toyger is natuurlijk wel een heel kostbaar plaatje... Maar dat zou eigenlijk het allerleukste zijn.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:34

En een Bengaal, is dat niets?

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:52

_Hedi schreef:
Wat is Marie knap <3

Ik heb een vraagje. Bram is inmiddels 7 maanden en we willen er toch een bij hebben zodat hij een maatje heeft als wij er niet zijn :)
Bram is al 4 kilo (niet dik maar groot). Hij is gecastreerd en heel vriendelijk en speels.
Raden jullie dan een poes of een katertje aan? Of zou het niet uit maken? We heb en namelijk een prachtige Noorse boskat kater gezien van 4 maanden :)


Ons is geadviseerd door de fokker om Shiro te koppelen met een poes. Zij en andere fokkers zien nog weleens dat katers die geen broers zijn elkaar als concurrentie kunnen gaan zien voor "onze" aandacht. Poes en kater zou vaker toch stabieler zijn. Dus harmonieuzer samen.

Shiro is bizar mensgericht met een sterk karakter dus bij hem zie ik dit gedrag nog wel ontstaan. Ik weet niet hoe erg Bram op jullie gericht is maar dat kan dus wel een dingetje zijn.

Edit: Als een tweede Toyger geen optie is zou ik kijken naar een ras en karakter die zoveel mogelijk past bij hem. Niks zou zo jammer zijn als de speelstijl / energieniveau / temperament niet matched. Ongeacht het geslacht. Wij hebben hierdoor ook gekozen voor een tweede Thai :). Ze komt over 4 weken naar ons toe, dan 14 weken oud :D

Ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat Shiro "teveel" is voor een zachter temperament MC of Noorse boskat.

Afbeelding

Afbeelding

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:31

Deels eens met bovenstaande. Ik zie dat bij al mijn dieren, ook de paarden en de hond. Rassen trekken elkaar aan. Hebben hetzelfde temperament, dezelfde manier van doen.

Alleen dat zachte temperament van Noren... Dan zou ik de 5 uitzonderingen hebben, denk ik! ;) Lief en mensgericht zijn ze zeker, maar ook zeer actief en speels tot hoog bejaarde leeftijd. Brutaal en zelfverzekerd. Gaan niet snel iets of iemand uit de weg. Maar goed, dat is mijn ervaring met het ras. De Main Coon ken ik niet.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:59

Ik ga helemaal mee met Jessix wat betreft de Noor en ik heb er 6 :P
Berg je maar als ze alle 6 de rennerietus hebben }>

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:11

Kleine correctie dan :+

In vergelijking tot een oosters ras zijn ze gemiddeld gezien waarschijnlijk wat zachter van aard, losstaand van hun "rennerietus" momentjes <<)

Oosterse rassen staan bekend als meer uitgesproken. En dat moet maar net met een niet oosters ras matchen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:44

Ik kan hier helaas niet over mee praten :+

Wel even 2 leuke foto's van Sammie die steeds vaker komt knuffelen op schoot <3
Ooit word het een knuffelkat :')

Afbeelding

Afbeelding

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:50

En Noren als Vikingen. :D

Maar ik heb geen ervaringen met oosterse rassen op die van een vriendje van me na. Dus ik zal geen vergelijking kunnen en willen maken. Er is trouwens wel een Noren fokker die ook Oosterse kortharen fokt en dat gaat juist heel leuk. Ze post wel eens op een van FB pagina's.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 00:13

Ik zou het niet weten, denk wel dat dezelfde soorten dezelfde 'taal' spreken. Als ik mijn siberen tekeer zie gaan met z'n 2en.. vegen zo in 1x de salontafel leeg.
Met een rotgang door het huis de kamerhoge paal in en flink worstelen op de grond..
In het begin dacht ik: dit gaat mis. Dit is vechten.. Maar het is niet zo. Het is spelen.. tja..
Visite staat vaak zo :wow:
En daarna komen ze tegen me aan slapen :D

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:51

Wat is die Thai knap!! Misschien is dat ook iets voor ons.
En een 2e toyger gaat het inderdaad niet worden, die zijn me een beetje te prijzig O:)

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:23

Snap ik! :j
Ik weet niets van de Toyger.. Hoe sociaal ze zijn en hoe ze omgaan met andere katten en dieren. Misschien kun je daar meer info over in winnen bij de fokker of misschien is er wel een Toyger groep op FB ofzo waar je wat info kan ophalen? Zij weten vast wel wat passend is.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:36

Is een Thai eigenlijk niet een Siamees?

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:52

LoveUggs schreef:
Ah marie, wat een droppie <3

Fijn Mandy dat de DA positief was!

Misschien een beetje een domme vraag, maar zitten hier ook mensen die hun katten met honden samen hebben? Ooit in de toekomst als er meer tijd en geld is zouden we er graag ook een hondje bij hebben. Onze katten hebben echter nog nooit een hond gezien :+
Hoe hebben jullie je katten laten wennen aan een andere grotere viervoeter in huis?

Mijn opa en oma hebben een kleiner hondje, oud en doof, en ging bij mijn ouders erg goed met de katten, maar mijn katten zijn totaal niet te vergelijken met die van hun :=

Zouden jullie zo af en toe dat kleinere hondje in huis halen om te kijken of het goed gaat, of juist een grote hond die goed met katten omgaat?

Mijn katten zijn nu nog jong, nog geen jaar dus zou het graag nu al introduceren bij ze, mocht de tijd er ooit zijn dat we ook voor een hondje willen gaan..

Ik had al 2 katten toen mijn Shih Tzu erbij kwam.
De katten hebben de ruimte om de hond te ontwijken, dit kun je creƫren door hoge plekken te maken of bijv een traphekje te plaatsen zodat de katten wel naar boven (of de gang oid) kunnen en de hond niet.
Verder de hond vooral bijsturen, dus aanleren dat hij niet achter de katten aan mag jagen en ze met rust moet laten als ze op bepaalde plekken zitten.
Mocht een van de katten uithalen naar de hond dan niet panikeren, de hond leert vlug zat dat de kat hem op zo'n moment niet leuk vindt. :)
Hier is de hond dikke vriendjes met 1 van de katten, de andere kat vond hem eerst doodeng maar durft nu meer voor zichzelf op te komen en er gewoon bij te komen zitten.

Afbeelding

IMJ schreef:
Is een Thai eigenlijk niet een Siamees?

Klopt, de Thai is zegmaar het ouderwetse type, dus wat ronder en gematigder qua uiterlijk. :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:58

Dank je wel Lor!
Dat zijn echt tips waar we in de toekomst wat aan kunnen hebben! Wil binnenkort denk ik wel het hondje van mijn opa en oma een dagje ophalen, zodat ze een dier als een 'hond' wel al langzaam leren kennen. Dan kunnen mijn opa en oma ook gewoon op bezoek komen en t hondje mee nemen :+

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:06

Ik heb altijd honden en katten samen. Zowel een pup bij katten, als kittens bij een hond. Eigenlijk heb ik er nooit problemen mee. Maar het heeft wel altijd zeker een week nodig eer de vrede weer hersteld is. ;) Bij mij mogen ze altijd zelf kijken hoe ze elkaar willen benaderen/leren kennen en wanneer ze dat willen doen. Ik ben er bij om in te grijpen als het mis gaat, maar dat is nooit gebeurd. De hond jaagt de kat hooguit onder het bed ofzo.

Een dagje een hond lenen bezorgt waarschijnlijk meer stress dan plezier. Dat is namelijk te kort om vertrouwd met elkaar te raken. Bij kittens en nieuwe katten laat ik ook geen andere honden dan die van mijzelf toe. Maar misschien pakt het bij jou wel heel anders uit.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:17

Knappe katjes
Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:24

Jessix schreef:
Ik heb altijd honden en katten samen. Zowel een pup bij katten, als kittens bij een hond. Eigenlijk heb ik er nooit problemen mee. Maar het heeft wel altijd zeker een week nodig eer de vrede weer hersteld is. ;) Bij mij mogen ze altijd zelf kijken hoe ze elkaar willen benaderen/leren kennen en wanneer ze dat willen doen. Ik ben er bij om in te grijpen als het mis gaat, maar dat is nooit gebeurd. De hond jaagt de kat hooguit onder het bed ofzo.

Een dagje een hond lenen bezorgt waarschijnlijk meer stress dan plezier. Dat is namelijk te kort om vertrouwd met elkaar te raken. Bij kittens en nieuwe katten laat ik ook geen andere honden dan die van mijzelf toe. Maar misschien pakt het bij jou wel heel anders uit.


Ik wil ze er gewoon mee kennis laten maken. Wat ik gemerkt heb bij mijn ouders is dat deze hond (van hun katten een aantal tikken heeft gehad en) rustig gaat liggen zonder er veel aandacht aan te besteden. Kunnen mijn katten mooi de kat uit de boom kijken :+

Als ik een dag vrij ben mag hij ook best een nachtje komen logeren als dat beter zou zijn voor mijn katten :+ katten kunnen en mogen op bed en de hond niet :+ daarnaast kunnen ze ook dan hun eigen plek opzoeken weg bij de hond.

Denk dat we het gewoon eens moeten proberen. Zou snel genoeg duidelijk worden hoe dat gaat :+

Kan ook eens aanbieden de hond in huis te nemen als ze een weekje weg gaan. Normaal gaat hij dan naar mijn ouders. Als dat dan niet gaat kan hij uiteraard altijd nog daarheen. Moet het maar eens bespreken. :j

Kan al veel met de tips en info, heb ik echt wat aan dus bedankt!